Po prvoj se utrci sezona poznaje

Počela je nova sezona Formule 1. Početak je bio spektakularan, i ako će ostatak sezone biti sličan ovome – uzbuđenje je zagarantirano.

Mercedes nije više nedodirljiv. Ova manja promjena pravila i ograničenja u razvoju novih bolida dovela su do izjednačenijeg grida. Na ovakve utrke kao ova što smo je imali protekli vikend ne bi trebalo imati nikakve zamjerke.

Pa, izdvojio bi neke najzanimljivije detalje.

Napokon imamo pravu konkurenciju Mercedesu, ali…

Verstappen je imao potpunu kontrolu nad vikendom. Najbrži na svim slobodnim treninzima, najbrži u kvalifikacijama, u utrci također vrlo brz, no Mercedes i Hamilton su opet dovoljno jaki da odgovore na to. Iako, ovu je utrku su više Red Bull i Max izgubili nego što su je Mercedes i Hamilton dobili. Neobjašnjiva je bila odluka držati Maxa onoliko dugo na starim gumama dok je Lewis skidao prednost na novim, umjesto da su odmah krug iza Lewisa pozvali Maxa po nove gume. Na trenutak sam pomislio da gledam stratege Ferrarija iz njihovih “najboljih” dana, a ne Red Bull. U sezoni kad konačno mogu napasti i pokušati osvojiti naslov ne smiju na ovakav način gubiti pobjede. Ipak, tek je prva utrka, stignu se ispraviti.

Ali, to ispravljanje treba ići ekspresno. Ostave li samo malo prostora Hamiltonu i Mercedesu, oni će opet sve poharati. Dovoljno se sjetiti 2017. i 2018., kad su u sličnoj situaciji bili Ferrari i Vettel ali nisu uspjeli. Isto se ne smije dogoditi Red Bullu i Verstappenu. Ako žele biti prvaci, moraju biti još bolji u idućoj utrci i ne dopustiti crnim Srebrnim Strijelama da rašire svoja krila i odlete daleko od svih.

Ovakva situacija je bila prijeko potrebna. Ne da zaustavi Mercedes u lovu na novi naslov, nego samo da tu borbu učini zanimljivijom i neizvjesnijom. Dosta je više sezona u kojima se prvak znao tri, četiri ili pet utrka prije kraja. Priželjkujem situacije poput onih iz 2007., 2008., 2010., 2012., pa čak i 2014. kada se prvak određivao na zadnjoj utrci sezone. Sad je Red Bull na toj razini da mogu napasti Mercedes, i osim toga imaju odličan par vozača koji im garantira i napad na konstruktorski naslov. Sve u svemu, Mercedes i Hamilton neće (ili ne bi trebali) na lagan način osvojiti naslove, morat će se pomučiti.

Nedosljednost sudaca

Zadnjih sezona je stalno bilo kontroverzi oko limita staze i prelaska istih u određenim zavojima. Ovaj put je to još više došlo do izražaja.

U kvalifikacijama su vozačima brisana vremena zbog nepoštivanja granica staze u zavoju 4. U utrci su to tolerirali do negdje zadnje trećine utrke, otprilike do trenutka kad su iz Red Bulla rekli Maxu da slobodno prelazi granicu jer je Lewis konstantno (točnije 29 puta, prema videu koji je dostupan na Redditu) prelazio granicu staze. Čak je i Masi izjavio da su dva čovjeka pratila taj zavoj i samo je jedan vozač konstantno prelazio limit – očito, Lewis.

Na tom dijelu staze je nezgodno ostati unutar granica, i oduvijek su vozači tu išli široko bez ikakve kazne. Dovoljno se sjetiti borbe Pereza i Buttona iz 2013., te Hamiltona i Rosberga 2014. kada se konstantno prelazila ta granica staze. Tu staza počinje padati prema unutra, te je još nagnuta blago na vanjsku stranu zbog toga što je tu ujedno i zavoj od druge dvije konfiguracije (endurance verzije i takozvanog ovala) pa je odmah iza rubnjaka asfalt koji vozači obilato koriste.

Konstantno se govori o nekoj dosljednosti u sudačkim odlukama i propisima, a još je jednom došlo do promjena usred utrke. To se moralo prije samih kvalifikacija točno znati smiju li vozači prijeći preko granice ili je moraju poštivati, i točka. Ovako su samo otvorili prostor za neke teorije zavjere i nove kontroverze, a to nam uistinu nije potrebno.

Učinak debitanata

Ove sezone imamo tri debitanta: Micka Schumachera, Nikitu Mazepina i Yukija Tsunodu. Od svih njih najviše se istaknuo Tsunoda. Yuki je imao čistu utrku s nekoliko fantastičnih poteza. Na stazi je prestigao i veterane poput Alonsa i Raikkonena te je kao nagrada za trud došao plasman u osvajačima bodova.

Druga dva debitanta su imala manje uspjeha. Mick je imao jedno nespretno izvrtanje u početnoj fazi utrke nakon povlačenja sigurnosnog automobila, no barem je došao do kraja utrke. S druge strane, Mazepin je imao više krugova zagrijavanja od trkaćih krugova. A ni taj trkaći krug u utrci nije priveo kraju, završio ga je u zidu trećeg zavoja. On je nakon dugo vremena, mislim još od 2002. i odustajanja u prvom krugu zbog sudara na debiju u Australiji Felipea Masse i Alana McNisha (da, u prvom krugu je odustao i Lotterer 2014. u Belgiji, no on se nije baš razbio). Zbog toga ga je čak malo bocnuo Jack Aitken sa tweetom u kojem je rekao kako mu je sad lakše jer je on u Bahreinu odvozio 60 krugova u kontinuitetu prije nego se izvrtio i razbio, za razliku od Mazepina.

Ruku na srce, Haas i nije neki bolid za razliku od AlphaTaurija te ne možemo očekivati top rezultate od Micka i Nikite, no barem bi trebali voziti utrke bez incidenata. Po tom pitanju, Yuki je fantastično debitirao te je postao prvi Japanac koji je u debiju osvojio bodove, Mick je bio solidan i završio je utrku, a “skandalozni” Nikita ima priliku za popravak u Imoli.

Debiji starih znanaca u novim ekipama

Za ovu sezonu su “promijenili dresove” Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel i Sergio Perez, a imamo i povratnika Fernanda Alonsa. Od svih njih najviše se iskazao Perez. Imao je sličnu situaciju kao lani za VN Sakhira kad se morao probijati sa dna poretka. I to je odradio odlično, prestizao je sve redom i došao je do petog mjesta. Pokazao je da u pobjedničkom bolidu unatoč problemima može postići puno i definitivno će biti od velike koristi u Red Bullu u lovu na Mercedes.

Sainz i Ricciardo su imali solidnu predstavu u novim ekipama. Osvojili su bodove, rezultat u skladu s brzinom njihovih bolida, tako da im se nema što prigovoriti.

Vettel je imao debi za zaborav. Tek 18. u kvalifikacijama, a zbog kazne je startao zadnji. U utrci se borio, no sve je pokvario udaranjem u Ocona pritom okrivivši Francuza da je to prouzrokovao promjenom pravca kretanja iako on nije ni milimetar mrdnuo s putanje. Kao da ga gremlini sbinnale prate iz Ferrarija u Astonu, ali barem se nije sam od sebe izvrtio na stazi. Žao mi je vidjeti vozača Vettelovog kalibra u toj poziciji, ali što je tu je. Valjda će kroz iduće utrke doživjeti katarzu te početi ostvarivati rezultate dostojne četverostrukog prvaka u neocekivano slabom Astonu.

Dojmljiv nastup je imao i Alonso. U kvalifikacijama je bio među prvih deset, bio je u borbi za bodove, ali nažalost morao je odustati zbog kvara na kočnicama. Alpine ne djeluje kao brz bolid, no čini mi se da su oni više okrenuti 2022. nego ovoj sezoni. Ipak sam očekivao bolji tempo Alpineovog bolida, pa se nadam da će biti barem nekih poboljšanja u idućim utrkama.

A sada, Imola

Suma sumarum, ovo je bilo odlično prvo poglavlje nove sezone. Hamilton i Verstappen te Mercedes i Red Bull su se “izjasnili” kao glavni konkurenti za naslov. Iza njih su McLaren i Ferrari u klinču za treće mjesto, a kandidat iz sjene je AlphaTauri. Iza njih su neočekivano loši Alpine i Aston Martin, Alfa Romeo i Williams, a ovaj put je na dnu prikovan Haas.

Sljedeća je na redu za tri tjedna mitska Imola. Ako se po prvoj utrci poznaje sezona, ove ćemo godine uživati u fantastičnom utrkivanju.

3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Max8

Kao i uvijek, ako netko priprijeti brzinom onda nastupa Totto i FIA. Dobra najava sezone

igo

svakako se moraju jako brinuti u mečki

mody

Taktike i pljacka maxa nista dobro na onoj dosadnoj stazi ocjena utrke losa boijim se da ce itko parirati ovim.sivim strijelama imolu volim to je staza brza uska zelim.vidjet pravu bitku kotac uz kotac puno kvarova i da dobije netko treci.

Related Posts