Analiza sezone: Renault – Budućnost je obećavajuća

Dvostruki svjetski konstruktorski prvak, Renault, vratio se u F1 kao tvornička momčad 2016. godine. Povratak nije bio bezbolan, u ‘prvoj’ sezoni su završili tek deveti u poretku konstruktora što dovoljno govori o njihovom napretku posljednjih godina. U 2020. Renault je završio kao peti najbolji konstruktor s preko osvojenih 180 bodova.

Vidjeli smo da Renault misli ozbiljno kada su 2018. potpisali Daniela Ricciarda, za kojeg su očekivali da će biti njihov glavni adut gledajući u budućnost. Znali smo svi da rezultati neće doći preko noći, i Australac i Renault izjavili su da su svjesni kako je riječ o dugoročnom projektu i da nije realno odmah očekivati borbu za postolja.

Statistika Renaulta u 2020. godini:
Mjesto u poretku konstruktora: 5.
Broj osvojenih bodova: 181
Broj pobjeda momčadi: 0
Broj postolja momčadi: 3
Broj plasmana u top 5: 8
Broj plasmana u top 10: 23
Broj najbržih krugova: 2
Rezultatski najuspješnija utrka u sezoni: VN Sakhira
Najbolji rezultat u kvalifikacijama: 4. mjesto na VN Belgije

Prva godina suradnje s Danielom Ricciardom nije prošla najbolje, Renault je nakon odlične 2018. imao nekonstantnu sezonu s nedostojim rezultatima. Motivirani lošom sezonom, zajedno su zaključili – u 2020. moramo biti bolji. 

Sezona je, kao što znamo, trebala krenuti u trećem mjesecu na VN Australije. Pandemija koronavirusa je odgodila taj početak i nad cijelim svijetom, kao i sezonom F1, postavila ogroman upitnik i nestabilnost u budućnosti.

Srećom, sezona je krenula u srpnju na VN Austrije. Esteban Ocon je osvojio osmo mjesto dok je  Ricciardo bio jedan od sedmorice odustalih u prvoj utrci sezone. U drugoj utrci Ricciardo je bio osmi, a Ocon je odustao. Najbolju utrku nakon jednog cijelog desetljeća Renault je imao na VN Belgije. Odličnu formu potvrdili su u kvalifikacijama s četvrtim i šestim mjestom. S utrke su odnijeli 23 boda što ih je lansiralo u konkurenciju za treće mjesto konstruktora. Nalet dobrih rezultata se nastavio – Ricciardo završava na trećem mjestu na VN Eifela, što je bio prvo Renaultovo postolje od 2011. i VN Malezije kada se Nick Heidfeld našao na podiju. Do kraja sezone Ricciardo je još jednom zakoračio na treću stepenicu postolja, dok je najbolji rezultat sezone Ocon osigurao s drugim mjestom na ludoj utrci u Bahreinu.

Statistika vozača Renaulta u 2020. godini:
Broj osvojenih bodova: Ricciardo 119-62 Ocon
Broj pobjeda: Ricciardo 0-0 Ocon
Broj pole positiona: Ricciardo 0–0 Ocon
Broj najbržih krugova: Riccardo 2–0 Leclerc
Broj odustajanja: Riccardo 1-3 Ocon
Međusobni omjer vozača u utrkama: Ricciardo 9-4 Ocon
Međusobni omjer vozača u kvalifikacijama: Ricciardo 15-2 Ocon

Cijeli sport F1 poljuljala je vijest da Sebastian Vettel na kraju sezone napušta Ferrari, što je pokrenulo cijelokupno tržište vozača. U rošadi je McLarenov Carlos Sainz završio u Scuderiji, što je otvorilo mjesto u momčadi iz Wokinga. Ricciardo nije imao potpisan ugovor s Renaultom iza 2020. i brzo je postignut dogovor s McLarenom. Ricciardo, koji u svojoj karijeri ima sedam pobjeda, svoj je prelazak objasnio činjenicom da je McLaren postigao najveći napredak u 2019. i da će ih prelazak na Mercedesov motor učiniti još jačim. Uistinu, McLaren je snažnu sezonu lani popratio još boljom sezonom ove godine – osvojili su treće mjestu u poretku konstruktora i više od 200 bodova. Bila je to njihova najbolja godina još od 2012. Renaultu je u 2019. najbolje ostvarenje bilo četvrto mjesto na VN Italije. Osobno mi je Ricciardova odluka došla kao iznenađenje. Kroz čitavu prošlu sezonu je naglašavao kako ima strpljenja da pričeka dobre rezultate i konkurentan bolid. Nova sezona nije ni počela, a Australac je već potpisao ugovor s drugom momčadi koja se, objektivno gledajući, ne nalazi u znatno boljoj situaciji od Renaulta. McLaren i Renault završili su kao direktni rivali u prošloj sezoni, samo 23 boda dijelilo je te dvije momčadi u nepredvidljivoj sezoni s puno iznenađenja.

Na objavu Ricciardove zamjene čekali smo dva mjeseca. Kao rani favoriti za poziciju iskočili su F2 vozači Guanyu Zhou i Christian Lundgaard. Ime Sebastiana Vettela također je kružilo među glasinama, kao i dvostruki Renaultov prvak – Fernando Alonso. 8. srpnja napokon smo i dobili tu potvrdu – Španjolac se 2021. vraća u Renault.

Alonsov povratak pokrenuo je mnogobrojne rasprave i šuškanja. Sljedeće godine puni okruglih 40 godina zbog čega mnogi sumnjaju u njegove sposobnosti. Neki su bijesni što je Alonso na “kreditu stare slave” dobio mjesto ispred nadolazećih mladih nada kao što je već spomenuti Zhou. Ipak, moramo uzeti činjenice u obzir – i s 39 godina Alonso spada među najbolje F1 vozače. Dovoljnu naznaku vidjeli smo prošli tjedan na testiranju “mladih” vozača u Abu Dhabiju – na kojem se našla i Alonsova iskusna njuška – Španjolac je u svojem prvom iskustvu u ovogodišnjem bolidu od Renaulta odvozio brži krug od Ricciarda i Ocona u kvalificijama za VN Abu Dhabija.

Renault i Alonso nalaze se u istoj situaciji, obje strane su u win now poziciji i za Renault je jedino imalo smisla zamijeniti fantastičnog Ricciarda s prvoklasnim vozačem. Alonso je naglasio da je sav fokus na 2022. i promjenu regulacija, ali se nada vrlo dobrim rezultatima i sljedeće godine nakon što je Renault napravio veliki korak naprijed u tekućoj godini. S velikim uzbuđenjem iščekujemo nadolazeće F1 sezone i suradnju Alonsa i Renaulta.

5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
TORPEDO

Latvala je nekog glasio za budućeg svjetskog prvaka,bio je vrlo brz ali je radio katastrofalne greške.
Na kraju moram priznati da nikad nije imao potencijala za svjetsko prvenstvo,jednostavno niti je bio konstantan niti je bio dovoljno brz.
Ali vrlo zanimljiv i pričljiv lik…novinari su ga uvijek voljeli.
Želim mu sreću…

Desmosedici

Da..bio je strašno brz i agresivan..iako nije uspio osvojit prvenstvo, ipak je imao impresivnu karijeru i rezultate..dalo mi se pogledat..počeo je čak 2002. sa 17 godina..to bile povremene utrke u ne baš najboljim autima i momčadima..učenje..od 2007. do 2020. su mu bile pune prave sezone u konkurentnim momčadima, dakle 13 punih pravih sezona u WRC-u, 209 utrka, 18 pobjeda, 67 postolja, 539 pobjeda na etapama..

loni

Renault je u biti izgubio bitku za 3. ili 4. mjesto zbog lošeg početka i nedovoljne konzistentnosti. Ok, moglo bi se reći da se borio i protiv jednog “ilegalnog” bolida. Kako god bilo…. skriven iza novog imena možda iznenadi u 2021!

johhan peacedohan

Renault je izgubio jer je Ocon u prvom dijelu sezone podbacio. Šteta što na njegovom mjestu nije ili neće biti Hulk. Nadam se da će sljedeće sezone biti uspješniji mada sumnjam jer Alonso psihički uništava timske kolege.

Desmosedici

Nitko ništa o Alonsu i Renaultu?..Koristim priliku..jedna obavijest za ljubitelje WRC rallya. Jari-Matti Latvala se umirovio, više nije aktivni vozač. Postavljen je za šefa momčadi WRC Toyota Gazoo Racing umjesto dosadašnjeg šefa Tommi Makinena koji će u upravi Toyote biti kao savjetnik za sport.

Related Posts