Nakon dvostrukog programa u Spielbergu, treća utrka sezone održala se na dobrom starom Hungaroringu. Za početak, kad već spominjemo Hungaroring, ne možemo ne primijetiti kako se radi o stazi koja, iako lišena glamura i naslikavanja poznatih faca koja možemo gledati na nekim mondenim trkalištima, u kalendaru stoji još od daleke 1986., čime je malo po malo dosegla status utrke koja je uz VN Monaka najdugovječnija u kalendaru. Čini se kako ovog mađarskog veterana niti redukcije u ovosezonskom kalendaru nisu mogle izbaciti iz kolosijeka, tako da se ova utrka koja je, kako sam u početku i spomenuo, uvijek nekako na marginama interesa i ove godine održala. Gledajući ovu situaciju sjetio sam se one bapske filozofije koja kaže kako “tiha voda brege dere” što je u slučaju VN Mađarske očito slučaj.
Što se same utrke tiče, potencijalno loše vrijeme i kiša bili su određena garancija za neizvjesnost i eventualno iznenađenje kada je u pitanju pobjednik pa i postava na podiju. Takav su rasplet vjerojatno priželjkivali mnogi, ali osim u prvih par krugova, vrijeme je izdržalo pa smo što se vrha tiče gledali manje-više očekivani rasplet uz još jednu dominaciju Hamiltona, dosta dobro izdanje favoriziranog i kontroverznog Racing Pointa, iz njihove momčadi najavljeno i očekivano slabije izdanje McLarena te još jedan potop Ferrarija kojega je djelomično ublažio Seb Vettel šestim mjestom koje je u nekim normalnim okolnostima za Ferrari ništa drugo doli loš rezultat.
A nakon uvoda očekivano krećemo na pregled naših winnera i loosera.
Dobitnici
Red Bullovi mehaničari i Max Verstappen – odmah na početku isprika Lewisu, Mercedesu i njihovim navijačima jer nakon suverenog nastupa tijekom cijeloga vikenda jasno je kako je opet Lewis utržio najviše i najbolje. Ipak, zbog situacije prije samoga početka u kojoj je desetak minuta prije starta utrke došao na startno ciljnu ravninu s razbijenim bolidom i u konačnici došao do podija, Max Verstappen čini mi se kao apsolutno najsretniji čovjek na stazi. Svima je poznato kako se u krugu zagrijavanja prije samog dolaska na pozicije uoči starta Max razbio i oštetio ovjes. Dovukao se do svoga mjesta i u trenutcima kada su svi pomislili kako je nemoguće osposobiti bolid u svega desetak minuta koliko je preostalo do starta, Red Bullovi mehaničari napravili su doista pravo čudo i svega tridesetak sekundi prije zadanoga roka bolid pripremili za nastup za što se ovim junacima iz sjene mora odati veliko priznanje. Tako je u konačnici Max zahvaljujući čudotvorcima iz boksa, svojem dobrom nastupu, ali i svakako zahvaljujući Bottasovom kriminalnom startu, možda i Haasovima koji su se našli iza njega i zablokirali dobar dio konkurencije, došao do druge pozicije. S obzirom na činjenicu kako je u ovom trenutku za Red Bull i Maxa realni domet ipak jedno mjesto ispod, ovo je svakako rezultat vrijedan pohvale.
Lewis Hamilton – čini se kako ću i u ovoj sezoni biti primoran već nakon par utrka pisati isprike zbog konstantnog uvrštavanja Mercedesovog vozača u kategoriju dobitnika, ali kako stvari stoje tomu će biti tako. Kada sve proanaliziramo, ovo je zapravo vrlo slična situacija onoj na VN Štajerske, u kojoj je u relativno lošim uvjetima kvalifikacija Britanac došao do još jednog pole positiona i na kraju ga pretvorio u suverenu pobjedu. Kako smo i naglašavali u ovolikoj dominaciji Mercedesovog bolida i Hamiltona koji i dalje vozi poput kakvog isprogramiranog robota, Srebrnim odnosno Crnim strijelama potrebne su mirne, suhe i obične utrke jer u tim uvjetima ova je kombinacija za konkurenciju neuhvatljiva. Dakle, za one koji možda nisu skloni ovom tandemu, čini mi se kako preostaje jedino moliti se za kišu, krš, lom i dosta posla za Bernda Maylandera.
Lance Stroll – Racing Pointovi vozači u prošloj su utrci u velikoj mjeri pokazali potencijal toliko spominjanog i već pomalo kontroverznog bolida. U relativno hladnim i mokrim uvjetima kvalifikacija u Mađarskoj činilo se kako će priča i na Hungaroringu krenuti u tom smjeru i isprofilirati popularne pinki Mercedese u, uz Red Bull, glavne i jedine konkurente pravom Mercedesu. Drugi startni red bio je dobar kapital s tim da je često osporavani Kanađanin još jednom uspio nadmašiti svog dosta cjenjenijeg momčadskog kolegu. I dok je spomenuti Perez na startu malo potonuo, Stroll je iskoristio svoju dobru poziciju i dosta dugo se držao u poziciji koja je donosila pobjedničko postolje. Ipak, kada je Bottas napokon riješio sve probleme i izronio iz sredine poretka, Kanađanin je morao kapitulirati, no završna pozicija ispred primjerice Albona pa i drugih konkurenata u vidu McLarena, Renaulta i Ferrarija lijep je ulov. Koliko god imali korektan i suradnički odnos, za Strollovu reputaciju, vjerojatno i osobno zadovoljstvo svakako je veliki plus to što je još jednom svog momčadskog kolegu ostavio iza sebe, tim više što su figurativno rečeno, krenuli u igru s gotovo istim kartama u rukama. Sve u svemu, sedmim mjestom i Perez je doprinio dobroj žetvi bodova i hvatanju priključka za McLarenom i Red Bullom u poretku konstruktora, u kojem bi vrlo lako mogli u vrhu imati četiri Mercedesa, naravno različite boje.
Kad smo već kod Racing Pointa evo i pitanja za razmišljanje uz pivo…
Analizirajući drastični rezultatski napredak Strolla, pa i Pereza, koji će neupitno doći – ne mogu si ne postaviti pitanje o trenutnoj situaciji u Formuli 1. Jesu li u Kanađaninovom slučaju brojni kritičari koji su ga nazivali tatinim sinčićem koji je zauzeo mjesto talentiranijim vozačima grdo pogriješili, bi li primjerice Latifi i Magnussen bili u redovitoj borbi za vrh kada bi sjedili u primjerice Red Bullu i bi li Grosjean ili Giovinazzi u Mercedesu nabijali svoju statistiku postoljima i bodovima? Jesmo li doista došli u fazu kada je u Formuli 1 90 ili barem 80 posto uspjeha ono što ti u ruke daju inženjeri i dizajneri bolida, a tek onih 10 ili 20 ono što vrijedi sam vozač. Znam, pobjegao sam s teme, ali nije red da promišljam sam pa evo i vama čitateljima razloga za promišljanje.
Kevin Magnussen – slično kao i u slučaju Giovinazzija na otvaranju sezone, Danac je sebi i Haasu priskrbio zlata vrijedan bod, koji će u vrlo izvjesnoj borbi na začelju biti itekako važan. Hrabra i riskantna taktička odluka o promjeni full weta, na kojem je usput rečeno Haasov Danac jedini krenuo u krug zagrijavanja, lansirao je na samom početku bolide američke momčadi tik do pozicija koje vode na postolje. Naravno, u razvoju utrke koji je vodio ka onim normalnim i uobičajenim uvjetima malo je tko očekivao kako će se i jedan Haasov vozač tamo zadržati, no neke okolnosti išle su im na ruku pa su u konačnici upisali jedan, ali vrlo vrijedan bod. Bila bi dva da nije bilo naknadne vremenske kazne. U konačnici vjerojatno puno više od onoga što su očekivali i za što su u ovome trenutku spremni i sposobni.
Gubitnici
Valtteri Bottas – treće mjesto bez sumnje dobar je rezultat taman i ako sjedite u trenutno najkonkurentnijem i najbržem bolidu. Ipak, kada se sve zbroji i oduzme, Finac je u svojim nastojanjima da dođe do toliko željenoga naslova učinio korak unatrag. Vrlo loš start, koji je pukom srećom ostao u zoni legalnog, odmah ga je izbacio iz utrke s jedinim čovjekom koji bi mu trebao biti konkurencija, a to je naravno Lewis Hamilton, kojega Bottas do kraja utrke nije niti vidio. Bez obzira na daleko nadmoćniji bolid, zbog navedene greške Finac je izgubio hrpu vremena u borbi s četiri, pet bolida koji su se nagurali ispred njega, čime je preostalo samo smanjivati štetu i doći barem do drugoga mjesta. Prošlogodišnja Mercedesova taktika koja je Lewisu donijela pobjedu, u ovom je slučaju bila kratka za krug ili dva zbog čega je Bottas morao zadovoljiti tek najnižom stepenicom na pobjedničkom postolju i prepustiti Britancu vodstvo u ukupnom poretku. Iako nas vjerojatno čeka još desetak utrka, sklon sam vjerovati kako Bottas vrh poretka više neće vidjeti.
Charles Leclerc – iako su u Ferrariju tijekom slobodnih treninga i kvalifikacija pokazali kakve takve znakove života, u utrci je ponovno sve otišlo u krivom smjeru. U još jednoj lošoj utrci u kojoj za Scuderijine bolide nije bilo ni tempa ni brzine, Monegašanin je doživio puno teži udarac od momčadskog mu kolege koji se, ako ništa drugo, barem ugurao u bodove. Govoriti o zadovoljstvu ulaskom u bodove za momčad takvoga kalibra ravno je katastrofi, no to je već postala malo kompleksnija priča. Loša odluka o odlasku na mekše gume koje su vrlo brzo pukle i rana promjena na tvrdu komponentu ostavile su Leclerca u završnoj fazi utrke na sto muka i u ulozi glinenog goluba. Bez podcjenjivanja ikoga, ali činjenica kako je Magnussen u Haasu u posljednjih desetak krugova uspio napucati pet, šest sekundi prednosti dovoljno govori. Izgubljena borba sa Sainzom izbacila je Leclerca iz kruga osvajača bodova, no vjerujem kako mu niti taj jedan ne bi previše utažio blamažu koju je doživio. Kada tome dodamo i kako je Lewis pred kraj utrke i Vettela prešao za cijeli krug sve skupa izgleda još lošije i beznadnije. Mukama po Ferrari čini se ne nazire se kraj.
McLaren – nakon dobrog otvaranja sezone McLaren se u Mađarskoj nije proslavio. Solidne startne pozicije davale su određeni kapital u utrci koju su iz same momčadi najavili kao potencijalno problematičniju. Ipak, očekivao sam kako se će se McLarenov dvojac dokopati bodova. Na stazi na kojoj je pretjecanje poprilično zahtjevna situacija, čak i s dosta bržim bolidom, otegotna okolnost bila je to što su i Sainz i Norris u većem dijelu utrke zaglavili iza možda tek nešto sporijih Renaulta što ih je koštalo jako puno. Sainz se u konačnici dovukao do boda (dva nakon Magnussenove kazne) i više psihološki nego bodovno donekle ublažio štetu. Norrisu je pak u nedjelju malo toga išlo po planu, a sve loše krenulo je već na startu kada je izgubio pet pozicija što je na Hungaroringu nenadoknadiv minus pa je u konačnici ostao na nuli vrlo frustriran i ljut sam na sebe. Ipak, pozitivna je stvar što čini mi se, ovakve situacije u McLarenu više ne bi trebale biti pravilo, nego izuzetak.
Alfa Romeo – Alfinih vozača i bolida na utrkama jednostavno nema nigdje i to je nešto što je realnost koja nije vezana tek uz ovu utrku. No kako se ne bih stalno ponavljao jer teško mi je vjerovati kako će doći do značajnije promjene u skorije vrijeme, spominjem ih sada. Iako ne umanjujem zasluge Williamsovog tima koje je napravio očit iskorak, vjerujem kako je bliže istini to da su za približavanje momčadi iz Grovea ostatku ekipe sa začelja najviše kumovali upravo Alfa Romeo pa i Haas s kojima se uglavnom bore. Rekli bismo nema slike, nema tona. Gledajući trenutnu formu talijanske momčadi sve mi se više čini kako će Giovinazzijevi bodovi iz Austrije biti vrijedni kao suho zlato. Šteta zbog momčadi, šteta i zbog Kimija koji je u smiraj velike i uspješne karijere okusio i onu drugu stranu medalje i to u prilično bolnom obliku.
Događanja na utrci – prestankom kiše i mokrih uvjeta na stazi i to već u onoj najranijoj fazi utrke, stvari su postale manje-više očekivane i normalne. Nešto teže odnosno kišne uvjete koje su mnogi prizivali nismo vidjeli, a time niti nekakva velika iznenađenja. Možda tek u manjoj mjeri jer sklon sam vjerovati kako bi u pravim srpanjskim uvjetima kakvi dolikuju ovom ljetnom mjesecu kada nismo u ruksaku imali kupaće gaće, kišobran i jaknu u isto vrijeme, neke stvari možda ipak bilo malo drugačije. Hass bi vjerojatno teško do bodova, čak i u ovom trenu katastrofalni Ferrari vrlo bi vjerojatno izvukao više, što vrijedi i za McLaren. Ono što je konstanta su čini se Mercedesi i Lewis koje u normalnim uvjetima zaustaviti može jedino kvar. Ti manji problemi u kojima su se našli primjerice Bottas, Sainz, Leclerc, Norris donijele su nam dosta toga zanimljivoga, naravno u okvirima onoga što staza u Mađarskoj dopušta. Sve u svemu nemamo razloga za žaliti se.
Za kraj osim vaših viđenja i razmišljanja o temi dobitnika i gubitnika koja su nam uvijek dobro došla, voljeli bismo u komentarima vidjeti i vaše stavove o pitanju uz pivo koju smo načeli u priči o Racing Pointu.
509
samo 1 utrka ovesezone j bila vrijedna spomena
Pitanje uz pivo: Ne slažem se uopće da je danas sve do bolida , a u manjoj mjeri do vozača. Kao prvo , zašto onda imamo dva prvenstva , vozačko i konstruktorsko ?! Ne bi imalo smisla onda vozačko , imali bi samo za konstruktore. Vidimo da često postoje znatne razlike između momčadskih kolega , a voze iste bolide. A čisti dokaz tome , sezona 2018. u kojoj naslov osvaja Hamilton , a Bottas tek 5. mjesto. Čak i za najzagriženije teoretičare zavjere , koji bi možda rekli da je Bottas puštao Hamiltona – ne bi onda završio na 5.… Read more »
Izjava Ali LHG-ja iz 2013 : ” Ova dominacija Vettela uopste nije dobra za F1, bojim se da ce rasterati fanove.” Pitam se sto sada imaju reci on i onaj muljator Wolff. 😀 😀 😀 Sada mi je jasno zasto je Eclesstone tako grcevito bio protiv V6 hibrida. Jer i on, koji zbog para bi gazio i pod mrtvima, i koji je uostalom ucestvovao u ovom cirkusu, ne bi li sprecio Mercedes da ode, znao je sto ce biti, i da na duge staze, nece donijeti nista dobro. Sto se sada i vidi. Pa, da rezimiramo : Ova dominacija (nastala… Read more »
Plači,plači ,samo se isplači bit će ti lakše!!!
Da placem nemam razloga, mogu smo da se smijem. Ovom cirkusu koji od Ali LHG-ja pravi nekakvu legendu, a pogotovu takvima kao sto si ti 😀
Idemo do 7 i preko 91. Onda je posao odrađen. Dovoljno je blo 15 godina slušati kako je statistika najvažnija. Sad će vam Ham svima začepiti i taj argument.
Sjecam se ko jucer te izjave Hamiltona, a to je bila dominacija Red Bulla samo u drugoj polovici 2013. Šta je s ovih 7 godina. Šteta za F1, šteta za vozace koji nisu u Mercedesu. Pogledajte Riccija, 2014 napokon dosao prema vrhu F1, 7 godina nema priliku osvojit naslov jer nije u Mercedesu i dode covjek u tridesete. Kada pogledam npr 70-e i ovo dns place mi se, place.
Naravno, Junior, ali ne vrijedi objasnjavati, ne pogotovu ovoj mladjoj zatupljenoj generaciji odrasloj na svemu pogresnom. Zato me ni ne cudi da ovog tupsona sa 50kg zlata oko vrata i tragikomicnim PR-om uzdizu i prave najboljim vozacem.
Jesi plakao i od 1999. do 2004. ?
nista necu rec za ovu raspravu, jbg nije hamilton svima po volji niti mercedes…..ili gledaj ili nemoj. nitko te ne tjera. ali samo jednu stvar nemojte radit. nemoj mi usporedivat bilo koji sport (pogotovo f1) danas i prije 50g. ovo je u 70ima bio cirkus samo takav kad je na gridu bilo mozda par profesionalaca a ostalo sve wannabe playboyi kojima je bilo svejedno hoce li zivi stici doma. u austriji ove godine je samo 11 auta zavrsilo trku i bio je komentara kako je PU bespotrebno kompliciran i da zato crkavaju auti. u tim 70im je bilo cudo ako… Read more »
Da li si ikad bio i na jednoj trci uzivo?F1 se vozi na stazama a ne na tv,utisak sa jednog uzivo gledanog trkackog vikenda ostavlja jako dug trag na gledaoca.Ono sto cula dozive za ta tri dana je nezaboravno,prosto ti i nije zao ako nije pobedio tvoj ljubimac…utisci su iznad svega.Tv sluzi samo za rezultat,raspravu i teoriju zavere!
mislim da se pod dobitnike mogao uvrstiti i vettel, jer nakn dva užasna vikenda u austriji, ovaj je put vozio vrlo korektno (bez pirueta)… nekako u sjeni svega..i mislim da je njemu sad puno važnije bilo da je završio ispred leclerca…