Japan 2016: Snapchat

Posve je lako moguće da nedjeljna utrka za VN Japana bude ključna utrka ovogodišnjeg svjetskog F1 prvenstva. Kako god, naime, završila vjerojatno će definirati razvoj događaja u preostale četiri utrke.

Nico Rosberg je u životnoj formi. Griješi vrlo, vrlo rijetko – a i to kada nije najbitnije, kao u singapurskom slobodnom treningu u petak – a s ovogodišnjim se Mercedesovim bolidom srodio do nevjerojatne mjere. Na stazi poput Suzuke, tehnički vrlo zahtijevnoj, ali stazi na kojoj je ključno uhvatiti onaj slatki, savršeni ritam što je moguće samo s bolidom koji ima idealno podešen set-up, Rosberg u svojim najbržim krugovima izgleda fenomenalno. Vrlo je agresivan, jer morate biti agresivni da biste ovu stazu prošli za mrvicu više od 90 sekundi, ali opet se njegov stil vožnje čini fluidnim i mekanim, bez puno trzaja. Nema ih čak niti u završnoj šikani koja traži surovi pristup i beskompromisnost.

Da, zbilja, kad je Rosberg u kvalifikacijama dobar, kad ga sve sluša, kad mu je Mercedes po ćefu od prvih sekundi prvog treninga u petak ujutro, teško, teško ga je pobijediti.

Pa ipak, u subotu popodne Lewis Hamilton promašio je za 13 tisućinki, i to nakon što je svoj pravi set-up tražio i tražio, uglavnom bezuspješno, kroz sva četiri sata slobodnih treninga. Na kraju su se on i inženjer Peter Bonnington odlučili za čistu kocku tik prije kvalifikacija, odrađujući finalne promjene čak prije Q3 dijela kvalifikacija, i onda je sve kliknulo na mjesto.

No, u konačnici je za Hamiltona situacija jednako loša kao da pravi set-up nije pronašao, i kao da je iza Rosberga za one dvije ili tri desetinke koje su njegovu facu činile kiselom nakon slobodnih treninga u Suzuki.

Ova staza, naime, nije osobito dobra za pretjecanje, sigurno ne kad su bolidi vrlo podjednakih performansi. Oba duga pravca završavaju (pre)brzim zavojima i pretjecanje je moguće samo ako onaj ispred nešto krivo odigra.

S druge startne pozicije, dakle, Hamiltonu ostaje samo start kao adut. Kako je to prošlo lani, znamo – i obojica se toga sigurno predobro sjećaju. Zbog toga se ne čini jako vjerojatnim da će Rosberg i ove godine abgasati ukoliko iz prvog zavoja izađu poravnati. Konačno, kako je netko od vas primijetio u komentarima, Rosbergu nije kraj svijeta ako obojica završe utrku nakon 10 sekundi. Njegova prednost od 23 boda postala bi samo još dragocjenija s jednom utrkom do kraja manje.

A onda opet, prije dvije godine Hamilton je jednostavno Rosberga prestigao u izravnoj borbi za prvo mjesto, u prvom zavoju. Izvana. U simulacijama utrke u petak Hamiltonova su vremena bila nešto bolja i postojanija od Rosbergovih. A onda opet, i 2014. i 2015. Hamilton je u ovu utrku ušao kao vodeći u prvenstvu. Sada je on taj koji ganja vodećeg, i trenutno se ne čini osobito fokusiranim i hladnokrvnim.

Uzmimo, recimo, njegove eskapade na presici u četvrtak, i kasnije. Prvo se, u punom jeku tog tradicionalnog susreta s novinarima, igrao svojim mobitelom i na Snapchatu lijepio brkove i obrve ostalim prisutnim vozačima, zatim se opako nadurio kad su mu neki novinari to zamjerili u svojim člancima. Sorry, ali da je to radio Max Verstappen, koji je tinejdžer, još bi i bilo razumljivo. Ali, Hamiltonu je 31 godina…

Njegovo je opravdanje, kad je u petak popodne objavio novinarima da će od sada, zato jer su ga neki od njih opalili zbog ˝nedostatka poštovanja˝ u svojim člancima, biti puno manje prisutan na press-konferencijama i susretima s novinarima. Jer, kao, on na sva ta, jedna te ista pitanja odgovara već deset godina. Halo? Kad sam posljednji put provjerio, press-konferencije su bile dio posla, propisan od strane FIA-e, sastavni dio onog zbog čega je (i) Hamilton plaćen desetke i desetke milijuna dolara svake sezone.

Osobno, meni ova ružna epizoda govori da je svjetski prvak u frci. Nakon što mu je prasnuo taj motor u Maleziji kao da mu je prvi put sinulo da bi ove, 2016. svjetski prvak mogao uistinu postati Nico Rosberg, pa se sada uspaničio i sve mu smeta. Za mene je Hamilton, naravno, i dalje najnadareniji F1 vozač s ove strane Ayrtona Senne, ali ako itko pokazuje da se do pobjeda i naslova dolazi i velikim i strpljivim radom, onda je to Rosberg. Umjesto da se svađa s novinarima (koji ga, to je jasno, moraju pitati ima li i dalje povjerenja u Mercedes, kad je u Maleziji sam dao naslutiti da u tim kvarovima motora ima nešto sumnjivo, ne bi li cijelu stvar, malo kasnije, zacijelo nakon dignutih obrva unutar Mercedesa, prebacio u božanske domene), puno pametnije bi mu bilo da jednom, samo jednom, uzme list iz Rosbergove knjige i studiozno i hladno proanalizira kako da ipak, naslonjen na svoj talent, nekako na kraju ipak mazne i četvrti naslov prvaka.

U Suzuki će, međutim, obojici vozača Mercedesa biti teže nego što su navikli. Unatoč, naime, uvjeravanjima da su razlozi kvara na Hamiltonovom motoru posve shvaćeni, Nijemci su u Japanu osjetno ˝detjunirali˝ agregate oba svoja vozača. Tu vjerojatno, a i u nesumnjivom napretku kojeg su u Ferrariju najavljivali bez da se to do sada nešto vidjelo, leži razlog smanjenom vremenskom razmaku između prva dva startna reda. U kvalifikacijama crveni su bili dovoljno blizu (Kimi Räikkonen 3 desetinke, Sebastian Vettel još samo 8 stotinki iza) da bi se mogli ozbiljno nadati konkretnijem ulovu u utrci.

Podsjetimo, posljednje postolje za Ferrari donio je Vettel prije mjesec dana u Monzi, na stazi na kojoj je Red Bull tradicionalno loš. Sve do kvalifikacija Suzuke činilo se da će Daniel Ricciardo i Max Verstappen još jednom pojesti bolide iz Maranella za doručak, no onda je postalo jasno da, bar što se kvalifikacijske brzine i, dakle, sirovih konja tiče, to nije slučaj. OK, dva Ferrarija i dva Red Bulla pokrivena su samo s 0.291 sekunde, no guranje Red Bulla u treći startni red (ako na trenutak zanemarimo činjenicu da će Vettel zapravo startati kao 7. zbog kazne iz Malezije) ipak je značajan psihološki poen za Ferrari.

Naravno, ostaje pitanje kako će biti u utrci. Ricciardo i Verstappen bili su u simulacijama s punim tankovima u petak vrlo, vrlo brzi – zapravo najbrži od svih. No njihove su se mekane gume trošile brže i ˝strmije˝ od istih guma na crvenim i srebrnim bolidima. Možda se to ponovi i u nedjelju, no vjerojatnije je da su u Red Bullu nešto napravili po tom pitanju. Strategija će, ovaj put možda i više nego inače, odigrati presudnu ulogu, a za praćenje utrke svakako će pomoći činjenica da ovaj put svi startaju s istom komponentom guma (mekanom). Podsjetimo, uobičajena taktika (po suhom, a posljednje prognoze govore o samo 15 do 20 posto šansi da kiša što će u Suzuki padati kroz noć ostane prisutna i u nedjelju popodne) na ovoj utrci su dva zaustavljanja u boksovima.

Od ostalih, puno smo svi zajedno više očekivali od McLaren-Hondi, ali, kako dobro kaže Jenson Button, Suzuka im očito nikako ne odgovara. Fernando Alonso možda ima tu najnoviju, toliko očekivanu verziju nove Honde, no u kvalifikacijama on se pokazao gotovo neznatno bržim od Buttona, koji će novi motor dobiti tek u Austinu. Da, Španjolac je pune dvije sekunde brži nego što je bio u kvalifikacijama lani, no što to vrijedi kad je lani startao s 12. startne pozicije, a sada će s 15.

Konjske snage su još uvijek problem za Hondu: na najbržem dijelu ove staze, malo iza mjerenja drugog prolaznog vremena, McLareni su oko 10 km/h i više sporiji od Mercedesa (Hamilton 319.4 km/h), s tim što Button sjedi čvrsto na dnu poretka s 307.8 km/h. Ali, da nije sve samo u čistoj snazi govori i podatak da je kroz znameniti R130 zavoj – onaj u kojem je osim hrabrosti potreban i savršeno poštiman bolid i postojan aero potisak pri takvim brzinama – Hamilton (opet i tu najbrži) išao 315.5 km/h, Alonso tek 304.3 km/h (kao 20. na listi), a najsporiji je i tu bio Button s 302.6 km/h.

Suzuka je predivna staza i utrke na njoj uvijek su poslastica, čak i kad ne pada kiša, i čak kad pretjecanja nema previše. Lani ih je nakon prvog kruga bilo 24, što nije najgore u sezoni. Hamiltonu će, nada se on, biti dovoljno samo jedno. A ako Rosberg ovaj put pobijedi tradiciju iz posljednje dvije godine, i uzme svoju devetu pobjedu u sezoni, Hamiltonu neće pomoći ni  durenja i ni svađe s novinarima. Četiri utrke do kraja nije puno ako vam glavni rival bježi za 30 bodova. Zato je za obojicu ova nedjelja biti ili ne biti.

22 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
ico

Dok se ovdje raspravlja o ponasanju vozaca oko kojeg su misljenja podjeljena, nitko ne pise o jednoj novosti vezanoj za danasnju utrku!
Kimi je dobio kaznu od 5 mjesta zbog kvara getribe!!

kimi car

Kolumna stručna,analitička,s puno informacija upakiranih kroz opis likova i (možebitnih) događanja.Sve je to ok,ali,imam jednu,dvije primjedbe ako smijem.Gospodin Jergović previše olako prelazi na stranu (možebitnog) ukupnog pobjednika nauštrb osnovnih sportskih pretpostavki.Kao prvo,ako se dobro sjećam,NR nije nikakvo “božanstvo” kao što je opisan,evo sjetimo se samo zadnje utrke ,starta i situacije u kojoj je bio do tog famoznog “kvara” na LH-ovom bolidu?! OK,bilo šta je bilo ,ali,nije li u sportu itekako moguće da nešto slično sutra doživi NR? U tom slučaju bi LH ponovno bio ako ništa,onda “ravnopravan” takmac za titulu.Kao što mi nick govori,podmnijeva se čiji sam fan,no,iako ne drukam… Read more »

sennad

Udes 1.20
Bez kontakta 3.00
Crkavanje motora Hamiltonu 5.00
Greska u boksu Rozbergovog ulaska 5.00
Ferarijev kix vozaca 1.05
Losa strategija Ferarija 1.40

Neke se stvari nemogu kupiti novcem.. 🙂

Mclaren_Honda

Alonso team radio: ” Fernando you are faster then massa”. Alonso:” hahahahahah “!
1.40 kvota 🙂

modesto

nije još nuišta gotovo dolaze staze koje bi mogle odgovarat lewisu,samo nek u zadnjoj utrci bude mala razlika i da se odlučuje o naslovu prvaka u zadnjoj utrci kao 2010 ,kojim slučaju da rosberg dobije sutra a lewis opet odustane bilo bi mu jako jako teško, očekujem da ce bit sutra neki duel izmeđ njih dva

dejan_st

Dobar clanak gospodine Jegovicu, Hvala Vam. Vec sam jednom izrazio svoje misljenje u vezi vozačkog šampionata ove godine pa ću to još i ovaj put učiniti. Analogno svetom tekstu o bogatašu i njegovim šansama ulaska u kraljevstvo nebesko mislim isto da su Rosbergove šanse da uzme titulu ravne njegoj sposobnosti da se provuče kroz iglene ušice. Pitam se kome je stalo da Rosberg osvoji naslov ove godine, osim njemu samome i njegovim bližnjima? Nikome! Mercedes plaća Hamiltona dvostuko više novaca nego Rosberga i nisu ga pozvali u team sigurno da se šegači na press-icama nego da pobjeđuje i da osvaja… Read more »

junuz

Hamilton je ITEKAKO nervozan,kad ga cura ostavi,a pogotovo kada GUBI.A sada gubi.I dosadno je da opet bude prvak,a FIA i je itekako potrebno da zaustavi slobodan pad u gledanosti….

Mclaren_Honda

A ja pak mislim da u mercedesu baš žele da Rosberg osvoji jer mu je ovo možda zadnja/predzadnja nada za to. Dogodine se “bojim” red bula…

Luka_M

Zavjere koje spominjete nemaju, u najmanju ruku, poslovne logike.

vordas

Jedan jako objektivan i realan tekst. Nažalost Hamiltonovi navijači vide urot gdje ih nema. Zaboravljaju koje su se glupe situacije događale Rosbergu. Ptema Hamiltonovu ponašanju moglo bi se reći da je u velikoj pisohološkoj krizi koju pokušava kako ste rekli djetinjastim ponašanjem prikazati suprotno. Ove godine se kockice nisu posložilr točno kako treba i odmah panika i sabotaže, čovječe trostruki si svjetski prvak i sad ti neide ko po loju durenje. Što trebao reći Alonso ili Vetel nakon onakvih uspjeha?

Kinetika

Ja bih rekao da bi i Vettel i Alonso rekli puno toga. Vettel zna svašta reći, a Alonso je žešći emotivac (GP2 engine, ležaljke nakon DNF i sl.). Samo po meni je to čisto pozitivno, jer vidiš da se čovjek bori da napravi nešto. A da se kojim slučajem ova dvojica bore s RAVNOPRAVNIM vozačem (znači ne Barichello ili Webber) za prvenstvo u ISTOM bolidu i desi se što se desilo (umjesto da uzimaš ZICER prednost u prvenstvu ti ničim kriv gubiš za 23 boda) ova dvojica bi rekli još i puno više of Hamdije. Opet i 100 puta ako… Read more »

Goranns

Mladene pa Rosberg beži Hamiltonu zbog manje kvarova. Kvarovi Mercedesa ove godine su Hamiltonu uzeli bar 50 bodova, razočaran je! Što se tiče novinara, Hamilton je u nezgodnoj situaciji jer ne može reći ono što misli, u današnjoj F1 retko kada vozači govore baš ono što misle. A Hamilton je duboko u sebi trenutno razočaran u Mercedes i vidi da njegov tim favorizuje Rosberga, ali ne može to reći i nastaviti se boriti za prvenstvo, na žalost… Da, Rosberg više radi, a Hamilton je veći talenat to je tako od detinjstva njihovog, pa to svi znamo. A sutra će pobetiti… Read more »

F1 Driver

Zašto zamenjuješ teze oko novinara.Ovde se uopšte ne radi da on ne može ništa da kaže, nego se radi o njegovom poštovanju prema drugima i osnovnoj kulturi.On je taj koji ne može da izdvoji ni minut za novinare i a na zvaničnoj press konferenciji se ponaša neodgovorno, neozbiljno i arogantno, crta kojekakve uši i pravi se odsutan i radi druge stvari dok drugi vozači pričaju. Niko njemu ne brani da kaže šta hoće. A kažeš Rosberga više forsiraju,misliš isti oni koji su Luisu dali dve titule prošle i pretprošle sezone ili oni koji ove sezone govore Rosbergu da se skloni… Read more »

NFSformulafan

Dao bi ti još 100 pluseva za objašnjenje… 🙂

junuz

Hamilton nije pobijedio.Jedva treći.

FerrariHR

Već sam dosta puta pisa da je Hamilton nekakva podvojena ličnost. Kad mu ide sve kako on želi,setup,staza i sve oko njega kad se vrti,onda je sve super i divno. Čim se kolo sreće okrene na drugu stranu,pada sve u vodu. Pokazuje znakove nervoze,čini neobične stvari,daje glupe izjave i onda kenja po novinarima koji mu vidi vraga baš zatrebaju kad je voda na njegov mlin. Očigledno je da osjeća da je Rosberg trenutno nadmoćniji i to nemože sažvakat.. Još njegove izjave o sabotažama,doduše takozvanim,al isto je. To bi mu mogla bit noga u guzicu iz Mercedesa. Ferrari neće ovu sezonu… Read more »

Goranns

Mislim da si u prvom pasosu opisao Vetela, a ne Hamiltona. Hamilton nije neko ko celu karijeru vozi najbrži bolid već poslednje 3 godine i nije razmažen kao Vetel. Zahvaljujući talentu i brzini je došao u F1, a ne zbog para itd.. Da glupira se malo privatno, folira, zeza, provodi, izlazi ali mislim da bi većina nas tako da smo na njegovom mestu.. I generalno ova i ovakva taktička, politička (Prost) formula 1 nije nešto što njemu prija kao ni nama gledaocima. Ali opet ako ne osvoji titulu ove sezone, nije ju osvoji zbog kvarova Mercedesa koji se Rosbergu eto… Read more »

junuz

Hamilton je na svojoj prvoj F1 trci u životu vozio peršing od formule.Na pola predzadnje trke je imao 17 bodova prednosti i još je vodio.I onda ostao u pijesku.I da,na zadnjoj trci je pravio nebrojene greške,jer se gubi pod pritiskom.Sa godinama obično sazrijevaš ali on izgleda stanjuje svoje živce.Probaj njega staviti u Vetelov bolid u Brazilu 2012….

F12013

Slažem se sa svime kolega, Ni ja nikada neću dovesti u pitanje talent Hamiltona, samo on nije moj đir, nije vozač po mom ukusu. To je čisto subjektivna stvar… Također smatram da ako bi Sebu stvari išli po loju on je bolji od Kimija. Kada bi Ferrari bio na poziciji Mercedesa mislim da bi Seb bio vodeći vozač u Ferrariju. To govorim kao navijač Kimija… Sad samo ostaje vidjeti tko je što spremio u dizajnerskim uredima u Engleskoj, Italiji i Švicarskoj. Kako kažeš Red Bull je opet u sedlu, i vjerujem da će biti u prve dvije ekipe iduće sezone.… Read more »

yolle

pošto je za sljedeću sezonu dozvoljen razvoj motora bez glupih tokena a i inžinjeri imaju puno veću slobodu oko aerodinamike mislim da će nekoliko sezona Red Bull biti taj koji će gaziti sve pred sobom
mislim da će Adrian Newey napravit svemirski brod
tako da po meni :
1. Red Bull
2. Ferarri
3. Mercedes
Hondu ne vinim nigdje do 7 mjesta,mislim da ne mogu parirat ni Force Indiji ni Williamsu

F1_zd

Hehe, optimistično 🙁
Moja očekivanja:
RBR
Benz
Ferrari
McH
Renault

Mclaren_Honda

Slažem se s tobom ali samo bi zaminia mista mclarena i ferraria. Mislim da je Ferrari u silaznoj putanji dok će McLaren dogodine bit treća ekipa iza rb i merc. Sve ispod toga im je promašaj sa hondom jer treca sezona je ta koja mora pokazati nešto….

Related Posts