Tost: Tsunoda lijepo napreduje

Najmlađi vozač na gridu, Japanac Yuki Tsunoda, je čini se počeo hvatati pravu formu u svojoj prvoj sezoni u bolidu F1. Jedan od tri rookie vozača na gridu Formule 1 ove sezone, ujedno je i najuspješniji, premda na to moramo gledati uvjetno s obzirom na to da Mick Schumacher i Nikita Mazepin voze zapravo “neupravljive” bolide za momčad Haasa.

Mladi Japanac do sada je uspio skupiti 14 bodova iz osam utrka, završivši tri puta unutar osvajača bodova, dok treba istaknuti da je njegov najbolji rezultat sedmo mjesto u Azerbajdžanu. 

Nakon što je iznenadio automoto svijet sjajnim devetim mjestom u otvaranju sezone u Bahreinu, pritom prestigavši na stazi čak tri svjetska prvaka, slijedilo je nekoliko lošijih izvedbi, pogotovo u kvalifikacijama, u kojem je Tsunoda bio česti gost zelenih površina i zidova pored staze, a nakon kojih je uglavnom slijedilo niz vrlo kreativnih i sočnih psovki. 

Nakon što su kritike na Tsunodine performanse bile sve glasnije, a pogotovo ako uzmemo u obzir da bolid koji vozi nije bezazlen i može biti konkurentan, što je uostalom dokazao Japančev momčadski kolega Pierre Gasly, momčad AlphaTaurija tada radi sjajan potez i nalaže Tsunodi da se iz Velike Britanije preseli u talijansku Faenzu, dom druge momčadi Red Bulla.

Tim potezom mu je omogućen svakodnevni rad s mehaničarima, fokusiranost na dostizanje što boljih performansa i razvoj njegovog neupitnog talenta, kao i što veći napredak u postizanju rezultata. Franz Tost, šef Yukijeve momčadi, potpuno razumije probleme s kojima se susreću novaci u F1, s obzirom na to da je druga momčad Red Bulla poznata kao odličan poligon za razvoj mladih vozača.

“Yuki je novak, on je novi u Formuli 1 i vjerujte mi, za te mlade vozače je vrlo teško doći u Formulu 1. Svaka staza, svaki trkaći vikend u rookie sezoni, tamo se prvi put kvalificirate. Naravno, možete reći, ‘da ali oni imaju prvu, drugu i treću trening sesiju i moraju znati gdje i kako voziti’. No, npr., vjetar možda pojačava, ili dolazi iz drugog smjera, ili je staza toplija ili hladnija. Mijenja se mnogo stvari.”

“Mlade vozače to ne možete naučiti. On mora učiti, u pojedinim kvalifikacijama što napraviti na stazi. Ovdje vam je iskustvo veoma važno”, rekao je Tost.

Franz je rekao kako je poprilično zadovoljan načinom na koji se Japanac razvija nakon preseljenja u Italiju. Podsjetimo, prošle sezone je Tsunoda vozio u Formuli 2 za momčad Carlin, u kojoj je ostvario treće mjesto u ukupnom poretku vozača i na taj mu je način prije početka ove sezone ponuđeno vozačko mjesto u momčadi AlphaTaurija, ispred Rusa Danilla Kvjata.

“Yuki dobro napreduje, cjelokupni proces ide u dobrom smjeru. On nije promijenio pristup. On je već imao dobar pristup. No, on sada provodi mnogo više vremena s inženjerima, zato što živi u Faenzi.”

“Uvijek govorim da mladim vozačima treba tri godine da razumiju složenost današnje Formule 1, zato što je F1 postala mnogo složenija nego što je bila u godinama prije ove ere. Veoma sam sretan zbog Yukija. On je pokazao fantastičnu prirodnu brzinu, koja napreduje dan za danom, sesiju po sesiju.”

“Veoma sam optimističan oko toga da će biti dobar u drugom dijelu sezone, i da će Yuki biti uspješan u budućnosti”, zaključio je Tost.

Svakako se možemo složiti kako je današnja Formula 1 mnogo složenija nego je to bila prije pojave hibridne ere, jednako kao što je poprilično jasno da Tsunoda lijepo napreduje. Prije treće utrke unutar samo 15 dana, vozač Red Bulla Sergio Perez je poslao poruku podrške Tsunodi, uz to da mu je iskusni Meksikanac i ponudio nekoliko dobronamjernih savjeta.

Ako je suditi po 5. i 6. mjestu na prvoj odnosno drugoj trening sesiji u petak, čime je Yuki po ostvarenom vremenu bio dvaput bolji od svog momčadskog kolege, jasno je kako su mu savjeti Sergia Pereza očito pomogli. Na nama je da danas vidimo hoće li Tsunoda ponoviti ove rezultate i u kvalifikacijama za VN Austrije.

1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Yukihonda

Yuki ako ostane f1. dovoljno dugo biti će vrhunski vozač…

Related Posts