VN Emilia Romagna: Veliki vikend za Mercedes i Raikkonena

Velika Nagrada Emilia Romagna nam je po prvi puta nakon davne 2006. donijela oktanski ciklus u dvorište legendarne staze Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari – ili ti jednostavno Imole.

Utrka 2006, koja je bila 26. izdanje VN San Marina, održala se 23. travnja i bila je četvrta utrka prvenstva. Slavio je, naravno, Michael Schumacher. Legendarnom je Nijemcu to bila peta pobjeda na Imoli u šest utrka, Fernando Alonso uvukao se s pobjedom 2005. godine. Schumiju je to bila prva od sedam pobjeda te sezone i 85. u njegovoj izuzetno uspješnoj karijeri. Puno se toga promijenilo od 2006. godine. Schumi je bio neprikosnoveni kralj Formule 1. Njegovi rekordi bili su debelo ispred ostalih velikih šampiona. Recimo, tadašnji najbliži pratitelj po broju ukupnih pobjeda bio je Alain “Profesor” Prost s 51 pobjedom.

ICEMAN SE NE ZAUSTAVLJA

Jedini aktualni vozač s trkaćim iskustvom na Imoli je Kimi Raikkonen. Finac nije došao do cilja u tri od šest utrka na Imoli u 2000-ima. Najbolji uspjeh mu je drugo mjesto na izdanju 2003. godine. Doduše, budimo iskreni, Kimija je pratila poprilično loša sreća – npr. već spomenute 2005. godine. upravo je Kimi bio u ranom vodstvu utrke nakon osvojenog pole positiona sve do kvara na bolidu.

Prošlog tjedna razveselila nas je novost da će legendarni Iceman provesti još jednu godinu s nama u Formuli 1 za volanom Alfe Romeo (koja je također potvrdila svoj ostanak u sportu još barem jednu godinu). Ranije ove sezone Kimi je oborio rekord Rubensa Barichella i postao vozač s najviše Grand Prix vožnji u povijesti sporta (rekord koji kasnije možda obori povratnik Fernando Alonso).

Upravo je prošlu nedjelju Raikkonen bio Driver of the Day nakon izvrsne utrke. Kvalificirao se na nimalo impresivno 18. mjesto, iako zaostatak za Q2 vremenom nije bio veliki. Raikkonen je krenuo u utrku na medium gumama i na njima odvozio fantastičan stint od čak 48 krugova (Giovinazzi 53!) što ga je dovelo u priliku za osvajanje bodova kasnije u utrci nakon što se prebacio na soft komponentu guma. Kockice su se posložile nakon odustajanja Maxa Verstappena i Georgea Russella i Kimi je devetim mjestom poduplao svoj bodovni status u ovogodišnjem prvenstvu.

REKORDNIH SEDAM

Sedam vezanih titula. Momčad Mercedesa ovim je postignućem zacementirala vječni status dinastije u Formuli 1.

Nezaustavljivi niz počeo je 2014, a nakon šest godina dominacije kojoj se jedno vrijeme čitao mogući kraj (tako se barem činilo jedno vrijeme s obzirom na Ferrarijevu rastuću formu 2017. i 2018.) Mercedes uživa u možda najuspješnijoj sezoni u eri V6 motora kojom vladaju tako uspješno. Srebrne, odnosno “Crne” Strijele pobijedile su na 11 od 13 utrka ove sezone, a pole position im još uvijek nije ispao iz naručja.

Uistinu, ovosezonska brzina Mercedesa je legendarna. Izuzev nadljudskog napora Maxa Verstappena, ostalih 17 bolida redovito zaostaje s najmanje sekundu u kvalifikacijama. U utrci je ta razlika još izraženija, nemam točan podatak, ali smo vrlo često gledali scenarij u kojoj je tek šaka vozača unutar jednog kruga zaostatka za pobjednikom utrke.

Osobno nisam ljubitelj englesko-njemačke momčadi, kao ni Lewisa Hamiltona, ali treba stisnuti ruku i priznati da rade povijesne stvari. Radi se o najvećoj dominaciji u povijesti sporta. Upravo Hamilton i Mercedes ruše rekorde Michaela Schumachera i Ferrarija. Vjerojatno nitko 2012. nije vjerovao da će Hamiltonov prelazak u Mercedes uroditi ovolikim uspjehom.

Jedva čekam dan kad ćemo vidjeti novog konstruktorskog prvaka, kao i dan kada će novi (ili novo-stari) vozač postati prvakom.

Ali trenutno je Mercedesov trenutak, odnosno trenutak Lewisa Hamiltona. Istina, traje već jako dugo, ali nitko nije slučajno tako dugo na vrhu hranidbenog lanca. Radi se o savršenoj i uigranoj momčadi, s bezbroj fantastičnih inženjera, stručnjaka, stratega i u konačnici, šesterostrukim svjetskim prvakom koji juri prema sedmoj tituli.

ZAKUHTALA SE BORBA ZA TREĆE MJESTO U KONSTRUKTORIMA

Renault 135, McLaren 134, Racing Point 134. Takav je poredak u konstruktorskom prvenstvu nakon utrke u San Marinu. Daniel Ricciardo je osvojio drugo postolje u zadnje tri utrke i učvrstio četvrto mjesto u poretku vozača s 95 bodova. Charles Leclerc je s petim mjestom donio Ferrariju novih deset bodova, ali zbog mizernih 18 bodova Sebastiana Vettela, momčad iz Maranella trenutno ne može ozbiljno zaprijetiti u borbi za treće mjesto.

Šestoplasirani u poretku vozača je Sergio Perez, koji bi sigurno imao više bodova da nije propustio dvije utrke na Silverstoneu zbog pozitivnih testova na COVID-19. Upravo je na Silverstoneu Racing Point pokazao fantastičnu formu i osobno vjerujem da je Pereza čekalo postolje na jednoj od te dvije utrke. Što drugo reći nego šteta. Podsjetimo da bi Racing Point bio treći u prvenstvu da nije bilo pomalo zaboravljene kazne zbog kopiranja Mercedesovog bolida iz 2019. zbog čega im je oduzeto 15 momčadskih bodova. Lance Stroll jedno se vrijeme vrlo solidno držao, međutim totalno je ispao iz forme i nije ostvario plasman u bodovima u četiri uzastopne utrke – pet ako računamo onu u kojoj nije nastupao. Trenutno je 11. u poretku vozača s 57 bodova.

Momčad McLarena ima najbolji balans dvojice vozača, Lando Norris sa 69 te Carlos Sainz sa 65 bodova. Može se reći da je McLaren više-manje stagnirao tijekom sezone. Racing Point je u blagom padu, Renault je u rastućoj formi, a McLaren se konstantno drži na mjestu.

Još samo četiri utrke – Turska, Bahrein, Bahrein te Abu Dhabi preostaju u ovosezonskom kalendaru Formule 1. Vjerojatno se svi veselimo povratku u Tursku, fantastičnoj stazi koja predugo nije u kalendaru. Velika Nagrada Turske počinje s treninzima na “petak 13-i” i završava s utrkom 15. studenog.

Pitanje konstruktorskog prvaka službeno je riješeno, a Lewis Hamilton samo matematički nije postao novo-starim prvakom.

21 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
F1 Majstor

Bez uvrede ikome ali citam neke komentare i ne vjerujem.Pa ovo je stranica za ljubitelje a ne mrzitelje F1.Zbog cega uopce vi jos gledate F1?Na temelju cega procjenjujete koji je vozac dobar koji los?Sto je vama zanimljivo?Pa ima jos sportova.Slazem se da ova dominacija dosaduje i svi bi voljeli gledati vozace u podjednakim bolidima i da najvise vozaci osvajaju pobjede i budu prvaci i jedva cekam da to vrijeme dode ali ne pljujem po ovoj F1 i u svakoj utrci nadem nesto zanimljivo. A vo dobro znam sto je stara garda i slazem se da su bili frajeri.Al ljudi moji… Read more »

west 44

Da se ne lažemo sve bi bilo za deset da njihovi pobjeđuju!!!

mody

torpedo pa normalno ja zelim rivalstva nastazi kotac uz kotc to ne vidimo, evo sta viudimo lewis pobjegne 55 sekundi, bottas mu ne moze nista ni da hoce,,nema konkurebciju i onda nize pobjede, 3 klasik staze su me razocarale očkivao sam puno odustajanja malo šuga ali nista,,,, ovasezona je gotova,,,,ni klasik staze nisu je mogle učiniti zanimljivom,, lewis cak razmislja da ode iz f1 i njemu vise dosadilo, f1 mora biti sport za publiku a ne šefove, box box, lewis is faster then you,,zelim duele pa zato je bolje uvest obenute startove cim netko dominira jer bi gledali kako se… Read more »

robif

Raikkonen je Car….sjecam se u Mclaren u M.C. pa je isao na jahtu cugat kad je odustao,a i dodjela nagrada je bila jebena kad je nacugan bio kralj,s Vettelom.Dat mu da odvozi zadnju sezonu u Mercedesu

TORPEDO

A kad je pijan pao sa jahte u more u Monte Carlu…legenda

robif

Da,pravi golfer

TORPEDO

80-tih godina na svjetskom prvenstvu u motociklizmu na grobniku najveći gušt nam je bio ići na treninge sve dane,znači petak i subotu…i naravno na utrku u nedjelju,i to samo zbog toga jer se puno njih porazbijalo i popadalo… Ljudi koji uživo prate sport dobro znaju o čemu pričam…a ovi koji su jedino sport vidjeli na ekranu laptopa ne razumiju i ne znaju što je to vrhunski sport…navijači momčića koji se oblači u roza…zato Mody u potpunosti te podržavam,treba više akcije,razbijanja…sjetimo se samo kako je Piquet šakom odalamio Salazara kad ga ovaj izbacio iz utrke. Danas je jedino Raikkonen pravi vozač… Read more »

robif

A kad danas nesmijes nikoga ni taknut,odmah kazne pljuste,a vozaci pizde.Sjecam se kad sam s Kovačeva(streljana) znao gledat trke i treninge.nekad me nono vodio na grobnik….

Crnac

Bio sam na dvije utrke dok se vozilo na Preluci, sve utrke na Grobniku sam pratio uživo (sa onog brdašca između 2 i 3 zavoja gdje se vidi 80% staze). I ipak navijam za Crnca i gušt mi je gledati svaku utrku F1 ma koliko bila “dosadna”. Današnja F1 i ona iz 70tih, 80tih ili čak 90tih su, po meni, različite stvari i ne treba ih uspoređivati (Hunt ili Senna npr. bi danas vrlo brzo skupili maksimalan broj kaznenih bodova). Jednom sam napisao da su prije bolide vozili hrabri frajeri, dok danas voze plačip…, ali to je današnje vrijeme i… Read more »

TORPEDO

Kako je rekao Juha Kankkunen…”wrc” je za dečke,grupa “B” je bila za muškarce-
Tako se može reći i za današnju F1 i onu nekad…posebno tih 50.tih i 60-tih godina,kad vozači nisu znali na startu da li će živi doći do kraja utrke?
E za to voziti si morao imati “cohones” a ne ovi roza vozačići…

robif

Ive (Juha) je bio lud,kao i svi skandinavci….Makkinen,Vatanen…itd. imaju oni škole i sve ostalo ali imaju i muda.a vremena se mjenjaju,ovi danas su natrenirani ko blago i psihicki 100%.imam neki filing da ona starija generacija vozaca nebi to izdrzala

Desmosedici

Da..i ja imam simpatije za “staru gardu” i “stare običaje”, ali mislim da su ovi klinci bolje fizički pripremljeni, ne piju, ne puše, treniraju, žive sportski, jako mladi dolaze do sjedala u bolidima F1..”stari vozači” su imali više problema sa porocima i fizičkom pripremljenosti..izgledali su mnogo umorniji i dehidriraniji iza utrke nego ovi klinci..znam, i bolidi su tada bili teži i naporniji za vozit nego ovi današnji playstationi.

robif

To sigurno,kao i auti….

TORPEDO

Bila je davno jedna emisija o starim vozačima F1…uglavnom ne sjećam se o kojoj su točno stazi govorili…ali pričali su kako su u jedan zavoj ulazili pun gas,a da je centrifugalna sila bila tako jaka da nisu mogli dići nogu sa gasa i da se bilo što dogodilo otišli bi u smrt…kad tako nešto čuješ,smrzneš se…to su bile face,pa hajde ti vozi tako nešto,imaj “cohones”…da mi je vidjeti tko bi to od ovih današnjih probao…osim Raikkonena?

TORPEDO

U malo bližoj povijesti…sjećam se Andrea de Cesarisa…jedan zavoj su samo on i Senna prolazili pun gas,jedina je razlika bila što ga je Senna prolazio svaki put,a de Cesaris nekad nije?
Tip je porazbijao svaki auto koji je vozio,pa su ga na kraju otpustili iz momčadi jer je radio više štete nego koristi…zvali su ga de Chrash-eris…ali imaj ti hrabrosti voziti uvijek na rubu izlijetanja…uglavnom,on je jedan od mojih idola…lud ko struja,srce ko u lava!!

Desmosedici

Da..imao je i onaj “tik” sa očima..govorilo se da mu je to smetalo i da je to bio jedan od uzroka njegovih čestih dekoncetracija i incidenata.

mody

ndam se da cemo gledati bar zanimljiviju trku uturskoj, zadnje 3 sam očekivao vise,, ondaslijede bahrein i abudabi tamo ni ne očekujem dobre utrke hamilton je prvak ,,,volio bi da bar još netko dobije utrku da imamo različitih pobjednika i da gledamo duel izmedu 1 i 2 borbu

west 44

…i da zaboravio sam najvažnije ,da bude što više razbijenih i polupanih glava e onda će to bit formula 1 kakvu ja volim!!!

mody

tunjicu slabo ta staza mi je playstation iabudabi

robif

Tako,tako.jos oni zamotani kad se isfuravaju

Related Posts