Ha, lako bi bilo sad, kad je identitet novog prvaka poznat, naveliko objašnjavati i trubiti i tumačiti zašto je prvak upravo on a ne njegov rival. No to neću ni pokušavati, jer ne sumnjam da Rosbergovi navijači taj posao mogu napraviti daleko temeljitije. Ono u što sam, međutim, bio uvjeren još prije nego što su ekipe i stigle do Emirata, je da tko god iz njih izašao kao prvak, možemo reći da mu je titula zaslužena.
Oba su vozača napravila maestralan posao u 2016., premda očito svaki na svoj način. Neki vole govoriti kako je Rosberg imao nepravedno puno sreće u odnosu na svojeg momčadskog kolegu, prije svega po pitanju mehanike. Dok je teško to osporiti, ne treba zaboraviti ni da je rafalno, konzistentno skupljanje bodova bez drame također jedna od odlika prvaka. Publika voli rizik i neizvjesnost, ali ako ste u ulozi nekoga tko želi osvojiti prvenstvo, što manje nepoznanica i drame, to u prosjeku više bodova. I postići taj ideal je jako teško, i definitivno odlika koja zaslužuje uzeti titulu.
S druge strane, s Hamiltonovim pristupom “sve ili ništa”, kamenom odlučnošću i korištenjem apsolutno svih mogućnosti kako bi ostao u utrci i izborio se za titulu, malo tko bi mogao prigovoriti kako se radi o nezasluženoj tituli da je ona doista pripala njemu. U esenciji se radi o dvojici vozača s očito različitim stilom i pristupom, i dokazano (i iz bliže i iz daljnje povijesti) oba mogu stvoriti prvake. Možda je jedan malo spektakularniji i šarolikiji od drugog, ali neosporno su oba legitimna.
Dobro, možda će se još neko vrijeme prolijevati nepotrebna tinta oko Hamiltonove strategije kojom je “kočio” Rosberga kako bi on dospio pod paljbu straga navaljujućih protivnika, ali u situaciji u kojoj je konstruktorska titula zapečaćena a i vozači su se odmakli s ogromnim razmakom od ostalih, to nije tolika drastična stvar koliko se pokušava pokazati. Uostalom, i to je oblik strateški agresivne vožnje, slično kao i undercut ili kalkuliranje s mješavinama guma, itd. O takvim se stvarima može smislenije razgovarati ako se radi njih baš izgube neki konkretni odlučujući bodovi za ekipu. Možda se to dogodi u budućnosti ― vidjet ćemo. Postavite stvari obrnuto: da je ta Hamiltonova taktika uspjela, danas bi ga cijeli motorsportski svijet slavio kao strateškog genija.
Grand Prix u Abu Dabiju je, naravno, zasad ispao daleko najvažniji dan u Rosbergovoj karijeri, ali ne samo radi titule kao takve. Ako je netko do sad još i imao mišljenje kako se radi o izvrsnom drugom vozaču i, nakon toliko godina, bez prave perspektive osvajati titule, ova sezona je zabila zadnji čavao u lijes tom aspektu. Titula se ne osvaja brojem pretjecanja već brojem osvojenih bodova. Ja sam prvi spreman priznati da sam svojevremeno imao takav stav, nakon završetka 2015., sluteći da se Nijemac afirmirao upravo kao idealni asistent prvaka, ali ne i kandidat za njega. Mnogi su bili nadomak toga i prije, pa im to nije pošlo za rukom. Iz svježe povijesti, primjer je Mark Webber.
A Mercedes se reafirmirao kao gazda. Od mogućih osvojenih maksimalnih 903 boda, osvojili su ih 765. To je nešto malo manje od 85% mogućeg, a što je opet osjetno više nego, primjerice, ozloglašeno dominantna sezona za Ferrari 2004. godine. Ovaj smo put bili “počašćeni” utoliko da se vozačka titula odlučila tek na kraju posljednje utrke, ali na području konstruktora, dosta jednosmjerna situacija. Zapravo je bilo daleko zanimljivije pratiti zbivanja među ekipama u srednjem redu. No, više o tome u nadolazećim tekstovima kad ćemo se pozabaviti seciranjem protekle sezone iz nekoliko perspektiva.
Kako god bilo, ova utrka je svakako ispunila visoka očekivanja. Čak i u situaciji koja je teoretski mogla proći potpuno bez drame, na kraju smo je imali napretek. Bilo je privlačno nadati se varijanti da Rosberg povede utrku i da ga onda Hamilton htio-ne-htio mora napadati, ali u najgorem slučaju Rosberg bi kalkulirano prepustio poziciju i držao se mirno otraga, znajući da može mirne duše prihvatiti drugo mjesto i zabetonirati si svoju prvu titulu. Prema tome, Nijemac si je mogao dozvoliti ne tjerati situaciju na nož, a čak je i timski radio u jednom trenu hladnokrvno javio kako je i treće mjesto prihvatljivo. Bila bi druga priča da su, potpuno hipotetski, njih dvojica u utrku ušli s istim ili gotovo istim brojem bodova ― onda bi utrka bila dramatična i da se potkraj nisu upleli Vettel i Verstappen. Ali ponavljam: iako si je budući prvak mogao dozvoliti mirno ostati iza svojeg glavnog rivala, dobili smo dobru porciju uzbuđenja.
I zapravo, njih dvojica također zaslužuju svojevrstan trkački naklon, jer u situaciji u kojoj im pozicija više ili manje ne bi promijenila redoslijed u prvenstvu, svejedno su “grizli” i napadali kao da se radi o njihovoj tituli. Jednostavno ima vozača koji svojim napadačkim stilom znaju napraviti dobar show čak i kad to ne moraju, i ova dvojica su pokazali da spadaju među takve. Nema sumnje ni da bi Ricciardo napravio isto to, da je bio u prilici. Njemu je, inače, treće mjesto među vozačima već bilo dobro zacementirano i prije dolaska u Emirate i završio bi, nota bene, ispred Verstappena i da se bodovi računaju samo od trenutka kad mu je nizozemski kolega došao u A-ekipu. Tako da oni koji govore o njegovom padu u sjenu nisu baš podržani brojkama. No opet: više o tome u nadolazećim analizama.
Na kraju, ne mogu se ne osvrnuti na komentare kako bi GP Njemačke trebao ispasti iz kalendara sljedeće sezone. Nažalost, ne bi me čudilo da je to istina, ali s druge strane, još mi je luđi fakt da bi se to dogodilo u sezoni kad Njemačka ima vozačkog prvaka, i vrlo uvjerljivog konstruktorskog prvaka. Sjetimo se groznice u Kraljevstvu u jakim Hamiltonovim godinama, pa i motorsportske manije u Španjolskoj u doba kad je Fernando Alonso nizao pobjedu za pobjedom. Još povrh toga svega, Njemačka je za industriju automobila vrlo aktivno i važno tržište, i nekako je logično da barem jedan Grand Prix bude tamo. Ja sam prvi koji će priznati da mu novi Hockenheim nije nikad tako dobro sjeo kao ona šašava stara gotovo 7-kilometarska pista građena kao za mjerenje maksimalne brzine, ali ovo je nešto kao da se hokej na ledu povuče iz Kanade.
Izjave na sve strane, od Rosberga,Hamiltona, Toto-a, Laude.. kolumne, članci, analize… A tu kolektivni godišnji.
Koliko mislite da imate šansi da vam se posjetitelji počnu vračati, opet?
Sada sam cuo na vjestima hrvatskog radia da Rosberg se povoaci iz F1!!!
?!?!
AJMEEE NE MOGU VJEROVAT DA SE ROSBERG POVLACI IZ FORMULE 1!!!!! 😱😱😱😱 Lewis ima ugovor i 2017, a do kad je imao Ros?
Bas me zanima ko ce vozit sad za Mercedes 😵
Wehrlein/Alonso
Novo i staro lice! Rosberg se povlači iz F1, kraj. Sad mi je jasno zašto mu je Mercedes bio naklonjen ove sezone! I onako nebi imao šanse sledeće godine! 😉
Rosberg se povlači iz F1!??! Nevjerojatno.
Rosberg je zbog Hamiltona imao benefit da ovu utrku vozi vrlo sporo te nema nikakve izglede da mu kojim slučajem otiđe motor. Možda bolja taktika za Hamiltoma bi bila da ga je pustio na početku te da ga je onda pritiskao cijelu trku da ovaj vozi na limitu te da se njemu možda dogodi neki kvar ili da je jednostavno odletio naprijed te bi čak i tad Rosberg morao vozit brže nego ovako a Horner je naravno predložio to jer je vidio da može izvući neku korist za svoj tim a bedasti Hamilton ga je poslušao.
sve 5 za kolumnu uz 2 recimo ispravke . 1. umisto “da je ta Hamiltonova taktika uspjela, danas bi ga cijeli motorsportski svijet slavio kao strateškog genija.” možda je trebalo napisat da je ta hamiltonova taktika uspila danas bi svi slavili hornera ka strateškog genija jer u članku od 26.11.2016. je pisalo “Predložio sam mu zadržavanje Rosberga, ali ta ideja nije mu se svidjela. To je jedina šansa koju ima,” izjavio je Horner. znači … ideja ( a time i tip za strategiju ) je hornerova i 2. mercedesovih osvojenih 765 bodova ( od 903 ) tj nešto manje od… Read more »
Malo mi je postalo smijesno prozivati Hornera kao covjeka sa nekom ludom idejom zadrzavanja Rosberga od strane hamiltona kad je cijeli svijet prije utrke znao da mu je to u ovakvoj dominaciji Mercedesa jedina sansa. Zar je Horner izmislio toplu vodu ili kotac mozda izrekavsi ono sto cijeli svijet zna ? Ovaj Mercedes je najdominantniji bolid u povijesti F1 i Hamilton osim kocenja Rosberga nije imao apsolutno niti jednu drugu soluciju jer da je vozio 100% obojica bi otisli na preko 10 sekundi od sljedeceg vozaca i samo odrzavali tu vremensku razliku. Ustvari bila je jos jedna solucija da udari… Read more »
White Lion@Bravo ,sve napisano kako treba.
ali White Lione onda me čudi kako nisi ima primjedbu ( ili kritiku ? ) na otonovo “… da je ta Hamiltonova taktika uspjela, danas bi ga cijeli motorsportski svijet SLAVIO kao strateškog genija.” ? jer kakav bi to on strateški genije bija uradivši ono šta “je cijeli svijet prije utrke znao da mu je to u ovakvoj dominaciji Mercedesa jedina sansa” kako si i sam napisa 😉 izvini šta ti je moje parafraziranje otona zasmetalo pa si pogrešno pomislija da ja slavim hornera 🙁 pad koncentracije tokom čitanja ? negiranje LH ka strateškog genija spominjanjem hornera parafrazirajući otona ?… Read more »
Jedno je smišljat strategiju a druga je sprovest ju u djelo, na asfalt konkretno i da je uspio, Lew bi ispao genije. Zabrijali ste obojica.
ne znam kako mogu zabrljat “stavljajući” primjedbu na dio kolumne otona da ne bi LH ispa genije taktikom nego hprner koji mu je to predložija . možad su to svi znali ali je horner jedini glasno izgovorija pa zato…. 😉 osim toga u ovakvom mercedesu startavši sa P 1 na odličnoj stazi i odličnim meteo uvjetima u “čistom zraku” vozaču kalibra LH i nije baš bija neki bed sprovodit to u djelo . druga je stvar slažuli se ljudi oko toga je li to bilo Ok ili nije . po machiavelliu je to bilo OK , a po coubertinu……
Nije mi jasno kako Bernie još uvijek apsolutistički utječe na sve (SULUDE!!??) odluke što se kalendara i natjecateljskih staza tiče?!
Kada će i on (ZAUVIJEK!!) napraviti BREXIT iz F1, pobogu!!?’
Mislim da je dosadio puku, bogu i vragu, šic više, šic, skini se!!!???
Pohvale za kolumnu!
Evo i jedan od smiješnijih videa koje sam vidio u posljednje vrijeme:
https://www.facebook.com/F1Trolling/videos/2280773018727671/
😀
Odlično napisano. Hvala šta Rosberg i kod vas nije slučajni prvak👍
Nije ni Nicov otac osvojio prvenstvo kao apsolutni i dominirajući vozač u prvenstvu pa što sad?
Koliko se sjećam imao je jednu jedinu pobjedu u sezoni,a kao raritet stoji kako je prvenstvo osvojio kao zadnji bolid sa legendarnim atmosferskim motorom ( Ford Cosworth DFV 3.0 V8) iako je bio okružen turbincima.
Iako,pomogle su mu nesreće i pogibije…ponajviše Ferrarijevih vozača…Gilles Willeneuve koji je poginuo i Didier Pironi koji da se nije razbio par utrka prije kraja bio bi sigurno postao prvak.
Ali sreća prati hrabre…zar ne?
mislim da će sljedeća godina pokazati koliko je rosberg ovo uzeo slučajno ili ne.
naime. radi bolida jedini mu je oponent bio lujo. a lujo je zaista imao par pehova ove godine. a nakraju izgubio za 2 boda.
vidjet ćemo nagodinu hoce li rosberg voziti rasterećeno i izjednačeno momčadskom kolegi ili će past u zaborav. vrijeme će pokazati
dobra kolumna btw
Prije 5 nego 2..
hah ups 😀
Opet uzeo slučajno naslov..o bože. Pa čovik je lipo objasnio u kolumni.
kočio ga je alki i da ga he seb prestigao opet bi nico bio prvak,hamiltonu je krivo šta on nije prvak to je jasno najbolje bi bilo onda da momčadi imaju 1 vozača ii gotovo ,plakanja među momčadskim kolegama su počela 1981 kad su se jones i retiureman pretjecali u willamsu i jones je rekao u zadnjoj utrci u las egasu da mu nece pomoći 86 i 87 piqet i mansell kotač uz kotač jedno od najvećihj rivalstva ,te senna i prost 88 i 89,onda vettel i weber od 2009 do 2013 tek onaj sudar u turskoj 2010,i sad hamilton… Read more »
Njemci su radna nacija … za njih je sport / krv, znoj i slava … a današnja F1 nije sport, jer veto na sve odluke donose Englezi i njihove kladionice ….. bit je sporta kakav si , te prema tome slijedi sistem bodovanja, međutim u današnjoj F1 bitno je tko si / čiji si …… politika ….. VN Meksika primjer gdje se ništa nije prikrilo … i F1 cirkus ( privatni engleski ) ide dalje …..
Potpuno se slažem sa suludim izbacivanjem njemačkog GPa iz kalendara. Ali, situacija je takva kakva je. FOM ima zadnju riječ a oni kažu Hockenheim out. Nažalost.
Što se tiče natjerivanja između Lewisa i Nice mislim da ovaj članak – http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/mercedes-fahrer-technik-sorgen-f1-wm-finale-abu-dhabi-730758.html – baca malo više svjetla na kompleksnost utrkivanja u F1. Nije sve baš tako jednostavno kao što izgleda na prvi pogled.