FIA pojasnila pravila o ograničenju radio komunikacije

FIA  je izdala službeno objašnjenje pravila o ograničenju radio komunikacije nakon kritika kako ova pravila treba u potpunosti odbaciti

Nico Rosberg je u posljednjim krugovima VN Velike Britanije upao u probleme s mjenjačem te su mu s pit-walla sugerirali što treba raditi. Nijemac je nakon utrke dobio kaznu od 10 sekundi čime je ostao bez drugog mjesta.

Početkom ove sezone FIA je uvela dodatna ograničenja timske radio komunikacije jer želi da vozači voze bolide “sami i bez pomoći”.

Prije VN Mađarske, FIA je izdala novu direktivu u kojoj dopušta momčadi da obavijeste vozače o mogućim problemima s bolidom. Međutim, bilo koja poruka ovog sadržaja mora biti nepovratna odluka da vozač uđe u boks kako bi se riješio problem ili kako bi se bolid povukao iz utrke.

Momčadi sada mogu davati instrukcije vozačima, ali one moraju imati svrhu kako bi se ublažio gubitak funkcije određenog senzora, pokretača ili kontrolera čiji kvar nije otkriven pomoću software.

U pojašnjenju stoji:

“Odgovornost svake momčadi će biti dokazati tehničkom delegatu da niti jedna odabrana postavka, ni u kojem slučaju, nije povećala performanse bolida iznad onih performansi koje su imali prije kvara.”

Momčadi će tako morati detaljno paziti koje informacije ili instrukcije mogu dati svojim vozačima, a vozači će se morati više baviti bolidom i poštivanjem granica staze. Naime, FIA je na Hungaroringu odlučila bolide opremiti elektronskim detektorima koji će pratiti kada vozač ne poštuje granice staze.

 

6 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Chronosus

Ovo je odlična odluka što se tiče senzora, napokon će imati crno na bijelo kad netko pretjeruje, makar meni su ovi rubnici koji trgaju ovjes dosta bolje rješenje. Neka druga prvenstva već odavno imaju takve senzore, čudo da je F1 kao najtehnološkije prvenstvo time kaskalo. Ako već neće vratiti travu ovo je ok rješenje, ali moram reć da ono što fanovima fali je ono uzbuđenje da će vozač napraviti grešku i biti kažnjen zbog toga – na modernim stazama samo nema prave kazne u obliku izvrtanja ili zapinjanja u šljunku, i tu se dosta gubi draž i napetost. A što… Read more »

iceman258

Još jedno od njihovih sranja. Nek puste više te vozače da se utrkuju. Te štedi gume, te štedi gorivo, sad ne smiješ više ni pitat inžinjera zašto ti nešta čekića u mjenjaču, pa sad ti senzori.. Stavite travu iza rubnika i neće nitko izlaziti

Crnac

Mogu staviti i zid, kako u Monacu lijepo voze unutar granica staze.

madgalico

Timski sport? Gdje to usporedjujes s nogometom…?! Vidim koliko je timski sport u Austriji…hehe

Luka Tunjić

Meni je ovo bezveze. F1 je timski sport, ovo je kao da igračima u nogometu zabraniš trenera.

Kako bi vozači trebali davat svoj maksimum kada trebaju biti i inžinjeri?

Crnac

Ne slazem se sa tobom. Inace u nogometu trener ima svoj prostor i nije mu dozvoljeno da ode na teren razgovarati sa igracima, ako im nesto zeli reci niti igraci smiju imati slusalice. Igraci dolaze do tog prostora po savjete (ili se trener dere, ali ga cesto igraci na drugom dijelu terena ne cuju), zato po meni vozaci F1 trebaju uci u box i tamo im mogu reci sto god zele. MHO

Related Posts