VN Emilije Romagne: Predivna utrka u Imoli

Moj najdraži dio Formula 1 vikenda uvijek je nakon utrke. Postoji neki nevjerojatno uzbudljiv osjećaj u razmjenjivanju dojmova s utrke s ekipom – bilo da se radi o dragim prijateljima ili potpuno nepoznatim strancima na internetu. Doživljaj je isti.

Uvijek se počinje s komentiranjem vlastitog doživljaja utrke koji, naravno, varira od osobe do osobe. Recimo, iako i jedni i drugi navijaju za Red Bull, VN Emilije Romagne bila je prilično jadna za strastvene navijače Checa Pereza, dok ljubitelji Maxa Verstappena slave pobjedu nizozemskog asa. Rekli bi Englezi – “two sides of the same coin”.

VN Emilije Romagne pružala je spektakl i pregršt događaja o kojima ćemo pričati do iduće utrke u Portimau. Kao da nije bilo dovoljno razloga za uzbuđenje nakon fantastičnih kvalifikacija, početak utrke na Imoli dočekali smo ispod kišnih oblaka. S kišom se sve mijenja. Padaju u vodu strategije za početak utrke, više nije bitno tko kreće na softu, a tko na mediumu. Možemo reći da se izjednače ti neki trkaći faktori i da se utrka svede na osjećaj, individualnu vještinu, preciznost te trenutke opreza i neopreza.

Upravo se na to sveo leteći start Verstappena na početku utrke. Naime, snalažljivi je 23-godišnjak na startu iskoristio osušeni dio staze da dobije brzinu u svojim intermedium gumama. Svi znamo što se zatim dogodilo – Verstappen Hamiltonu zatvara vrata u šikani i stječe prednost već u prvom krugu.

Nizozemac je do kraja utrke skoro odvozio savršenu utrku. Pamtimo ga još samo po najbržim krugovima kroz veći dio utrke i skoro fatalnom pogreškom tijekom letećeg starta kada je na kratko izletio sa staze i, srećom po njega, završio bez posljedica. Do pobjede je došao s točno punih 22.0 sekunde ispred direktnog rivala za naslov prvaka, Lewisa Hamiltona.

Britančeva je utrka bila daleko turbulentnija. Na samom je startu izgubio vodeću poziciju, a tijekom obračuna s Verstappenom došlo je i do oštećenja njegovog Mercedesa. Isprva mi se činilo da zbog toga pate njegova prolazna vremena, ali je Hamilton ubrzo ubacio u višu brzinu (ili Verstappen u nižu?) i topi vodstvo Maxa na dvije sekunde. Ključni trenutak u direktnom obračunu vodećeg dvojca bio je u 27. krugu utrke kad je Verstappen mokar intermedium zamijenio sa setom medium guma. Logično, Mercedes signalizira Hamiltonu da odvozi izuzetno brz krug zbog prijetnje od undercuta, ali i mogućnosti da je Verstappen uranio s prelaskom na trkaći slick. Sedmerostruki svjetski prvak obavio je Sizifov posao, s obzirom na to da je sve uprskano zbog neuobičajenog kiksa Mercedesovih mehaničara. Iskreno vjerujem da se o ovome pomalo i zaboravilo uslijed svih događaja u utrci.

Hamilton se na stazu vratio s više od pet sekundi zaostatka za Red Bullom, a u pokušaju da smanji taj zaostatak radi pogrešku kod zavoja Tosa. Činilo se kako će Britanac po prvi put nakon VN Austrije 2018. odustati, ali vraća se u utrku kao osmi spletom sretnih okolnosti (sudar Bottas/Russell) i nekarakterističnom vožnjom u “rikiju”.

Slijedio je lov.

Prvo je pao zaboravljeni Lance Stroll. Daniel Ricciardo nije pružio veliki otpor u jednom od McLarena u 43. krugu. Bilo je jasno da je Verstappen nedostižan do završne zastave, stoga je Hamiltonu ostala grupa Norris-Leclerc-Sainz i potencijalan podij. Španjolca je prestigao u 50. krugu nakon čega je uslijedio zanimljiv okršaj s Leclercom. Monegažanin se pametnim pozicioniranjem bolida i uz pomoć DRS-a uspješno branio od nasrtaja (nekoć) Srebrne Strijele. Hamilton je iskoristio šah mat poziciju u 55. krugu nakon što je smanjio zaostatak na samo šest desetinki uoči DRS zone, a pomogla mu je i činjenica da je Leclerc izgubio DRS koji je hvatao od Landa Norrisa. Ono što smatram zanimljivim jest da si je mladi Norris time sam sebi pucao u nogu jer je Leclerc možda uz pomoć DRS-a mogao zadržati sedmerostrukog prvaka još koji krug iza svojeg Ferrarija. Doduše, Norris bi time možda nepotrebno riskirao treće mjesto i postolje.

Bogato utrkivanje vidjeli smo i nešto niže u poretku, prvenstveno u borbi za osmo mjesto između neobjašnjivo sporog Valtterija Bottasa i dojmljivog Williamsa u rukama Georgea Russella. Prije samog incidenta treba istaknuti činjenicu da Bottas u 30 krugova utrke nije postigao ama baš nikakav napredak u Mercedesu, nalazio se na osmom mjestu s kojeg je i startao, a njegova vremena nisu bila konkurentna ni u odnosu na ona od Pereza, Norrisa i Leclerca, a kamoli od Verstappena i momčadskog kolege Hamiltona.

Sam sudar ispao je kontroverzniji nego što bi bio da se radilo u sudaru neka druga dva vozača. Objektivno gledano, radi se o trkaćem incidentu. Činjenica je da je Bottas (možda hotimice) ‘pustio’ svoj Mercedes ravno na dijelu staze koji skreće u desno pod skoro neupadljivim kutom. Russell instinktivno pomiče svoj bolid u desno što ga tjera na mokru travu. Pri brzini višoj od 310 kilometara na sat malo je potrebno da izgubite kontrolu nad bolidom, što se upravo desilo na Imoli. Russell i Bottas završavaju u šljunku, a utrka se zaustavlja crvenim zastavama.

Situacija je ipak eskalirala tek kad su se zaustavili kotači – Russell hitrim korakom prilazi Bottasovoj olupini gdje je onda pročavrljao s Fincem. Bottas svoje mišljenje jasno simbolizira srednjim prstom uperenim Russellu u lice, a ovaj mu je odgovorio s “jednom iza uha”.

U cijeloj situaciji najveći je gubitnik ispao zapravo Toto Wolff. Big Boss je nakon utrke odlučio stati u obranu Bottasa, a Russellu je poslao jasnu poruku.

“Trebao je vidjeti da je tamo Mercedes i da je mokro, pretjecanje je nosilo određeni rizik,” kaže Wolff. “A omjeri su ionako bili protiv njega jer se sušila staza. Ne želim da nam išta dokazuje, a ako nakon pet godina s Valtterijem mogu nešto reći – to je da ne pokušava išta dokazati.”

“Iskreno, nama ova situacija uopće nije zanimljiva.”

Wolffova izjava ustvari otkriva nervozu. Kako i ne bi bio nervozan – vjerojatno je pod ogromnim pritiskom još od VN Sakhira kada je Russell dobio svoju priliku u Mercedesu umjesto Hamiltona. Russell je uskočio u bolid i legitimno porazio Bottasa na stazi, a samo ga je loša sreća stajala pobjede u debitantskom nastupu s Mercedesom.

Dio publike već duže vrijeme sumnja u Bottasove sposobnosti, ali one su rijetko kada bile uistinu testirane u ovih pet godina koje je proveo u Mercedesu. Iz tog razloga bilo bi prilično poražavajuće da ga je Russell ponovno tukao na stazi, i to dok vozi daleko inferiorniji Williams. Bottas će biti upamćen u povijesti kao vjerojatno najbolji ‘pomoćni’ vozač nakon Rubensa Barrichella. Da, može uporno ponavljati da su pobjede njegov cilj, ali očito je da je Hamilton kompletniji te bolji vozač i da mu Bottas jednostavno nije konkurencija, unatoč činjenici da je Finac i sam izuzetno dobar vozač s odličnim vožnjama za Williams u ranijoj fazi karijere.

Jasno je da je Wolff morao odraditi nezahvalan posao kontrole već učinjene štete. Stao je u obranu svojeg vozača, a siguran sam da je nervozan od same činjenice da je morao komentirati takvu situaciju.

Impresivno je koliko sadržaja za raspravu pruža jedna zanimljiva utrka. Sigurno je da će još nekoliko dana vladati doživljaji i iskustva s Imole, a nakon toga zadovoljnih glava možemo okrenuti novi list i čekati Portimao.

Moja je dugogodišnja tradicija bila da nakon utrke svoje dojmove podijelim upravo ovdje, na GP1 siteu s ostalim ljudima koji kao i ja dijele ogromnu strast za najbržim sportom na svijetu. Spletom okolnosti i dobrom voljom pojedinaca našao sam se u poziciji da svoja mišljenja mogu dijeliti kao autor čitateljima portala.

Nadam se da ćemo do kraja sezone uživati u podjednako divnim utrkama.

Total
2
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
13 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
mody
23.04.2021. 09:57

odlična utrka je bila samo da se zaustavi dominacija u početku ne bi volio da dobije mercedes 5 utrka od 6 onda adio sezona,radi svi navijaca i nadam se da ce se zaustavit dominacije da jedna momcad ne dominira 10 godina

avatar
papaya
20.04.2021. 17:03

Zašto mrziti Hamiltona??
Pa on stvarno nikad nije došao do pobjede na prljav nacin,ako mu je ista koji put od strane sudaca dodjeljena!!!
Ruku na srce on bas nema nekih zlih pobjeda!!!
Što je kriv mercedes???
Svi griješe i svi prolaze….
Triba naucit cijenit protivnika,ali cijenit….
Netko mora pobjediti….
Bit će F1 i bez merca i bez Hamiltona…

avatar
west 44
20.04.2021. 16:56

Mercedes sporije dovodi gume u radni prozor od Bulla što se vidjelo na početku trke kada Verstappen bježi 5 sek a onda poslije Hamilton to skida iz kruga u krug,ali Mercedes drži gume duže na životu . Bottas je upravo zbog slabijeg zagrijavanja guma i upao u probleme s Russellom i kod njega je taj problem puno više izražen nego kod Hamiltona. U momčadi su razmišljanja kako budu trke sve toplije da će i ti problemi nestati. Inače zbog oštečenog prednjeg krila Lewis je gubio nekoliko desetinki po krugu a složili su se i jedni i drugi da je Verrstappen… Read more »

avatar
Desmosedici
20.04.2021. 21:25
Reply to  west 44

Mercedes je bio najbrži bolid, ali Max je riješio utrku na startu..ostalo je bilo kontrola utrke.

avatar
Lewis8
21.04.2021. 08:40
Reply to  Desmosedici

Jmercedes nije bio brži bolid. Max je trebao biti na poleu da nije izletio.

avatar
Desmosedici
21.04.2021. 13:46
Reply to  Lewis8

Ne pričamo o kvalama nego o utrci..Mercedes je bio najbrži u utrci..race pace.

avatar
mody
20.04.2021. 15:04

Hocemo vise vrijedi imola nego pola staza u kalendaru i jos kad je kisa nadajmo se da ce bar upola bit dobro u portugalu tamo je staza rollecoastwr vidjet cemo .zelim.vise razlicitih pobjednika i moj mclaren. Bilo je lijepo vidjeti u top 5 ferari i mclaren nakon duuuuuugo dugo.godina

avatar
Berislav
20.04.2021. 13:42

Dobra retrospektiva Imole. Utrka tijekom koje jedva da se stiglo srknut kavu. samo jedna moja pripomena…teško mi je sa Lewisom u istoj rečenici spomenuti “Back guard”. Koliko se sječam u ovih 16 godina, koliko ga pratim, nikad mu nije trebao suvozač u toj ulozi….Još jednom dobar članak.

avatar
Berislav
20.04.2021. 14:04
Reply to  Luka Tunjić

Korektno!

avatar
robif
20.04.2021. 12:37

Kako su novinari (čisti profedionalizam🤮🤮🤮) sretni kad se mercedesu nešto desi.Blažičkova škola ili neškolovani?

avatar
Lewis8
20.04.2021. 09:45

Tako je. Utrka je bila predivna. Nepredvidiva i uzbudljiva. Kao gledateljima to bi nam svima trebalo biti na prvome mjestu.

Related Posts
13
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x