Analiza sezone: Scuderia AlphaTauri Honda – promjena imena i pobjeda u Monzi

Nekadašnji Toro Rosso u novu je sezonu ušao s novim imenom: AlphaTauri. Promjena imena momčadi potvrđena je krajem prošle godine. Nakon 14 sezona utrkivanja pod imenom Toro Rosso, momčad iz Faenze od ove sezone nosi naziv Red Bullovog brenda odjeće. Vozačka postava koja je završila prošlu sezonu (Pierre Gasly i Daniil Kvjat) zadržana je i u ovoj, a dobavljač motora ostala je Honda.

Franz Tost i Helmut Marko tada su naglašavali kako AlphaTauri više neće biti rezervna momčad Red Bulla, nego će momčadi biti ravnopravne. Sezona 2019. bila je uspješna za Toro Rosso. Zabilježena su dva postolja, uvjerljivo najveći broj bodova (85) otkako se natječu u Formuli 1 te izjednačeno dotad najbolje šesto mjesto u poretku konstruktora. Stoga je bilo za očekivati kako će momčad s novim identitetom i u novoj sezoni htjeti nastaviti u istome ritmu te učvrstiti svoju poziciju u sredini poretka. Njihovu sezonu svakako je obilježila pobjeda Pierrea Gaslyja u Monzi, tako da je zabilježen rezultatski napredak u odnosu na prethodnu sezonu.

Pierre Gasly pobjeđuje na VN Italije u Monzi

Statistika AlphaTauri-Honde u 2020. godini:
Mjesto u poretku konstruktora: 7.
Broj osvojenih bodova: 107
Broj pobjeda momčadi: 1
Broj postolja momčadi: 1
Broj plasmana u top 5: 3
Broj plasmana u top 10: 17
Broj najbržih krugova: 0
Rezultatski najuspješnija utrka u sezoni: VN Italije
Najbolji rezultat u kvalifikacijama: VN Emilije Romagne (4. i 8. mjesto)

Bolid pod imenom AT01 prvi je put službeno testiran na stazi u Misanu. Određene tehničke specifikacije, poput ovjesa, mjenjača i hidraulike, dijeli s Red Bullovim bolidom, a u odnosu na prošlosezonski model STR14 vidljive su aerodinamičke promjene na nosu bolida. Na predsezonskim testiranjima u Barceloni vozači AlphaTaurija zabilježili su ukupno 11. i 14. vrijeme, što je nagovijestilo da bi u Faenzi mogli očekivati sezonu sličnu prošloj.

Prvih nekoliko utrka sezone proveli su u traženju forme, a dogodilo im se i nekoliko odustajanja. U uvodnoj VN Austrije Gasly je ostvario solidno sedmo mjesto, dok je Kvjat zbog kvara na ovjesu morao odustati dva kruga prije kraja utrke. Francuz je zabilježio odustajanje na VN Mađarske zbog problema s mjenjačem, dok je Rus odustao i na VN Velike Britanije nakon sudara uzrokovanog puknućem gume. U prvih sedam utrka sezone vozači AlphaTaurija osvojili su bodove u njih šest, no niti jednom obojica. Uoči VN Italije momčad je s osvojenih 20 bodova u konstruktorskom poretku čvrsto držala sedmo mjesto.

Daniil Kvjat u bolidu AT01 na VN Belgije

Kvalifikacije u Monzi nisu najavljivale bilo kakav pomak od uobičajenih rezultata. Pierre Gasly startao je deseti, a Daniil Kvjat jedanaesti. Ipak, događanja u utrci presložila su karte u korist talijanske momčadi, ponajprije u korist francuskog vozača. U 18. krugu Kevin Magnussen parkirao je svoj bolid uz sami ulazak u boks. Gasly je uspio odraditi prolazak kroz boks prije izlaska sigurnosnog automobila. Dok je sigurnosni automobil bio na stazi, boks je bio zatvoren, što Lewis Hamilton i Antonio Giovinazzi nisu primijetili te su dobili kaznu od 10 sekundi zaustavljanja u boksu. Nakon otvaranja bokseva, većina vozača odradila je svoja zaustavljanja te se Gasly našao na trećem mjestu iza Hamiltona i Strolla.

Utrka je nastavljena u 28. krugu ponovnim startom. Lance Stroll loše je startao, a Hamilton je morao odraditi kaznu te se Gasly našao na vodećoj poziciji. Iako ga je Carlos Sainz pritiskao do posljednjeg zavoja, Francuz je zadržao prvu poziciju te ostvario svoju prvu pobjedu u Formuli 1. Bila je to prva pobjeda jednog Francuza nakon Oliviera Panisa na VN Monaka 1996. godine te prva pobjeda za momčad pod novim imenom. Simbolično, jedinu dosadašnju pobjedu bivšem Toro Rossu donio je Sebastian Vettel 2008. godine upravo u Monzi. Slavlje momčadi upotpunilo je deveto mjesto Daniila Kvjata, čime su prvi put u sezoni oba vozača AlphaTaurija osvojila bodove.

Pierre Gasly na postolju u Monzi

Najbolja utrka sezone talijanske momčadi dogodila se upravo u najvećoj utvrdi talijanskog automobilizma, a s obzirom na slabu formu Ferrarija tijekom cijele sezone, mnogi su smatrali kako bi se momčad iz Faenze mogla s kolegama iz Maranella upustiti u borbu za najboljeg talijanskog konstruktora.

Do kraja sezone bodovi su osvojeni u svim utrkama osim VN Turske, no samo su još na VN Rusije oba vozača završila u bodovima. Gasly je imao još dva odustajanja, oba na preostalim utrkama u Italiji. U Imoli je momčad zabilježila najbolji rezultat u kvalifikacijama, 4. mjesto Gaslyja i 8. mjesto Kvjata. Ukupno je osvojeno 107 bodova, što je novi rekord momčadi. U konstruktorskom su poretku ipak pali za jedno mjesto u odnosu na prošlu sezonu, a prestigao ih je osnaženi Racing Point.

Daniil Kvjat, šef momčadi Franz Tost i Pierre Gasly u šetnji Paddockom u Imoli

Statistika vozača AlphaTauri-Honde u 2020. godini:
Broj osvojenih bodova: Gasly 75 – 32 Kvjat
Broj pobjeda: Gasly 1 – 0 Kvjat
Broj pole positiona: Gasly 0 – 0 Kvjat
Broj najbržih krugova: Gasly 0 – 0 Kvjat
Broj odustajanja: Gasly 3 – 2 Kvjat
Međusobni omjer vozača u utrkama: Gasly 9 – 8 Kvjat
Međusobni omjer vozača u kvalifikacijama: Gasly 13 – 4 Kvjat

U netom završenoj sezoni Pierre Gasly se pokazao kao prvi vozač AlphaTaurija, čak kada i ne bismo računali utrku u Monzi. Nakon što ga je Red Bull sredinom prošle sezone zamijenio Alexom Albonom te poslao u tada još uvijek razvojni Toro Rosso, Francuza to očito nije pokolebalo te je pokazao da svakako zaslužuje svoje mjesto u Formuli 1. Protiv momčadskog kolege bio je uvjerljiv i u kvalifikacijama i u samim utrkama. Iako međusobni omjer u utrkama na prvi pogled pokazuje svojevrsnu neizvjesnost, Gasly je prosječno ostvarivao bolje plasmane. Francuz je imao i jedno odustajanje više.

Gasly je deset utrka završavao u bodovima, dok je Kvjatu to pošlo za rukom sedam puta. Gaslyjev najbolji rezultat osim pobjede u Monzi bilo je peto mjesto na VN Portugala, dok je najbolji Kvjatov plasman u utrci bilo četvrto mjesto na VN Emilije Romagne. Francuz je sezonu završio na desetom mjestu u poretku vozača s osvojenih 75 bodova, dok je Rus 14. s osvojena 32 boda. To je nakon Ferrarija najveća relativna razlika u bodovima između dva stalna vozača unutar iste momčadi u netom završenoj sezoni.

Što se tiče vozačke postave za iduću sezonu, Gasly je svoje mjesto očekivano zadržao, dok Kvjat očito nije zadovoljio šefove momčadi te će njegovo mjesto zauzeti mladi Japanac Yuki Tsunoda, jedan od trojice debitanata u sezoni pred nama. Japanac je u minuloj sezoni vozio u Formuli 2, gdje je zauzeo treće mjesto u poretku vozača i pritom ostvario tri pobjede. Bogata je povijest japanskih vozača u Formuli 1, a Tsunoda je prvi nakon 2014. godine. Njegov talent nije upitan te nam preostaje vidjeti hoće li ga potvrditi na najvećoj pozornici te može li eventualno postati prvi Japanac s pobjedom u Formuli 1. Što se Daniila Kvjata tiče, njegova je budućnost u Formuli 1 neizvjesna, budući da je trenutno jedino nepotvrđeno vozačko mjesto za iduću sezonu ono Lewisa Hamiltona.

Yuki Tsunoda na testiranju za AlphaTauri ranije ove godine
Total
2
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
johhan peacedohan
22.12.2020. 13:42

Nešto kontam da se iza ovog Tsunode svašta valja. Npr. ako kako tako zadovolji ili čak ako prebaci očekivanja da se katapultira u RB a Honda se predomisli i ostane što dalje povlači jako zanjimljive moguće vozačke rokade.

avatar
Desmosedici
21.12.2020. 21:56

Od Monze do Monze..od Vettela do Gaslya.

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x