Nakon uzbudljive utrke za Veliku nagradu Bahreina, slijedi nam još jedna pustinjska utrka, na nešto drugačijoj konfiguraciji staze u pustinji Sakhir. Po prvi put ikada, Bahrein će ugostiti dvije utrke tijekom jedne sezone, a utrka za Veliku nagradu Sakhira će se voziti u nedjelju, 06.12.2020. godine. O povijesti utrkivanja na stazi Bahrain International smo pisali prije tjedan dana, a kao pripremu za predstojeći vikend pripremili smo vam još nekoliko zanimljivosti koje se tiču utrkivanja u pustinji.

• Prva ikada utrka za VN Sakhira vozit će se na vanjskoj stazi Bahrain International, jednoj od šest konfiguracija ove staze. Vanjski krug dug je 3,543 kilometra, a vozit će se ukupno 87 krugova.
• Vanjski krug koji će se koristiti tijekom vikenda koji nam slijedi je samo 200 metara duži od staze u Monte Carlu na kojoj se vozi Velika nagrada Monaka, što je ujedno i najkraća staza u kalendaru Svjetskog prvenstva Formule 1.
• Prva utrka za VN Bahreina održana je 2004. godine, a njeno izdanje iz 2014. godine bila je 900. utrka Svjetskog prvenstva Formule 1. 2019. godine u Bahreinu je održana i 999. utrka bolida Formule 1 u okviru Svjetskog prvenstva.
• Prvi pobjednik u Bahreinu bio je Michael Schumacher, dok su najuspješniji s po četiri pobjede Sebastian Vettel i na novo Lewis Hamilton.
• Od konstruktora, najviše pobjeda ima momčad Ferrari, ukupno šest. Slijedi ih Mercedes s pet pobjeda, a potom Renault i Red Bull s po dvije.
• S obzirom na to da je zabranjena konzumacija alkohola u Kraljevini Bahrein, na pobjedničkoj proslavi se ne koristi šampanjac, nego posebna vrsta ružine vode.
• Bahrein je jedna od rijetkih staza u Formuli 1 na kojoj momčad McLaren nikada nije pobijedila.
Kimi Räikkönen je četiri puta utrku za VN Bahreina završavao na pobjedničkom postolju, no nikada na najvišoj stepenici.
• Od 16 održanih utrka na stazi Bahrein International, sedam puta je pobjeđivao vozač koji je utrku započeo s najbolje startne pozicije. Nikad se na pobjedničkom postolju nije našao vozač koji je utrku započeo iza četvrte pozicije na startu.
• U kompleksu staze Bahrein nalazi se 1200 palmi.
• Noćnu utrku obasjavaju svjetla postavljena na 495 rasvjetnih stupova.
• Oko staze je izgrađeno oko 4100 metara zaštitnih barijera izrađenih od 82000 guma.
• Kompleks staze Bahrein International zauzima oko 140.000 četvornih metara.
• Za boravak u Bahreinu neophodno je pribavljanje vize. Vlasnici ulaznica za Veliku nagradu oslobođeni su naknade za izdavanje vize, no ove godine ulaznice nisu bile u prodaji. Zbog pandemije obje utrke u Bahreinu se održavaju iza zatvorenih vrata, s izuzetkom zdravstvenih radnika i njihovih obitelji kojima se princ Salman odlučio tako zahvaliti za sve što čine u ova teška vremena.
• Zbog zaraze koronavirusom Lewis Hamilton će propustiti utrku za VN Sakhira. Bit će to prva utrka u karijeri Lewisa Hamiltona u Formuli 1 koju će propustiti zbog bolesti.
• Umjesto ozlijeđenog Romaina Grosjeana za momčad Haas vozit će Pietro Fittipaldi, unuk dvostrukog svjetskog prvaka, Emersona Fittipaldija.
• Za očekivati je da će krugovi na VN Sakhira trajati i manje od jedne minute. Jedini put kad je probijen vremenski limit od jedne minute bio je tijekom VN Francuske 1974. godine na stazi Dijon-Prenois.

Dosadno zasigurno neće biti. Teško je reći što nas sve čeka. U svakom slučaju, želimo vam ugodan trkaći vikend.

8
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
5 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
3 Autori komentara
avataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
TORPEDO

Sigurno je samo da će bolidi pokretani Ferrarijevim motorom biti na začelju,snaga motora je ovdje presudna…vrlo jednostavno…lagan posao za Mercedes…

avatar
Član
Desmosedici

Baš sam čitao po talijanskim medijima, u Ferrariju se nadaju da će biti bolji na ovom ovalu nego su bili u nedjelju na staroj konfiguraciji staze..ne znam kako..pričaju nešto o manjoj energiji u gumama i o manjem otporu – dragu, zbog podešavanja sa minimalnim downforceom..ali svi će tako podesiti bolide..vidjećemo.

avatar
Član
TORPEDO

U biti,kad bi snaga motora bila ona od lani,Ferrari bi bio vrlo kompetitivan.
Pričalo se o lošem dizajnu,kao nos bolida je promašen i druge razne teorije.
Druge godine očekujem zbog promjena pravila u području podnice i difuzora pa i naravno novog motora borbu za drugo mjesto u konstruktorskom poretku,kao i dosta postolja tijekom sezone.

avatar
Član
Desmosedici

Da..SF1000, Alfa, HAAS, Alpha Tauri i Williams imaju onaj stari dizajn “širokog nosa”, dok su ostali prešli na dizajn “uskog nosa”. Ne znam što će Ferrari uraditi za slijedeću sezonu glede nosa..znam da su i zahvati na aerodinamici ograničeni propisim..sve momčadi će svakako zbog novih propisa morati redizajnirati stražnji dio bolida.

avatar
Član
Desmosedici

Evo pročitao sam podatak da Audi i BMW kao tvorničke momčadi napuštaju Formulu E na kraju sezone 2020-2021..navodno bi još neko vrijeme, mislim jednu sezonu, isporučivali pogonske sklopove svojim kupcima..možda su zainteresirani da dođu u F1?

avatar
Član
TORPEDO

Dug je to put i puno novaca,tako da do novih promjena dizajna motora ne očekujem nijednog novog igrača,a 5 godina djeluje jako daleko.

avatar
Član
Desmosedici

Da..možda će kao nekad Mercedes početi odmah raditi na tim novim motorima..taman da ih uspiju na vrijeme finiširati.

avatar
Član
mody

ova konfiguracijastaze je nakbolja ovalna je ukrug jesve vidjet cemo svi su vanjski zavoji,bolidi ce ici 330 kmh,,,, nadam se da ce netko iznenaditi,,, mozda max mclaren ferrari, mozda renault,, ali ova staza bahrein je ziva dosada bezlična je,,,