Iako su u velikom stilu najavljivali ponovnu suradnju i novu sezonu, čelni ljudi McLarena i Honde moraju pričekati još neko vrijeme kako bi osvojili prve bodove, a zatim ostvarili ostale ciljeve. Japanci su imali velikih problema sa svojom problematičnom pogonskom jedinicom, ali napredak koji su postigli od prve utrke do sada je velik. Najbolji plasman za ekipu iz Wokinga je 11. mjesto, a momčad nakon sezonskih testiranja optimistično gleda na VN Monaka gdje snaga motora ne igra veliku ulogu.
Direktor Mercedesovog AMG High Performance Powertrains odjela Andy Cowell je prokomentirao situaciju i strategiju kod najnovijeg dobavljača pogonskih jedinica u Formuli 1.
“Oni su McLaren Honda. Oni mogu osvajati svjetska prvenstva. Honda je impresivna kada je riječ o pristupu, ulaganjima i odlučnosti.”
Razvoj motora je po trenutnim pravilima određen tzv. tokenima koji se pripisuju dijelovima motora u odnosu na njihov utjecaj na performanse. Mercedes, Ferrari i Renault su za ovu godinu dobili 32 tokena od 66 koji definiraju cijeli motor. Honda, kao novi proizvođač, ove godine na raspolaganju ima prosječni neiskorišteni broj tokena ostalih proizvođača do prve utrke sezone, a to je devet.
Mercedes za 2015. ima 7 tokena, Ferrari 10, a Renault 12. Sljedeće godine će Honda imati jednak status kao i ostali dobavljači pa će na raspolaganju imati 25 razvojnih tokena za motor koji završi aktualnu sezonu. Na pitanje koliko je ovo naštetilo Hondi, Cowell odgovara:
“Mislim da nije. To je 25 tokena za sljedeću godinu. Mi smo promijenili veliki dio pogonske jedinice s 25 tokena. 32 je bilo stvarno velikodušno, a 25 je dovoljno da se sve promijeni, da budem iskren. Rekao bih još da je Honda mogla igrati na promjene zbog pouzdanosti za koje nisu potrebni nikakvi tokeni. Mislim da rade pravu stvar. Planiraju dugoročno, ne igraju na ovu sezonu.”
A jel ovaj kinez na fotki gore pravi taj motor?
A kaj ak fakat naprave najbolji motor za sljedeću godinu? Kaj ćemo onda?
ja ću bit sretan, ne znam za ostale.
a ako ne naprava ? šta onda ? 2017. ili neke od nadolazećih godina ? mogu to u hondi , dokazali su od 1986. do 1991. ali su dokazali i da ne mogu od 2000. do 2008. najbliže pobjedi su bili 2004. kad su u konstruktorskom završili ka 2. no ipak 143 boda iza ferraria . istina , teško je to bilo realizirat kad je MS ima 29 bodova više od oba vozača BAR -a , a rubens tek 5 bodova manje od BAR – ovaca.
Imali su oni u eri BAR-a jedan od jacih motora. Nisu imali dobar sveukupni “paket”.
ja ću itekaako biti sretan ako naprave monstruozno jak motor za 2016. 😀
Oni su McLaren Honda. Oni mogu osvajati svjetska prvenstva. Honda je impresivna kada je riječ o pristupu, ulaganjima i odlučnosti.” u F1,prije 25 godina
ovo danas je ……,a ne formula
“Oni su McLaren Honda. Oni mogu osvajati svjetska prvenstva. Honda je impresivna kada je riječ o pristupu, ulaganjima i odlučnosti.” Ovo definitivno! Odlucno su nogirali Jordan, ekipu koja je imala u to vrijeme dobre inzenjere, dobar PR, kasnije su im uvalili Takuma Sata, eto fali im Japanaca u timu. Poslije su se sparili sa BAR-om, s njima su imali dobru 2004 godinu, tad je Honda imala mozda najaci motor na gridu, godinu dana kasnije su kupili BAR i poceli ga lagano unistavati. Dizali su kao Toyota troskove u F1 i poceli se gubiti. 2007 rade najbolju stvar, angazuju Rossa Brown-a… Read more »
Ross nije ništa financirao iz svoga džepa već su to sve bili novci Honde ( osigurano unaprijed ugovorom). Dakle Brawn je osvojio naslov sa Hondinim buđetom i bolidom. Mercedes je dao motor.
Druze Honda od 2009 vise ne postoji, nije nikakve veze imala sa Brown ekipom, a vecinski sponzor Brown ekipe je bio Richard Branson i Švicarski MIG ;), a ovo sam vise metaforicki rekao za Brown-a, koji je imao preko 50 % dionica u tim-u Brown!
@slaven
nisu u pravu, honda je dala veliku većinu love. branson i mig su (skoro pa) simbolični sponzori, pa bolid je cijelu sezonu bio bijel.
To je sve mizerno, nigdje se Hondi ne prepisuje ovaj uspjeh Browna, koji je trebao biti njihov, samo da su bili “odlucniji”, kako ovi kazu! Koliko god novci bili presudni u F1, toliko je i mozak. Honda je dobila jedan, ali su otisli zbog kako kazu troskova, a nisu ni svijesni da su ih sami prouzrokovali, sve zbog loseg poslovanja. Mislim steta.
Neka se malo informira orije nego pise pizdarije. Honda je za sezonu 2009. imala ako se dobro sicam 3 kompletno razlicita aeropaketa spremna za utrkivanje i jedan od najjacih bolida na gridu. Al zanimljivi su ti japanci, tako je i toyota odustala sezonu kad se kasnije utvrdilo da su bili pripremili najrevolucionarniji i najjaci bolid na gridu u to vrijeme i onda ga parkirali u garazu :/
Daijiro74.. ja sam se malo “informira” ali vjerovatno ću pisat pizdarije …šta to znači da je za 2009. honda imala jedan od najjačih bolida na gridu ? po čemu ? šasiji ? motoru ? u pripremi ? … jer 2009. honde nije ni bilo na gridu …u komentaru No 11.2.1 ( koji je valjda odgovor na moj komentar No 11.2 ) si napisa “Imali su oni u eri BAR-a jedan od jacih motora. Nisu imali dobar sveukupni “paket”.” znači , misliš da su za 2009. ( da su nastupili ) pripremili jedan od najjačih motora ? neki podatci “kažu” honda… Read more »
2008. ferrari i merc su radili određene prepravke motora sa ciljem ‘poboljšanja pouzdanosti’, to su im pravila dopuštala. uz poboljašanje pouzdanosti dobili su i nešto konja.
na kraju sezone fia je dopustila renaultu i hondi iste te prepravke, tako da bi hodnin motor bio dosta bliži najjačima.
mada, moram ponovit još jednom, 2009. motori nisu odlučivali o pobjednicima nego šasija.
Slavene, rijecuma jednog hrvatskog boy benda: Bla bla bla pricas bezveze
Koji paradoks, pa jel citas sta pisem? Cuj “Al zanimljivi su ti japanci,”! Nisu oni zanimljivi, vec nisu imali kvalitetnu infrastrukturu koja ce iskoristiti taj silni novac kojeg su ulagali u F1! Toyota i Honda su glavni krivci za podizanjem troskova u F1! Imali su skoro najveci budjet u F1, ali rezultata ni na mapi. Kasnije je dosla velika ekonomska kriza koja je dodatno otezala opstanak mnogih ekipa ukljucujuci samu Hondu i Toyotu, te BMW i Renault. Privatnici su se samo saltali od vlasnika do vlasnika (vise iz prestiza da su u F1, ne zbog rezultata). Koliko god se smatralo… Read more »
U drugom dijelu sezone će se početi klanjati RB.u i STR-u, a pred kraj će izjaviti kako ih Sauber ozbiljno ugrožava. Baš ga seru
Toliko od Audia…
http://www.motorauthority.com/news/1098362_audi-quashes-rumors-says-f1-needs-to-solve-its-problems-on-its-own?fbfanpage
Pa, kad se bolje sagleda, imaju pravo
Je. Cemu sipat lovu, pa da popuse 1-2-3 sezone dok ne uhvate korak, posto nema razvoja motora….
glupi sigurno nisu, a ni slijepi pa da ne vide što se događa jednom Renaultu i Hondi
Audi i VW ulaze u natjecanja tek kada im odgovaraju pravila. Baš onak natjecateljski.
Da, ka i citroen u wtcc. Jbga, kurbanjski, ali mogu razumit
A jelda?Po nekim autorima,morali bi bez razmišljanja skočit u ponuđenu im kaljužu zvanu F1,pa bi onda bili pošteni.Ima u Audiu ko misli o mogučim posljedicama takve nepromišljenosti.
Velika proljeva braćo mila …..
Mora da si nesto ruzno pojeo pa je te uhvatilo jesi iso doktoru!?
Otiđi vidi jel Alonso iza zida … Sad bi trebao izletit nekad , polako .
Evo ubrzo ce izletit iza zida ne brini se pozdravit cu ga i od tebe samo steta sto imas problema sa stolicom pa nemozes prisustvovat tom susretu.
ako su mislili u mclaren hondi osvajati noaslove zahvaljujuci prvenstveno motoru kao sto je mercedes prosle godine onda su morali napraviti najaci motor ove godine,jer svake sljedece ce biti sve teze i vjerojatno ce doci na razinu mercedesa i ferrarija kao i renault ali tad ce biti prlicno izjedanceni i mjesta za napredak ce biti sve manje kao v8 i morat ce imati jebenu sasiju sto mclaren ne proizvodi bas u zadnje vrijeme tako da mislim da im je ova godina bila najbolja sansa i nisu je iskoristili,tesko ce nadamsiti mercedes i ferrari koji imaju novaca ko blata i sjajne… Read more »
I ne samo to! Ako prođu nova pravila o jačim, snažnijim i glasnijim motorima za 2017. godinu (a za pretpostavit je da će potonji zahtijevati dodatne modifikacije), Hondi neće biti nimalo lako.
Honda Net Income (Profit/Loss)
5.74B
ferrari:
Trading profit totaled €3.4 billion and net profit was nearly €2 billion.
E pa sad tko ima više novaca ja ne znam. Nije sve u novcima.
bilo bi čudno da honda nema više novaca od ferraria ali možda je čudno gledat “usku” sliku pa neke činjenice “zaboravit/zanemarit” no možda ima razloga za to 😉 ferrari Vs honda ..hm specijalizirana proizvodnja Vs mas proizvodnje ( 2 i 4 kotača , komercjalna vozila , vanbrodski motori , el generatori , vodene pumpe itd ) ) , 2700 Vs 199 000 zaposlenika , 7318 ( 2012. ) Vs 4 110 000 “proizvedenih jedinica” ( 2012. ) + “zaboravljena” činjenica da je FIAT vlasnik ferraria i da je 2012. završija sa 4 200 000 “proizvedenih jedinica” . s obzirom na… Read more »
Kosilice…
da … i pile , motorne i manualne
Zanimljivo je da je ovaj mercedes nastao iz brawna koji je nastao iz ostataka honde!
Ajde da se netko sjetio. Svaka čast. 😉
svaka čast , samo deda ima memoriu koja seže u “daleku” prošlost pa zato zna pravi podatak . no možda zbog godina ponešto zaboravi … da se npr honda RA 108 po pitanju šasije poprilično razlikovala od brawna GP BGA 001 koji nama laicima već “na oko” izgleda aerodinamičniji , kompaktniji , da je brawn “osmislija” DD koji honda nije imala , a koji je brawnu GP ( dok se drugi nisu ni snašli i dok su razglabali je to to baš 100% regularno ) u prvih 7 trka omogućija 5 pobjeda di je ostvarena nenadoknadiva prednost buttona . šta… Read more »
slažem se da RA 108 izgleda dosta različito od bgp 001, ali ne razumijem čemu ta usporedba. pa svi bolidi iz ’09. izgledaju dosta različito od svojih ’08. prethodnika zbog novih pravila + što je honda uložila masu para i vremena na ”ra 109” aka bgp 001.
isto ne razumijem ovo ‘brawn osmislija dd’, možeš li mi ovo pojasnit, na što točno misliš tu, jer opet spominjat kako to ra 108 nije imala, a to nema smisla opet zbog novih pravila.
+ zaboravio si toyotu i williams.
zekohonda… izgleda da pišem mandarinski kineski pa je teško razumit napisano 🙂 ne ratumiš čemu usporedba ? a da pokušaš razumit zašto je komentar napisan ? možda zbog ovog “Zanimljivo je da je ovaj mercedes nastao iz brawna koji je nastao iz ostataka honde!” deda No 4 . možda se zbog velikih razlika vidljivih na “oko” uspoređuje tako da RA 109 nije očito nije aka brawn GP 001 ni po šasiji ni po motoru . šta da ti pojasnim oko DD ? ni to RA 108 nije imala .. možda zbog pravila , a možda jer nikome to prije nije… Read more »
sad je jasnije, zahvaljujem. -BGP 001 je ”RA 109” po šasiji. naravno da nije po motoru. šasija je šasija, motor je motor. napravljene su preinake kako bi ubacili mercov motor i to je to. -što se tiče ddd-a nakon tvog pojašnjenja mogu ti ponovit da ga RA 108 nije imala zbog pravila , a ne zbog genijalnosti rossa , a sama ideja nije pala na pamet rossu nego hondinim inžinjerima (neki kažu baš onima što su došli iz SA nakon što je SA presto postojat). red je da navedeš toyotu i williams kad spominješ ‘druge koji se nisu snašli’. ovako,… Read more »
zekohonda …izvini , da te pitam …brbljaš li ti na moje komentare onako reda radi i češće spomeneš moju površnost misleći da ti je to nekakvo “psihološko oružje” koje daje ploda ? hehehehehe ..zeko jak si ali daj saberi se malko . pišeš “sad je jasnije, zahvaljujem.” ali čisto sumljam da je jasnije …da bi ti bilo jasnije pogledaj fotke RA109 i BGP001 😉 pokušaj ovako …kopiraj fotke ( po mogučnosti fotkane bar iz sl kuta ) na pausu pa ih preklopi jednu preko druge i nač ćeš “zapanjujuću” sličnost u svim segmentima . samo je “nos” bolida nešto sitno… Read more »
u čemu je problem sa ddd? ”znači zbog pravila RA109 nije imala DD ,” – ja to nisam napiso nego ti. krivo i glupo. ideja nije definitivno rossova, trebam li ti to linkovima potvrdit? ” pravila su branila novinu koju još niko nije primjenija ” – da, 2009. se mijenjaju pravila i 3 ekipe su ih pravilno (u svoju korist) intrepretirala – što je tu sporno? ”…možda shvatiš da taj pojam obuhvata SVE DRUGE bez isticanja ” – ali taj tvoj pojam je kriv jer navodi na krivi zaključak da se jedino brawn ‘snašo’, a snašle su se i ove… Read more »
i volio bi znat ko je to izjavio ” da je honda imala jedan od najjačih motora 2008.”
..Give me a break, please!! 🙁
Po Laudi dominacija Mercedesa je gotova jer Ferrari je podjednak s Mercedesom, po Cowellu Honda je tu samo da iskoriste ovih 25 tokena s kojima se može prominiti cili motor i tu su ako ne i bolji od Mercedesa. I za kraj ko da se ruga “Mislim da rade pravu stvar. Planiraju dugoročno, ne igraju na ovu sezonu.” kao u Hondi su namjerno napravili nekonkurentan motor da bi mogli brže napredovati pa za par sezona eventualno sustići vrh. Ukratko podjebavaju jer mogu, ali valjda će 2017. promišati karte pa da se neko s njima ovako ruga.
Zakasnili su s objavom… To je bio članak s datumom 1. travnja… Ali se zagubio, pa su ga objavili sada… 😀