Iako je pobjedu francuskoj momčadi donio Esteban Ocon, jedan od velikih junaka Velike nagrade Mađarske bio je Fernando Alonso. U tjednu u kojem je proslavio 40. rođendan, Španjolac je odigrao izuzetno bitnu ulogu za pobjedu njegovog Alpinea.
Svoju prvu pobjedu u karijeri Fernando Alonso je također slavio u blizini Budimpešte i također u bolidu momčadi iz Enstonea, ali bilo je to prije gotovo 18 godina. Momčad se tada zvala Renault, a ovoga puta za Alpine je do svoje prve pobjede u karijeri došao Esteban Ocon.
Francuz je uspio preživjeti kaos prvog zavoja i otvorio mu se put do drugog mjesta. Nakon crvene zastave, to je pretvoreno u vodstvo, budući da Lewis Hamilton nije odmah otišao po gume za suho. Međutim, Mercedesov vozač u završnici je ipak imao brzinu i priliku za dolazak do pobjede.

Tu je ključan posao za Alpine odradio Alonso, koji je dugo odolijevao napadima, tako da je Britancu u konačnici ponestalo vremena za stizanje vodećeg dvojca. Ocon je burno proslavio svoju pobjedu s ostatkom momčadi i Fernandom, koji je kasnije navečer promoviran na četvrto mjesto zbog diskvalifikacije Sebastiana Vettela.
“Ja sam super, super sretan. Ne samo zbog Estebana, a njemu je ovo dan koji nikad neće zaboraviti i prva pobjeda, već zbog svih ljudi u Enstoneu i Viryju. Oni rade punom parom, a rezultate nije lako ostvariti. Natječemo se u vrlo, vrlo teškom i kompetitivnom okruženju Formule 1, a ostvariti ovakav rezultat je motivacija svima”, komentirao je Fernando.
“Ovo je sretno mjesto za Renault i sada Alpine, tako da hvala Budimpešti i hvala Mađarskoj. Imamo uspješnu povijest na ovoj stazi. Pobijedili smo s Renaultom 2003. i sada kao Alpine 2021. Prihvatit ćemo to. Ponekad smo imali sreće, ponekad nismo. Danas je bio sretan dan i moramo takve dane maksimizirati.”
Alonso je za svoju vožnju proglašen vozačem dana, sasvim opravdano. U današnje vrijeme svjedoci smo kako vozači obično odustaju od bilo kakve borbe čim im suparnik dođe u DRS zonu, no iskusni Fernando pokazao je da to ne mora uvijek biti tako. Iako u kasnoj fazi svoje karijere, uspio je još jednom pokazati vozačko umijeće.

Ostaje mu žal što se na startu njemu kockice nisu bolje posložile, tako da nije došao u priliku stati na postolje.
“Bilo je teško, vrlo dugačka utrka i neprekidna borba. Nesreća je bio taj prvi start. Bio sam s vanjske strane, što je danas bio pogrešan izbor. Vidio sam kako bolidi lete s unutarnje na vanjsku stranu… Bio je to pravi nered u tim trenucima, a ja sam bio na vanjskoj strani.”
“Kad sam se pokušao vratiti na stazu, još su se tri bolida sudarila. Taj je nesretni trenutak diktirao ostatak poslijepodneva jer ostao sam sedmi i više se nisam mogao boriti za postolje. No, bez obzira na sve, ulazak u prvih pet je najbolji rezultat za mene u ovoj godini, a Estebanova je pobjeda najbolji rezultat ikad”, komentirao je Španjolac.
Alonsov doprinos pobjedi nije promakao Oconu, koji je imao potrebu naglasiti da Fernando nije onakav kako ga se često prezentira u javnosti.
“Čestitke Fernandu jer on ima zasluge za ovu pobjedu, zbog svih borbi koje je odradio. To je timski rad, a ovo je bio fantastičan dan”, govorio je u trenucima velikog slavlja Esteban.
“Radimo zajednički, guramo momčad i pokušavamo napredovati, približiti se vrhu poretka. Svi su mi govorili razne stvari o Fernandu, ali sve je to pogrešno. Mogu vam reći da je Fernando fantastičan tip i stvarno uživam u suradnji koju imamo.”
Alpine je ovom sjajnom nedjeljom u Mađarskoj skočio na peto mjesto konstruktorskog poretka.

Alosno je odradio vrhunski posao, taman koliko treba :), takvih duela koji je imao s Lewis-om fali u F1, svaki cm staze iskoristiti do maximum-a.
Svaka čast, ali da je bilo još 2, 3 kruga ili da je malo lakša staza za preticanje Hamilton bi vas pojeo.. 😉 Alonso se branio i rukama i nogama i uz rizik jer negde ga je bolelo uvo i ako se slupa sa LH. .
Može nekog zanimati;
tokom zadnjeg stinta svaki put kad bi Ocon povećao prednost na 1.5-1.7 sec, inžinjer iz boxa bi tražio “please lift and coast 0.5 sec” i prednost bi pala na 1.1 sec . Znači…. mogli su brže ali su zbog nekog razloga taktizirali, moguće radi štednje benzina.
da je bilo jos 3 kruga ma i manje nista mu nebi vrijedilo jednostavno bi se mogao pomirit i gledat kako ga HAM prelazi