Kreće li Ferrari u “lov na vještice”

Još jedna u nizu, nažalost i tipična FIA-ina promjena pravila u tijeku neke od sezona, dogodit će se za dva tjedna na VN Italije u Monzi. Prvotni plan bio je da se to primijeni na VN Belgije sljedećeg tjedna, no FIA opravdava odgodu pravilnikom koji nalaže da bolidi i momčadi moraju biti u potpunosti spremni pred sucima i delegatima te je tako momčadima dala još malo vremena za pripremu.

Momčadima više neće biti dopušteno koristiti popularne kvalifikacijske “Q” ili “party” modove rada motora koji su služili kada je trebalo “stisnuti” tijekom utrke i kvalifikacija kako bi se ubrzao bolid. To se postizalo mnogim kombinacijama rada dijelova današnje pogonske jedinice, preko baterija i goriva, svaka momčad je skrojila načine rada koji su bili optimalni za njihove bolide. Dijelovi pogonske jedinice su naravno “proživljavali” svoja teža ili manja opterećenja, sve prema potrebi situacije u utrci i kvalifikacijama.

Sada se, prema riječima FIA-inog Petera Bayera, traži da pogonska jedinica tijekom kvalifikacija i utrke djeluje u jedinstvenom načinu rada. To je ta vremenska odgoda koju su i neke momčadi tražile kako bi na dyno testovima mogle pripremiti spomenuti jedinstveni način rada svojih pogonskih jedinica. Dakle, od VN Italije pogonske jedinice bolida smiju raditi u samo jednom “režimu” rada. Momčadi sada moraju pronaći optimalan rad svih dijelova pogonske jedinice, a najviše do izražaja bi mogla doći potrošnja goriva koja se mogla kontrolirati upravo uskoro zabranjenim različitim modovima rada pogonske jedinice. Nakon primjerice, nekog lova na vozača ispred ili “rupe” u izlasku iz bokseva, za što je bio potreban izrazito “stresan” rad pogonske jedinice, moglo se jednim pomakom gumba na volanu ponovo prebaciti u “štedljivi” način rada pogonske jedinice te dozirati potrošnja goriva. No, nije tu sve samo do potrošnje goriva i korištenja baterija, nego i cjelokupno opterećenje ostalih dijelova bolida. Sada će momčadi morati pronaći “zlatnu sredinu” i optimum za svoje pogonske jedinice, imajući na umu dosta parametara koji su se do sad mogli lagano nadzirati.

Party modovi, oni najbolji, su već duže vrijeme vezani usko uz momčad Mercedes i njegove bolide. Razlike u brzinama u odnosu na ostatak bolida su ove godine još izraženije i Mercedes je i dalje zastrašujuće brz u svakom dijelu trkaćeg vikenda. Ova zabrana različitih načina rada je FIA-ina želja da donekle izjednači bolide na gridu, tj. javna tajna da se uspori Mercedes. No, teško da će ovo teže naštetiti Mercedesu jer tko zna da li smo uopće i vidjeli sve mogućnosti W11 bolida.

No, prošle godine je Mercedesov W10 nakon ljetne pauze ipak dobio konkurenta. Bio je to Ferrarijev SF90 bolid koji se preko ljetne stanke prema Mercedesovim, a i očima većine javnosti dosta sumnjivo ubrzao i počeo krasti pobjede Lewisu i Valtteriju, premda je sezona praktički bila riješena u njihovu korist. Upitnika bezbroj sa svih strana. Šef Ferrarijeve momčadi, Mattia Binotto, kaže da njega i momčad nije strah nikakvih kontrola i protesta od strane drugih momčadi. Bolid je sukladno tome prolazio svaku kontrolu i pregled delegata, a ni službenih protesta nije bilo. Naravno, druge momčadi na čelu s Mercedesom i Red Bullom sumnjaju na varanje i kršenje pravila. Mercedes je pobrojao moguće načine postizanja ovakve brzine, te s Red Bullom traži od FIA-e dodatna pojašnjenja tehničkih direktiva. Glavne sumnje odnosile su se na moguće “skriveno” ulje korišteno u sagorijevanju motora, te ono izglednije što se odnosilo na premošćivanje očitavanja korištenja dozvoljene količine goriva. Od ove sezone se radi toga pojavio i još jedan senzor za očitavanje.

Ferrarijeva brzina nestaje nakon upita i pojašnjenja direktive od strane FIA-e (VN SAD-a), ostale momčadi su više-manje zadovoljne ishodom, no prava tajna te Ferrarijeve brzine nije se otkrila. Ostale momčadi žele znati što se točno odvijalo ispod pokrova SF90 bolida, no za njih dolazi šok početkom ožujka 2020. kada FIA objavljuje da je s Ferrarijem dogovorila nagodbu nakon istrage o tom sumnjivom radu pogonske jedinice sredinom prošle godine. FIA nagodbu koja za sada nije javno dostupna opravdava svojim neznanjem, tj. nemogućnošću samostalnog otkrivanja Ferrarijevog trika zbog iznimno kompliciranog i naprednog postupka. Ostale momčadi nakon toga još više ustraju na objavi te nagodbe, no kako je sezona radi pandemije donijela puno većih problema, sve je pomalo palo u zaborav. Doprinos tome je i sam Ferrari koji brzinom za sredinu poretka nije nikakva prijetnja za ozbiljne stvari u naslovu prvaka.

FIA je sada vjerojatno nakon te nagodbe s Ferrarijem i saznanja oko tehnologija i principa postizanja tolike brzine, korak ispred svih momčadi. To bi vjerojatno značilo i da Ferrari zna na koji način i bolidi konkurencije postižu tolike brzine, što bi vjerojatno u prijevodu prema njima značilo da ostali na neki način “varaju”, tj. koriste sivu zonu. Moguće je da se Ferrari u nagodbi obvezao FIA-i pomoći oko sprječavanja korištenja sivih zona pravila, pošto FIA, kako je i sama dokazala, to nije u stanju sama kontrolirati.

No, čudno je da je Ferrari ove godine tako spor, tim više što se prema svemu očekivalo da će jednostavno ponovo imati brzinu koju je imao sredinom 2019., pošto će imati vremena sve to posložiti za novi bolid u 2020. Kimi kaže da u Alfi pogonjenoj Ferrarijevim motorom nema nikakav poseban “party mode”, te da se bolid mora poboljšati na ostalim područjima. Ferrarijevi bolidi teško ulaze u posljednji kvalifikacijski krug, a formu Haasa koji je također s Ferrarijevim motorom nije potrebno ni spominjati. Talijanski proizvođač kao da u tišini polagano kipi i želi reći da oni jedini trenutno imaju legalan bolid ispod pokrova, a veća brzina kod konkurenata leži u korištenju sivih zona i mogućih “varanja”. Ferrari je nagodbom očito morao i “počistiti” svoj bolid (barem ono ispod pokrova) i izgleda da u Maranellu žele da i ostali propate njihov put, tj. da izgube na brzini pošto, kako se čini prema Ferrariju, ostali uvelike koriste sivu zonu ili oblik varanja. Može se vjerojatno i drugačije protumačiti (između redaka pročitati) kada ostale momčadi govore da su ugrožene nagodbom Ferrarija i FIA-e. Da li misle iskreno samo na svoj generalno ugrožen položaj ravnopravnosti ili ih je (možda samo neke) ipak strah da se nešto drugo ne otkrije (ugrozi) omogućavanjem uvida FIA-i u neviđenu tehnologiju?

Nejasnoća koja ostaje odnosi se na vrijeme primjene ove zabrane različitih načina rada motora. Moglo je tako biti odmah od početka sezone, moglo je barem od početka sljedeće sezone, ali opet je to nažalost sredina sezone. Logike donekle ima samo u tome što FIA nastoji na neki način spasiti sezonu koja se bombardira epitetima dosade, a ova zabrana bi trebala donijeti prema FIA-i “bliže utrkivanje”.

135 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Leo

Vidim dolje prepucavanja tko vara a tko ne ,
Vrlo dobro se zna tko je u Španjolskoj stavio crne kacige i vozio dva dana protiv svih pravila i prošli lišo s nekom malom kaznicom ako se ne varam 2012 ili 2013 priprema za V6 je več bila u zamahu.

LHx6

Deyo
Bravo, Torpedo!!! Istina 100%. Britanci su jedna nevjerojatna arogantna nacija, ako ne mogu posteno, oni ce prljavo, samo da oni kao budu najbolji.

12-6Odgovori23.08.2020. 21:46

Što je s ovim? Jedno je pisati bajke u člancima drugo je govor mržnje u komentarima. Lik još ima 12 pluseva.

Bilo je kao nećemo dozvoliti uvrede. Di je fermen di ste svi? Može li se banirati govor mržnje na neko vrijeme da se ohlade ovi tipovi.

Mike-ferrari

Lhx6
Ti si svjestan da se prepires sa urednikom autorom clanka kojeg su administratori odobrili i smatraju ga kvalitetnim
Ak ti se sadrzaj ne svidja idi na forum
Hamilton i merc
Sta se ti imas petljati i prepirati oko ispravnosti napisanoga
Ak ti se ne svidja sado mazo sex onda ni ne citas te casopise ,…
Ne saljes urednicima protest i kakav sadrzaj da odaberu
Ovaj forum je objektivan i sadrzajan za sve normalne ljude i navijace
Dosadan si ko kratko ćebe i tijesne gace vise sa Ferrarijem i Mercedesom
I potpuno pogubljen u argumentima

mika.KA

moze bilo tko i bilo sta komentirati dok se drzi “nepisanih pravila”!
tako da tebi mike ako se ne svida odi na forum ferrari mission how to win!

Mike-ferrari

Pa sto ste ovdje ako vam clanci ne odgovaraju
Ja sam tu preko 10 -12 god pa nisam imao potrebe urednike ispravljati

mika.KA

pa ima pravo komentirat i ne slagat se sa tudim misljenjima.
zato smo tu. inace bi bilo dosadno

LHx6

“kojeg su administratori odobrili i smatraju ga kvalitetnim”

Podsjetiti ću te na ovu tvoju nebulozu kad prvi put u članku bude pisalo kako je Hamilton velik.

Mike-ferrari

Pisalo vise puta pa nisam imao potrebu se obracati adminu da stave malo ili veliko slovo na “velik”
Ugl

west 44

Znači bilo ovako ili onako Mercedes će obrisati pod s ostatkom grida do kraja sezone!!!

LHx6

Još 3 pobjede, pa slavimo prvi dio 🙂

Mike-ferrari

Cista glupost vise lici na pokusaj FIA da se stvori dojam postenja i jednakosti koji licemjerno dolazi pre kasno za ovu sezonu
Te dodatno umjetno stvara mercove naslove ove godine legitimnim
Plus i same pobijede i stvaranje statistike takodjer zasluzenim
Ugl vrlo apsurdna odluka jos jedna u nizu koja samo pogoduje dominaciji i plasticnom prvenstvu

LHx6

Kažeš ovdje si 12 godina. Sjećaš se kad su u pola sezone zabranili F-duct? Koga je FIA tada štitila i jesi li se bunio protiv zabrane u pola sezone?

Čisto me zanima jesi li principjelan ili ne.

Mike-ferrari

Nemam problem sa zabranom u pola sezone
Pise gore sta mislim i zasto
Zabranili su i renou mass dumpere 2006 negdje kasnije u sezoni

Forma i nadmoc su im pali ali ipak su uzeli oba naslova

teo_S

Samo cekam Monzu i komentare nakon kvalifikacija.
Urnebesno ce biti citati komentare na GP1, a i sire 🙂
Svoju sam predikciju vec iznijo, nista se nece promijeniti. Najbolji bolid (paket) ce ostati najbolji. Razlike po krugu medju momcadima malo ce varirati, ali sve u okvirima vidjenog ove godine.
Ovo je pucanj u prazno.

MS791

To je jasno da se u monzi neće ništa promijeniti ali će se u bližoj budućnosti promijeniti. Fia je prekinula dominaciju Ferrarija, redbulla pa će i Mercedesa, samo što je razlika u trajnosti, ali jbg kad njima dojadi nečija dominacija prekinut će to na bilo koji način

TORPEDO

Leclerc je u Španjolskoj bio sporiji 1.5 sekundi…čekamo Monzu.

teo_S

Barcelona je aero staza. Spa ce biti reprezentativnija po pitanju PU.
Cekamo Monzu.

Dejan

Ukratko “pucanj u prazno” Pokusaj Fia da spasi sto se spasit da a realnost je da do potpune izmjene pravilnika na vrhu poretka nece biti nikakve izmjene.Merc šamara sve konstruktorskim i vozackim naslovima. Takozvani slavni”party mode”je mogao mercu donosit prednost u kvalifikacijama(sto ne znaci da postoji i da su ga nuzno koristili)ali gledajuci njihov tempo u utrci vise je nego jasno da se sa ovakvim ogranicenjem nece postic gotovo pa nista jer su oni u utrci naspram ostalih trenutno neka druga galaksija. Zabrana koristenja pune snage motora u jednom krugu ne donosi prevagu naspram optimiziranja istog kroz cijelu utrku.Ukratko imaju… Read more »

west 44

Ma jasno kao dan ,nema se što dodati!!!

TORPEDO

Onda ne morate brinuti da nećete i dalje dominirati,ali nekako mi se čini da se previše buke diglo oko svega da bi bilo nešto bezazleno. Nadalje,nije u pitanju samo “party mode”…jer kad bi tome tako bilo ne bi poštenjaci iz Mercedesa i Honde tražili dodatni tjedan za podešavanje,nego bi to jednostavno samo ukinuli i nastavili dalje. Cijeli sistem je kao kula od karata,izvadiš jednu kartu sve se sruši…a znamo da je pogonska jedinica samo jedan dio slagalice. Nitko se nije zapitao odakle Ferrariju ove godine 50-60 KS manje u odnosu na konkurenciju. Nije samo protok goriva i jedan senzor stvorio… Read more »

Desmosedici

Vidim da se razumiješ u “materiju”..sve je odprilike tako nekako kako si ti rekao..Pozdrav!

Leo

upravo tako

svakako

Vratiti najobičniji V8 atmosferac bez baterija, turba i ostalih gluposti i neće biti muljaža, party modova i svih komplikacija vezanih uz to.

Ali nee, moramo biti zeleni, moramo biti na struju, moramo paziti na CO2 (a u isto vrijeme letimo po cijelom svijetu mlažnjacima koji svakako i dakako izbacuju najviše CO2 i ostalog smeća u zrak), moramo štediti, moramo biti vegetarijanci, moramo voziti sa nenormalno skupom i kompliciranom “pogonskom jedinicom” koja nakon puno godina još uvijek nije zaživila u cestovnoj upotrebi u autima masovne serijske proizvodnje. Nevjerojatno

Pratiteljcro

Ali prijatelju ti modovi rada su bili prisutni i u atmosferskim benzincima. Teamovi ladno preko kompa pomaknu “slajder” i motor ima vise konja! Isto to imas i u svom autu samo sto nemozes utjecati na rezim rada, nemas softver, ali u f1 to imaju. Imali su i na v10 tu semu imaju i danas, nema razlike. Samo sto se u proslosti nije pricalo o tome pogotovo nije postojala rijec “party mode”. A sa drugim dijelom komentara se slazem. Avion potrosi vise nego cijeli f1 vikend dok leti pravcem europa-america. Postoje kolko ja znam 2 auta koja imaju drs na sebi… Read more »

Desmosedici

Ferrarijev V12/dodici cilindri vu/..tako to kažu Talijani.

LHx6

F1 je uvijek bila predvodnik tehnologija. Sada je to isto kao i kad je imala V8 motore. Ti bi je vraćao 30 godina unazad jer eto tad je tebi ta tehnologija bila nova. Pregazilo te vrijeme.

MS791

Mislim da će tu još svega biti u idućim mjesecima. Mi tu svi pišemo neka svoja viđenja a na kraju ionako ne znamo ništa. Ali ono što je sigurno previše tu politike ima i to nije dobro

Desmosedici

Znači, od Monze samo jedan mod rada motora i za kvale i za utrku. Bit će zanimljivo vidjeti kako će pojedine momčadi optimizirati taj mod tj. mapu motora..Kod motora sa unutarnjim izgaranjem to je vječiti odnos između snage i potrošnje..slično je to u aerodinamici odnos između downforcea i draga/otpora. Prednost će imati onaj motor koji najmanje troši, tj. koji ima najbolju toplinsku iskoristivost. Mercedes se hvali sa tim da ima motor s najboljom toplinskom iskoristivosti a to bi značilo i s najmanjom potrošnjom za jedinicu snage. Vdjet ćemo kako će na kraju to izgledati. Svakako će se postići veća izjednačenost… Read more »

Desmosedici

By the way..opet odlična MotoGP utrka GP Styria na Red Bull ringu..puna uzbuđenja i preokreta.

TORPEDO

Gledao sam…uzbudljivo,napeto,borba do zadnjeg centimetra.
Nikad ne znaš tko će biti na kraju na prvom mjestu…a da ne govorimo o izjednačenosti timova,kako tvorničkih tako i privatnih.
Honda,Yamaha,Suzuki,Ducati,Aprilia,KTM…različite koncepcije motora…od rednih Yamaha i Suzuki…do V koncepcije Honda,Aprilia,KTM…uz Ducatijevu V pod kutem od 90 stupnjeva.

Berislav

Tek toliko da se ne zaboravi, (detalji na linku)
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/f1-quali-modus-verbot-ab-monza-ueberholknopf-erlaubt-alle-details-technische-direktive/
Upotreba gumba za pretjecanje još je uvijek dopuštena. Ali samo u utrci.

Desmosedici

Ako bude tako to će biti nešto slično Indycaru..oni imaju gumb za pretjecanje..ali tu se ne radi o hybridnoj tehnologiji, već samo jednostavnom overboostu turbine na turbo motoru..i mislim da imaju pravo samo 4 puta to upotrijebiti tijekom utrke.

LHx6

Opet imaš informacije koje nitko nema:
“ego što je bilo do sada sa raznim modovima kojima su se zaobilazili propisi o protoku goriva i protoku električne energije”

Pedji2

Sve su to nagadjanja I previse je komplikovano za nas obicne smrtnike, ali nekako mi se cini da su ova desavanja poslednjih par nedelja pocetak kraja Mercedesove dominacije.. nadam se ne I pocetak neke nove dominacije..

mika.KA

nadaj se

Pedji2

Nadaj se ti, jer tesko da ce to bit ponovo Mercedes..

mika.KA

ono sto je merc napravio zadnjih 7-8god tesko ce itko stic

Pedji2

Stici ce, pre ili kasnije.. Ali to je tako nebitno..

Deyo

Ono sto je Mercedes kao napravio je za temeljnu istragu, ako i svi koji su ucestvovali u tome, stvaranju vestacke dominacije, zabrane razvoja, dostavljanja specifikacija par godina prije svih. Ono sto je Mercedes kao uradio, bice upamceno kao najprljavija era u F1 ikada, i nauk za ubuduce sta se ne smije dozvoliti!!!

west 44

Oooo evo ga i mastermind teorija zavjera se javio,malo da pročitamo ovih birtijskih nakon tri piva ,krenule su!!!

Desmosedici

Deyo..ne vrijeđa on tebe..on se samo ruga sa neistomišljenicima..Ovo je dopušteno?..Da se znam ravnat u svojim komentarima.

LHx6

A s čime ga je uvrijedio? Možeš pojasniti.

LHx6

Ma javi im informacije i proslavi se. Nitko ne vidi to što ti vidiš i znaš. Budi za sva vremena “onaj Deyo s portala koji je pokazao Mercu”.

TORPEDO

FIA je ionako napravila što je htjela…da britanac bude najbolji vozač ikad u F1,jer oni moraju biti svugdje najbolji.
A onda kad ne bude više bio neupitni br.1 u F1 Mercedes će napustiti istu…to budi siguran.

147 kt

Ma imaju Englezi razloga za zadovoljstvo. Brexit i najavljenih 750000 otkaza. Palac gore.

Deyo

Bravo, Torpedo!!! Istina 100%. Britanci su jedna nevjerojatna arogantna nacija, ako ne mogu posteno, oni ce prljavo, samo da oni kao budu najbolji.

LHx6

Haha, ajme meni kakav si ti lik. Mržnja prema cijelom jednom narodu. Fermen spavaš?

Desmosedici

Odavno ja to ovdje pričam..drago mi je da ste se i vi pojavili..mene sama su stalno izrugivali.

mika.KA

sva sreca pa je merc svabo.
west, ma ne isplati se sa deanom ulazit previse u rasprave. ne isplati se!
on sigurno vjeruje da je zemlja ravna ploca.
eto,jucer svabe postale europski prvaci u nogometu a uzeli naslov od engleza koje je vodio švabo. opet malo za teoticara zavjere.

Desmosedici

Da..BAYERN Munchen!!!!..suvlasnici Adidas i AUDI..nigdje ni Mercedesa niti Engleza..Hahahaha!

Desmosedici

..a evo tebi jedan minus, svaki si zaslužio upornim radom..Hahahaha!

mika.KA

englezi su prosle godine bili prvaci btw.
uglavnom OPET nigdje talijana hahahah

Desmosedici

Tko navija za Talijane? Možda ti, ja ne..Ja navijam za Bayern Munchen i sve njemačke klubove..i za ELF..i to od malih nogu kad je bila Juga i kad to nije bilo baš oportuno.

Desmosedici

..i da..jako volim i Liverpool..jedini od engleskih klubova.

mika.KA

jos ces ti zavolit i merc i LH 😉
imas potecijala

Desmosedici

Sad ću ti nešto poriznati..ja sam germanofil u svemu..Od Talijana volim Ferrari i Ducati..to su ipak legendarne marke..to mi je dječačka ljubav i to ostaje do kraja života..konačno, na FIAT-u sam se i naučio voziti..nisam imao novaca za Mercedes..volim ja i Mercedes, ali Mercedes me je jako razočarao sa svojom oportunom korporativnom politikom..ucjenivanje sa namještanjem pravila i garantiranjem uspjeha ..a najviše mi smeta što je ponizio Nijemce..ne gura njemačke interese nego isključivo svoje korporativne..stoga Nijemci navijaju za Ferrari..kakva sramota za Mercedes..tako zbog cijene uspjeha ima sjedište u UK, gura engleskog vozača i pravi od njega superstara umjesto da razvija njemačke… Read more »

Desmosedici

..i zato vam nedam da pljuvate Seba, Nica Rosberga i Hulkenberga..tu me je najviše razočarao Panzer. Pozdravljam ga i neka se opameti.

LHx6

Bravo. Ne znam što drugo reći. Ti navijaš za sve njemačko. Bravo. Ma ne moraš niti ustat iz kreveta bolji si od onog tko navija za sve portugalsko.

west 44

Daj ti malo andre,andre ariva,ariva,dvocjevka auspusi,brrrmm,brrrm,pa tako iz godine u godinu u ništa,ha,ha,ha!!!

Desmosedici

To “andre, andre, ariva,ariva..te brrrmm, brrrmm” ja nisam nikad ovdje izgovorio niti napisao..to si ti nešto izmislio..Winchester dvocijevka..buumm..buumm..aluzija na Ferrarijev auspuh..to da..jesam.

LHx6

Hahaha, znači FIA je ovdje milion godina. Imali su Brazilce, Francuze, Nijemce i onda su rekli ne od 2014. ćemo postaviti Britanca jer je ovoga dosta.

Koliko ćete vi razloga izmisliti za dominaciju Merca i Hamiltona to je smiješno.

LHx6

“FIA je sada vjerojatno nakon te nagodbe s Ferrarijem i saznanja oko tehnologija i principa postizanja tolike brzine, korak ispred svih momčadi. To bi vjerojatno značilo i da Ferrari zna na koji način i bolidi konkurencije postižu tolike brzine, što bi vjerojatno u prijevodu prema njima značilo da ostali na neki način “varaju”, tj. koriste sivu zonu. Moguće je da se Ferrari u nagodbi obvezao FIA-i pomoći oko sprječavanja korištenja sivih zona pravila, pošto FIA, kako je i sama dokazala, to nije u stanju sama kontrolirati.” Ajde molim te daj bilo kakav podatak u ovom smjeru, izjavu nekih aktera, odluke,… Read more »

LHx6

Članak ti je ok. Problem je ovaj dio gdje si otišao nekoliko koraka predaleko. Ovaj dio si toliko inskonstruirao da od početka pasusa i sve do zaključka je “skok iz if-a u novi if” i na kraju zaključak je pretjeran i neutemeljen, a vrlo vjerojatno i nemoguć. Pročitaj opet 😉

LHx6

1. “FIA je sada vjerojatno nakon te nagodbe s Ferrarijem i saznanja oko tehnologija i principa postizanja tolike brzine, korak ispred svih momčadi. ” Pretpostavka temeljena na čemu? Na nikad objavljenim rezultatima istrage? 2. “To bi vjerojatno značilo i da Ferrari zna na koji način i bolidi konkurencije postižu tolike brzine” Nadovezivanje na prethodnu pretpostavku. FIA je shvatila navodno kako se zaobilaze pravila” i onda je u svom rješenju upuženom samo Ferrariu (svima ostalima tajan) otkrila kako druge ekipe zaobilaze pravila… 3. “To bi vjerojatno značilo i da Ferrari zna na koji način i bolidi konkurencije postižu tolike brzine” …i… Read more »

LHx6

Pretpostavka utemeljena na tome da je Ferrari FIA-i pokazao nešto što ni FIA sama nije mogla prokužiti (neku sivu zonu ili “cheat”, to su i sami priznali u FIA-i).

Čekaj, ne razumijem.

Ferrari je varao/siva zona/nije varao ugavnom FIA to nije znala doikučiti. Onda je Ferrari FIAi odao na kraju tajnu? Kako je FIA ipak saznala kako je Ferrari je varao/siva zona/nije varao? Mislim zapetljavaš se. Možda se tebi to čini logičnim, ali svaki put kad pokušaš pojasniti još je zamršenije.

Berislav

Moguli pripomoči jednim podatkom. Koliko sam zaključio, problem nije bio toliko u znanju koliko u hardware-u. Naime FIA nije imala mogućnosti nači dovoljno jaki Dyno-“astal” da bi mogli simulirati realne uvjete

LHx6

“… as well as assist the FIA in other regulatory duties in Formula 1 and in its research activities on carbon emissions and sustainable fuels.”

Bojim se da ne razumiješ da se ovo ne odnosi na F1 i hvatanje drugih ekipa tipa policajci pajdaši FIA i Ferrari u lovu na vještice.

Deyo

Igore, malo je tesko razgovarati sa njime i njegovim clanovima sekte. Toliko su zaslijpeljeni Lewisom i Totom, da je to cudo!!!

LHx6

Sekta opet.

LHx6

I dalje ti ne razumiješ.

Postavili su dodatne senzore da prate što se točno događa. Naravno, ti senzori nisu ništa našli jer je i brzina izgubljena – dakle što god da je bilo cheat/sivo je nestalo.

Dakle “The FIA and Scuderia Ferrari have agreed to a number of technical commitments that will improve the monitoring of all Formula 1 Power Units for forthcoming championship seasons” to su senzori koji su postavljeni.

Ej Ferrari krivi ste ne nismo dat ćemo sve od sebe da pomognemo. Onda senzori idu, ok? DA , naravno tu smo da pomognemo (commitments).

LHx6

Zaključak da Ferrari sudjeluje u istrazi je tvoja dječačka želja. To bi čak bilo i suludo da FIA istražuje recimo Ferrari zajedno s Mercedesom!?

LHx6

” ..have agreed to a number of technical commitments that will improve the monitoring of all Formula 1 Power Unit”

Da, i to ne znači da Ferrari pomaže ili surađuje u istrazi s FIaom da otkriju druge ekipe.

Ti ne razumiješ što je napisano.

Kako ti doživljavaš riječ “commitments”?

LHx6

A plea bargain (also plea agreement or plea deal) is any agreement in a criminal case between the prosecutor and defendant whereby the defendant agrees to plead guilty or nolo contendere to a particular charge in return for some concession from the prosecutor.

“nolo contendere” – it is a plea where the defendant neither admits nor disputes a charge, serving as an alternative to a pleading of guilty or not guilty

Kao što sam rekao. Tvoja dječačka želja je da je tako kako si zamislio.

FIA i Ferrari love druge ekipe. Molim te.

teo_S

Igore, zbog cega je Ferrari izgubio toliku snagu ove godine ako pravila u vezi PU-a nisu mijenjana?

teo_S

Hvala za odgovor. Ferrarijev lanjski bolid je bio cisti Streamliner (daleko od W196 😉 ), pa stoga nije bilo toliko upitno hoce li biti najbrzi u top speedu. Ferrarijeva prednost nije bila toliko u top speedu, bila je u suludom ubrzanju. Evo primjer, samo u Rusiji na onom start/cilj pravcu ostvarili su 0.6 sec prednosti! Benz je dio toga kompenzirao boljim bolidom kroz zavoje i na kocenjima, ali na svakom pravcu Ferrari je brao nenadoknadivu prednost. Isto je bilo i od Hockenheima 2018., samo sto su tada “izvlacili” snagu iz hibridnog dijela PU za razliku od 2019. i “snage” iz… Read more »

LHx6

“Koji je tvoj komentar na ovu trenutnu situaciju?”

Ekipe su odvijek tužakale jedne druge i oduvijek je FIA donosila odluke. Ne vidim zašto bi neke ekipe šutjele ako imaju što reći. Tako da mislim da svi koji i žele nešto reći na kraju i kažu.

Što se tiče party modea svejedno mi je hoće li ga biti ili ne. Kao i za halo, za hibride, za 1.6 ili 4.0 motore, 3 cilindra ili v12…

Od kad pratim F1 uživam u utrkivanju, a mijenjala se već bezbroj puta. Tako će biti i nadalje.

TORPEDO

U svakom slučaju bilo je nenormalno da je Ferrari ove godine toliko loš,pravila se nisu nijenjala,motori su ostali takoreći isti…a pretekli ih i McLaren i Racing Point,a negdje i Renault? Ako je bilo lani “nenormalno” da je Ferrari toliko brz,isto je još nenormalnije da je ove godine toliko spor? Ne možemo sad biti ništa pametniji,vidjet ćemo na utrci kad ekipe više ne budu imale “party mod” da li je sve ostalo isto,ili će i drugi usporiti pa ćemo shvatiti da su svi lopovi? Iako moje skromno mišljenje kako je najveći lopov u svemu ovome FIA…koja je u panici jer nitko… Read more »

mars32

Sve ok, ali ovaj dio da su svi lopovi mi ne stoji. Zašto bi korištenje dopuštenih modova značilo da je netko lopov? Ako je dopušteno onda je dopušteno. Nakon što neće biti dopušteno, ako netko i dalje nastavi koristiti tako nešto onda će taj jedan biti “lopov”. Malo prelako okrivljavanje svih, a na temelju ničega. što se tiče Ferrarijeva pada ne vjerujem da je sve do motora, nešto mora biti i do promašaja oko samog bolida. A što se tiče motora, tko kaže da su u Ferrafiju na “pogrešan način tumačili pravilia samo od sredine prošle sezone, možda su tada… Read more »

TORPEDO

Izgleda da je Ferrari shvatio da su samo oni okrivljeni (najglasniji su bili Red Bull i Mercedes) a svi varaju…pa su rekli…nas ste usporili a ostali rade i dalje isto…tako to više neće ići…
Da se još nadovežem..nitko nije pitao kako je lani iznenada Red Bull postao toliko brz da je pobjeđivao na utrkama,pravo čudo se dogodilo…ali nitko se nije bunio…baš interesantno,Honda preko noči postala konkurentna??

Desmosedici

Da..i Hondi su dozvolili rad na PU za vrijeme Lockdowna.

LHx6

Deyo
Bravo, Torpedo!!! Istina 100%. Britanci su jedna nevjerojatna arogantna nacija, ako ne mogu posteno, oni ce prljavo, samo da oni kao budu najbolji.

12-6Odgovori23.08.2020. 21:46

Što je s ovim? Jedno je pisati bajke u člancima drugo je govor mržnje u komentarima. Lik još ima 12 pluseva.

Bilo je kao nećemo dozvoliti uvrede. Di je fermen di ste svi? Može li se banirati govor mržnje na neko vrijeme da se ohlade ovi tipovi.

TORPEDO

Kad je Ferrari u pitanju onda je krađa…a kad su ostali i tvoj voljeni Mercedes pnda je to “varanje” i “siva zona”?

Berislav

Činjenica je da trenutno Mercedes ima najbolji motor na gridu sa čim se, bez pogovora, svi na gridu slažu. Poradi toga on formalno troši za istu snagu malčice manje goriva nego ostali. Drugim riječima on ima lufta do granice po pravilniku i to može potrošiti kada mu treba, a da nebude ni do “sive zone”, za razliku od ostalih. NAPOMENA: Govorim samo o benz.motoru! Dali je Mercedes bio ikada u “sivoj zoni” pravilnika ili čak varao, nikada nije procurilo za razliku kod Ferrarija pred dvije (čini mi se) godine kada je komisija sa CW-om na čelu pronašla u software-u DVIJE… Read more »

TORPEDO

Ako Mercedesu neće promjena pravila škoditi onda se nemaš zašto brinuti,zar ne?

Desmosedici

Dobro je..malo si se terhnički educirao..tu sam ti i ja pomagao sa svojim komentarima..ali još ne znaš sasvim o čemu pričaš..svaki..znači svačiji “party mode” ulazi u sivu zonu ako ne i u direktno kršenje pravila..zato se i ukida..nema tu nikakva “lufta”..lufta može biti jedino u modovima za utrku u kojima motor s najboljom toplinskom iskoristivosti može voziti malo višom snagom od konkurencije.

Berislav

Da se narodski izrazim, “Ako Boga znaš”, molim te “skini mi se s leđa” s time da prestaneš docirati meni i drugima. Samo mi još to treba da učim od takvog čovjeka. “Srdačno se zahvaljujem” ‘apage
Satanas.’

Desmosedici

Znanja nikad dosta..pogotovo o onome o čemu nemaš pojma..tipično pogrešno ponašanje u takvim situacijama..umjesto da mi zahvališ što sam ti nešto pokazao, ti to ne želiš ili ne možeš shvatit pa me stoga pokušavaš omalovažit ili izrugat..uglavnom diskvalificirat, kao eto ja ti dociram i dosađujem..kažem ti radije se educiraj i pokušaj konstruktivno debatirat.

LHx6

Od 2014. se priča kako Merc vara. Od prve titule čak i prije. Zar je tako teško razumijeti da netko tko upuca najviše novaca u razvoj može legalno pobijediti Ferrari?

Ako smatrraš da je Ferrari jedino moguće pobijediti uz varanje onda nemamo što raspravljati.

Pedji2

Ukratko. Mercedes da bi usao u F1 trazio je V6 turbo, I poceo raditi na njima debelo pre svih(odoka 2god) + je kasnije bio ogranicen razvoj(tokeni)
Ispravi ako sam negde pogresio..
Jel to varanje?

svakako

Pedji2 nije varanje ali je svakako puno veći kriminal od samog varanja jer su postavili uvjete (V6 turbo, tokeni) koje su i dobili. To je ucjena.

TORPEDO

A FIA je to spremno prihvatila jer joj je trebalo veliko ime u F1…a riba uvijek smrdi od glave. Opet ću spomenuti…kad Mercedes više ne bude pobjeđivao,odlaze iz F1…pa onda FIA sve radi samo da ostanu u cirkusu,pa im je sve dozvoljeno,pa i ucjenama.
Spomenimo samo DAS…interesantno kako se pravila ne mijenjaju ni druge godine,ali ove godine je DAS po propisima,a druge godine neće biti?
Pa tko takvu priču može progutati?

Deyo

Tocno, Svakako!!! Au!!! Napokon na ovom portalu!! Napokon razumno razmiljanje, bez sektasa da lupaju minuse i gluposti.

LHx6

Sektaši. Može malo reguliranja od strane fermena.

LHx6

To se zna ili samo vi neki znate? Mislmi, jesu to javni pismeni zahtjevi ili zalkulisni?

teo_S

Sto po tebi znace tokeni? Mozda nemogucnost razvijanja PU-a?
Ako je to, samo jedan podsjetnik:

https://www.autosport.com/f1/news/122691/analysis-f1-to-drop-engine-tokens

LHx6

Znači zastupaš tezu da Merc ne može biti prvi i dobiti Ferrari bez varanja. Ok. Jel i RB varao kad je 4x bio prvak?

Desmosedici

Zašto ne..pogotovo ako ima tako dobar toplinsko iskoristivi i štedljivi motor..ako je to tako, to je sasvim OK i svaka im čast..ali ne može imati one modove gdje snaga enormno skače, a oni se poigravaju sa protivnicima..kad se netko približi oni odmah u agresivni mod i..pa, pa,..doviđenja budale!.. svi znamo da se tu radi o nekoj muljaži i da tome treba stati u kraj. Red Bull? ..to je sasvim druga priča..Imao je dobar..tada vrhunski Renaultov pogon ali to nije bilo presudno..presudna je bila vrhunska šasija i vrhunska aerodinamika, tj. najbolja prilagodba novim pravilima..da skratim priču, presudna je bila genijalnost Adriana… Read more »

TORPEDO

Da je Ferrari toliko privilegiran koliko ti i slični na forumu pričate ne bi u ovih 70 godina osvojio samo 16 konstruktorskih titula nego bar 40.
A Ferrari je znao biti često i očajan…posebno krajem 80-tih i početkom 9o-tih…i ako misliš da smo mi navijači Ferrarija toliko umišljeni kako mislimo da nas se može dobiti samo uz varanje duboko se varaš.
Mi želimo samo poštenu i fer borbu….i ako se nas zbog sivih zona optužuje da smo kradljivci,onda isto želimo da i vas ostale proglase istim.

Deyo

Nema sto da se prica, jer cijela prica je nevidjena prjevara. Zasto je FIA zabranila ostalim momcadima i proizvodjacima da razvijaju pogonske jedinice? Sve islo u cilju stvaranja ovoga!

LHx6

Ja se ne sjećam da je ikad igdje objavljeno da je Merc nešto uvjetovao i da je FIa to onda sluganski odradila.Jel to javno Merc tražio ili se “to zna”.?

Pedji2

LHx6 odgovor je lak, javna tajna.. da se razumemo kad se tolika lova vrti nema tu postenja nego ko koga zahebe.. Mercedes je stvorio tako sebi priliku I sve su odradili do savrsenstva.. usli su u F1 poceli raditi na novom motoru pre ostalih, ostale ogranicili da ih ne mogu pratiti, doveli MS da razvija bolid I dize popularnost, I onda kasnije doveli LH jednog od najboljih I popularnijih vozaca u tom trenutku.. I to su za mene cinjenice.. I tu Im se moze samo cestitati na perfekciji.. takodje da dodam da tokom dominacija ni RB mi FER nisu bili… Read more »

Deyo

BRAVO!!!

F1 fan

Jedva čekam vidjeti ferarri bez vettela
Živo me zanima šta će im.to donijeti

gogo

Živo me zanima kako bi izgledala F-1 svako sa svojim motorom,mjenjačem,usisnicima i kočnicama,gumama,difuzorima i aerodinamikom po vlastitom izboru.Mercedes je prilagodio pravila razvoju i dostignućima Mercedesa još od 2001.godine.Finalna testiranja su napravljena na RosBrown bolidu.To je prekretnica koja je promjenila kvalitet i zanimanje za F-1

147 kt

Na bolidu sto je Honda razvijala i povukla se kao tvornicka ekipa. Tak reci.

klepesina

Sta to ima tadasnja Honda s sadasnjim Mercedsom

147 kt

Ti ocito pratis od kad formulu. Povijest je uciteljica zivota. Bolid sto je razvijala Honda i povukla se zbog troskova razvoja i nastavka kao tvornicka ekipa. Taj bolid je preuzeo Brawn i ubacio mercedesov motor. Poslije kao sto nadam se da znas ako znas je nastala mercedesova ekipa. Tko je pri izvoru inf zna kud tece razvoj bolida. Brawn je to iskoristio i danas je ta ekipa tu gdje je. Sta mislis da je to tajna. Sve se to lijepo zna. Crno na bijelo.

LHx6

Razumijem da ti je Vettel simpa i da za njega navijaš, ali zar ti zbilja misliš da ne postoji bolji vozač. Zbilja misliš da su ga sabotirali, manipulirali i da je zato Lec postigao bolje rezultate. Zar zbilja nemaš ni barem neki postotak šanse ostavljen za mogućnost da je Lec jednostavno brži od Vettela?

Pedji2

Misli o Vettelu isto sto I ti o Mercedesu😁

TORPEDO

Vettel je bio sporiji od Ricciarda a sad je i od Leclerca…ne vidim čemu čuđenje…rezultati sve govore.
Sjećam se kad je vikao ekipi da mu maknu sa puta Ricciarda a ovaj bio brži od njega.
Žao mi je što je ikad vozio za Ferrari.

Pedji2

Moze im doneti samo dobro!! 😁😁 Nisu napravili ekstermno dominantan bolid da bi Vettel mogao na tesno osvojiti nesto..

west 44

Sve će to gospođa Marga Torres Diez inače trkači inžinjer zadužena za Lewisovu power unit posložit kako treba i bez greške!!!

TORPEDO

Panika?

TORPEDO

Živo me interesira kolika će biti brzina “poštenih” ekipa kao što su prije svega Mercedes i Red Bull nakon primjene novih pravila? citiram… “Talijanski proizvođač kao da u tišini polagano kipi i želi reći da oni jedini trenutno imaju legalan bolid ispod pokrova, a veća brzina kod konkurenata leži u korištenju sivih zona i mogućih “varanja”. Ferrari je nagodbom očito morao i “počistiti” svoj bolid (barem ono ispod pokrova) i izgleda da u Maranellu žele da i ostali propate njihov put, tj. da izgube na brzini pošto, kako se čini prema Ferrariju, ostali uvelike koriste sivu zonu ili oblik varanja.… Read more »

papaya

Da,ferrari je kult F1 i sve ostalo su ljubomorne laži o ferariju,ali da je igrao prljavo je…svi veliki igraju prljavo ,zato i jesu veliki….samo na to želim ukazati,da sve mrlje mercedesa ako i postoje su već viđene u ferrariju ako su isto tako postojale….

west 44

Ovo spada u poznatu Ferrarijevu igru koja se zove “drž te lopova” a oni sami lopovi!!!

147 kt

Da. Ferrari lopov a ti za te koje navijas najveci muljatori od kad postoji formula. Da je Ferrari muljao nebi bio svih ovih 70 god tu gdje je.

klepesina

Bas naprotiv da je igrao posteno nikad nebi imao pola od ovoga sto ima a pogoto neki njegovi vozaci jel treba da te podsjetim i koji i kada

147 kt

Tvoji su dosli nabrzinu i pod odobrenjem pobrat to sta se da. Jednog dana ce kao i Lance Armtrsong zavrsit. Sram da nemoze bit veci.

west 44

Ti si u teškom knock downu!!!

147 kt

Ne na plazi kod sebe u Zadru.

papaya

Vidi vidi crnog ferraria…sami sebi jamu iskopali

Desmosedici

Bravo Igore..sve kao da sam ja napisao..o ovome.. i ovako sam, često pisao proteklih dana ovdje na forumu.

Desmosedici

Mercedes i Honda odgađaju zabranu “party mode” Napisao: Franco Nugnes 21. kolovoza 2020., 12:15 Dva proizvođača motora zatražila su od FIA-e da odgodi zabranu “party mode” do kvalifikacijama na talijanskom GP-u u Monzi, odgađajući odluku o obvezi timova da koriste isti elektronički prikaz pogonske jedinice u suhom krugu za jedan tjedan. tempirano i u utrci. Otkrićemo da bi ta mjera mogla imati šire učinke od očekivanih. Zahtjev je stigao od Mercedesa i Honde koji će trebati vremena za pregled karata motora, zahtijevajući odgodu da bi mogli napraviti neka ispitivanja na stolu, kako bi se izbjeglo moguće oštećenje na motoru pri… Read more »

Related Posts