Verstappen: Bolidi bi čak mogli postati lakši za vožnju 2017.

Max Verstappen odbacio je tvrdnje da bi bolidi Formule 1 za 2017. godinu mogli biti puno izazovniji za vožnju te smatra da bi dodatan downforce mogao olakšati vožnju kroz zavoje.

Formulu 1 iduće godine čeka velika promjena pravila koja donosi šira prednja i stražnja krila, šire gume i u globalu šire bolide, a sve to bi trebalo smanjiti trajanje kruga do pet sekundi.

Iako postoji nada da će veće brzina opet vratiti fokus na vozački talent, a ne kao do sada na kontrolu guma, Verstappen nije uvjeren da će se stvari drastično promijeniti.

Verstappen, koji je probao bolid za 2017. u simulatoru, smatra da će jedina promjena biti to da će vozači morati biti fizički jači, ali ne i puno hrabriji kad je u pitanju pomicanje granica.

“Ne bih izravno rekao da će vam trebati ‘veća muda’. Imate više gripa i to vam olakšava puno. Sa sadašnjim bolidima, nekad ste stvarno na rubu u brzim zavojima kroz koje teško možete proći punim gasom. Iduće godine ćete to moći napraviti sa zatvorenim očima,” rekao je Nizozemac.

“Time to nije baš zbog hrabrosti nego jednostavno samo morate biti fizički jači. Mislim da će, od onoga što sam ja odradio u simulatoru, biti puno lakše za voziti,” dodao je.

Možda se navijačima opet neće svidjeti ako bolidi zaista ne budu teži za vožnju, ali Verstappen kaže da će se navijačima sigurno svidjeti izgled.

“Nisam vidio puno jer je sve to još u radu. Ali izgleda jako zanimljivo. Čak su i neki dizajni s interneta zanimljivi. Ja sam definitivno za to, a sada je red na nama da ojačamo,” zaključio je Verstappen.

7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
bodo

Maxi, pazi samo da se “ne zalijepiš” zatvorenih očiju i punim gasom….daj se ne foliraj i ne budi presiguran. Oprez je majka mudrosti.

Nitro

Malo se “provoza” u simulatori i sad soli pamet svima…

Jednostavno nema smisla da je lakse i manje zahtjevno proci isti zavoj sa vecom brzinom i vecim silama nego li sa manjim

Renault_F1_team

Zasto mislis da soli pamet svima?
Pa normalno da svi vozaci voze simulatore i kao takvi svi su relevantni za izrec svoje misljenje, njega su novinari pitali za njegovo misljenje i on je rekao sta misli. Sta je trebo rec, pa nezelim vam odgovorit na to pitanje jer ce ljudi okolo mislit da sam malo eto provozo simulator i da svima sada solim pamet?

miki1981

Nema ti smisla jer nisi nikad probao… Uzmi gotovo bilo koji nabrijani stariji auto i njegovog nasljednika… Sa nasljednikom ćeš vozit brže i s manje napora, s manje truda. Nije usporedivo korak za korak jer auti imaju puno elektronike, ali je usporedivo generalno, više snage, bolje prijanjanje (najviše zbog bolje podešenog ili drukčijeg ovjesa i manje zbog aerodinamike kod auta a obrnuto kod F1), bolji razvoj snage i momenta, bolja “vozljivost” samog pogonskog sklopa itd…sve to čeka i F1 slijedeće sezone jer su ovi motori i dalje u razvoju, povrh onoga što donose šire gume i bolja aerodinamika…druga je stvar… Read more »

Luka Tunjić

Smatram kako je Verstappen u pravu.

No lakši bolidi ne moraju biti nužno lošiji za sport – vozači će se više moći fokusirati na utrkivanje nego na obuzdavanje bolida. Ipak se trebaju natjecati bolid protiv bolida a ne vozač protiv bolida!

Ipak, ono što je meni najvažnije (a vjerojatno i većini vozača) su na koncu dobre i napete utrke. Sve drugo je sporedno.

Samo moje razmišljanje.

DaveGilmour

Slažem se s tobom oko toga kako je u konačnici ipak najvažnije hoće li utrke biti uzbudljive ili ne, ali isto tako mislim kako je težina vožnje bolida važan faktor u cijeloj toj priči. Naime, bolidi koji su teži za vožnju bi više nagrađivali talentiranije vozače koji mogu bolje izaći s njima na kraj. Tj. što su bolidi teži za vožnju to je vozač važniji faktor, a mislim da je to nešto što bi svi htjeli vidjeti. Ne znam pratiš li skijanje, ali povukao bi paralelu s onim prigovaranjima Ante Kostelića zašto se uvijek rade Mickey Mouse staze na kojoj… Read more »

Luka Tunjić

Pratim skijanje i slažem se s tobom!

No ipak, hoće li vozač biti nagrađivan od strane (teškog) bolida ovisi i o mnogo drugih faktora. Bolidi su automatski lakši za vozit ako vozač mora voziti 3-4 sekunde sporije od punog potencijala bolida zbog štednje goriva, guma i svih ostalih komponenata. Kada bi vozač mogao vući maksimum iz svojeg bolida, što je nekakav ultimativan cilj ovog sporta, mislim da bi svi više uživali.

Related Posts