Binotto: Bolid smo pokušali poboljšati u svim područjima u kojima je bilo moguće

Na ovaj ili onaj način, predstavljeno je svih deset bolida za novu sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1. Iako momčadi još štošta kriju, o njihovim adutima doznali smo barem ponešto, a kao posljednji u nizu, Ferrari je jučer otkrio SF21.

Što se vizualnog identiteta tiče, novost je da bolid SF21 ima dvije različite nijanse crvene, koje se pretapaju malo ispred stražnjih kotača, a jako je uočljiv logo Mission Winnow, koji je sada zelene boje.

“Stražnji dio bolida podsjeća na bordo crvenu, kakvu je imao prvi Ferrari 125 S. Međutim, kako postepeno idemo prema dijelu kokpita, ta se boja transformira u modernu crvenu kakvu smo koristili posljednjih godina. Ova sezona pred nas stavlja mnoge izazove, a kroz ovakav dizajn, vizualno, transformiramo se iz naše prošlosti u budućnost”, objasnio je šef momčadi Mattia Binotto.

SF21 je 67. bolid napravljen u Maranellu za natjecanje u Svjetskom prvenstvu Formule 1, a kao što su pravila ove zime nalagala, zapravo je evolucija prošlogodišnjeg bolida SF1000. Šasija tog bolida, koji će ostati upamćen kao izrazito neuspješan, ostala je ista, ali u Ferrariju se ipak nadaju boljoj sezoni.

Nade polažu u sasvim novi motor, određene aerodinamičke promjene te redizajnirani stražnji dio bolida, na koji je Ferrari potrošio oba razvojna tokena.

“Ovaj je bolid stvoren na osnovi prošlogodišnjeg, zbog novih pravila. Razvoj je bio djelomično zamrznut, ali pokušali smo ga poboljšati u svim područjima u kojima je to bilo moguće”, rekao je Binotto.

FILMING DAY STATICO – MARANELLO 03/03/2021
credit: © Scuderia Ferrari Press Office

O promjenama nešto detaljnije govori Enrico Cardile, šef odjela šasije: “Aerodinamika je jedno od područja zahvaćenih promjenom pravila, usmjerenom prema smanjivanju sposobnosti stvaranja vertikalnog pritiska, kako se ne bi stvaralo preveliko opterećenje za gume.”

“Zbog toga smo, započevši razvoj aerodinamike bolida, postavili dva cilja: nadoknaditi više potisne sile nego što je izgubljeno zbog pravila i smanjivanje otpora. Odlučili smo se za stražnji dio, dizajnirali novi mjenjač i novi sustav ovjesa. To je, kao dodatak naporima naših kolega iz odjela pogonske jedinice, rezultiralo mnogo užim stražnjim dijelom.”

Upravo bi pogonska jedinica trebala donijeti najveći napredak Ferrariju i drugim momčadima koje koriste Ferrarijeve pogonske jedinice. Dobro je poznata priča o aferi iz 2019. godine pa kasnije nagodbi s FIA-om, a nakon koje je Ferrarijev motor bio znatno slabiji od konkurencije u 2020.

“U suradnji s kolegama iz odjela šasije, radili smo puno na dizajnu pogonske jedinice, kako bi ukupni dizajn bolida bio što učinkovitiji. Kod motora s unutarnjim sagorijevanjem koncentrirali smo se na povećanje razine termalne efikasnosti u suradnji sa Shellom i to je rezultiralo poboljšanjem vremena kruga za više od jedne desetinke prema našim procjenama”, izjavio je šef odjela Enrico Gualtieri.

Charles Leclerc i Carlos Sainz mlađi imat će prvu vožnju u bolidu SF21 već u četvrtak, kada će Ferrari na stazi u Bahreinu odraditi svoj dan snimanja. Oba će vozača dobiti priliku, no ukupno se smije odraditi do 100 kilometara. Već u petak počinju predsezonska testiranja, koja će trajati do nedjelje.

FILMING DAY STATICO – MARANELLO 03/03/2021
credit: © Scuderia Ferrari Press Office
Related Posts