FIA najavljuje zabranu korištenja različitih modova motora tijekom kvalifikacija i utrke

Svjetska automobilistička federacija uputila je pismo timovima u kojem najavljuje planirane restrikcije po pitanju korištenja različitih modova motora tijekom kvalifikacija i utrke.

O čemu se zapravo radi? Od početka hibridne ere u Formuli 1 svi su proizvođači pogonskih jedinica razvili različite modove rada svojih motora, kojima se zapravo mijenja snaga. Tijekom kvalifikacija motori bi redovito bili podešeni na najagresivniji mod, koji bi vozačima omogućio najveću moguću količinu snage.

U utrkama bi timovi uglavnom koristili daleko štedljivije modove, tek povremeno “overtake” mod koji bi vozaču pomogao pri pretjecanju. Međutim, kako najavljuju iz FIA-e, takvo mijenjanje modova tijekom trkaćeg vikenda neće biti moguće od Velike nagrade Belgije kasnije ovoga mjeseca.

Prema dodatku tehničkom pravilniku, pogonska će jedinica morati biti u istom modu tijekom kvalifikacija i utrke. Objašnjavaju to težnjom za lakšim kontroliranjem legalnosti pogonskih jedinica. Nadzor pogonskih jedinica zahtjeva vrlo detaljne analize podataka, posebno kad se uzme u obzir kompleksnost različitih modova, a ovako bi taj posao trebao biti nešto jednostavniji.

Pa iako će se ovo pravilo primjenjivati jednako na sve momčadi, jasno je da neće imati jednaki utjecaj na sve. Mercedesova pogonska jedinica ima najveću razliku između svog standardnog moda za utrku i kvalifikacijskog moda pa je za očekivati da će ovim pravilom najviše biti zakinuti Mercedes, Racing Point i Williams. Renault i Honda su tu negdje u pogledu svojih modova, a Ferrari je imao najmanju razliku među svojim modovima i vjerojatno će biti najmanje zakinut.

I dok bi ovo pravilo moglo donekle ujednačiti momčadi u kvalifikacijama, kao i smanjiti troškove proizvođačima koji bi sigurno dodatno ulagali u razvoj svojih “party modova”, postavlja se pitanje hoće li novo pravilo negativno utjecati na broj pretjecanja u utrkama.

Novo pravilo nije još službeno potvrđeno, ali FIA je isto najavila momčadima pa je za očekivati da od VN Belgije više nećemo gledati kvalifikacije kakve smo gledali do sada.

18 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

vratite pravo utrkivanje a ne ovo

Mike-ferrari

Dio nagodbe vjerovatno

Desmosedici

I ja tako mislim. Što su ustvari agresivni modovi rada motora kad se taj pojam “razgoliti”? Zašto Ferrari nema agresivni mod za kvalifikacije? Zašto Mercedes ima najagresivniji mod za kvalifikacije? Agresivni modovi su načini rada motora kad je potrebno da snaga trenutno ekstremno poraste..da bi se to postiglo, treba i ekstremno veliki trenutni protok goriva..i potrošnja..a to se ne može postići ako se stvarno poštiva onaj zadani protok od 100 lit/h..znači treba na neki način izigrati pravila i ući u “sivu zonu” ili još gore ako treba i prekršiti postojeća pravila..kod Ferrarija je sa Nagodbom sve to eliminirano na ovogodišnjem… Read more »

Panzer

Opet se prosipas ko riza i lazes!

Desmosedici

Vidjećeš kad Mercedes odjednom osipi kao stara mazga..a vi ćete se čudit..što je sad ovo?

MS791

I ti se koprcas kao tvoj kolega niže? Odlično

Berislav

“Bubneš i ostaneš živ”- Staaaaro iskustvo iz naroda. Mercedes je, ako se ne varam, još pretprošlu zimu objavio da je (PRVI-a gdje su ostali?) prošao granicu 50% iskoristivosti svake kapljice goriva. Sad’ ti je vjerovatno jasno gdje si “bubnuo” i ostao živ. I davno prije, trošili su manje goriva od ostatka grida

Desmosedici

Jel ovo meni!? Niđe veze sa onim o čemu sam ja pisao..ovo što ti pišeš da je Mercedes “prošao granicu 50% iskoristivosti svake kapljice goriva”..tu se radi o toplinskoj iskoristivosti motora a ne o kapljicama goriva..što je to to svatko ne razumije već onaj tko je o tome nešto učio..znači strojarska izobrazba..ja nisam ni pisao o snazi za vrijeme cijele utrke nego o trenutnoj snazi u agresivnom modu rada motora..naravno da znam o čemu je tu riječ, to mi je struka..znači onaj tko ima veću toplinsku iskoristivost motora za istu snagu ima manju potrošnju goriva od onoga kojemu je toplinska… Read more »

Berislav

“Bubneš i ostaneš živ”- Staaaaro iskustvo iz naroda. Siliš me da to ponovim. Nas ovdje ne zanima “toplinska iskoristivost ………”, nego potrošnja goriva. Moja poanta je bila da Merc troši manje goriva nego ostatak grida, zahvaljujući boljoj PU, što, uostalom rekoh u zadnjoj rečenici. I još naglasak,….u svim modovima. I još nešto….okani se držanja predavanja iliti”ex cathedra”.

Desmosedici

Da si strojarske struke poznavao bi termodinamiku pa bi znao o čemu pričam..ovako ne možemo pričat..pričaj o onome što znaš a ne rugaj se sa onim o čemu ne znaš ništa.

Desmosedici

P.S “Party mod” se ne može postići a da se na neki način ne “zaobiđu” pravila o protoku goriva..znači ulazi se u “sive zone” a možda i krše pravila..kako je to Ferrari uradio FIA je saznala posredno preko Merecedesa i Red Bulla koji su ta saznanja dobili od “špijuna”..kako to radi Mercedes..a i ostali, to se zasad ne zna a neće se ni saznat jer nemaju špijuna..a FIA to ne zna i ne može otkriti..stoga će to zabraniti..to im je najlakši i najefikasniji način.

Berislav

Ti i dalje “ex cathedra”. Niti jednom se nisam rugao tvom znanju pa te stoga molim da ne govoriš neistinu. Dalje, niti jednom u svojim odgovorima/pojašnjenjima nisam rekao ama baš ništa krivo stoga nemaš pravo na ovakav način suditi o mojem znanju, iskustvu, školovanju……! Poštujem obrazovanjem koje imaš ali imam pravo iznjeti svoje mišljenje o načinu kako ga prikazuješ (dapače to si radio u svim svojim odgovorima). Molio bih te da si ipak prevedeš što to znači “ex cathedra”način razgovora. Vjerovatno si do sada mogao primjetiti da niti jednog trenutka nisam spomenuo razinu svog obrazovanja u svrhu autoritativnost mojeg izkaza.… Read more »

Dejan

Bravo,jos opizdite punu traku preko staze tako da bude jos manje mogucih duela.
Mozda koji semafor ili kruzni tok a ne bi bilo lose i na Eau Rouge stavit pjesacki prelaz!

paalfi

ajd konačno nešto dobro, makar bi se neki sada mogli nači u ozbiljnim problemima….. znači nema igranje dugmičima nego se bude opet moralo ići na čistu snagu…..

LHx6

RB postaje ozbiljan konkurent za naslov.

mika.KA

maFIA!

MS791

Sta se koprcas? Čim se malo dirne u Mercedes odma je mafia tu.

1borna

Konačno nešto dobro, te party modove je trebalo zabraniti odmah kad su se pojavili pa bi
dosta toga na utrkama bilo drugačije?

Related Posts