F1 šefovi i dalje ne uspijevaju dogovoriti plan o smanjenju troškova pa se većina ekipa i dalje muči samo kako bi opstale i otputovale na sljedeću utrku. Max Mosley ističe da je imperativ pronaći kompromis koji bi riješio ogroman problem koji prijeti Formuli 1. 74-godišnji Britanac, FIA-in šef od 1993. do 2009., tvrdi da polovica grida jedva krpa kraj s krajem zbog financijskih poteškoća.
“Najmanje pola momčadi se jednostavno ne može natjecati jer nemaju dovoljno novca, a po meni je to pogrešno. Ne možemo dopustiti da jedna momčad ima veći motor od druge. S druge strane, ako jedna ekipa ima pet puta više novca od druge, efekt je potpuno isti kao i da imaju veći motor. Sa sportskog stajališta to nije pošteno, a jedini način za spas je da se svi slože. Možete posjesti sve timove te im reći ‘Imamo ogroman problem jer neki od vas imaju dovoljno novca, ali većina vas nema pa ako nastavimo ovako, Formula 1 će doživjeti kolaps. Sve vas pozivam da dogovorite promjene’. Ali u tome bi se svi trebali složiti. Nažalost, ne možete bez jednoglasnosti.”
Mosley vjeruje da je sport pretjerao s forsiranjem hibridnih tehnologija te osjeća da većinu publike to ne zanima.
“Naravno, ta tehnologija je nevjerojatna, ali većina toga je sakrivena pa je gledatelji uopće ne vide – 90% ili 95% toga što se događa nije vidljivo nekome izvana te se čak čuva kao tajna u samim momčadima. Sport se uvelike promijenio, a bez obzira na to što se promijenio na bolje, mislim da je otišlo predaleko. Formula 1 treba postati sofisticiranija, tehnički naprednija i tako dalje, ali u nekoj mjeri trebaju postojati ograničenja na potrošnju. Ja sam zaista pokušao tome stati na kraj u zadnjim godinama svog mandata u FIA-i, ali nisam uspio.”
današnja f1 je sterilna,gubi gledanost, nema rivalstva,samo dominacije i skandali ,od 2005 f1 je otišla u krivom smjeru ..
Zanimljive izjave sve nekih bivših,bilo funkcija ili vozača,Saznali smo ponešto i o tokovima novca,čak i postotke,što je po nekima važnije i od formule same,ali opet zanimljivo,nismo čuli kako Ecclestone grmi da Mercedesu i Wolffu neće dozvolit upropaštavanje F1.Malo okolo pronjuškati i puno toga bude jasnije.
Tu su krivi timovi sta nisu rekli ne novoj tehnologiji. Ka da oni nisu znali sta slijedi ako ce nove motore itd itd… Moze se sad i prston uprit u Ferrari koji je ima veto na izglasavanju novih pravila al eto, sta je tu je… Gledat cemo kako nas voljeni sport propada i prazne tribine po utrkama s vrtoglavim cjenama.
Nisam očekivao da će Max biti ovako brutalno iskren.
Kada bi Broj 1 na neki način odstupio ekipe bi ponovno prodisale jer bi starac prestao isisavati dolare i eure.
Sad bi bilo zanimljivo čuti što na ovo kaže gospon Todt. Pokušavajući uštedjeti nabili su si enormne troškove uvodeći suluda pravila.
Odoh ja u najskuplji restac u Zagrebu (iako nemam love niti za predjelo), naruciti cu klopu i nadati se da ce smanjiti cijene dok ja jedem. Ako slucajno ne smanje cijene, zaliti cu se gazdi restorana, jer kako mogu imati takve cijene koje ja ne mogu platiti.
čast svima koji su komentirali članak ali mislim da je jedini suvisli , u “sridu” komentar forumaša Ronina … jedini i isključivi krivac su timovi i to oni bogati . više puta se pokuša ograničit buđet ali najbogatiji NIKAD nisu na to pristali . čini mi se ( a to potvrđuje ono šta je Ronin napisa ..ka da je samo on shvatija bitno , a drugi… 🙁 ) ” Možete posjesti sve timove te im reći ‘Imamo ogroman problem jer neki od vas imaju dovoljno novca, ali većina vas nema pa ako nastavimo ovako, Formula 1 će doživjeti kolaps. Sve… Read more »
Sto to tebi znaci “azijati”? Nije li Indija u Aziji?
i malezija , kina 🙂 komentar je donekle u korelaciji sa komentarom No 6 di piše ” Šta će azijatima f1,njih to ovak i onak ne zanima.” ali virujem da je forumaš serafciger mislija na sve “egzotične” staze kalendara tipa bahrein , abu , dabi , singapur … zato sam i stavija navodnike da me netko ne shvati bukvalno . izgleda da nisam postiga cilj 🙁
jesam,samo ljuti me više cijela situacija koja mic po mic ubija ovaj sport 🙁 pa zato lapsus,ali shvatili ste me
serafciger… lapsus je no neki su ga shvatili ( pa ka da i nije lapsus 😉 ) , a drugi baš i ne 🙂
”. možda je dilom krivac FIA koja od bernia dobiva 30 % novaca od ukupne zarade ? na to niko ne obrača pažnju cijenjeni forumaši”
naravno da ne obraćam pažnju na to kad je to potpuno krivi podatak. postotak koji dobija FIA je puno manji, ne viši od 5 %.
zekohonda …. može neki dokaz ili ti to samo tako
očito nije ‘samo tako’ kad mi napišeš samo jednu rečenicu. 😉
-uzmimo da se ukupno dijeli 1,8 milijardi (podatak iz 2013.)
http://www.totalsportek.com/f1/detailed-formula-1-financial-structure/ – druga tablica.
-ovdje se spominje brojka od 15,5 milijuna
http://www.formula1-dictionary.net/fia.html
-ođe se spominje da će povećati tu brojku na 40 milijuna
http://www.crash.net/f1/news/186668/1/fia-seeks-larger-slice-of-f1-revenue.html , što je opet manje od 2,5 % od 1,8 milijardi
-fia postala 1,06% vlasnik Delte Topco
http://www.autoblog.com/2014/11/28/fia-formula-one-ownership-report/
da kojim slučajem dobija zbog toga tih 1,06% od kolača (mada sumnjam u to) ne mogu opet doć do brojke veće od 5 % .
–
@avalon
odgovor je napisan ali čeka odobrenje zbog linkova.
.Max je djelomično u pravu. Što očekivati kada ekipe nemaju novaca za otići na ztrku? Očekivati smanjenje troškova i to na način da se svake godine mjenjaju pravila je apsolutna ludost. Svaka promjena u F1 znači automatski i enormne troškove za ekipe koje ionako funkcioniraju na rubu egzistencije. Prvo što suvremenoj formuli treba je moratorij na sve tehničke promjene barem na 5 godina i netko tko će konačno onom sivom kepecu stati na kraj kako bi tv prava i ulaznice ipak bile nešto povoljnije. Rezultat bi bi bio veča gledanost, više publike i linearno s tim veča popularnost sporta kao… Read more »
Mislim da bi trebalo smanjit troskove tako da dodaju jos jednu MGU turbinu i oblozit motorni prostor sa zlatom zbog boljeg odvođenja topline. Diamantni klipovi bi isto dobro dosli, povecala bi se pouzdanost pa bi mogli dozvolit samo 2 motora godisnje po vozacu
ako ne i puno manje
Kak se ono kaže? Lako je biti general poslije bitke. Ovo što se događa sa F1 nije problem od jučer. I laiku je jasno da stvari ne idu dobrim smjerom i to već jako dugo. Staze u nigdjezemskoj, koje se nakon par sezona ukidaju, selidba utrka samo radi punjenja bankovnih računa bjeloglavog supa i ekipe, poskupljenja ulaznica, TV prava, F1 samo za one koji nose Rolex, sport skup kao svetog Petra kajgana i ostale dubioze. Nadam se da prije nego što bude bolje, ovaj sport ne krepa.
Slažem se s Mosleyem. Kao prvo smatram da bi se staze trebale vratiti u europu,vratiti imolu,njemačku,tursku,legendarne staze . Šta će azijatima f1,njih to ovak i onak ne zanima. Da ih zanima imali bi svoje momčadi s financijskom podlogom 10x većom od -Mercedesove. A i koliko se novaca troši na prijevoz sve opreme s kontinenta na kontitnet. Samo s tim novcima bi mogli financirati sve momčadi toliko spominjane ženske formule. F1 je postala brod koji tone,a svaku novu rupu naprave pametne Bernieve odluke. Pa dobro ako potrošiš više nego što zaradiš novcima od sponzora i TV pravima,moraš negdje dodatno zaraditi. A… Read more »
već je doživjela pad gledanosti to joj je najveći kolaps,treba potjerati berniea i dovesti ljude koje će znati vratiti f1 zanimljivost.
Da skratim,od moje strane puno puno puta ispričanu priću i da ne ponavljam komentar kolege Zeusa,s kojim se slažem u cjelosti, pad interesa na globalnoj razini i konačno odbijenica za VN Njemačke,trebala bi biti dovoljno glasna zvona za uzbunu da se netko zapita-Dal je to stvarno ono što se od nas očekuje?-.
Pretjerali su u mnogočemu, a teško je priznati loše odluke. Kako WEC ima 10 puta jeftiniji pogon? Nissan izvlači 750KS iz KERS-a, F1 bolid bi mogao sigurno barem pola od toga imati samo na MGU-K, to je opet više nego dvostruko od sadašnjih ERS-ova. Ovakvi troškovi uz ovakve premije su neodrživi za pola grida, itekako je Mosley tu u pravu, sve to daleko od očiju velikog dijela publike, 30, 40 Kg goriva manje po bolidu…Kao elektrana koja troši više nego što proizvodi…
Ajde zavuci se u rupu i šuti tamo. Jedini krivac je Bernie i drugi slični njemu, da taj stari mangup ne naplaćuje i odlazke na wc sve bi bilo puno bolje. Količina prijenosa bi bila daleko viša, a momčadi nebi imale problema sa sponzorima. Isto tako selidba F1 na Azijske staze je potpuna glupost koja je kratkoročno isplativa, dok dugoročno upropaštava F1 (male šejkiće ne zanima što se događa u f1, da ih zanima već bi imali 10 momčadi iz tog područja jer para imaju dosta). Vratite F1 na legendarne staze, smanjite TV prava i f1 će se polako vratiti,… Read more »
Jedini i isključivi krivci su same ekipe na gridu! Nema tu sloge u pitanju su samo pobjeda i novac. Ne može njih nitko natjerati na ništa ako oni to ne žele. Nikakav Bernie i drugi pojedinci(stari prdonje) nemaju moć od ekipa na gridu.
Vidjeli smo to 2013 kako ekipe nemaju moć… Kad su RBR i MAMG zatražili Bernie je mijenjao pravila u pola sezone… Dakako da nemaju moć…. Aha…
Max., iako si as…., ovaj put si u pravu… Bolidi su prekomplicirani, preskupi. Pol dana treba za skinut mjenjač i sl….. A zvuk usisavača……
Treba vratiti V 8 ili V 10, tko hoće KERS nek si ga kersa…………. Ovo postaje ubitačno….