Sezona Formule 1 sastoji se od 21 utrke i naravno, važnije je svakom vozaču kako će sezonu završiti, od toga kako ju je započeo. Međutim, nakon što su prve tri utrke ostale iza nas, odlučili smo proanalizirati koji su vozači svoj posao odradili dobro – u skladu s očekivanjima ili čak iznad očekivanja, a koji su podbacili. Nakon prvog dijela objavljenog ranije danas, nastavljamo s petoricom vozača koji su najugodnije iznenađenje dosadašnjeg dijela.
Bacimo li oko na ukupni poredak nakon prve tri utrke sezone, možemo primijetiti da su 3/4 vozača već osjetile slast osvajanja bodova. Naravno, to ne može biti isključivi kriterij za sastavljanje ovakve liste jer primjerice, Romain Grosjean i Carlos Sainz nemaju niti boda, ali bilo bi nepravedno optužiti ih da su razočarali u prve tri utrke.
Španjolac zbog kvarova i sudara u prvom krugu (za koje nije bio isključivi krivac), nije niti došao u priliku pokazati koliko može u McLarenu, a Francuz je bio u obećavajućim situacijama za osvajanje bodova, ali sreća zasad nije bila niti na njegovoj strani.
Sljedećih pet vozača odabrano je kroz usporedbu onoga što su postigli u odnosu na očekivanja prije početka sezone i ono što su u isto vrijeme napravili njihovi timski kolege. Još samo napomena; ovo nije rang-lista. Redoslijed nije važan.
CHARLES LECLERC
Dok su neki očekivali da će monegaški vozač od prve biti odličan u Ferrariju, neki su predviđali da će biti vodonoša i vozač broj dva. Ono što ni jedni ni drugi nisu mogli predvidjeti jest koliko će Leclerc zapravo biti fantastičan.
U Australiji su ga momčadske naredbe zadržale na petom mjestu. Na Velikoj Nagradi Bahreina se desila svima nama poznata priča, kvar na motoru, što ga je koštalo pobjede. Prošli vikend u Kini ga je Ferrari ubacio u boks u krivo vrijeme i time mu uništili utrku.
Leclerc pored sebe ima četverostrukog prvaka, a dosadašnji dojam je da ga je 21-godišnjak nadigrao i nadmudrio. Sve češće se postavlja pitanje tko bi trebao biti prvi vozač u Ferrariju, a veliki dio Tifosa smatra da bi to trebao biti upravo Leclerc.
LANDO NORRIS
McLaren je u novu sezonu ušao s vidno poboljšanim bolidom i potpuno novoj vozačkoj postavi nakon više od deset godina. Na početku nove ere u ekipi se našao i mladi britanski vozač Lando Norris. Tinejdžer iz Bristola prošlu godinu je proveo kao rezervni vozač, a prvi put je službeno sudjelovao u F1 na VN Belgije i prvom slobodnom treningu.
Prve kvalifikacije su bile kao iz snove, završio je na osmom mjestu dok je Sainz bio tek na 18. mjestu. Svoje bodove je, doduše, morao pričekati do VN Bahreina. Sa šestim mjestom je osvojio vrijednih osam bodova, a da Carlos Sainz nije imao nesretnu utrku i naposljetku odustajanje, to bi bio vikend za pamćenje u Wokingu.
Norris se trenutno nalazi na vrlo solidnom osmom mjestu u poretku vozača, a zasigurno ćemo s interesom pratiti njegove buduće utrke.
MAX VERSTAPPEN
Osobno mi je najugodnije iznenađenje dosadašnjeg prvenstva Max Verstappen. Od vozača od kojeg smo navikli na sr*nja, nepromišljene poteze i glupe sudare je došao do razine gdje je uz Lewisa Hamiltona najstaloženiji vozač na gridu.
Radi se o samo tri utrke tako da nema smisla donositi trajan zaključak, ali se Nizozemac fantastično snašao kao novi vođa momčadi. Trenutno je treći u ukupnom poretku s 39 bodova, čak tri puta više od novopečenog kolege, Pierrea Gaslyja.
U Melbourneu je završio s više od 30 sekundi prednosti ispred Sebastiana Vettela, a na VN Bahreina ga je Safety Car spriječio da ukrade postolje nesretnom Leclercu. U Kini se naišao na pravom mjestu u pravo vrijeme i iskoristio je strategijsku pogrešku Ferrarija.
Red Bull očekuje velike nadogradnje kroz sredinu sezone, a možda baš to bude ono što će trebati Verstappenu za pravu borbu s nesretnim i nespretnim Ferrarijem.
KIMI RAIKKONEN
Svakog navijača, uključujući i mene, obradovala je vijest da će Kimi potpisati dvogodišnji ugovor s tadašnjim Sauberom. Vjerovao sam da mu je Ferrari posljednja stanica u karijeri. Na svu sreću nije. Kimi je u Alfi dobio novo ruho i vozi fantastično.
Prošli vikend u Kini je dodao dva boda na svojoj bodovnoj ljestvici. To znači da sada ima 12 bodova te se nalazi na sedmom mjestu u poretku vozača. To je najbolje od vozača koji ne voze za Red Bull, Ferrari i Mercedes.
Treba spomenuti da je Alfa Romeo do sada imala poprilično loše egzekutirane vikende, posebno se to odnosi na prvi i drugi slobodni trening. Uz malo fokusa u cijeloj ekipi, Kimi i Alfa zajedno mogu napraviti čuda, a tome se upravo i nadam.
LEWIS HAMILTON
U neku ruku je i klišej staviti aktualnog prvaka u ovu skupinu vozača, s obzirom na to da je razina na kojoj vozi već standardna za njega. No, s obzirom da se lista sastoji od pet vozača, Hamilton se zaslužuje naći među pohvaljenim vozačima.
Britanac uopće nije ušao spektakularno u sezonu, osvojio je ‘samo’ jedan pole-position, ali radi dovoljno da se nađe na prvom mjestu u poretku vozača unatoč tome što pored sebe ima super-nabrijanog Valtterija Bottasa.
Očekujem da će Lewis u skorašnjim utrkama pokazati najbolje što ima i u ranoj fazi se istaknuti kao golemi favorit za naslov prvaka. Realno, uz Mercedes je trenutno nedodirljiv za Ferrari što se tiće sveopće organizacije i dostavljanja rezultata.
2-1 u kvalama za vettela i 2-1 u utrkama ne znam kako ga je nadmudrio