Najava VN Bahreina: Gentlemen, remove your sandbags!

Ovog vikenda napokon nam se vraća naš omiljeni sport. Ova staza stekla je status sigurne luke Formule 1 u posljednje vrijeme, posebice radi trenutnih pandemijskih problema. Ove nedjelje gledat ćemo već treću utrku u Sakhiru u četiri mjeseca, a imali smo i nedavno predsezonsko testiranje.

Još uvijek nam je pred očima plamteća kugla s prošlogodišnje VN Bahreina iz koje izlazi Romain ‘Feniks’ Grosjean te svaki prolazak pored ograde na izlasku iz trećeg zavoja podsjeća na taj događaj. No, svako zlo za neko dobro, sigurnosni uvjeti su se nakon tog sudara dodatno postrožili.

Predsezonsko testiranje nije ponudilo velika iznenađenja. Doduše, rijetko i možemo očekivati neki veliki preokret pošto momčadi nikada ne idu punom snagom na testovima.
Red Bullovo usavršavanje prošlogodišnjeg bolida izgleda za sada odlično odrađeno. Temperamentan za vožnju, prošlogodišnji RB16, mogao bi ove godine s ‘B’ specifikacijom napokon postati vožen prema receptima i željama Adriana Neweya. Odlično je to Max Verstappen i do sad odrađivao, za razliku od Gaslya i Albona, a na servirano i ‘popeglano’ će očito doći Sergio Perez. Dakle, u Maxovim rukama, bolid koji se još lakše vozi nego prošle godine, trebao bi biti spreman za napad na naslov prvaka. Posebice ako se uzme još u obzir potencijal s unaprijeđenom Hondinom pogonskom jedinicom, vrlo vjerojatno skriven na testiranjima.

No, pored svih klišeja i klasičnih poštapalica o motivaciji i kovanju vlastite sreće, Red Bullu neće biti dovoljan samo vlastiti trud za veći uspjeh ove godine. Zvuči ružno, ali i realno, treba im Mercedes s poteškoćama viđenim na testiranjima, pa čak i nemotivirani Lewis Hamilton. Nitko više ne vjeruje Mercedesu uoči početka sezone, pa tako i u probleme koje su imali prije dva tjedna. Prikazani problemi se doduše čine realnima jer imaju donekle uporište u promjenama pravila za 2021. Odnosi se to na nova pravila oko podnice bolida, čije ravnanje i smanjivanje treba kompenzirati na nekom drugom dijelu bolida kako bi se vratio željeni aerodinamični utjecaj.

Da li je Mercedes pretjerao u sužavanju stražnjeg dijela bolida i sada ima problema s pregrijavanjem mjenjačke kutije i nepredvidivim stražnjim krajem? Zvuče kao lako uočljivi problemi u primjeni takvog dizajna, pa ostaje pretpostavka da se radi o krivim izračunima simulacija, tj. drukčijima od realnog stanja. Sve u svemu, Red Bullu trebaju problemi u Mercedesu za uzimanje početnog garda, a do dodatnog uzimanja maha može doći skorašnjim prestankom rješavanja problema i razvoja ovogodišnjih bolida radi okretanja fokusa na 2022. godinu.

Najveći misterij nakon testiranja ostaje Ferrari koji također vrlo vjerojatno nije pokazao punu snagu oporavljene pogonske jedinice. Da se radi o solidnom napretku, potvrđuju i vozači iz klijentskih momčadi. Smanjenje deficita u konjskim snagama, aerodinamični elementi koji su navodno “izliječili” silno zavlačenje (engl. drag) te novo gorivo, zvuče obećavajuće za borbu s najboljima od ostatka poretka. Doduše, i drugi su unaprijedili svoje bolide, tako da će pomak u odnosu na prošlu godinu za Ferrari biti malo teže mjerljiv.

Ako Ferrari jest napredovao solidno, na prvoj crti borbe za treće mjesto u poretku ih očekuju Aston Martin i McLaren. Svako malo se otkriva koliko je bila (ili još uvijek jest) toksična atmosfera u Maranellu, tj. barem prema Vettelu, teška i očito neopuštena. S novom momčadi trebao bi ipak imati manje pritiska, ali nedostatak odrađenih kilometara na testiranjima mogao bi ga koštati bodova na prvih nekoliko utrka. Neće to biti toliko radi mogućih problema s bolidom, sličnim kao i Mercedes, nego zbog same prilagodbe na bolid i momčad. Vozački gledano, Sebu nije očito odgovarao Ferrarijev koncept bolida, čemu su i svjedočile njegove povremene kritike, mnoga izvrtanja i slabiji rezultati u odnosu na momčadskog kolegu. Bilo bi lijepo vidjeti Vettela kao u redbulovskim danima, ali AMR21 trenutno je sve, samo ne Red Bull. Prilično malen kut u odnosu na površinu staze (engl. rake) i izduljeni međuosovinski razmak, nije gore spomenuta filozofija Adriana Neweya kojom je Vettel osvajao naslove prvaka. Vidjet ćemo kako će Vettel ukrotiti svoj novi bolid.

McLaren prema riječima Zak Browna sada ima sve, tj. treba još nešto vremena da se sve sinkronizira. Povratak Mercedesu ovog puta je čisto klijentski, a vozač s iskustvom i pobjedama jest na novo dovedeni Daniel Ricciardo. No, vidjet ćemo koliko će se Ricciardo po svom šablonu zadržati u ovom projektu ako bolid neće biti sposoban za osvajanje naslova prvaka. Njegovo mjesto u Renaultu zauzeo je pak Fernando Alonso, veteran s odličnom motivacijom i “novom” momčadi koja također cilja barem na redoviti ulazak u posljednju kvalifikacijsku rundu. No, prema riječima Alonsa, Alpine još nije na toj razini ove godine, barem ne za redoviti ulazak u Q3.

Momčad koja također ima solidno odrađene testove je i AlphaTauri. Šef momčadi, Franz Tost, najavljuje ambiciozni ulazak među prvih pet u poretku, a ostaje nam za vidjeti kako se novi Red Bullov mladac, Yuki Tsunoda, snašao u prilagodbi za Formulu 1. Yuki je ujedno i “posljednja želja” Honde prije nego što japanski proizvođač ponovo napusti Formulu 1. Začelje poretka trebala bi predvoditi Alfa Romeo, u kojoj imamo zadovoljnog Kimija Räikkönena koji je prilično marljivo odradio predsezonske testove.

Williams je okrenuo novu stranicu povijesti i ostaje za vidjeti koje korake će novo vodstvo poduzeti na 2022. godinu. Šuška se o povratku Renaultu, ali ovosezonsko korištenje Mercedesove mjenjačke kutije umjesto vlastite, više vuče na korake slične Aston Martinu. Još drastičnije razmišljanje imaju i u Haasu, iz kojeg je jasno poručeno da se ovogodišnji bolid više neće razvijati jer je zaostatak za ostalima prevelik i da se fokus razvoja okreće odmah na 2022. godinu. No, imat ćemo mi na začelju itekako lijepe borbe mladih snaga Formule 1. Williamsov George Russell imat će iza sebe rookije željne kojeg boda, a to su Haasovi Nikita Mazepin i Mick Schumacher.

Ove godine, VN Bahreina održava se u tipično doba sezone Formule 1, ali su temperature na početku i na kraju godine ionako prilično slične, pa su podaci s prethodnih utrka i dalje relevantni pored nedavnih testiranja.

Jedan od rizika koji je prisutan, ali itekako poznat i očekivan tijekom cijele godine, jest pijesak nošen vjetrom na stazu iz okolne pustinje, što može naravno zaprljati površinu staze i smanjiti grip. Takav slučaj smo imali na testiranjima. Utrka započinje navečer u 18:00 po lokalnom vremenu (17:00 po našem), nakon zalaska sunca i vozi se pod reflektorima, s temperaturama staze koje mogu prilično brzo pasti čim utrka krene. To uvelike utječe na ponašanje guma, a time i na strategiju. Alokacija guma je ista kao i na utrci prije četiri mjeseca, samo s izmijenjenom, tj. robusnijom smjesom. Asfalt na ovoj stazi, s visokim udjelom granita, poznat je po tome što je abrazivan, povećavajući tako trošenje i propadanje guma. Na prošlogodišnjoj utrci, pobjednička strategija bila je s dva zaustavljanja. Staza u Sakhiru zahtijeva odličnu trakciju i kočenje, a u manjoj mjeri prilagodbu za velika bočna opterećenja.

VN Bahreina, Sakhir (Bahrain International Circuit), 26. - 28. ožujka 2021. 
Petak 26. ožujka         1. slobodni trening   12:30-13:30 
                         2. slobodni trening   16:00-17:00
Subota 27. ožujka        3. slobodni trening   13:00-14:00
                         Kvalifikacije         16:00-17:00
Nedjelja 28. ožujka      Utrka                 17:00

O povijesti utrkivanja ovdje u pustinji lijepo je napisala naša Mia, kao i o najupečatljivijim trenucima ove utrke, a prošle godine ovdje je pobijedio Lewis Hamilton u prilično kaotičnoj utrci. Mercedes se ima prilike izjednačiti s Ferrarijem po broju pobjeda (6), a Lewis Hamilton postati najuspješniji vozač s pet pobjeda. Za kraj, pogledajmo prvakov najbrži krug prošle godine:

5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
White Lion

Zaista bih volio vidjeti McLaren kao momcad koja se konstantno bori za postolja pa i prvo mjesto jer svo ovo vrijeme njihovog lutanja kroz zadnjih par godina nekako mi je F1 ucinilo kao cokoladnu tortu bez orasa i svih ostalih dodataka u njoj, a ja jako volim sve to u cokoladnoj torti jer ona samo sa cokoladom je nekako siromasna. Sezona u kojoj Mercedes, Red Bull, McLaren i Ferrari pa i Alpine ako je moguce mogu do pobjede u svakoj utrci bi bila fenomenalna. Naravno da bi tako nesto bilo zaista moguce potreban je salary cup gdje sve momcadi imaju… Read more »

GP1

!

Last edited 3 years prije by GP1
mody

Samo da ne bude opet sve isto kao lani ali bojim.se opet lewis botas max good job

west 44

Daj još jednom ,nismo te čuli!!!

TORPEDO

Samo da ne bude ko lani…ali bojim se…hahaha

Related Posts