McLarenov trkaći direktor Eric Boullier misli da je Red Bull koristio kodirane poruke tijekom VN Singapura kako bi Danielu Ricciardu pomogao zadržati treće mjesto. FIA je uoči utrke zabranila poruke koje utječu na performanse vozača ali ostaje dozvoljena pomoć oko tehničkih i sigurnosnih pitanja te pouzdanosti. U trenucima kada je imao probleme s baterijama i dok je iza njega bio Fernando Alonso, Australcu su iz momčadi rekli: ‘Izbjegavanje rubnjaka može pomoći oko problema s bolidom’. Momčadima je rečeno da su poruke koje se tiču kontakta s rubnjacima zabranjene a Boullier vjeruje da Red Bull ne igra pravedno.
“To nas čini zaposlenijima jer slušamo druge da vidimo rade li išta slično onome što je Red Bull dva puta učinio s Ricciardom. Da, mislim da je to bila kodirana poruka. Na FIA-i je da istraži a ne na meni ali to je bila čudna poruka. Jednom bi bilo u redu ali dva ili tri puta je pomalo čudno”, rekao je Boullier.
Međutim, Red Bullov šef Christian Horner tvrdi da je Red Bull ovaj slučaj riješio s Whitingom te je dodao da ne vjeruje da su prekršili bilo koji dio novih pravila po pitanju radijske komunikacije.
“I da nema zabrane određenih dijelova radijske komunikacije ne bi nam bilo ništa lakše zadržati Ricciarda na trećem mjestu. Razgovarali smo s Charliejem, rekli smo mu da Daniel ima neke probleme s pouzdanošću i to je bio razlog zašto mu je rečeno da izbjegava rubnjake, to je činilo štetu na baterijama.”
“Ovi bolidi su tako komplicirani. Strašno se puno toga događa. Potpuno podržavam zabranu pomaganja vozačima preko radija. Nije inženjerov posao vozaču reći da koči 10 metara kasnije ili da skrene ranije ali ove pogonske jedinice su tako komplicirane pa su neke poruke jako važne samo zbog pouzdanosti i sigurnosti”, zaključio je Horner.
Alonso odlazi iz Ferarija na kraju sezone,a ovdje niko nista ne objavljuje. Kad vec moramo ovdje komentarisati o tome, recu da mi je drago sto odlazi,nikad ga nisam volio,ali ne sporim vozacke sposobnosti,zabari su mu unistili karijeru.Navijac sam Vettela i ne bih volio da predje tamo,bojim se da ga cekaju slicne godine kao Alonsa.
Šta je vama nejde Alonso nikuda,al da se ne davimo ovdje pitat cu vas sljedece godine sve vas koji govorite da Alonso odlazi iz ferrarija
pohvalno je da opet radi forum.
ali mogli ste barem jednu novu vijest objavit u zadnjih 36 sati.
100% U PRAVU…ne razumijem ih…. :/
Vjerojatno ce Bianchi zamjenit Alonsa u Fer.za 2015., a Vettel od 2016. Ceka se objava za ono prvo.
Ne, RB je pogrijesio trebali su javit Vettelu (ono svjetski prvak pff) kako mi je drago sto te red bull obara u drugog vozaca. Ovdje se dokazuje razlika ni tim radio tebi ne pomoze. Za razliku od Lewisa koji nadje i onih .007
Riciardo vozacina, eto njega u crveni dres iduce sez da pokaze kako se vozi crni konjić.
?
Evo posto je Mclaren u naslovu…
Sada vi poricite kolko ocete, al di ina dima ima i vatre i koja se nakon svakog debakla Ferraria sve vise pojacava
http://www.racingfanatic.net/2014/09/fernando-alonsosscuderia-ferrari-future.html?m=1
Frustriran sam totalno priznam.volio bih da se to desi pa kud puklo samo zato jer Ferrari nije zaslužio Alonsa pa nek bude i lošija Honda al dosta ih je izvlačio sve ove godine AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Zapamti sta ti ja kazem. Honda ce bit daleko daleko od lose momcadi
Honda ce biti kao Renault i Ferrari ove sezone, jer je nemoguce da Honda bez iskustva sa novom PJ napravi bolju PJ od proizvodjaca koji vec imaju sezonu iskustva… nema sanse da Honda napravi najbolju PJ 🙂
Je eno dosada su se bavili uzgojom kumpira pa se tek za 3 miseca pribacuju na motore… Daj molin te
Dali se sta govori ili netko zna o tkzv.odmrzavanju motora po meni je to jedina prava stvar trenutno za spas F1.
Ni prvi ni zadnji puta da ih krše…samo zašto se ne kažnjavaju? :/
Da su kršili bili bi i kažnjeni 😉 To kaj mi mislimo da krše nije relevantna stvar.
Some say chat, I say cheat! 😛
Mc’Larenov navijac : Eric, ufatite se vi aerodinamike bolida, nadogradite tu kantu i ne sramotite se porazom od jedne Force Indie… a kad ste vec kod Cheatovanja, smislite i vi koji, znate bolje od RBR da se WCC osvaja i na prljav nacin 🙂
A tko ce drugi ne rb krsit pravila,za njih pravila nikada nisu vrijedila,uvijek su ih krsili pogotovo kad se sjetim brazila kako se vettel izvrtio pao na 20 poz i pod zutim zastavama u tri kruga stigao na 7 poz,toliko o pravilima i rb-u..
Još jedan F1 znalac…
… htio si reći mulac.
Kao što rekoh na samoj najavi novih pravila da će to biti sranje. Zabrani svaku komunikaciji osim odlaska u box ili pusti sve.
Ovako će uvijek biti prigovora i pokušaja varanja.
Sezona tužakanja je počela.
“Lewis Nicole je u paddocku”- vozi brže
“Roscoe je u boxu” – mehanički kvar
i sl.
Meni nije jasno šta mclaren ima optuživati red bull, svejedno su miljama daleko od njih. ako bi ikome trebali tražiti naznake varanja onda je to force india…
oni ne varaju
Nema veze gdje je tko na tablici, pravila su tu da se poštuju , i vrijede za RB jednako kao i za MLaren, pa ako netko vara treba dobiti kaznu. A to što su više manje sve promjene pravila doslovno debilne zadnjih godina to je neka druga stvar o kojoj mi je više muka pričati.
tako je
McL je optužen, iako to nije utjecalo te godine ni na šta, i kažnjen. Drastično. Konstruktorske bodove su zaslužili na stazi, a izgubili za zelenim stolom. Pravila.
Rekao sam ja. Krokodili će nisko letjeti ovog vikenda.
Imao je Ricci problema sa elektronikom. To s rubnicima ok, ako tresu. meni je zanimljivija druga poruka koju je dobio kad je Alonso počeo stiskat, 48 krug, “koristi overtake od zavoja br. 1 do zavoja br. 7, svaki krug, dok se problem bolida ne riješi”. Koji problem rješava overtake baš između tih zavoja gdje su DRS zone? Ništa drugo nego instrukcija kako da održi razmak od Alonsa. Poslije Ricci nije išao u prestizanje Seba jer bi ga dao na pladnju Alonsu, bolje da su uzeli max. bodova na taj način, to je ok, timski rad. Ovo s overtake je prošlo… Read more »
Sljedeči put moraju izmislit nešto tipa Navajo.
Ps.Ak neko slučajno nije upučen,mogu mu objasnit.Zanimljivo je.
Dimni signali ili hukanje kakvo? 🙂
Bednjanski dijalekt možda?
2.ww.Pacifik.Ameri uzeli Navajose čiji jezik nije znao nitko osim njih samih i od njih napravili šifrante-dešifrante.Indijanci su na svom jeziku davali otvorene radio i ostale poruke koje Japanci nisu “dešifrirali”do danas.Lukavo,mora se priznati.
Edit
Bravo Dani,skoro pa tak.
Iako sam navijač RBa, u svakom slučaju se slažem.. u jednom trenutku mi nije bilo jasno što rade sa one strane boxa, bio sam siguran da će biti sranja nakon (mislim) te poruke.. no očito nije. Mislim da je upravo to bio slučaj koji si rekao, ili još koji. No očito je prošlo… nadam se da će sljedeći put malo pripazit.. također i sa Vettelom. Nekak sam imao dojam da im je jezik malo duži, pa sam laganu stravu proživljavao. Bilo bi glupo da vozač pokupi kaznu radi njih.
🙂 jedino mi ima smisla zbog sigurnosti, prekrcavanje ES-a, neki razlog da mora više koristit overtake, ali zašto onda dati uputu točno na kojem mjestu da ga koristi? Logično bi bila poruka koristi overtake svaki krug, dok se problem (ako ga ima) ne riješi. Ako su rekli da vozač mora sam odlučivati o snazi između ostalog, nisu mu trebali reći gdje nego “koristi overtake dok se problem ne riješi”. Ovako je ispala čista instrukcija, to “gdje” nikakvu sigurnost ne opravdava, ako je već morao koristiti overtake. Istina, vozač to nije tražio, ali se tiče direktno njegovih performansi, pa je nemoguće… Read more »
Zeus slažem se sa napisanim ali ako se nevaram bio je članak o zabrani radio veze i (moram pogledati kasnije) da je trenutno na snazi samo mali paket zabrane te da ovo još ne ulazi u to ove sezone. Ili? …moram ponovno pogledati tu listu.
Ups! moja greška! …aada sam pogledao i jasno piše da je zabranjena komunikacija za bilo koje dugme za pretjecanje pa i o kontaķtu sa rubnjacima… joj joj joj…
Tow.. istina je da su malo olabavili, no kako je Zeus rekao, ovo mi je izgledalo direktno pomaganje vozaču kako da si pomogne u utrci naspram drugog vozača. Sada se ne smije govoriti kada neki drugi vozač iskorištava svoj ERS koji se može isčitavati ubiranjem energije po blinkanju bolida i većoj brzini tokom iskorištavanja istog u sektoru, još bolje nakon određenog zavoja. Ako vozaču kažeš da koristi “overtake” tipku na određenom djelu, uglavnom si mu sve rekao, samo kroz rukavice.. No vjerujem da je FIA nakon prigovora vozača ozbiljno popustila u svojim namjerama da zaoštre primjenu pravilnika pošto nije to… Read more »
A moj Mclarene i vi želite izvući svaki živi bod, nije to više ta momčad, nažalost……
A nego što? Trebali bi bodove ljubazno prepuštati drugima?
Fura te olimpijski duh – nije važno pobijediti, važno je sudjelovati ?
Bojleru bi bilo pametnije da pripazi na temperaturu vode,da mu Magnussen opet ne dobi opekline.
Fernando is faster then you.Please confirm that you understand the message.
daniel is quicker than you, ostatak uopće neću pisati
Pa nisam ja ovo izmislio
Ti si izmislio RedBull daje ti krila pardon naslov, brzo zaboravljamo odnosno odustajemo od svojih parola…ne ljuti se moramo se malo zafrkavat
Nisam ja odusto od toga.Necu sad to koristit kad necemo osvojit naslov.
🙂 to volim cut….
Imam povjerljive podatke koje dobivaju samo redbullovi navijači na Vip PM koje govore sve moguće tajne kodove za RMporuke.. koje vam naravno kao vjerni RB fan neću otkriti kako ne bi kompromitirao svoj omiljeni tim. Samo ću reći da su na sve mislili, i to drže u granicama koliko im zakon dozvoljava… kao inače. 😉
JeRgovic ; moji ljudi su mi javili, rekao mi berni
LOOL
Pa hatrick i Jergovic su ko braca blizanci
a nista da bi sve bilo fer posteno ukinut radio, telemetriju.i sve moguce senzore .dugmice .ekrancice.a po mogucnosti stavit stop svjetla da se vidi kad ko koci :)))
Ma dosta je da samo vrate kvačilo i ručicu mjenjača.
.očekivano…ova je zabrana samo razlog za jamranje nakon neuspjeha…i toga će biti nakon svake utrke.
Kad će se, pobogu, ostale momčadi početi fokusirati na svoj posao i svoje probleme, a prestati upirati prstom u druge?! Red Bullu se već dugi niz godina pokušava svašta pripisati. Imali su toliko optužbi da je gotovo nevjerojatno koliko su puta bili pod FIA-nom kontrolom i nikada, ama baš nikada nije otkriveno ništa nelegalno. Možete vi zvati Red Bull običnom tvornicom pića, ali oni su postali puno više od toga. Oni su brend i napravili su toliko toga za svjetski motosport. I u reliju, i u Formuli, i u nizu drugih kategorija… Imaju strašnu ekipu i odlične ljude sa briljantnim… Read more »
Potpisujem ovo što je Franco rekao. Navijač sam Mclarena i ne sviđa mi se što naš šef momčadi priča o porukama unutar RB-a, a istodobno jedna Forca Indija koja ima ne znam koliko puta manji budžet nas “šamara” cijelu sezonu! Ovo s porukama je posao FIA-e i njezinih sudaca, a ja se nadam da će Eric Boullier prestati gledati u “tuđa dvorišta” i početi raditi na “svom dvorištu”….ove zadnje dvije godine su sramotne za momčad kalibra Mclarena….
Baš tako,šef lupa gluposti da odvuče pozornost od loših rezultata McLarena,i baš je glupost odabrao,bilo je više takvih poruka,šta bi sad netko trebao čitati između redaka i paziti na svaku riječ,uostalom je jako teško provedivo pravilo.Pametnije mu je da se uhvati svojih problema,a ne da daje izjave da su gotovo sigurni za vozačku postavu,ali da je i sve dalje otvoreno.Samo rade sebi medijski prostor kao i kolege iz suprotnog tabora,a rezultat na stazi nikakav u odnosu na to.
P.S. __ taj tabor nije RBR 😀
Postojale su kodirane poruke i Boullier je u potpunom pravu i podržavam ga
navijač Alonsa o kodiranim porukama hh :3
Ma koje kodirane poruke, jasno i glasno su rekli Ricciju gdje treba stisnut overtake. Naravno zbog sigurnosti. Sigurnosti da ostane na trećem mjestu. 🙂
Riči je komotno mogao biti drugi da ga tvoj ljubimac nije na nepošten način prestigao. 😛
Hahahha koje su to fore. Prvo Alonso je do prvog zavoja u najmanju ruku bio sa pola bolida ispred dvojca iz RB-a. Nakon vlastite greske odlucio je propustiti jednog vozaca RB-a (onog koji je bio ispred drugog). Meni se to cini vrlo postenim i pametnim od njega, jer s obzirom da je već znao pobrati kazne ove sezone, pobrao bi ovaj puta da to nije ucinio. Jos jednom dokazuje koliko je pametan vozac koji uci na temelju pobranih kazni te je tim cinom prevenirao da ne dođe do nove. I btw da je Ricci prestigao Vettela bio bi drugi.
I jos nesto, Ricci ne bi bio ni treci da je Fia bila dosljedna sto se tice kaznjavanja vezano uz kodirane poruke.
ahahaha ušao u zavoj krivom putanjom,prebrzo i samo zato je bio ispred njih jer nije kočio i normalno se kasnije zablokirao i izletio,hajde s tim forama,redbulovci su bili ispred njega prije točke kočenja i s unutarnje strane,oba,gotovo poravnana,a mjesto Vettelu je vratio tek nakon pola kruga i savjetovanja sa boksom,toliko o njegovom poštenju,a koje je on to kazne pobrao ove godine zbog incidenta u utrkama,prosvijetli me,ja se ne sjećam nijednoga,ono zbog greške sa startnim mjestom ne računaj??
koji lik…..alonsov fan nesmije pričati o kodirnim porukma. priča o nepoštenim prtjecanjima alonsa, a o zabranjenim porukama ni a…..a da nespominjem SC koji im je donio to 2 i 3 mjesto.
pa šta lupetaš ti,a nego tko je trebao biti 2.,3.,ne kužim,pa jesu ferarijevci svejedno bili na 3 pitstopa prva 2 sa ss na ss,imali bi istu taktiku valjda kao Lewis,ali su treči iskoristili pod SC,RED BULL je imao samo 2 pitstopa ,i prije SC sa ss na soft sve do kraja,ako se ne varam izvukli su dulji drugi stint,nije im trebala nikakva pomoč,bili bi svejedno ispred sa boksom manje kako im je i bio plan,a je bi ga sad,da su bar u Alonsovom boksu mogli znati kad če biti SC,valjda bi složili bolju taktiku,ali šta češ ne može se svaki… Read more »
Votka…vettel i ricci su bili na s a ne ss gumama…i njihova taktika je bila da zadnjih 10ak krugova odu na ss….ali izasao je sc i time pomogao rbr da zavrse obojica na podiju… 😉
votka, znamo da ne voliš Fernanda, ali ne vuci mak na konac 🙂 Šta je razgovarao s timom i kad je presjekao šikanu u Kanadi, pa je odmah mahnuo i usporio? Uostalom na startu to pravilo “preko crte” znaju tolerirat,, vratio je jedno mjesto, a vjerujem da bi tu poruku ubacili da je bilo govora o tome. Svjestan je bio pogreške i vratio jedno mjesto odmah poslije DRS zone, na kočenju za zavoj br. 7, da je usporio prije, Ricci je mogao iskoristiti puštanje i proći i on, nije pola kruga, ne kenjaj, nije prošlo niti 30 sekundi brzo su… Read more »
a je ba te koliko vas je.. 😀 __prvi boks su odradili jednako sa ss na ss,drugi boks je Ferrari išao ranije,jer su valjda išli undercut Red Bulla da iskoriste gužvu na stazi i izađu ispred,jer su pretpostavljali da su na istoj taktici 3 boksa,drugi boks je Ferrari odradio prije Red Bulla ,opet ss na ss,Red Bull je prešao na soft,tada je bilo jasno da su se zahebali,ta tvoja izjava da bi RBR trebali ići još jednom u boks da nije bilo SC ne stoji,u tom slučaju nitko ne bi lupao najduži stint na softu, ,a ostala 3 krača na… Read more »
Da, ni buttona ne voliš, nije meni božanstvo Fernando, napisao sam ti lijepo da se kod starta gleda drukčije na track limit. I to je bio troboj, time još manje mjesta, nije htio pustit prednost nitko, Alonso je bio na vanjskoj strani i da ne uništi gume jače, produžio ravno. Vratio je na prvom pogodnom mjestu poziciju, Nikad nisam rekao da je bolji od drugih, ali non stop trubiš kako se rade razlike između malih i velikih kod kazni, pa Magnussen dobije kaznu, ne valja ni onda, šta bi ti je pitanje? Tebi ne valja ništa što se tiče Alonsa,… Read more »
Ne drami sad,nebitno koje vozače ne volim, iako si jednoga krivo naveo ..ice ice baby 😀 .Da,Zeuse,troboj,ali postoji razlika,Alonso je bio najnajdalje od trkaće linije i plus toga uletio je sa 20 km/h prevelikom brzinom da bi se taj zavoj normalno uzeo i samo zato je u tom trenutku bio sa pola bolida ispred,znači bez kočenja,da je kojim čudom i uspio zakočiti,ne postoji šansa da bi se on mogao uvaliti ispred Ričija kroz zavoj,i zato smatram da je trebao vratiti 3. mjesto jer ga nije ni imao.Magnussen je jednom nepravedno kažnjen,treba gledati i tko traži kaznu 😉 ,Perez isto tako,___Button… Read more »