FIA je danas zajedno sa čelnicima Formule 1 u Parizu došla do rješenja za pogonske jedinice od 2021.
Nova pravila od 2021.
- 1.6 litreni V6 hibridni turbo motori
- 3 000 okretaja u minuti više radi poboljšanja zvuka
- Preskriptivni parametri unutarnjeg dizajna koji ograničavaju troškove razvoja i onemogućavaju ekstremne dizajne i uvjete rada
- Uklanjanje MGU-H
- Snažniji MGU-K s naglaskom na njegov samostalni raspored kojeg će u utrci obavljati vozači zajedno s mogućnošću uštede energije tijekom nekoliko krugova kako bi se vozaču omogućio taktički element u utrkivanju
- Turbo s ograničenjima u dimenzijama i ograničenjima težine
- Standardna baterija i kontrolna elektronika
- Visoka razina vanjskog propisanog dizajna kako bi se dobila tzv. ‘plug-and-play’ mogućnost zamjene motora/šasije/prijenosnog sustava
- Namjera je istražiti pooštrene propise o gorivu i ograničiti broj korištenih goriva
Ross Brawn
“Prijedlog koji je danas prezentiran rezultat je serije sastanaka održanih tijekom 2017. s trenutnim momčadima u Formuli 1 i proizvođačima koji su pokazali interes za ovaj sport.”
“Također smo pažljivo slušali što navijači misle o aktualnim pogonskim jedinicama i što bi htjeli vidjeti u budućnosti, s ciljem definiranja novih pravila koja će omogućiti jednostavnije, jeftinije i glasnije motore koji bi privukli nove proizvođače u Formulu 1 kako bi dobili izjednačeniji grid.”
“Nova Formula 1 ima cilj biti vodeće sportsko natjecanje povezano s umjetnošću tehnologije. Cilj je privući, donijeti uzbuđenje i uživanje svim dobnim skupinama ljubitelja ovog sporta, ali učiniti to na održiv način. Vjerujemo da će nove pogonske jedinice to učiniti.”
Sada će započeti niz sastanaka sa svim zainteresiranim stranama kako bi razgovarali i razvili prijedlog u duhu najšire moguće suradnje.
Ne kužim kako misle povećati broj okretaja za 3000 rpm bez povećanja protoka goriva! I sad mogu vrtiti do 15000 pa zbog restrikcija oko goriva ne mogu preko 12000!
Dopustiti maximalnu slobodu momčadima oko motora
Oće V10 oće V12 oće ovaj V6 i hrpu bijele tehnike koja ide uz njega ili oće 1.9tdi…
Pa nek radi svako kako želi
To bi bilo najbolje
To bi bilo i natjecanje u inžinjerstvu
Vozač ionako odavno više nije toliko bitan
Ja sam siguran da bi to privuklo još proizvođača u Formulu i da bi ovo natjecanje ljepše izgledalo
Nebi morali svi igrati po mercedesovim i renoovim pravilima jer oni eto žele preko Formule razvijati tehnologiju za svoje buduće cestovne zujalice i frižidere na kotačima
Zahvaljujem. Mislim da ima još naših istomišljenika. Jedan hibrid jednako puno atmosferskih motora. I da se mijenjaju svaku utrku vjerujem da bi bilo i dalje jeftinije. A zbog proklete getribe pardon mjenjačke kutije ,pogonskih jedinica itd itd. vozači su nepravedno zakinuti sa kaznama . A O ZVUKU MOTORA NEĆEMO NI KOMENTIRATI.
da. A evo, 9-oro djece, za sad, koji su poceli pratit F1 tek prije 3 do 5 godina, pa ne znaju ništa, i ovo im je ovo svjetla F1 :’))) zato dislajkovi na mom komentaru hahahah. Žalosno…
Sve potpisujem, svaki pravi navijač to podržava jer to je nešto što je najpravednije i najnormalnije za sport i takmičenje. A prvo treba ukinuti besmisleno kažnjavanje vozača za promenu tehničkih komponenti !!!
Nova pravila od 2018: 1. Uklanjanje 1,6 litarskih v6 hybrid turbo motora. Vraćanje na istorijske V10 3.0 litarske motore. 2. Uklanjanje DRS-a. 3. Dozvola vožnje i preticanja van staze i do 20 metara. 4. Vraćanje izgleda bolida kao u V10 eri. 5. Izjednačavanje snage svih motora na gridu. Obavezno FIA odlazi od fabrike do fabrike u svijetu i postavlja kontrolu motora za upis u predstojeću sezonu. AlonsoForever: Ovime smo htjeli cim prije i što prije da privucemo izgubljene fanove u svijetu auto-moto sporta. Ne možemo više gledati umjetnine u ovakvom ciklusu, najbržem ciklusu F1. Cilj nam je dati fanovima u… Read more »
Slažem se apsolutno jer hibridima je mjesto na cestama a ne na trkalištima. Dodao bih bilo kakav atmosferski motor ne treba znači ako ne može klasični turbo bar V8 i ne ispod 2500ccm i mogućnost izmjene svaku utrku motora i ostalih dijelova bez kazne. Takav prijedlog bi bio sigurno jeftiniji nego ova opcija da hibridima i njihovim uštedama koje to uopće nisu.
e i ovo što si naveo, “i mogućnost izmjene svaku utrku motora i ostalih dijelova bez kazne.”
svaka čast. To mi je proslo glavom al pisajući tekst sam izostavio xD
Slažem se u većini stvari osim preticanja van staze jer sam za šljunak u zavojima tako da se kažnjava greška vozača a ne ko sad nikom ništa ako se napravi greška i po nekoliko puta tijekom utrke jer i u tome se vidi kvaliteta vozač, međutim sa ovim novim umjetnim stazama teško izvedivo! Motori mogu biti i V8 s minimalno 1000ks smanjiti aerodinamički grip u korist mehaničkoga da se lakše prati bolid ispred pa da vidiš akcije i ukinuti kazne vozačima za promjenu komponenti motora i mjenjača eventualno momčadi kazniti bodovno a ovaj je prijedlog isto sranje šta smo imali!