FIA je prije nekoliko dana McLarenovom dobavljaču motora omogućila razvoj motora u sezoni, ali uz određena ograničenja. Mercedes, Ferrari i Renault u 2015. mogu iskoristiti 32 tokena, a ono što će Honda ove godine imati na raspolaganju je prosječan broj neiskorištenih tokena ostalih proizvođača do prve utrke u Australiji koja je na rasporedu 15. ožujka.
Michael Schmidt, cijenjeni dopisnik njemačkog Auto Motor und Sporta, tvrdi da ima više informacija o planovima Hondinih konkurenata. Iako je Mercedesov plan bio započeti sezonu sa starim motorom, Schmidt je citirao glasnogovornika njemačke momčadi koji je potvrdio da će Mercedes sezonu započeti s ovogodišnjom specifikacijom svog V6 turbo motora.
Tvrdi da je razlog Mercedesove promjene plana upravo taj što je Hondi omogućen razvoj motora u sezoni, i to po sustavu neiskorištenih tokena ostalih proizvođača. Ako bi Mercedes u Melbourne došao s neiskorištena 32 tokena, Hondin prosjek bi se tada drastično povećao.
Schmidt kaže da će Mercedes u Australiju vjerojatno doći sa samo 6 tokena na raspolaganju. Renault će navodno imati 7, a Ferrari 12. Honda će tako ostati sa samo 8 tokena koje će moći iskoristiti u 2015. A ako je suditi po španjolskom AS-u, Japanci još uvijek nisu zadovoljni:
“Traže daljnje pojašnjenje. Žele biti kao svi ostali, s 32 tokena za razvoj.”
tu i tamo i bernie može napravit dobro djelo.
http://www.grandprix247.com/2015/01/23/ecclestone-urged-fia-to-include-honda-in-engine-unfreeze/
Merdza je proosle sezone napravila odlican posao . Motor , menjac ,sasija VRH !! Mana lose kocnice i nista vise . Honda je poznata po turbo motorima , Da nije tako nebi ih svaki tim u Indy Caru koristio . Od 2005 pa do danas imali su samo jedno odustajanje zbog motora tj. zbog alternatora .
Honda poznata po turbo motorima?!?! Kojima to izuzev ere u F1?
lijepo to zvuči ali bilo je više odustajanja od jednog…zastarjeli su ti podaci.
i chevrolet od povratka u indycar je uspješniji od honde.
Ovi tokeni su čisto s….
Dajte ljudima da rade i tko najbolje napravi nek pobjeđuje.
Ovako mogu pogledat prvu utrku i znam tko nosi naslov.
ma ne moraš čekati prvu utrku, Mercedes će poharati vjeruj mi na riječi 🙂
Ako nema limita onda ce bit prvi onaj ko najvise ulozi. Merc je u velikoj prednosti dok iza merca ocekujem rb te bitku honde i ferrarija.
to je cisto nagadjanje ali smatram da ce tako nekako bit.
vjerujem da će ispred Ferrarija osim naravno Mercedesa biti RB, te i Williams i Lotus, a možda čak i Honda ..
Odredi se novcani iznos identican na sve, a neka trose kad i kako ih volja. Problem solved
Al svejedno tesko je pratit to koliko novca je potroseno na razvoj, testiranja ili bilo sto drugo…
Bilo bi bolje da su limitirane na drukcije nacine pravilima tako da im se oduzme mogucnost odudaranja od ostalih po naprednosti. npr 700ks +-20ks i slicno…
Kad su duhanske kompanije bili sponzori onda je bilo para ko blata, u svakom sportu.
Ehhh, nisam pusac i mrzin duvan iz dubine duse. Ali fale mi u F1 hehe
Formula Cirkus
Steta.Radi Honde,tj. papaka u maFia-i Mercedes mora doci sa novom specifikacijom motora i time debelo izgubiti na taktickoj prednosti. Ma ja jesam za manje restrikcije,ali ekipa ako im se kako kazete dozvoli slobodan razvoj motora,pa jeste li svjesni kolika bi ulaganja mocnijih timova bila. Jeste li se zapitali kako bi izgledao grid buducnosti!? U roku dvi sezone imali bi na grdu vise bolida istog tima,tj. Red Bulla,Ferrarija,mozda McLarena,vrlo upitno Mercedesa i nikoga vise.Cemu onda uopce prelazak na V6 ako cemo sada pustiti slobodan razvoj,al u tom slucaju nije isplativije bilo ostati na starim motorima!? Dajte se odlucite hocemo stedjet ili… Read more »
@dakako nešto mi je smetalo u tvojim razmišljanjima i nikako da odgonetnem što… Ono, tvrdnja da će Mercedes doći na prvu utrku sa 30 potrošenih tokena zbog Honde, nekako mi je zvučalo i zvuči uplašeno, kao da se boje McLaren Honde… No nije to bio razlog zbog čega mi je to bilo neobično… A onda mi je sinulo! Nije to odluka Mercedesa samoga, jer valjda se nešto pita i ekipe kojima Mercedes prodaje motore, dakle Williams, Lotus i FI. Ne može im Mercedes reći danas idu ovi motori, sutra kažu, sorry zahebali smo se, idu ovi novi motori… Cjelokupna šasija… Read more »
i drugo, oni su ušli sada, prvu godinu u F1 i imati će na raspolaganju samo 4 motora za 20 utrka. Prošle godine su timovi imali po 5 motora za 19 utrka. Tko je drugim timovima kriv što su startali prošle godine?
Čitav sustav je napravljen naopako i nepravedno, ili prema novim dobavljačima, ili prema onima koji su već bili unutar novih pravila…. Dakle, zaključak je – NEPRAVEDNO! I to prema svima!
Pa tesko je svakome udovoljiti, ali se slazem da su pravila o razvoju PJ u najmanju ruku nepravedna, a svakako su donesena bez promisljanja i plana. Kako ce razrijesiti situaciju ako, hipotetski naravno, sezone 2017. neki novi dobavljac zazeli uci u F1? Koliko ce on dobiti tokena? Po ovim pravilima, kako ja to vidim, to je nemoguce jer ce u tom slucaju biti totalno zakinut.
dakako slažem se s nekim tvojim mišljenjima ali oko razvoja motora nikako. Ako Mercedes razvije novi i bolji motor i njegove ekipe će ga dobiti ali ga nisu one razvijale već Mercedes a isto važi za ostale dobavljaće motora koji su ujedno glavni igrači ali i najveći potrošaći. Npr ako Renault i Ferrari nepoprave motore njihovim drugim ekipama bolje je da nedolaze na grid. Jesi ti izdurao dominacije Ferrarija i Red Bulla. Ali Red Bull i Ferrari kad su osvajali naslove su se mjenjala pravila da ih se uspori dok to se nije dogodilo. I niti u jednoj sezoni npr… Read more »
Potpis! 🙁
Ja nekako imam osjećaj da su ludi japanci napravili ubojiti motor.. ne znam možda se varam, al jedva čekam tu Mclaren Hondu da vidim..
mislim da se Honda napravila dobar posao,ne sumnjam u njih… 😉
Da su napravili dobar motor nebi kukali radi ovakvih gluposti. Prvo su govorili kako im je prednost što će moći duže razvijati motor. Sad kako se bliži sezona sve više nezadovoljstva. I hoće odmah u prvoj sezoni 32 tokena. Đe si, šta ima. Izgleda da su se japanci gadno precjenili.
nije stvar da nisu napravili dobar motor,nego se bune sto ce svi imati mogucnosti razvijati motor cijelu godinu a oni ne smiju,di je tu ferplay…???? ljudi daj budite razumni i stavite se u njihovu poziciju…??
Joj pa nekima stvarno treba crtati. Gdje je neograničen razvoj do kraja februara, za razliku od ovih koji samo mogu promjeniti 48% prošlogodišnjeg motora, kojeg kroz čitavu prošlu sezonu nisu smjeli dirati, jer je bio zamrznut razvoj. A sad Hoće Honda da ga može razvijati kroz sezonu, bez obzira na neograničen razvoj godinu dana više od ostalih…
Ja nekako mislim da su nesto zeznuli, al vidjet cemo za 10-ak dana
Samo plač, kuknjava i tužakanje – čini mi se da se Honda već zarazila Alonsovim sindromom.
😛 😛
o cemu ti pricas covjece!!!!!!??????????? :/
Daj mi molim te objasni to Alonsovo kukanje?
…pa ovo je bilo realno za očekivati što se tiče Mercedesa, iako vjerujem da bi i sa prošlogodišnjom specifikacijom motora bez brige šišali sve ostale ove sezone bez obzira na razvoj motora kod Ferrarija i Renaulta….sva ta sr*nja oko tih tokena i razvoja motora nije ono što bi F1 trebala biti, ali dobro, imamo što imamo, a što se tiče Honde (bez obzira što navijam za Fernanda) također mislim da je pravilo pošteno jer su ipak imali jednu godinu ekstra za razvoj u odnosu na ostale proizvođače….iako bi ja, a vjerujem i svi ostali bili najsretniji kada ne bi bilo… Read more »
Mislim da se razvoj motora treba skroz otključati bez ikakvih tokena i da se oni mogu razvijati tijekom sezone tako da Renault i Ferrari mogu stici Mercedes i Hondu. Mercedes je naravno ispred svih je neki kažu da su izračuni i simulacije za ono što ce postati PU106A hybrid tj njihova pogonska jedinica krenuli 2010 ili 2011,Honda bi također mogla biti u prednosti jer su imali 2-3 godine razvoja a vjerovatno su i tijekom GP vikenda bili u Mclarenovoj garaži i proučili Mercedesov motor. Prve godine treba zaključati razvoj motora za proizvođača koji je tek ušao u sport s određenim… Read more »
.slažem se. Mislim jedino da bi motore unutar zadanih specifikacija trebalo moći razvijati bez ograničenja s obzirom na to što su V6hibridi uvedeni zbog razvoja komercijalnih agregata. Bilo kakvo ograničavanje razvoja u tom svjetlu nema nikakve logike.
malo bahato od honde 32 ali također premalo 8 ,imaju razloga za nezadovoljstvo jer ako cemo biti posteni trebali su im dati bar 16 tokena iako su imali godinu u kojoj su mogli raditi sto hoce,znaju i oni da se jednostavno ne mogu boriti s meckom i pouzdanost im je klimava tako da ja moram priznati da nisam neki optimist za mclaren hondu ove sezone.kad sam cuo njihov motor neopisivo me podjsjeca na ferrari prejak zvuk sto je odmah u startu lose jer se nepotrebno previse trosi snaga i energija kroz ispuh,druga stvar je sto se turbo prakticki necuje tako… Read more »
Cijenim hondu, al 32 tokena to je previse, ovo je skroz OK sadasnje pravilo, imali su godinu vise za razvoj, i vidjeli su mane i prednosti na ostalim motorima, da dobe 32 tokena na paspolaganje bili bi u ogromnoj prednosti, a to nebi bilo posteno
slažem se, (koliko god ja navijo za hondu).
Na koji način su mogli vidjeti prednosti i mane na drugim motorima? Superrendgenskim senzorima koje još nisu ni izmislili? Šta možeš drastično mijenjati kad je motor koji su konstruirali, radi na stolu? Pa, oni još uvijek nisu stavili svoj motor u McLarenovu šasiju( ne računam onaj neuspjeli pokušaj testiranja), a drugi imaju cijelu odvoženu sezonu, kakva bila da bila.
Mclaren je koristio mercedesov motor proslu sezonu, sigurno su nesto prenjeli Hondi, a i uz to imali su vise vremena za razvoj od drugih momcadi
Pa sam McLaren je bio uskraćen informacijama od strane Mercedesa i to puno više nego ostale ekipe koje koriste Mercov motor. Daj se više okanite glupog razmišljanja da su Hondini inžinjeri mogli vidjeti nedostatke na drugima. Gdje? Dok drugi bolidi jure stazom? Ili možda u 4-5 sek dok mijenjaju gume. Šta je vama ljudi?
@raca
imali su pristup boskevima, telemetriji…
nedovoljno za neke značajnije informacije