Newey: Kupci bi trebali imati isti motor, gorivo i softver kao tvorničke momčadi

Od pojave pogonskih jedinica u 2014., sve utrke dosad su osvajale praktički samo tvorničke momčadi. Red Bull je prvu sezonu u eri tzv. pogonskih jedinica započeo usko surađujući s Renaultom, pa se može reći da još uvijek čekamo pobjedu momčadi koja nema ‘sve pod svojim krovom’, odnosno koja ima status kupca pogonskih sustava. Adrian Newey zato vjeruje da bi svi proizvođači motora ostalim ekipama trebali isporučivati identične specifikacije motora, ista goriva i isti softver kako bi natjecanje postalo zanimljivije.

“Motor koji se dostavlja kupcima mora biti isti. Ali ne radi se samo o istom hardveru, tu su gorivo i softver. Prema tome, prva stvar koju možete napraviti je promijeniti pravila tako da kupci, ako to žele, imaju isti softver i isto gorivo kao tvornička momčad.”

“Drugo pitanje je kompliciranije, kako privući nove proizvođače poput Audija. Troškovi koje proizvođači pogonskih jedinica danas imaju kako bi se natjecali u Formuli 1 su veliki, dosta iznad 200 milijuna eura godišnje. Vjerojatno bliže 300 milijuna. To je jako puno.”

“Alternativa koju je predložila FIA je drugačiji motor, FIA-in motor, koji male momčadi mogu koristiti i koji će biti konkurentan. Mislim da će to biti jako dobra solucija, ali proizvođači pogonskih jedinica ga ne žele pa sada imamo bitku”, rekao je Newey.

12 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Blazickov fan

Joooj dosta više, ako ne znaš napraviti motor onda se nemoj niti natjecati u F1 nego pravi konzervirano piće s taurinom, jer automobil neznaš (to nije poruka Neweyu nego red bullu)

_marko_

jedno je napraviti motor a drugo je njegov razvoj koji je zabranjen.
Zašto bi neko ulazil u F1 s motorom na kojem nemre popraviti greške na pravi način.

override667

Naporan je momak više sa tim idejama.. I da dođe do toga da se ekipi koja kupi motor dostavi sve isto kao što koristi tvornička momčad, mislim da do prodaje jednostavno ne bi došlo.. Na to ne bi pristali sigurno a natjerat ih ne može nitko..

Leo

Mast mi je vadio zadnjih nekoliko godina ali se slažem trenutno s njim o ovoj situaciji.Mislim da bi trebalo pomoč timovima koji su kupci motora da BUDU KONKURENTNI a ne da imamo Mercedes pa pol sekunde do Ferrarija pa miljama daleko ostatak grida.Bilo bi dobro da se napravi nešto da se malo smanje te razlike između momčadi kupaca i tvorničkih ipak je malo pre velika razlika.Evo jedan primjer te momčadi su toliko močne (Mercedes i Ferrari) Malezija Kimi sa zadnjeg mjesta dođe bez beda do postolja ista stvar Mađarska i Hamilton sa zadnjeg do postolja ima još takvih slučajeva al… Read more »

joshuazg04

To možeš zaboravit…. Osim toga, nisi tu pjesmicu pjevao za vrijeme V8 Renaulta……..

zgrobnika

RB je shvatio da uz ovakva pravila ne mogu biti prvaci. Što nije fer jer svatko bi trebao imati šansu uz puno sreće ako u tim ugura brdo znanja, talenta, kreativnosti, truda i para (vrijedi i za vozače i inžinjere). Djelomično mu izjava stoji da bi im trebali dati iste PU uključujući i SW i gorivo ako netko želi, ali samo na korištenje ne na uvid SW bi trebao biti zaključan i nedostupan uz dozvolu samo unosa parametara (tako je bilo u zadnjem dijelu V8 ere). Davanjem softwarea ode mečkina prednost u bunar. Problem kod ovih PU je što se… Read more »

Red one

Počeo me je ozbiljno nervirat ovaj jazavac AN.Treba ga pitat šta misli o tome da oni (RB) prodaju svoja rješenja na području šasije.

zgrobnika

Tvrdnja ti ne stoji jer RB-ova riješenja mogu svi kopirat i primjenit tijekom sezone, a oni ne mogu kopirat mečkin motor.

Red one

Mislim,zapravo sam siguran da to ne ide samo tako,ja sam vidio njihova krilca i rješenja,pa ću kopirat.Zašto nisu svi to napravili u godinama kada je RB dominirao i to najviše na račun šasije?Svi znaju jedni o drugima u teoriji…koliko Mercedes i Ferrari znaju o njihovoj šasiji toliko RB zna o njihovim motorima.A kopiranje bilo koje strane teško da će polučit znatniji iskorak.

zgrobnika

Ne kopiraju se riješenja doslovno nego koncepti. Kako su iskopirali Doubledecker difusor od Brawn GP-a, aktivni ovijes od Williamsa itd. Vidiš što drugi rade iskopiras koncept i prilagodiš svom bolidu.
Na taj način potičeš razvoj jer je suparnik prinuđen da dalje bude kreativan a ne da ga godinama nitko ne može skinut zbog pravila.

zgrobnika

Da je situacija obrnuta i da se šasije prodaju i ne razvijaju a kreativnost tima zavisi o nabrijavanju motora onda bi bilo fer da RB proda svima istu šasiju. Ne bi bilo uredu da u tom slučaju RB odbije nekog samo zato što ima bolji motor (slučaj danas s MB i F).

Sheldon cooper

pa rb svojim stavom i ponasanjem prema renaultu nije sebi bas olaksao situaciju, ali sto se tice ovoga za motore, gorivo i softver, nije to toliko do proizvodjaca pu koliko do timova… williams ima petrobras za sponzora tako da koriste njihovo gorivo, dok mercedes koristi petronas, slicno je i sa ostalim timovima, i ne vidim kako bi adrian sproveo tu ideju u delo, jer npr wiliams bi sigurno zeleo da koristi isto gorivo kao i mercedes ali se isto tako ne mogu ni odreci miliona koje dobijaju od petrobras-a, to je taj zacarani krug u f1, isto kao i situacija… Read more »

Related Posts