Momčadi podijeljene po pitanju novih pravila

Šefovi momčadi Formule 1 podijeljenih su mišljenja po pitanju tajminga i implementacije pravila koja bi uvelike trebala utjecati na estetiku F1 bolida, prenosi britanski BBC. Ono u čemu se svi slažu je to da sport treba promjene, ali još uvijek nije dogovoreno hoće li se to dogoditi 2016. ili 2017. Red Bullov šef Christian Horner promjene želi što je prije moguće, dok Mercedes vjeruje da treba pričekati kako bi se na kraju donijela najbolja odluka.

Osim toga, nije postignut ni dogovor oko načina na koji bi se povećala snaga motora na 1000 konjskih snaga, a glavne točke sporazuma su:

• ponovno uvođenje maksimalne širine bolida od 2000mm (zadnji puta 1997. godine) umjesto aktualnih 1800mm

• niže stražnje krilo

• šire stražnje gume

• povećanje snage na 1000 konja (trenutno oko 850)

 

Red Bull želi promjene bolida i guma već u 2016., što je potpuno razumljivo. Austrijska momčad u tome vidi odličnu priliku za poništavanje zaostatka u odnosu na vodeći Mercedes. Promjene za sljedeću godinu dobile su većinu glasova na zadnjem sastanku Strateške grupe koju čine vodeće momčadi, Bernie Ecclestone i FIA. Mercedes se protivi ovome jer vjeruju da bi se prvo trebalo provesti istraživanje koje bi dalo jasniju sliku o tome je li to ono što gledatelji i navijači žele.

U prilog promjenama ide sve manji broj gledatelja na svim većim tržištima, iako je u Ujedinjenom Kraljevstvu i SAD-u zabilježen porast gledatelja. Mercedes isto tako tvrdi da bi ove promjene imale negativan utjecaj na 2015. jer bi momčadi prestale razvijati ovogodišnje bolide te bi se koncentrirale na novi dizajn za 2016. U slučaju uvođenja novih pravila za dvije godine, momčadima bi bilo lakše pripremati oba programa.

Ferrari je po pitanju promjena negdje između. Zalažu se za smanjenje troškova, povećanje atraktivnosti i vjeruju da bi se manje promjene mogle uvesti već sljedeće, a veće 2017. godine.

Uz sve to, trebalo bi odabrati novog dobavljača guma jer Pirellijev ugovor istječe krajem 2016. Gume će biti nižeg profila, a raspravlja se o 18 ili čak 20-inčnim kotačima koji bi zamijenili aktualni 13-inčni dizajn.

Prijedlog o širim bolidima i gumama te snažnijim motorima jedina je stvar oko koje su se svi uspjeli dogovoriti. Vjeruje se da bi vraćanje looka F1 bolida s početka 90-ih povećalo interes za sportom, što bi na kraju pozitivno utjecalo na broj gledatelja ispred TV ekrana, ali Mercedesov šef Toto Wolff predlaže provođenje istraživanja kako bi se vidjelo je li ovo zaista ono što mlađi navijači žele.

Bernie Ecclestone bio je veliki protivnik nove formule efikasnih motora od kada je njihovo usvajanje prihvaćeno prije šest godina, a u nekoliko ih je navrata pokušao izbaciti. Vjeruje da su preskupi i pretihi. Međutim, sva četiri proizvođača pogonskih jedinica žele zadržati aktualni format koji uključuje sustave za obnovu energije na zadnjoj osovini i turbopunjaču jer takvi motori imaju veliku važnost za tehnologiju cestovnih automobila.

BBC dodaje da je Ferrarijev predsjednik Sergio Marchionne predložio novi, također hibridni format koji bi se temeljio na 1.9-litrenom V8 turbo motoru za koji vjeruje da bi bio jeftiniji. Međutim, Marchionne je ovo brzo zaboravio kada mu je rečeno da bi mijenjanje formule motora Mercedesu moglo omogućiti stjecanje još veće prednost s obzirom na to da njihov odjel za razvoj motora slovi kao najbolji u Formuli 1.

Mercedes zato predlaže ukidanje limita protoka goriva na aktualnim pogonskim jedinicama pa bi se tako povećala snaga motora, koja se trenutno kreće oko 850 do 900 konja. Red Bull smatra da bi to zahtijevalo veći redizajn koji bi bio preskup za druge proizvođače, pogotovo njihovog dobavljača Renaulta. Oni zato predlažu zamrzavanje razvoja hibridnih dijelova motora pa bi razvoj tako bio ograničen samo na gornju polovicu motora – glavu, ventile i ostalo.

28 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Mrav074

Sviđa mi se sve osim pimp my ride felgi

ferrari 012

Time što se pitaju momčadi ništa se postići neće. Svako brani svoje interese. FIA bi trebala donjeti pravilnik o motorima bolidima gumama i na koji naćin povečati snagu motora, pa tko želi neka radi na tome a kome ne odgovara doviđenja neka se natječe u nekom drugom motorsportu.

Ferrariforever

.pokušavam gledati na ovo između redova…FIA malo bi pa malo nebi. Zapravo, interesi su ono što pokreće ove promjene. Oni bi više novaca u kasi, oni bi zadovoljili nadolazeću auto industriju (koja pak je maksimalno ušla u F1 u potrazi za novim tehnologijama i nemaju namjeru tu gubiti pare) i da istovremeno F1 ostane atraktivna gledateljima. Nemogu si ni zamisliti kako je danas biti šef F1 ekipe. U moru novih (čitaj: enormno skupih) pravila svakoga časa dolaze nekakva nova i istovremeno najava novih pa nisi samo zaokupljen sezonom nego moraš misliti i na razvoj za sljedeću sezonu pa čak i… Read more »

Schumi1

Pa proizvođači motora hoće da se radi za autoindustriju. Oni su sami ta autoindustrija. A briga njih za troškove. Naplatit će motore skuplje i dođe im na isto. Ali zato to šteti malim ekipama, dok velike mogu platiti koliko god treba… Neki su proizvođači tu već tradicionalno, a neki su i ušli baš zbog te autoindustrije i razvoja tehnologija za istu. I normalno da sada neče da se vraćaju na staro…

otto

Ovo se je društvo-imena me ne zanimaju-totalno pogubilo već na prvom pitanju-Kakva bi zapravo formula morala biti?-Suglasja nema ni na jednoj točki tehničke naravi,još kad se tome dodaju interesi,koji su zapravo nit vodilja ovog skeča,tko će na koncu u toj priči izgubiti?Platit ćemo i pratit ono što bude ponuđeno i kraj priće.

turboJopa

otvaranje protoka goriva je ocito podrucje u kojem Mercedes vidi još jednu prednost u inace svojoj dobro uštimanoj hibridnoj pogonskoj jedinici.Vecinu stvari koje su iznesene se slažem a to su:jaći motori,izgled s pocetka 90ih,šire gume ali ne samo stražnje nego sve 4,otvaranje protoka goriva,ostanak hibridne tehnologije s tim da ona bude i u svojstu perfomansa a ne samo ekonomicnosti,manje potrošnje itd jer ipak proizvođaci moraju nekako oprvdati ulaganja,tu je još smanje troškova što je gotovo nemoguce uz ovakve prijedloge a buduci da je tome tako predložio bih povratak testiranja jer gotovo svaka momcad pod svojim nosom ima neku stazu ili… Read more »

Ross Brawn

Svi misle samo na sebe i određuju pravila kako bi njima pasalo.

vlado

“Bernie Ecclestone bio je veliki protivnik nove formule efikasnih motora od kada je njihovo usvajanje prihvaćeno prije šest godina, a u nekoliko ih je navrata pokušao izbaciti. Vjeruje da su preskupi i pretihi. Međutim, sva četiri proizvođača pogonskih jedinica žele zadržati aktualni format koji uključuje sustave za obnovu energije na zadnjoj osovini i turbopunjaču jer takvi motori imaju veliku važnost za tehnologiju cestovnih automobila.”

HeatBlast -.-

Širina 2000mm… to mi radi 😀

alonso5

Iskreno ovo mi se nimalo nesvidja.Svako 2-3 godine nova pravila.Ovim danasnjim bolidima nista nefali samo treba pravilo oko potrosnje goriva promijenit i malo izmjenit pravilo oko tokena ili ih totalno ukinut i naci neki kompromis.

Mrav074

I uvest doljevanje goriva. Bilo bi tek onda mali miljun taktika i promjena taktike tokom utrke

alonso5

Slazen se

Ferrariforever

.ponavljam (i opet riskiram hrpu minusa…al neka): zabrana doljevanja je uvedena iz sigurnosnih razloga i ja sam 100% uz to iako ce nekim klincima gledanje biti malo manje zanimljivo.

Mrav074

Znamo mi dobro zbog cega je uvedena zabrana nadoljevanja. Al gledajuci tako morali bi zabranit i izmjenu guma iz sigurnosnih razloga posto svako malo se neka sama proseta pit laneom… Il najbolje zabranit F1 skroz iz sigurnosnih razloga…

Ferrariforever

.daijiro..bilo je i zabrane izmjena guma, međutim, ta se praksa pokazala još opasnijom.
Ipak, mislim da si zadnjom rečenicom dobro pojasnio stvari.

modesto

hahaha vidi ovo horner želi promjene što prije u mercedesu nisu sigurni svatko želi kako on hoće. pa koliko su promjena bili u zadnjih 20 godina mogli su vidjet koja pravila su najbolja i izgled bolida ja nih rekao bolidi iz 90ih ,gume, način bodovanja,staze zvuk bolida,manjak gledatelja, azijske utrke ,kers…. bernia hvata strah pad gledanosti

jozo0607

Netreba nista drasticno mijenjat v6 turbo je ok svake godine ce pomalo napredovat po pitanju elektronike i motora, da se mene pita ali nepita ponovno bi uveo nadoljevanje goriva bolidi bi bili puno brzi, bilo bi puno zanimjlivije.
bezveze je sad odmah nesto mijenjat a jos se ni ove PU nisu razvile

Ferrariforever

.komentar ti nema logike. Svrha v6turbo sa ERS-om je usteda goriva, sto autoindustrija sada od F1 pogona trazi. Doljevanjem goriva bi zapravo sami sebi samar opalili.

jozo0607

pa ko kaze da moraju trosit vise goriva, kolicina goriva za utrku se moze ogranicit kao sto je i sad.

1. bolidi nebi morali imat tako velike rezrvare ko sad, taj prostor bi se mogao iskoristit za nesto drugo.

2. bolidi bi tokom utrke vozili laksi a to znaci da bi i trosili manje goriva, a bili bi puno brzi.

3. i naravno borba trkacih inzinjera puno zanimljivija koliko bi samo razlicitih strategija bilo za utrku.

Ferrariforever

.jozo…razumijem te. Al nemoj zaboraviti da je zabrana uvedena zbog sigurnosti, tj. često su se događale paljevine u box-u (ili u ulici boxeva). Znam, da bi bilo nešto više taktiziranja al po meni to bi bilo umjetno…samo sebi svrha i to u situaciji kada bi zbog toga postojala povečana mogućnost ozljeđivanja usljed kakvog požara.

Mrav074

Paljevina u boksu nije u prosjeku bilo niti 1 po sezoni… Uostalom svi su zasticeni i u 99.99% slucajeva se nikom nece nista dogodit. Veca prijetnja su kao sta sam gore napisa gume koje se otkace jer se nakon ukidanja doljevanja nastoje sta brze izmjenit. I onda govoris kako bi doljevanje bilo umjetno… A sta je DRS i ERS nego umjetna brzina i umjetna snaga!

Ferrariforever

.daijirio…naravno da jesu. Al pored tih “umjetnih pravila” zar nam treba još i onih koji nisu neophodne?

Mrav074

Pa… Da… Zbog zanimljivosti sporta jesu, potrebna su

Marlon Brando

odlična analiza vedrane kristiću

čini mi se da svatko želi dio kolača… najuporniji su Ferrari i McLaren

James Hunt

Konstantno se spominju rezovi, ali se uredno svake dvije do tri godine pravila mjenjaju i nikada nije dobro(a time i rastu troškovi). Razumijem da stalno žele atraktivniji sport, ali neka onda prestanu srati on velikim troškovima…ovo je f1 i odavno slovi kao autosport za elitu i one bogate pa nek se više odluče i prestanu prekenjavat.

Marlon Brando

Da je sport za elitu, onda bi u Formuli 1 gledali tri najbogatije momčadi – Ferrari, McLaren i Red Bull.

Je li to želiš gledati?

Godišnji troškovi jedne F1 momčadi iznose oko 100 milijuna eura i ne prestaju rasti. 80-ih je to bilo deset puta manje… Potrebna je racionalizacija, ali ne na štetu sporta.

I to je glavni problem koji se mora riješiti.

James Hunt

Nemreš usporedit 80-te i vrijednost tadašnjeg i današnjeg novca, opcenito danas su svi sportovi deseterostruko skuplji, popraceniji itd itd, a vrijednost novca je manja…ugl jako puno faktora igra ulogu…i da f1 je sport za auto elitu..i ovo što sam ja napisao se baš odnosi na to da se troškovi povečavaju, a medijima, navijačima itd se stalno prikazuje situacija obrnuto.

paalfi

jedan ogromni balon koji se napuhava i samo je pitanje kad če puknuti kako u svijetu tako i u F1

Related Posts