Otkriveni novi podaci o nesreći Julesa Bianchija

FIA je završila s detaljnom istragom nesreće Julesa Bianchija koja se dogodila na prošlogodišnjoj VN Japana. Rezultati, koji su objavljeni u novoj FIA-inoj bazi podataka o nesrećama, otkrivaju koliko je strašan bio udarac Marussijinog bolida u donji dio traktora-dizalice.

Nalazi, objavljeni u ekskluzivnom izvještaju u njemačkom Auto Motor und Sportu, otkrivaju da je Bianchi izgubio kontrolu nad bolidom pri 213 km/h te da je u traktor udario 2.61 sekundi kasnije, pod kutem od 55 stupnjeva i pri brzini od 126 km/h. Nos Marussijinog bolida je otišao ispod stražnjeg kraja traktora-dizalice, a sila udarca bolida je iznosila 58.8 G, što ne bi predstavljalo nikakav problem da je Bianchi udario u ogradu.

Početni nalazi, uzeti iz senzora koji se nalazio u Bianchijevim čepićima za uši, pokazali su da je Jules pretrpio udarac od 92 G kada se nesreća dogodila. Međutim, FIA sada vjeruje da su njegovi čepići za uši (koji se sastoje od slušalica i senzora) skliznuli u ključnom trenutku te da su pokazali puno manju silu. Procjenjuje se da je Jules zapravo pretrpio udarac čiji je vrhunac mjerio čak 254 G.

Andy Mellor, FIA-in dopredsjednik Komisije za sigurnost, za Auto Motor und Sport je rekao:

“Problem je što je Marussia dijelom uronila ispod dizalice te da je zatim pritisnut prema dolje donjom površinom dizalice. To je, poput kočnice, uzrokovalo veliku deceleraciju. Tada je došlo do kontakta između kacige i dizalice. Ovo nikada prije nismo vidjeli. Kao da ste bacili automobil s visine od 48 metara na zemlju.”

Peter Wright, voditelj FIA-ine Komisije za sigurnost, tvrdi da je vrhovno tijelo učinilo sve kako bi se iz ove nesreće naučile lekcije.

“I dalje je čest slučaj da se prvo mora dogoditi nesreća kako bi se iz nje nešto naučilo. To je bio scenarij koji prethodno nismo mogli zamisliti. Zato je jako važno istražiti ovu nesreću do najmanjeg detalja. Nikada nismo uložili toliko vremena i truda u analizu nesreće.”

FIA-ini prvi koraci nakon Bianchijeve nesreće su bili unaprjeđenje zaštite glave vozača u kokpitu, kao i uvođenje sustava virtualnog sigurnosnog automobila koji će usporiti bolide u uvjetima poput onih koji vladaju kada je na stazi traktor-dizalica.

Formula 1 će u nedjelju u 13.45h Julesu službeno odati počast minutom šutnje na gridu, svi bolidi će nositi ‘CiaoJules’ hashtag, Manor će dodati riječ ‘Jules’ na bočne strane svojih bolida, a Ferrari će ukrasiti svoju garažu u čast preminulog 25-godišnjaka, vozača njihove Akademije.

6 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Formulas

ja ne znam el ste vi svi zaboravili što se događalo tog dana? Žute zastave? Duple žute zastave? mora da je ova na tornju u ovom videu isto žuta? ili možda zelena?
JB nije kriv za ovo niti najmanje, jer ako je vozio prebrzo s obzirom na uvjete to je isključivo krivica uprave utrke s Charlijem na čelu jer je na mjestu gdje bager nosi bolid van staze lik iznad njih mahao zelenom zastavom. A to se nije nikako nije smjelo dogoditi.

https://www.youtube.com/watch?v=_eRLXu_cITs

Fernando Legend

Jadan covjek 254 g.Kaa se to dogodilo mislio sam da je nesto sa sutilom jer nije bilo prikazano da je jules podigao traktor.Kasnije sam procitao na portalu i razmisljao da je covjek u marussiji ptosao ciljem 8 ali zbog kazne zavrsio 9 u monaku.Jules svaka cast na svemu sto si ucinio u nepune dvije sezone i vjerovatno napravio povijest marussie u f1.F1 je odnijela jos jednu zrtvu nazalost a to ke bio covjek koji je pred sobom imao karijeru u ferrariju i ostalim momcadima.Pocivaj u miru

House-13

Da nije možda sam nos bolida kriv za nesreću? Jer FIA je namjerno napravila pravila da nosevi budu niže zbog toga da ako bolid izleti da se zakopa, a ne odleti u publiku ili okrene. Možda da su ostali oni viši nosevi, možda ne bi podletio ispod tog traktora?

FerrariHR

Ta ti teorija ne drzi vodu,koliki bi triba bit visok nos bolida da zapne pa da ne podleti pod dizalicu? A tek od kojeg bi materijala triba bit da zaustavi bolid pri toj sili udarca?

Ferrariforever

.a kada će se FIA, tj, Čarli, pozvati na dgovornost? Ili je to več riješeno?…tj, zamračeno.

stari lisac

Glasaj… A) tek se treba dogoditi istraga vezana za FIA i Charlie-ja, te posljedična kazna; i B) sve je zamračeno i krivcem je proglašen Jules Bianchi. Što god odgovorio, vjerujem da Charlie više neće nikad mirno spavati, jer je svojim ne djelovanjem ubio mladog talentiranog čovjeka… A priča ““I dalje je čest slučaj da se prvo mora dogoditi nesreća kako bi se iz nje nešto naučilo. To je bio scenarij koji prethodno nismo mogli zamisliti. Zato je jako važno istražiti ovu nesreću do najmanjeg detalja.” …” ne drži vodu. Imali su na istom (ISTOM) mjestu vrlo sličnu nesreću 10-tak godina… Read more »

Related Posts