Zadnjih tjedana svjedočili smo ispravljanju povijesnih i statističkih knjiga od strane Mercedesa i Lewisa Hamiltona. Broj pobjeda, pole positiona, naslova prvaka te uzastopnih naslova prvaka samo su kap u moru onoga što nam u ostavštinu ostavljaju Toto Wolff, Lewis Hamilton, Peter Bonnington i ostala ekipa iz Brackleya i Brixwortha.

Veza Hamiltona i Mercedesa traje odavno. Još od Lewisovog pristupanja Ronu Dennisu i samouvjerenih riječi “jednog dana želim voziti za vašu ekipu”. Ron je u Lewisu vidio iskru, žar i ljubav za utrkivanjem te je tada malcu pružio priliku da se dokaže na svom putu od kartinga do Formule 1. Lewis nije razočarao, pobjeđivao je u svakoj kategoriji u kojoj se natjecao.

Zatim je, kad se stvorilo slobodno mjesto u ekipi odlaskom Montoye i Raikkonena, dobio priliku da se pokaže i dokaže u McLarenu pored tada aktualnog dvostrukog prvaka, Fernanda Alonsa. Dok bi neki na sami spomen Alonsova imena zadrhtali i zaledili se, Lewis je onako tinejdžerski usijane glave pokazao zube od prve utrke i tako vrlo brzo okrenuo naklonost ekipe na svoju stranu. Em je Britanac, em je brz, kud ćeš bolje, sigurno su pomislili u McLarenu. Ali, Alonso nije predavao prijestolje tako lako i svjedočili smo prvenstvu s visokim tenzijama koje je na kraju osvojio vozač s totalno suprotnim karakterom – Iceman. No, Lewis je udario čvrste temelje za budućnost.

Usljedila je 2008. godina. Još i dan danas pamtim kako sam nervozno gledao zadnje krugove u Brazilu, napetost se mogla rezati nožem. Massina pobjeda nije bila upitna, gledalo se gdje će završiti Hamilton. Tada je još prijenos bio na državnoj televiziji i komentirao je svima poznati dvojac. Toliko su i oni, pa čak i ja, gledali samo gdje su Vettel i Hamilton da nitko nije obraćao pažnju na Glocka. Dok sam gledao pomislio sam za Glocka da je netko tko zaostaje za krug, čak nisam dobro ni bolid vidio niti sam obraćao veliku pažnju na to. Taman kad sam pomislio da je gotovo i da je Massa obradovao sve Brazilce, na grafici lijevo se pri Lewisovu prolasku ciljem ukazalo : 5 HAM! Dramatičnije nije moglo biti! Ali, kad je Lewis u pitanju, drama je neizbježna, bilo da su mu gume potrošene pa odmah idući krug odvozi najbrži, ili da su mu kočnice hladne i ne rade pa svejedno na kraju pobijedi, ili da je nakon teške borbe s Bottasom pobijedio s 30 sekundi prednosti ispred Finca.

Sljedeće sezone u McLarenu su bile pravi bućkuriš. Rezultati su se ciklično izmjenjivali kao trigonometrijske vrijednosti sinusa i kosinusa, od krajnjeg vrha do krajnjeg dna. Nizao je pobjede, pravio greške, doživljavao kvarove na bolidu, imao incidente s drugim vozačima, pa čak se i tužakao kako ga suci kažnjavaju samo zato što je crn (naravno, to je rekao u malo ironičnom tonu). Upravo je ta 2011., kad je to izjavio, po meni bila njegova najslabija predstava, a vjerujem da će se mnogi složiti s tim. To ništa ne čudi, svaki vrhunski vozač mora imati neku lošiju sezonu punu frustracija. Što te ne ubije, to te ojača.

Kad mu je više bilo dosta frustracija u McLarenu, odlučio je potražiti sreću negdje drugdje. Tada su se ukazali Mercedes i Niki Lauda, i odlučio je riskirati. Privukli su ga obećanjima kako žele izgraditi pobjedničku ekipu, a Lewis je u tome vidio priliku da ponovi Schumacherovo postignuće. I to je uspio za kraće vremena nego je trebalo Schumiju s Ferrarijem jer je Mercedes sve te boljke prošao u sezonama do dolaska Hamiltona i već su se debelo pripremali za nova pravila od 2014. godine.

Sve što se od početka 2014. događalo je postalo povijest. Psihološke borbe van staze i fizičke borbe na stazi s Rosbergom su bile veliko iskušenje za Hamiltona. Možda mu je nakon 2016. ostao gorak okus u ustima jer nije mogao na stazi u borbi s Nicom vratiti tu izgubljenu titulu jer je Nico iznenada otišao u prijevremenu mirovinu, no potpuno sam siguran da mu ovog trenutka to nije uopće na umu.

Kratko rečeno, izdominirao je. Pokupio je sve što se može pokupiti, i on i Mercedes. Jedni će ga uzdizati u nebesa i govoriti kako je on najveći ikad, drugi će govoriti da je sve postigao jedino zbog najdominantijeg bolida u povijesti F1. Na kraju je istina negdje između. Lewis jest jedan izniman talent, najkompletniji vozač današnjice i svoje generacije, a to ne bi uspio pokazati svijetu bez ovako dominantnog bolida. Kroz povijest imamo mnogo primjera vozača koji su imali ogroman talent, ali zbog raznih okolnosti to nisu mogli pokazati. Jochen Rindt je otišao prerano, Francois Cevert i Gilles Villeneuve također. Jean Alesi je pogriješio jer je umjesto u Williams otišao u Ferrari. Jacques Villeneuve je kao i Hamilton riskirao, ali se njemu rizik nije isplatio (i vidi koincidencije, današnji Mercedes je nekoć bio pod značkom BAR-a pod kojom je Jacques riskirao). Hamilton je uspio i, kako bi se reklo, “pokupio sav kajmak”. Sasvim zasluženo. Poraženi se nema što žaliti, već samo čestitati pobjedniku i pokušati ga skinuti s trona.

Više puta dosad sam se izjašnjavao kako je za mene Senna najveći ikad. No, nezgodno je uspoređivati vozače koji su vozili u različitim erama sporta. Ako želimo govoriti o nekoj realnoj slici najprikladnije je svaku eru Formule 1 analizirati posebno. Tako možemo reći da se u počecima F1 najboljim pokazao Fangio, zatim tamo 60.-ih kada su dominirali “garažisti” najbolji su bili Brabham i Clark, a krajem 60.-ih i početkom 70.-ih su im se priključili Stewart i Fittipaldi. Drugu polovicu 70.-ih obilježili su Lauda i Hunt, potom 80.-e i početak 90.-ih Piquet, Mansell, Prost i Senna. Nakon njih Hakkinen, Schumacher, Alonso, te u današnje moderno doba Vettel i Hamilton. Pored ovoga, svi mi imamo svoje osobne preferencije, pa će tako netko gotiviti Lewisa, netko Schumachera, netko Seba ili Alonsa, a ove starije generacije Prosta, Sennu, Laudu, itd.

Ovaj naslov je vjerojatno jedan od najlakše osvojenih za Lewisa. Skraćena sezona zbog korone, katastrofalan Ferrari, Bottas već standardni “vodonoša”, Verstappen ponekad sam sebi puca u noge, i Hamilton se bez ozbiljne prijetnje ijednog konkurenta prošetao do sedme titule. Možda je imao i naklonost Fortune, sjetimo se samo onog zadnjeg kruga prve utrke na Silverstoneu, a vrijedi istaknuti i fantastične vožnje na drugoj utrci u Austriji, u Portugalu, te ovu zadnju utrku u Turskoj. Deset pobjeda u 14 dosadašnjih utrka. Uspije li pobijediti u ove preostale tri utrke oborit će još jedan rekord, i to onaj u postotku pobjeda u jednoj sezoni, a izjednačit će onaj postignut ranije od 13 pobjeda u jednoj sezoni. No, što će se dogoditi u preostalim utrkama, vidjet ćemo.

Više u fokus upadaju njegova borba protiv rasizma i pokret Black lives matter, čime je postao ambasador borbe za jednakost svih ljudi. Zbog njegovog zalaganja prije svake utrke možemo vidjeti promotivni video u kojem vozači daju podršku borbi za jednakost svih. Mora mu se priznati da je odličan influencer te da je uspio pokrenuti mase i pridobiti naklonost mnogih slavnih osoba, a i onih običnih malih ljudi. Za mnoge je napravio veliku stvar, no ne možemo pobjeći od činjenice da je u svemu tome imao sjajnu promociju sebe.

Nakon svega, što još preostaje Lewisu? Ima mogućnost još se više učvrstiti u statističkim i povijesnim knjigama te biti prvi vozač sa 100 pobjeda u karijeri, a već iduće sezone ima i ogromnu šansu osvojiti osmi naslov te u toj kategoriji postaviti letvicu još više. Koliko god podigne letvicu visoko, zaslužio je. Nama ostaje da se nadamo kako mu ostali vozači uz pomoć svojih momčadi neće olakšati lov na nove pobjede i naslove. Što je jača konkurencija koju netko uspije pobijediti, to jači dojam i veći trag u povijesti ostavlja iza sebe. A Lewis je već ostavio dobar i neizbrisiv trag.

27
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
7 Komentara na temu
20 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
10 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Jerodkr

Shay Morrison from North Little Rock was looking for how to write a good recommendation letter for manager Santos Martin found the answer to a search query how to write a good recommendation letter for manager [b][url=https://essayerudite.com]how to write a good recommendation letter for manager[/url][/b] [url[/img][/url] [url=https://www.facebook.com/Write-my-essay-102997684642372/]write my essay[/url] [url=http://forum.brilliantcare.se/viewtopic.php?pid=54600#p54600]help with admission essay on civil war[/url] [url=http://evroforum.com/?page_id=15#comment-342844]how to write an effective test[/url] [url=http://93.88.75.177/index.php/topic,94690.new.html#new]how to write an advocasy letter[/url] [url=http://47.110.4.243/thread-401448-1-1.html]how do you write a self help book[/url] [url=https://bosskuforum.com/forum.php?mod=viewthread&tid=65&pid=95831&page=3106&extra=#pid95831]landscape architecture dissertations[/url] [url=https://www.cadenzalighting.co.uk/forum/index.php?topic=94653.new#new]how to write iso xbox 360 games[/url] [url=http://huachengdown.cnrdm.com/forum.php?mod=viewthread&tid=462415&extra=]help with my popular creative writing online[/url] [url=https://newkek.com/viewtopic.php?f=12&t=150807]i want to write my own songs[/url]… Read more »

avatar
Član
Jerodkr

Quincy Atkins from Virginia Beach was looking for im rahmen meiner dissertation Malachi Graham found the answer to a search query im rahmen meiner dissertation [b][url=https://essayerudite.com]im rahmen meiner dissertation[/url][/b] [url[/img][/url] [url=https://www.facebook.com/Write-my-essay-102997684642372/]write my essay[/url] [url=http://www.kf5u.com/forum.php?mod=viewthread&tid=959&pid=291362&page=2367&extra=page%3D1#pid291362]history museum online essay[/url] [url=https://takedown.ch/forum/viewtopic.php?f=4&t=53459]how to write an analytical philosophy paper[/url] [url=https://plecodiscus.com/app.php/feed]how to write a description of your business[/url] [url=http://travianv.com/index.php?threads/https-sites-google-com-site-ciagrareview.46/page-680#post-84533]insurance sales advisor cover letter[/url] [url=http://forum.arizona-gold-buyer.com/forum/viewtopic.php?pid=92369#p92369]how to write a business plan to open a bar[/url] [url=http://www.go141.net/forum.php?mod=viewthread&tid=158857&extra=]ibps rrb po mains 2017 memory based paper[/url] [url=http://refundmansion.me/showthread.php?tid=3390&pid=187795#pid187795]implementation specialist resume[/url] [url=http://jy.024mh.com/forum.php?mod=viewthread&tid=597355&extra=]how to write an indie rock song[/url] [url=https://khaamak.com/forum/viewtopic.php?pid=196813#p196813]how to write if condition in sql query[/url] [url=https://newswire.win/viewtopic.php?f=2&t=17582]help writing a fundraising letter[/url] [url=http://arms.idealf.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=985529]help with… Read more »

avatar
Član
Goranns

Koji je još vozač u svojoj prvoj sezoni za par poena promašio titulu? Hamilton jeste 2007me uz mnogo jakog timskog kolegu šampiona. 2016-te mu je Malezija uzela titulu to jest eksplozija motora. Znači mogla je lako ovo biti deveta titula.. 😉
Naravno da ne može bez dobrog bolida. Dobar bolid je imao i Sena i Prost i Šumaher i Vetel i Baton i Rosberg pa i Hamilton.. Svi šampioni koje ja pamtim su imali dobre ili odlične bolide.

avatar
Član
robif

Jedino mi nije jasno zasto Hamilton trazi neka prava ili zabranu na ime proizvođača satova Hamilton iz USA? Pa ta firma postoji dok jos Hamiltonovi nisu imali pravo glasa,q prezime su ionako dobili po gazdi ili robovlasniku…Firma je osnovana 1892

avatar
Član
mody

lewis je poi rezultatima najbolji ali svatk je doba z svoju eru tesko je govoriri tko je najbiolji,,, ali lewis nema konkurenciju od 2014 tako da je osvojio 60 pobjeda vrlo lako

avatar
Član
TORPEDO

Jednostavno…da je LH ostao u Mclarenu ostao bi na tom jednom jedinom naslovu kojega je jedva izvukao od Masse. Da je bilo tko drugi sjedio u Mercedesu zadnjih 7 godina bio bi svjetski prvak…bilo Rosberg,bilo Alonso,bilo Vettel pa čak na kraju i Bottas…bolid je nenormalno dominantan i to je nažalost svih vas ljubitelja svog voljenog,dragog,savršenog,neponovljivog LH jednostavna istina. U povijesti ostaje upisano 7 naslova,druge godine i osmi jer se pravila ne mijenjaju…međutim uz to će pisati…ostvario u dominantnom bolidu…nešto kao Stirling Moss,vječiti drugi… Uvijek će ga pratiti ta crtica…dodatak uz naslove…a već sad,dok je još aktivan bivši prvaci počeli su… Read more »

avatar
Član
mika.KA

Da je netko drugi bio u mercu sigurno nebi bio naslov 2017,2018 godine nego bi naslov uzeo ferrari tj. SV!
Zato ne pricaj gluposti.
Sa tim svojim izjavama sigurno si glavni klaun na grobniku. Nije ni cudno da dodes tamo i onda gledas na mobu rally.

avatar
Član
Mike-ferrari

Kada tako pricas onda ispada da ham ima zasluzena 3 naslova
Samo tvoje rijeci

avatar
Član
mika.KA

Izvlacis iz konteksta.
Svaki naslov je zasluzen od bilo kojeg vozaca.
Ali nemoj zaboraviti da je 2018 ferrari bio vodeci do sredine sezone i onda greske sv,momcadi,itd..
Isto tako da je bilo kak se spada u mclarenu kimi nebi imao naslov. Ali to je f1.

avatar
Član
TORPEDO

Pogledao sam malo tu famoznu sezonu 2018,malo zbrojio i došao do potvrde LAŽI o toj godini gdje je kao Ferrari dominirao do polovice sezone…
Dakle vozila se 21 utrka u toj sezoni…Sebastia Vettel je vodio nakon 1,2 i 3 utrke…..i poslije 9 i 10 utrke…ostalo je vodeći u poretku bio LH.
Znači od 21 utrke u sezoni Vettel je bio vodeći u 5 utrka…ostalih 16 Hamilton…o čemu ti pričaš,kakva dominacija Ferrarija?

avatar
Član
Gigiracing

Pogledao si na google? Znaci formulu pratis 6mj cini se al znas sve o dominaciji merca? Kolko energije trosis na svadu a formulu nit ne pratis, da pratis znao bi da je Ferrari bio jak i merc je imao srece sto su u Ferrariu sve sj…. sto su mogli. Al ni ne citas kaj drugi pisu, inace mika nije napisao da je Ferrari dominirao al ok nije bitno.

avatar
Član
TORPEDO

Iznio sam činjenice…a one nažalost bole…kad sve razgolitiš i dokažeš istinu,ostane samo laž.
Mika je napisao da je Ferrari bio vodeći do sredine sezone…laž!
I taj Mika je za mene napisao da sam klaun…da li i to podržavaš vrijeđanje ljudi na forumu?

avatar
Član
Gigiracing

Ne podrzavam ali ti trebas krenut od sebe, ti si isto jucer reko za vozace da su luzeri. Reko sam previse energije trosis na Hama, pokusavas nekom dokazat da nije zasluzio bit prvak, ok recimo da nije i sto sad, sto imas ti od toga? Ne kuzim objasni? Situacija nije bajna jer je Merc trenutno dominantan, tu se nemoze nista promjenit, mozemo cekat 2022. Al opet imas borbe za nize pozicije koje su zanimljive, ja uopce ne pratim Hamiltona.

avatar
Član
TORPEDO

Ako gledaš neki sport samo zato da bi gledao borbu između 12 i 13 mjesta onda stvarno ne vidim smisao….pročitaj naziv članka još jednom “the winner takes it all” U povijesti F1 imaš gomilu vozača koji su završavali kao 2-3-4-5 u prvenstvu,i koji nikad nisu osvojili prvenstvo…a koji su bili iznimni talenti,često puta bolji od osvajača naslova. Tko se njih više sjeća,jesi kad čuo za njih…možda koji članak slučajno? Želim samo reći da Hamilton nije najbolji,jedino što je imao sreću biti u pravoj ekipi u pravo vrijeme…i to je to… Zna se da sam navijač Ferrarija…nije tajna…ali ne gledam vozače… Read more »

avatar
Član
west 44

Tebe da čovjek na brzinu pita kako se zoveš ti ne bi znao a kamoli da išta znaš o Fangiu. Bila su to vremena kad je Fangio znao u sred sezone otići u drugu momčad ako je vidio da će imat bolji auto i šansu za uspjeh. Nekoliko rezultata koje je postigao dijelio je s momčadskim kolegama nakon što bi sjeo u njihov auto tijekom utrke kada bi njegov imao tehničkih problema.Isto je tako s njima dijelio i bodove koji su se računali za svjetsko prvenstvo.Bio je pet puta svjetski prvak sa onda najboljim bolidima na svijetu a sigurno ne… Read more »

avatar
Član
mika.KA

Po krugu su alfe bile brze oko 5sec.

avatar
Član
TORPEDO

West 44…samo vrijeđaš ljude po forumu…ad hominem…samo zato jer govore istinu o tvom ljubljenom muškarcu koji se oblači u roza..žao mi je

avatar
Član
mika.KA

Kazes Fangio!?
Da on nije vozio dominantan bolid recimo alfu romeo!?
Vozace iz drugih momcadi nisu zaostajali u minutama nego u krugovima.
Toliko o tome!!

avatar
Član
TORPEDO

WEST44 I MIKAKA…ista osoba sa dva profila.
Isti stil,iste teme…vrijeđanja…baš jadno haha

avatar
Član
TORPEDO

Inače F1 pratim tamo negdje od 75-76 godine…ali i druge grane auto-moto sporta,posebno motociklizam.
Bio sam aktivan u auto-moto društvima Matulji i Opatija nekih 20 godina,imao licencu nacionalnog ranga…polagao ispite da bih do nje došao,morao znati propise,zastave na utrkama,čak i koje je podloge boja i broj za pojedinu klasu u motociklizmu…i ti ćeš meni i tebi slični govoriti kako eto ne pratim F1 i da sam klaun??

avatar
Član
west 44

Gdje si ti bio aktivan,jedino poslije čabe da ostaneš slagat stolove kad se momci najedu i napiju, zato ti nije trebalo polagat ispite!!!

avatar
Član
TORPEDO

West 44 ti si onaj koji vrijeđa i o meni govori da “sam šupalj kao zub”.
Ljudi koji vrijeđaju i omalovažavaju druge čine to samo zato jer nemaju znanja,pameti i argumenata suprotstaviti se.

avatar
Član
mika.KA

Ajde molim te gledaj i pametnom dosta! Meni najbolja sezona u zadnjih 20god!
https://www.youtube.com/playlist?list=PLfoNZDHitwjUUrM4dYe542iCcRpEzS_RX

avatar
Član
mika.KA

Naravno tu je i 2017 godina isto ferrari jako konkurentan.

avatar
Član
TORPEDO

Jedini klaun na ovom portalu si ti i tvoj kolega…on zna dobro koji je…
Pitam se ako si ikad bio na nekoj utrci bilo kojeg vida motorsporta,i ti i tvoj ortak ljubitelji muškarca br.44

avatar
Član
Berislav

Ovdje je zaista neprimjereno iznositi ovaj podatak o bolidima koje je vozio (i još vozi). Pretpostavljam da svi znamo što znaći WDC. Dakle treba govoriti o vozačima i njihovim vozaćkim kvalitetama. Najbolji (ili možda samo dobar) primjer je prilog Motorsport-a (https://www.motorsport.com/f1/news/hamilton-car-driver-debate-lowe/4912558/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-22). Bez obzira koliko su njegovi timski kolege bili (ili jesu) dobri ili loši, on je pokazao da je bolji. Zar to nije dovoljno. Dali je trebao imati još neke vozače kao timske kolege, mislim da je to irelevantno u ovom trenutku. Kao ovo tako i sve ostolo završava na onoj….”Što bi bilo kad bi bilo….”. Kolumna je dobro sročena… Read more »

avatar
Član
mody

ja hocu duele nastazi i sezonu kakva je bila recimo 2007 i 2008 to fali današnjoj f1 ,nema šuga,, gledamo kako lewis bjezi 50 sekundi,, te dominacije su smr za f1, a turbo era hibridi je greška eccelstona koji je unistio f1 i priznao je to ,,,