Ron Dennis, glavni izvršni direktor McLaren Grupe, porazgovarat će sa svojim vozačem Fernandom Alonsom zbog njegovih komentara s VN Japana i ‘manjka profesionalnosti’. Španjolac je na Hondinoj domaćoj stazi jasno rekao što misli o nekonkurentnoj pogonskoj jedinici japanskog dobavljača. Za vrijeme utrke je bio razočaran manjkom brzine te je situaciju opisao kao ‘vrlo neugodnu’, motor u svom MP4-30 nazvao ‘GP2 motorom’, a nakon toga je uslijedio izljev emocija.
https://www.youtube.com/watch?v=J91ihzPL854
McLarenovi vozači cijelu sezonu djeluju strpljivo, a za medije daju odmjerene izjave u rangu vrlo dobrih PR stručnjaka iako je jasno da su dva svjetska prvaka potpuno razočarana situacijom u Wokingu i Sakuri. Vozač Alonsovog kalibra, pogotovo uz 34 godine na svojim leđima, ovoga trenutka nikako ne može biti sretan pa postoji mogućnost da su njegovi današnji komentari za vrijeme utrke bili samo jako dobra kritika i poziv za buđenje iz zimskog sna usmjereni prema Hondinom vodstvu, tim više jer je vrh japanske kompanije bio prisutan na Suzuki. A upravo su Japanci najveći krivci za nekonkurentnost i nepouzdanost ‘bolida u kojemu leži veliki potencijal’ jer se Honda čvrsto drži svojih načela i principa, koji do sada nisu isporučili nikakve rezultate, i koje je ranije ove godine kritizirao McLarenov trkaći direktor Eric Boullier.
Dennis je na Alonsovu reakciju odgovorio:
“Neću opraštati ovakve vrste stvari. To ne pokazuje profesionalnost koju bih želio vidjeti kod svih naših vozača. On je u bolidu, frustriran je i njegove primjedbe tehničkom osoblju nisu naročito konstruktivan način za komunikaciju sa svima. Način na koji se ja nosim s vozačima je kroz upravljačke kanale Erica Boulliera, a u određenim okolnostima osobno razgovaram s njima. Što god odaberem i kako god to učinim, to ostaje stvar momčadi.”
Na pitanje hoće li biti u Formuli 1 sljedeće godine iako odrađuje tek prvu godinu ugovora s McLaren Hondom, Alonso je rekao:
“Ne znam. I dalje imamo još pet utrka do kraja i mislim da trebamo poboljšati situaciju i osigurati konkurentnost i otklanjanje svih problema. Sljedeća godina je ono na što gledamo, a moja namjera je ostati i pobijediti.”
Upitan što misli o ovim Alonsovim komentarima, Dennis je dodao:
“Ne znam što misli s tim komentarom. Razgovarao sam s Fernandom ranije danas, on ima ugovor i razumije ga. Iznenađen sam komentarom.”
Međutim, Dennis potpuno razumije svog vozača i njegove komentare:
“Sve što ovoga trenutka kažu naši vozači počinje od frustracije, razočaranja i demotivacije. Da, svi smo demotivirani. Ali i dalje ne mogu razumjeti zašto svi ne mogu shvatiti da nećemo osvojiti svjetsko prvenstvo ako smo samo momčad koja kupuje motore. To se jednostavno neće dogoditi. Mi (McLaren i Honda) smo jaki partneri, zato moramo pretrpjeti bol, proći kroz ovaj težak proces učenja i dobiti konkurentan motor, to je jedini način za osvajanje svjetskog prvenstva. Ako nemate motor broj jedan, nećete osvojiti prvenstvo. To nije ponižavajući komentar prema Hondi. Nalazimo se u Japanu na Suzuki, Hondinoj domaćoj stazi, prisutni su bili predsjednik kompanije, voditelj odjela za istraživanje i razvoj, te predsjednik Honda Motor Company – tri čovjeka iz samog vrha koji su potpuno predani osvajanju svjetskog prvenstva i pred njima je puno teži posao nego što su predviđali, ali njihove težnje i predanost se nisu umanjili. Razumiju što treba učiniti, povećavaju resurse, ulažu više novca i truda te ćemo doći tamo gdje trebamo. Jedini problem je što je to ovog trenutka malo bolno.”
Iako su se odmah pojavile špekulacije da bi mogao napustiti momčad, Alonso je nakon utrke na Twitteru odmah pojasnio stvari te je rekao da i dalje ima vjere u McLaren i Hondu, ali je priznao da njegovi komentari ne bi trebali biti dostupni javnosti.
“Neke stvari od danas koje se ne čine jasne svima: Danas smo ostvarili naš treći najbolji rezultat sezone! Nastavljamo naporno raditi. Teško je kada se borimo u grupi, svi želimo pobijediti i ponekada prenosimo timski radio, ali to bi trebali biti privatni razgovori. Nitko ne bi trebao sumnjati u to da imam tri godine s McLarenom i da ću svoju karijeru u Formuli 1 završiti s ovom momčadi, nadam se osvajajući sve.”
“Vrlo jednostavno. Nekoliko slobodnih dana i Rusija će biti još jedna utrka u kojoj ćemo nastaviti smanjivati zaostatak u odnosu na vodeće!”
1/3 Some things from today that seem not clear to everybody:
-Today was our 3rd best result of the season !! we keep working hard.— Fernando Alonso (@alo_oficial) September 27, 2015
2/3. When we are fighting in group is difficult, we all want to win, and sometimes transmit the team radios, but it should be private chats.
— Fernando Alonso (@alo_oficial) September 27, 2015
3/3. No one should have any doubt that I have 3 years with McLaren and my career in F1 will end with this team, hopefully winning everything
— Fernando Alonso (@alo_oficial) September 27, 2015
Very simple. So now a few days off and Russia will be another race to keep closing the gap to the top!
— Fernando Alonso (@alo_oficial) September 27, 2015
jesmo zaboravili smo . naravno opet objašnjenja , opravdanja , tumačenja neukima , neobavještenima koji su se strpljivi mogi nauživat na “velikom”” forumu , a koji su sad je očito dokazali strpljivima … NIŠTA . sva predviđanja , tvrdnje potkrljepljene “dokazima” ( valjda ) relevantnih su bile samo recimo puste želje . sad opet . šta dokazuje stavljeni link ? meni ništa jer mi je makar donekle i prije ( za vrime prvih testiranja ) poprilično toga jasno oko sezone McLH , JB i FA uprkos njihovoj srići , nasmijanosti i virovanju u proekt . nekako sam više virova viđenom… Read more »
PS … bem ti , na krivm mistu je komentar … treba je bit na samom dnu ka nekakav odgovor 🙁
Pričaju ljudi kako Alonso dobiva silne milijune,pa dobivao ih je on i u Ferrariju itd.Alonso je prešao u Mclaren Hondu s namjerom da postane WDC još jedamput tako da su njega možda zahebali Japanci i Englezi sa svojim obečanjima da će napasti Mercedes od prve utrke itd.te šprehe Araia i drugih.Mislim da je s potpunim pravom Alonso vrišto i neka mu daju otkaz i ode on u Renault …
mislim da će MCL u sljedećoj godini postići perfomanse mercedesa ali je problem da će ferr i merc u sljedećoj godini opet napredovati to znači opet zastatak i borbu za 5-10 mjesta sjetite se toyota koja je vođena na slični način za sedam godina jedva uspjela ubosti jedno drugo mjesto nisam alonso fan ali zaista je tužno gledati da si balavci biraju sa koje će ga proći osječaj kao kad gledate njemačka brazil na kraju imate gorak okus u ustima
Nema sanse da sa ovim pristupom Honda dostigne Mercedesove performanse iduce godine.. Mozda na kraju sljedece sezone dostignu trenutne Mercedesove mogucnosti u polju PU.
Prva greška kaj su uopće uzeli Alonsa nazad.
Bolje bi im bilo da su za te novce kaj ga plaćaju uložili u razvoj, poznato je da od Alfonso uopće nema koristi u razvoji bolida.
“…poznato je da od Alfonso uopće nema koristi u razvoji bolida.” Znaci, po tvom, i massa i kimi i button su “gori” u razvoju bolida??
Ne kužim kaj si time htjela reći?
e moj ronin….procitaj s razumjevanjem slj put..da ti ne bih morala (kao sad) objasnjavati…dakle…ekipno gledajuci…koliko je puta massa bio bolji od alonsa (bodovno i na kraju utrke)??? Kimi??? Button (zasada)??
A ako cemo statisticki…od kad su u f1…koliko koji od navedene 4 ima pobjeda…bodova…i na kraju krajeva osvojenih prvenstava???
Stvarno ne razumijem? :)*
Ok…ako “..od alonsa nema neke koristi u razvoju bolida” zasto je bolji od navede trojice (ekipno i staristicki)???
Jel sad dovoljno jasno??
Pa nije da svaki vozac razvija svoj bolid, raspolazu s istim ili vrlo slicnim paketom… Ovo vrlo slicnim je zapravo isti uz odredjeni fine tuning ovisno o tome sta kome vise pase. Mi ne znamo ciji se feedback efikasnije prelijeva u bolid koji isporucuje ono sto bi trebao. Alonso je razliku donosio u vozackim sposobnostima valjda. Ali to da Alonso ne zna razvijat bolid je mit kojeg se stalno razvlaci kao i jos puno stvari na kojima se gradi negativna slika o njemu. Ono sto je pak ocito je to da je, barem u Ferrariju, bio jako prilagodljiv na bolide… Read more »
Pa Button ima reputaciju da je odličan u davanju inputa za razvoj bolida. Znači li to da je, s obzirom na stane u McLarenu zadnje dvije godine i on dudek? Na dolazak Alonsa u ekipu je inzistirala upravo Honda, oni ga plaćaju, valjda znaju zašto je tome tako. Sve ostalo je lupanje. Još jednom, po stoti put, ako je koncepcija bolida lošija, i ako k tome sam motor nije biser i s obzirom na restrikcije u razvoju istih, kako je vozač kriv? Koncept auta, pokazalo se,nije previše dobar. Mogu razvijati što i kako god žele, ali ako imaju fundamentalni problem,… Read more »
Mislim da, uz sve probleme tehnicke prirode na stazi, McLaren Honda ima veliki problem i u vodstvu. Pa onaj mamlaz Arai uvjerava cijelu F1 javnost da ce se ekipa u Melbourneu boriti za pobjedu, pa kada to padne u vodu onda ce se od pola sezone boriti za postolja,.. Od navijaca prave ovce. Dennis se hvata nekakvih principa unutar ekipe, sto je razumljivo jer se prljavi ves ne iznosi vani, ali pametnije mu je bilo da se hvata Araijevih gluposti na vrijeme. Cini mi se da je jedino rjesenje cistka kao u Ferrariju, ali cisto sumnjam da ce do toga… Read more »
Arai je davno trebao dobiti nogu.
alonso mi nikad nije bio pretjerano drag ne navijam za njega ali uistinu je zalosno gledat vozaca tog kalibra da se vucara oko 12-15 mjesta…… razumijem njegov bijes! tako bi isto govorio i urlao i Hamilton i “moj” Vettel da je u takoj za sad bezizlajnoj situaciji. Ipak su oni trkaci zamislite koliko si frustriran kad znas da mozes brze bolje ali bolid tj, motor ne dozvoljava…….
svaka čast
Jedino što može pomoći McLarenu je čistka u vodstvu , a prije svih Ron Dennis .
Alonso je rekao ono sto je svima vec odavno jasno, a Dennis nek sacuva principe za onda kad na stazi ne budu djelovali ko amaterska ekipa. Kad se samo sjetim da su najavljivali pobjedu u Melbourneu, katastrofa. Bolje da su ostali izvan F1 jos koju sezonu pa da barem nauce kako radi turbo i ostatak skalamerije.
A sta je trebao reci pred domacom stazom BRAVO SUPER NAM IDE SVI ME PRETJECAJU BAS UZIVAM AJDE MI JAVITE DAL MI PLJESKAJU NAVIJACI KADA PRODEM 2 KRUGA ZAOSTATKA,Ron Denis lol….
Skupiti glave i idemo. Popraviti taj ERS jer tu gube najvise performansi. Vjerujem da se McLaren moze boriti za naslov 2017 samo treba upriti sve snage jer ni konkurencija nece samo sjediti a tu naravno mislim na ferrari i mercedes.
alonso je u pravu.rasulo su i nek se trgnu više 70 posto sezone nema napretka.mrš tamo vi i hondini motori žao mi ga je
U načelu, sve probleme bi trebalo rješavati unutar same momčadi, kako je već to ustaljena praksa u F1. PR i ostala .ranja. Možemo Alonsa voljeti, kao vozača, osobu ili ne, ali me ipak zanima da Vettel ili Hamilton sjednu u takav krastavac, kakav bi bio njihov komentar? Ipak mislim da je kritika pala u pravo vrijeme, na pravom mjestu, pred samim big bosom Honde. Na kraju krajeva, i Boullier je u više navrata kritizirao ovakav pristup Honde, pa su se stvari šminkale za medije. Činjenica je da je zaostatak za Mercom u kilometraži u ovoj sezoni, testiranja uključena, oko 10… Read more »
Gledati Alonsa kako danas vozi fantastično a ne može ništa protiv dva Toro Rossa (koja doduše upravljaju dva fantastična mladića) je bilo u najmanju ruku žalosno te je s potpunim pravom rekao ono što misli. Pitam se kada će McLaren i Honda početi raditi zajedno, a ne svatko pola pola.
Da je birao nije mogao bolje odabrati ni mjesto ni vrijeme da iznese svoje misljenje…bravo Fernando..treba im reci,mada mislim da ovo nece bas nesto previse uzdrmati kulturne Japance..
Fernando Alonso zarađuje 35 milijuna eura godišnje, odnosno preračunato – 500 kuna u minuti.
Fulao si nulu. Al nvm
Al bitno da se plusevi daju.
ja mislim da nije ništa fulao
35000000€/365 na godinu eur
95890€/24 na dan eur
3995€/60 na sat eur
67€*7.5 na minut eur
499Kn na minut kuna
ako nisam u krivu.
Ovo je direktna pljuska svima od strane Alonsa, a ta pljuska je zbilja dobrodošla jer ih treba malo prodrmati (i McLaren i Hondu). Na domaćoj stazi, pred svim predstavnicima Honde i McLarena opalio im je šamarčinu kakvu su zaslužili. Cijelu godinu obećava se nešto, a napredak je nikakav tj. minimalan. Ne znam kakva je situacija unutar momčadi, ali ne miriši na dobro. Nadam se da je ovo zbilja samo testna sezona i da će sljedeće godine McLH biti konkurentna.
Danas sam negdje pročitao da je Honda navodno pristala potražiti pomoć inženjera izvan svoje kompanije. Vidjet ćemo je li to istina.
Što bi značilo samo jedno. Sve je ovo jedan veliki PR. Odgovorno tvrdim da je premetna izjava Fernanda Alonsa dana u dogovoru sa Ronom Dennisom i Ericom Boullierom… Baš zato jer su glavni i odgovorni ljudi Honde bili prisutni na domaćoj (i to je vrlo bitno!) utrci… Uz ove glasine da RBR napušta F1, očekujte puno McLarenovih akvizicija ljudi koji danas rade za RBR i STR… Slijedeća godina je problem, jer pravila ograničavaju razvoj (tokeni!) ali mislim da be sa privlačenjem ljudi iz drugih timova stvari legle na mjesto vrlo brzo…
Živi bili pa vidjeli!
@Lisac ; Pazi ovo! “Odgovorno tvrdim da je premetna izjava Fernanda Alonsa dana u dogovoru sa Ronom Dennisom i Ericom Boullierom”,pa šta si ti živi svjedok tog dogadjaja!?.
Lisac, upravo to, politika i PR. Potpuno se slažem s ovim što si rekao za ovu izjavu Alonsa. Vjerujem da je to sve izrežirano puno prije početka ovog GP vikenda, i to baš iz ovih razloga koje si naveo.
ako je sve ovo unaprid izrežirano onda fernando ne treba brinut za svoju budučnost kad napusti F1 jer ako se ne varam u jednom trnutku je tim radijom kaza ” GP2 , GP2″ i posli toga urliknija . nekako mi se čini da je ovi urlik bija “produciran” frustracijom događanjima na stazi i da je doša iz srca . pa jbte grčija se ka crv u željezu , a rookii ( i drugi ) su ga preljetali ka da voze modrene mlaznjake , a on stari spitfire . uostalom , nije ovo prvi put da fernando krititira tim javno mada… Read more »
Ja i dalje ostajem pri svom mišljenju, koje naravno ne mora biti točno. Jednostavno mi je to tako sve djeluje.
Zanimljiva teorija…ali se moram sloziti s avalonom…alonso je uvijek kritizirao poslije utrke (kad su kritike bile potrebne)…i da se radilo o pr onda bi to kritizirao poslije utrke…ovako mi izgleda da je to bijesan napravio…iznenada….
Upotpunosti se slazem s Fernandom i njegovim utlikanjem trebao je to jos puno prije napraviti ali evo cekao je najbolji moguci trenutak odnosno domaci teren. Naravno da ce kritizirat pa budala vidi da je nije sve bajno.Nece govorit da je sve idealno kao vecim dijelom sezone naravno zbog PR-a kad to tako nije a Ron mu netreba to zamjerit nek otvori oci i nek vidi u kakvom mu je rasalu ekipa.Sjetite se samo prosle godine qvala u Brazilu kad mu nisu napunili bateriju i bilo je toga jos tako da je normalno kritizirat kad nesto nije uredu dosao je pobijedjivati… Read more »
Ma Avalon, alonso5, given2drive, west sve je to u redu. Čuli smo mi Fernanda i ranije da team radiom javlja da je “embarrassing” situacija iz cockpita kad ga drugi tako lako skidaju… Jesmo li to zaboravili? Da li je tada reagirao Ron Dennis? A sada odjednom reagira!? Ali kod prethodnog slučaja McLaren nije tražio od Honde da zaposli stručnjake iz drugih timova, to je došlo nakon nekoliko utrka od prvog Fernandovog prozivanja loše PU putem team radia… I to od Erica Boulliera. I poslije toga su to tražili nekoliko puta. Dogodilo se nija ništa. Ovo je bila super prilika da… Read more »
Nije sramota tražit pomoć kad ne znaš i Ferrari ju je tražio.