Villeneuve traži promjene pravila o sigurnosnom automobilu

Svjetski prvak iz 1997. Jacques Villeneuve pozvao je na promjene pravila o sigurnosnom automobilu nakon nesreće Julesa Bianchija tijekom VN Japana gdje je dobio teške i po život opasne ozljede glave. Nakon izlijetanja u zavoju broj 7 nesretni Francuz je udario u pomoćno vozilo koje je tada trebalo maknuti Sauber Adriana Sutila a suci su ubrzo pokazali crvene zastave. Sigurnosni automobil na stazu je izašao poslije Julesove nesreće ali Villeneuve smatra da je to trebalo učiniti i krug ranije kada je na istom mjestu sa staze izletio i Adrian Sutil.

“Pravila o sigurnosnom automobilu moraju biti promijenjena. Uzmimo za primjer SAD gdje sigurnosni automobil izađe na stazu kad god se dogodi nesreća. Nekada to uspori utrku ali barem izbjegnete slučajeve poput jučerašnjeg kao i ljudski aspekt donošenja odluke.”

Jacques dodaje da se uvijek protivio žutim zastavama koja pokrivaju mjesto nesreće umjesto sigurnosnog automobila.

“Kada sam se ja utrkivao u slučaju svog sudara uvijek sam se brinuo hoće li se drugi bolid zabiti u mene. Nikada mi se nisu sviđale samo žute zastave. Tada usporite ali koliko? Može se dogoditi da vam pukne guma ili da imate grešku na ovjesu. Nakon svake nesreće na stazu treba izaći sigurnosni automobil. Nije važno koliko ta odluka može biti loša.”

Prošlih sezona izbjegli su se slični incidenti a Villeneuve smatra da je u pitanju samo sreća.

“Čudim se što se nešto slično nikada prije nije dogodilo. Mislim da je samo sreća u pitanju. Vozači često prokližu kada su drugi vozači već proklizali te ih od sudara dijele centimetri.”

37 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
SpeedyDS1998Senna

Kad bi Charlie slao SC na vrijeme nebi se dogadala ovakva sranja,limitator brzine je totalna glupost ,pa da teoretski to napravis bilo kojem autu ,odjednom sa npr 280 na 60?! Teoretski neizvedivo a cak i da je,opasno je i glupo u najmanju ruku,jednostavno slanje SC-a rijesava sve,elektronike vec imamo i previse,a ovakav tip elektronike moze samo jos vise dovest vozace u opasnost,mislim sa 280-300 kmh najednom da te elektronika blokira na 60 i snizi obrtaje ispod 10k? Molim vas ,ljudi,koji god to pisete ,promislite malo prvo. Da to napravite obicnom autu sta bi se desilo?! Ode sve u picic micic,ovo… Read more »

kreso

Mislim da sutilov bolid a ni zelena zastava nije utjecala na doticnu nesrecu…svi su prosli kroz taj zavoj a jules izletio..nazalost..al ipak vozaci su ti koji bi trebali mislit na svoju i tuđu sigurnost i prilagodit brzinu uvjetima…

JureMcM

Suci očito ne doživljavaju Sutilov bolid na stazi! Sjetite se VN Njemačke i njegovog bolida na sred staze 2 kruga bez SC-a!!! Previše kocke, previše … žalosno da se moralo dogoditi ovako nešto da se dignu na noge!!!

ttoni

Ovo je strasno.Boze pomozi Julesu. https://www.youtube.com/watch?v=v62763_d2HE

pdl

Pogledajte ovaj video i vidjecete idiota koji mase zelenom zastavom iznad dizalice!Koliko je meni poznato to znaci da nema vise opasnosti na tom dijelu staze.

MLAĐO

Teško je nekoga nazvati idiotom zato što radi kako mu je naređeno, a drugačije ne smije jer onda on snosi odgovornost za sve. Zelena zastava, u ovom slučaju, znači da nema opasnosti u narednom sektoru. Za ovaj sektor u kome je bila nesreća, mahali su suci ispred.

Ronin

pdl << više informacije ti ne bi škodilo zašto je zelena zastava tu

Desmosedici

Mislim da bi bilo vrlo korisno i efikasno da ovi traktori kranovi imaju gumirane odbojnike oko cijelog vozila, a koji bi u slučaju naleta bolida na njih ublažili udarac i spriječili da se bolid podvuče pod njih. To tehnički ne bi bilo skupo niti komplicirano izvesti.

_marko_

ma jedino pravo i pošteno bi bilo da se sucima dopusti dvostruka telemtrija u smislu ograničavanja brzine u slučaju nesreće. Znači glavni sudac u kompjuteru označi mesto s povećanom opasnosću i kompjuter automatski pošalje taj podatak u kompjutere u bolidima te im software na tom mjestu automatski blokira motore na neku određenu brzinu. recimo 80 km/h. Kad sudac u kompu prijavi kraj opsanosti blokada se skida s motora i svi nastavljaju dalje.
znači nema potrebe za safety carom i nema mjesta ljudskoj pogreški (niti sučevoj niti vozačevoj).

Alen Šmit

Jednostavniji bi bio sistem koji postoji u WEC,pravilo code 60.Vozači dobijaju tu kodu i automtski usporavaju na 60kmh na mestima gde sudac odluči.No tako nešto je trenutno nemoguće u f1 koja je ultrabrza,vozači bi se morali dobro istrenirati da bi bili sposobni u pravom mestu i vremnu koristiti kodu 60.Sa sistemom coda 60 gotovo da i netreba SC.

hattrick

Da sigurno… bolid ide 160 i sudac ti u najnezgodnijem trenutnku bez tvog znanja “blokira mašinu” (kaj god), i na kraju završiš u zidu kao metak.. koji biser. 😀 Znaš da vozači itekako vježbaju ulazak u boks kako bi optimalno prilagodili brzinu na onu “automatsku” (sa skresanim obrtajima), s tim da imaju točno određenu točku (linju) koja mu je uvjek na istom mjestu.. nije to samo tako izvedino, kao u kompjuterskoj igrici. Netko ti najedamput sreže obrtaje, a tvoj bolid nastavlja ići sa smanjenom brzinom ko po šinama, kao da se nije ništa dogodilo. _____________________________________________ Nije problem ni u SCima,… Read more »

_marko_

ako misliš da moj priejdlog ide prema tome da sudac zablokira motor u sekundi s 16000 na 1000 okr/min, onda si ti stvaro BISER. Možda previše igrica igraš. Moje prijedlog: sudac odluči koji dio da se vozi sporije, uključi naredbu i bolid lagano uspori zavoj il dva prije umjerenim usporavanjem a ne u sekundi. Naravno preko team radija ili lampicom na volanu se vozače obavijesti o tome prije nego se desi to usporavanje. PROBLEM JE U SCu it ogroman, jer uvijek vozač u vodstvu izgubi prednsot, a često vozači od iza niti krivi ni dužni profitiraju jer su baš kod… Read more »

Ronin

Lol da ugrade robote u bolide možda bi bilo bolje onda bi se mogli i sudarati. Dajte najte ovo je utrkivanje! Sad se sagledavaju posljedice i ne vidi se očigledno da tu vozač snosi veliku odgovornost.

Korisnik

samo SC je pravi limitator brzine jer to znači da na cijeloj stazi nema pretjecanja, žute zastave su samo za jedan sektor i nikako ne bi mogao natjerati da svi dovoljno uspore, usporavanje na ograničenje kao u boksu je pomalo i opasno (ovisno o stazi i poziciji, moglo bi se desit da sa 280 moraš kočit na 60 ili 80 koliko je već) tako da i to otpada i ostaje dobri stari SC, jer čim se objavi izlazak automatski svi dižu nogu s gasa na cijeloj stazi, i ovo pravilo bi uveo obavezno za kišu, za suhe uvjete bi se… Read more »

_marko_

vozač mora kočiti i kad SC izađe i zato ako se izda naredba onda može i vozač zakociti ili bolid koristeći kompjuter i da dalje bolidi imaju blokadu i onda nema prebrze vožnje.

ionako danas se dopušta vozačima koji su cijeli krug iza da obiđu SC i vrate se u isti krug.
to je najopasnija radnja.

Korisnik

pa to sam i napisao u momentu izlaska SC svi puštaju gas i netreba ti nikakva blokada ni ništa, to se zna i svi će pustit gas

obilaženje SC da se svi vrate u isti krug po meni nije opasno jer ih on pusti tak na kraju kad sve staza očisti, čak i da se desi neki sudar između bolida u koloni iza SC to nemože nikako biti opasno samo loša sreća, ali mislim da nije bilo takvih situacija

_marko_

pa u trenutku izlijetanaj Bianchi nije bil u utrci s nekim, već je sam kružil stazom i pokušaval dostići ove ispred. Isto bi se vjerojatno desilo da je na stazi SC koji ga je pustil da ih dostigne. znači vozil bi punom brzinom taj krug i vrlo vjerojatno izletel na istom mestu.
a između ostalog bile su žute zastave koje znače da treba pustiti gas pa Bianchi nije.

HeatBlast -.-

treba promjeniti pravilo o zutim zastavama i o brzini kojom smiju prolaziti kroz dionicu koja je pod zutim zastavama, a ne SC za svako sranje :facepalm:
znaci ovdje je do sudije koji stojao na tornju, mahao je pogresnom zastavom, kazne i zato treba uvest’ 🙂
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=707448239330112&id=648057451935858

Mrav074

To se vec da diskutirat. Sudac stoji tocno povise mista Sutilovog izljetanja, moguce je da zelena zastava vrijedi da se izad te tocke smije nastavit utrkivanje.
A ebo Sutilova izjava di kaze da je zeznut zavoji i da bi pri izljetanju bez obzira na vrijeme trebalo razmislit o SC http://m.youtube.com/watch?v=yCAt1muj-t4

Ronin

I tebi ne bi škodilo više informacije da se ne povodiš za bedakima sa FB

HeatBlast -.-

shvatio sam nakon sto sam na forumu vidio sliku da to nije greska sudije 😉

Jeremy Clarkson

Problem je u tome što se nitko ne pridržava žutih zastava sam Jules je ako je vjerovati f1 app vozio oko 200km/h pod duplim žutim zastavama, ali ni ostali nisu bili bolji. Treba to bolje kontrolirati i uvet neke kazne. Možda se treba ugledati na wec i uvest zonu 60 ali to je možda presporo za f1. http://www.gfycat.com/TediousConsiderateBlacknorwegianelkhound

757

https://www.youtube.com/watch?v=eihxiOzfjNY
Evo primjera kako se vozi pod žutim zastavama i nikome niš, ali tako svi voze.
po meni treba ograničiti brzinu gdje su žute zastave

f-duct

Suci uz stazu su mahali zelenim zastavama i vozačima je javljeno da smiju pretjecati.
Ako želiš, zaljepim ti link, s obzirom da i dvije godine nakon toga živiš u uvjerenju da je FIA-i to nekako promaklo.

Crnac

Je, dok su Bianchia

Crnac

Je, netom nakon unfala, dok su Bianchia još vadili iz bolida, TOCNO IZNAD NJEGA sudac mase zelenom zastavom ??? Na bilo kojoj snimci se vidi.

Ronin

Ne donosi odluku taj sudac kojom će zastavom mahati ?? Pogledaj da to nije dugo trajalo dok je promjenjeno sa žutom i SC tablom

mika

Mislim da je najbolje i najsigurnije da vozači sjede u boxevima i da voze aute na daljinsko upravljanje.

Luka Tunjić

Mogili bi slomiti prst…

hattrick

Bravo, ukro’ si mi riječ iz usta 😀

Vettel-Mostar

Lako je bit pametan poslje a tko će malom Julesu vratit njegovo utrkivanje i najvažnije njegov život! Ipak, moram reci da nitko ovo nije mogao predvidjeti jer većina nas se zivcira kada vidi sc radi gluposti ali ipak trebamo shvatit da se tu radi o ljudskim životima i da njihova sigurnost treba biti na prvom mjestu…divimo se svi vozacima proslog stoljece kojima je život visio o koncu ali kad vidis koliko je sve sigurnije i evo opet se desi nesreća po djavlu ali.ne treba kriviti nikoga ponajmanje FIAu jer mislim kako čine sve kako bi zaštitili vozače

KIX

U pravi si.FIA gleda da bi maximalno zaštitila vozače i osigurala im što veću sigurnost kod takvih nezgoda.Upravo je zbog toga i uvela sva ova ograničenja.Nije na nama da sudimo tko je kriv nego da se nadamo da će se Jules što prije oporavit.

Luka Tunjić

Prije bi svi rekli da je kreten, a sad će svi reći da je u pravu. Kako ide izreka “Bolje spriječiti nego liječiti”

jsosic

Ne treba SC dovoljno je u slucaju ovakve nesrece ograniciti brzinu u zutom sektoru na pit limiter. Ko prekrsi drive through, puno dinamicnije, a nema potrebe za SC-om.

Takodjer Villeneuve zaboravlja koliko su SC-evi efikasniji u USA, u F1 SC stoji po minimalno 10 krugova, to se treba drasticno srezati, da SC moze izaci na stazu i vratiti se u box u max 3 kruga… KAd bi imali te blitzkrieg SC periode onda bi se slagao s njim.

sti_zu

meni je glupo da se broje krugovi koji se odvoze pod SC-om, neka se on vozi koliko je potrebno, ali neka se nastavi od kruga kad je ušao …

Ronin

To je neizvodivo jer bi bolidi morali nositi puno više goriva, a i vrijeme je limitirano za utrku.

Realist

Sada se svi prave pametni: oni bi napravili ono, ovi bi napravili ovo, ali činjenica je da utrka uopće nije bila toliko opasna, šanse da se dogodi ovo što se dogodilo nisu bile velike al eto, dogodilo se. I što sad? Pa ti vozači dobivaju milijune dolara da voze bolide. Milijune. Znači jedino što u životu trebaju raditi je VOZITI. I oni se onda žale na vremenske uvjete. Pa beskičmenjaci jedni, kako su prije vozači mogli voziti u uvjetima 585964 puta gorima od ovih. I zašto je safety car trebao biti na startu trke? Pa mogli su imat normalan start,… Read more »

Related Posts