Steinerov savjet Haasovim vozačima uoči VN Monaka: Držite se podalje od zidova!

Ulična utrka u Monte Carlu uvijek je veliki izazov za vozače, a očekuje se da će ove godine biti posebno izazovna za Haasove mladiće, koji su i na prethodnim utrkama na pravim trkaćim pistama izazvali popriličan broj incidenata…

Osim što imaju najsporiji bolid na gridu Formule 1 i najčešće su pretplaćeni na samo začelje poretka, Mick Schumacher i Nikita Mazepin do sada su se u ovoj sezoni najviše istaknuli pogreškama, izlijetanjima i incidentima. Istini za volju, nepravedno bi bilo “trpati ih u isti koš” jer, usprkos nekim pogreškama u Bahreinu i Imoli, Nijemac ipak djeluje kao vozač Formule 1, dok bi za Rusa na temelju viđenog mogli reći da je zalutao u to društvo.

Bespuća Interneta prepuna su šala na račun Mazepina i njegovog prvog F1 nastupa u Kneževini. Teško je i pobrojati koliko se već puta izvrtio na stazama ove sezone pa je sasvim legitimno zapitati se koliko će krugova uspjeti odvoziti u Monaku. Evo jednog od mnogobrojnih memova vezanih uz Nikitin F1 debi na monegaškim ulicama…

No, šalu na stranu, američka se momčad s radošću sjeća jedne utrke u Monte Carlu. Bilo je to godine 2017. kad su Romain Grosjean i Kevin Magnussen donijeli prve dvostruke bodove Haasu u jednoj F1 utrci. Francuz je tada bio osmi, a Danac deseti.

“Ove ćemo godine biti daleko od dolaska do osmog i desetog mjesta, to znamo i nosimo se s time – strpljivi smo”, poručuje šef momčadi Guenther Steiner. Razmišljajući unatrag o 2017., bilo je vrlo cool ostvariti taj rezultat u Monaku. Bio je to jedan od naših prvijenaca, koji su u to vrijeme stalno dolazili. Želimo se vratiti na tu razinu. Uspomene su dobre, ali gledamo prema budućnosti naše momčadi, želimo imati mogućnost činiti takve stvari opet i činiti ih još bolje.”

Romaina i Kevina naslijedili su Mick i Nikita, koji se sada spremaju za svoj peti nastup u Formuli 1. Kakve savjete će udijeliti Guenther?

“Što se tiče briefinga – držite se podalje od zidova i zaštitnih ograda. To je ono što ćemo im dati do znanja. Jednom kad završite u zaštitnoj ogradi u Monaku, sesija je izgubljena. Ne možete vratiti bolid i normalno je da ostane prilično oštećen. Izazov je velik. Staza je vrlo uska, ulična staza, mnogo ljudi gleda – imate sve ono što ne želite za ovakvu utrku, ali s druge strane i želite. Zbog toga se ovime i bavimo.”

“Na našim bi vozačima trebalo biti malo pritiska jer znamo kakve su nam performanse. Trebali bi gledati na utrku isključivo kao na prikupljanje iskustva pa kad se vrate ovdje s boljim bolidom, da već znaju kako se nositi s Monakom, koji predstavlja posebnu utrku u kalendaru Formule 1.”

Nikita Mazepin, Haas VF-21, nakon nesreće u prvom krugu VN Bahreina (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Mazepin je vozio Formulu 2 na ulicama Monte Carla i upisao dva plasmana među prvih deset. Svjestan je da naglasak moraju staviti na kvalifikacije, no do sada je ove sezone svaki put bio najsporiji u subotnjim borbama za startne pozicije.

“Dobro sam se proveo u Monaku u F2, šteta da nismo išli tamo prošle godine. Mislim da je to staza koja je prilično dobra za mene. S inženjerima ću se fokusirati na kvalifikacije jer na takvoj stazi kvalifikacije su super važne, budući da ima vrlo malo prilika za pretjecanje”, kaže Mazepin.

Vozio je i Schumacher monegaškim ulicama u bolidu Formule 2, a što je zanimljivo, u utrkama je te 2019. bio lošije plasiran od svog sadašnjeg momčadskog kolege.

“Definitivno se radi o vozačkoj stazi, vozač tamo može napraviti razliku. Generalno, svaki vozač u Monaku pruža suludu vožnju. To je pravi izazov biti tako blizu ograda tijekom svih 70 krugova. Mentalno je super teško, ali je izazovno i zato je tako zabavno ići na takvu stazu. Stvarno se veselim”, poručio je Schumacher.

Prošle godine prekinut je niz od 65 uzastopnih godina održavanja Velike nagrade Monaka u sklopu Svjetskog prvenstva Formule 1, a 2019. godine kad se posljednji put vozilo u Kneževini, Grosjean je u bolidu Haasa osvojio deseto mjesto. Kako li bi se samo slavilo ponavljanje tog rezultata ove godine…

Mick Schumacher, Haas VF-21, na stazi u Imoli (Photo by Zak Mauger / LAT Images)
Total
3
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
Emil
19.05.2021. 15:26

Ima u kladionici u kojem će krugu ispasti Hass? Ne bih im dao više od 10 krugova, međutim problem je u tome što i u slučaju dobitka ne bih ništa zaradio.

avatar
robif
19.05.2021. 13:19

Mazepin kao -VA 111 Skhval- Torpedo na principu kavitacije cca 250-400 kmh pod vodom

avatar
Webmaster
19.05.2021. 11:21

Mislim da ćemo gledati Mazepin show ;).

avatar
Deyo
19.05.2021. 07:29

Savjet Haasu : Pod hitno nadji novog sefa momcadi, jer ovaj pojma nema sto radi i vodi momcad u ponor.

avatar
Lewis8
19.05.2021. 08:45
Reply to  Deyo

Vidi se koliko nemaš pojma o F1.

HAAS nije ovdje da osvaja titule. Oni su ovdje da budu u plusu i to uspijevaju. Firma ko svaka druga. Prihodi rashodi.

S druge strane dobivaju puno više medijskog prostora nego dosta drugih timova.

avatar
Deyo
19.05.2021. 09:12
Reply to  Lewis8

Time sto si napisao pokazuje se ko nema pojma o F1!!!
Vise me ni ne cudi sto si opsjednut tim sarlatanom.
Gene Haas sigurno nije ulozio novac da bi krstario, ili da bi se na autu samo vidjelo njegovo ime. Momcad ide silaznom putanjom zadnjih par ogdina, i placeni vozac im sigurno nece nista dobro donijeti!!! Vec im treba netko ko ce raditi sa njima na razvoju. I postedi me svojih gluposti, jer sto je sigurno da nisi uopste prijevise bistar!!!!

avatar
mars32
19.05.2021. 19:47
Reply to  Deyo

I da i ne. Idu silaznom putanjom, to stoji. isto tako stoji i da nisu došli u F1 da samo budu ovdje nego i da se utrkuju. Međutim, njihova je ideja kupiti što se više može i pružiti što bolje utrkivanje. Pozitivna financijska računica na kraju sezone je cilj. ono što se doga je da su kupili sve što se dalo od Ferrarija. kako je ferrarijeva forma padala tako je padala i Haasova forma. Pričali su o odustajanju od F1 i da ih neće biti ove sezone ali su ipak ostali da vide kako će im odgovarati nova pravila. Bez… Read more »

avatar
Gigiracing
19.05.2021. 12:28
Reply to  Deyo

Moram zapisat datum kad je Deyo napisao komentar bez Ham, Totto, prijevara, FIA.

Related Posts
8
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x