VN Mađarske: Verstappen otvorio vikend najboljim vremenom prvog treninga

Na Velikoj nagradi Mađarske, Svjetsko prvenstvo Formule 1 vratilo se onom standardnom formatu s tri slobodna treninga, kvalifikacijama i utrkom, a najbolje vrijeme na prvom treningu zabilježio je Max Verstappen u bolidu Red Bulla.

Vodeći vozač ukupnog poretka vozio je 1:17,555 pa s vrlo malom razlikom nadmašio Mercedesov dvojac, koji je zauzeo drugo i treće mjesto. Valtteri Bottas od Nizozemca je bio sporiji 61 tisućinku sekunde, a Lewis Hamilton 167 tisućinki.

Od ostatka društva, dobrim se vremenom istaknuo Carlos Sainz u bolidu Ferrarija. Zauzeo je četvrto mjesto sa zaostatkom od pet i pol desetinki. Iza njega poredali su se Gasly u AlphaTauriju, Alonso u Alpineu, Leclerc u drugom Ferrariju i Perez u drugom Red Bullu.

Trening je u jednoj fazi bio prekinut zbog izlijetanja Yukija Tsunode.

Hungaroring je dočekao vozače okupan suncem uz vrlo visoke temperature već u prijepodnevnim satima. U 11:30 na početku prvog slobodnog treninga temperatura zraka bila je 30° Celzija, a temperatura staze 52°. Uz standardno F1 društvo, ovaj slobodni trening vozio je i Robert Kubica, zamijenivši Kimija Raikkonena u bolidu Alfa Romeo Racinga.

Od samog početka najbrže krugove uglavnom je nizao Max Verstappen, koji je u svom bolidu imao pogonsku jedinicu sa Silverstonea, kako bi momčad ustanovila je li sve u redu s tom jedinicom i može li se koristiti u nastavku sezone. Krenuo je s vremenom 1:19,725 pa se kroz prvih dvadesetak minuta spustio do 1:19,025.

U tih prvih dvadeset minuta suci su morali dvaput pokazivati žute zastave. Za prvi incident odgovoran je bio slavljenik Fernando Alonso, koji je jučer proslavio svoj 40. rođendan. U ovom slučaju je izgubio kontrolu nad bolidom u zavoju broj 4, no na njegovu sreću, uspio se vratiti na stazu. Gume su, međutim, prilično stradale, a poletjelo je i nekoliko dijelova s bolida nakon prelaska preko pasice.

Glavni akter drugog incidenta bio je Yuki Tsunoda, koji je izgubio kontrolu nad svojim AlphaTaurijem u zavoju broj 9. “Zaplesao je” desno pa lijevo, no uspio izbjeći udarac u zaštitnu ogradu i vratiti se na stazu, a onda i u boks.

Nakon 25 minuta akcije Valtteri Bottas prvi je izašao na stazu s mekšom smjesom guma i očekivano postavio najbolje vrijeme – 1:17:616. Par minuta kasnije svoj krug na softu odvozio je i Lewis Hamilton, ali bio je sporiji od momčadskog kolege skoro četiri desetinke sekunde. Britančev bolid očito je trebao još malo rada na postavkama, a kad je pokušao ponovno par minuta kasnije, smanjio je svoj zaostatak na jednu desetinku.

Uskoro su još neki timovi svoje vozače prebacili na soft, a na mjesto prvog pratitelja Mercedesovih vozača skočio je Carlos Sainz u Ferrariju, zaostavši za Bottasom pola sekunde. Od Ferrarija se očekuje dobar nastup u Mađarskoj, budući da se za Hungaroring kaže kako je “Monako bez ograda”, a znamo kako su dobro crveni bolidi izgledali u Kneževini.

Prijašnje izlijetanje japanskom vozaču očito nije bilo dovoljno upozorenje pa je dvadesetak minuta prije kraja treninga imao novi incident, ali ovaj put s ozbiljnijim posljedicama. Pobjegao mu je stražnji dio bolida na ulasku u brzi zavoj broj 4 i otklizao je skroz do zaštitne ograde. Suci su morali upotrijebiti crvene zastave, dok bolid AlphaTaurija nije sklonjen sa staze.

Pauza je potrajala otprilike pet minuta, a kad je vozačima dozvoljen povratak na stazu, sat je pokazivao još 13 minuta do kraja sesije. Većinom su svi izlazili na softu pa su se očekivali nešto brži krugovi od svih.

Sa zanimanjem se pratio Verstappenov prvi krug na gumama s crvenom oznakom. Nizozemac je u drugom sektoru bio najbrži, u prvom i trećem odvozio osobna najbolja vremena, i uspio zasjesti na vrh s vremenom 1:17,555. Njegov timski kolega ponovno mu nije uspio doći ni blizu, Perezov zaostatak bio je veći od devet desetinki sekunde, dovoljan za tek osmo mjesto.

Zavoj broj 4 stvarao je najviše problema vozačima, u samoj završnici izletio je tamo i Mick Schumacher u Haasu, ali ipak bez piruete u stilu Alonsa ili Tsunode. Samo je otišao jako široko pa se vratio na stazu. Soft gume koristili su svi osim vozača Williamsa i Alfe.

U završnici treninga vremena se na vrhu više nisu mijenjala, većinom su se svi posvetili nešto dužim stintovima do isteka vremena. Tako je Verstappen ostao ispred dva Mercedesa, a Sainz na četvrtom mjestu ispred “ostatka svijeta”.

McLarenovi vozači zauzeli su deveto (Norris) i 14. mjesto (Ricciardo), a slične rezultate upisao je i Aston Martin sa Strollom na 10. i Vettelom na 13. mjestu. Williams je imao oba vozača ispred Haasa i Alfe, na posljednjem mjestu trening je završio Antonio Giovinazzi.

Naravno, s najvećom se pažnjom sada prati odnos Verstappena i Hamiltona nakon incidenta na Silverstoneu, a tijekom prvog treninga imali su jedan bliski susret u boksu. Nakon crvene zastave zbog Tsunodinog izlijetanja, Mercedes i Red Bull pustili su svoje vozača iz garaže gotovo u isto vrijeme…

Drugi trening na VN Mađarske počinje u 15 sati.

15 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
F1 44

Zanimljiv mi je taj r.bull i perez!?

F1 fan

Zbog ?

F1 44

+0.911
To je vec standard postao

Goranns

Staza više odgovara RBu, ali idemooooooo HAM !

mody

Ako je ovako u boxu bio.sudar u nedjelju ce ga max sredit osveta

Lewis8

Pole

1. Ham
2. Bot
3. Ver

mody

Nece

147 kt

Milane pa gdje si.

Yukihonda

🖕🖕🖕🖕🖕vareni!!!!! gledati ćeš najljepšu stražnjicu u povjesti f1 sa natpisom HONDA… pakšu nisi mi odgovorio dali si u mađi????? ja sam u loži preko puta boksova gold tribina … samo reci na kojoj si strani sve znam dolazim ili čućiš kod kuće i….

Igor Vukajlovic

Kolega, posljednja opomena.

F1 44

Igore,ma bez opomene…samo block list i to je to.

Yukihonda

Vukajlovič…. AJDE SAMO BI GA ZAGRLIO I TO JE TO… POPILI PIVO svako svojoj hiži…

F1 44

Ajde Yukihonda ne s_ri!
Skrivas se tu pod no name imenom i prijetis da ces doc tu i tu..
Ponasas se ko kakav psihopata!
Budi faca i regaj se pravim imenom ili preko FB….
Samo se nadam da redakcija vidi tvoj mail i preko njega se da svasta pratiti i prijaviti

klepesina

Stvarno lik pretjeruje

Lewis8

Onda me vidiš. Bolid broj 33. Max je još u bolnici ja ga mijenjam. Spolier alert – pustit ću Lewisu da pobijedi.

Related Posts