Forghieri: Riješite se DRS-a

Legendarni Ferrarijev dizajner Mauro Forghieri predlaže ukidanje DRS-a kako bi utrke bile zanimljivije. Formula 1 bilježi pad gledanosti u 2014. a najviše krivnje palo je na tiše i manje motore s turbopunjačem koji su zamijenili V8 konfiguraciju korištenu od 2006. Forghieri, koji je bio važna figura u talijanskoj momčadi od 60-ih do 80-ih, podupire nove V6 turbo motore.

“Svi veliki proizvođači žele hibride i mislim da je dobro što za istu udaljenost novi motori trebaju samo 70% goriva starih motora, ili čak i manje. Ono s čime se ne mogu složiti s FIA-om je nadgledanje i kontroliranje potrošnje goriva krug za krugom. Po mome mišljenju, Formula 1 je demonstracija snage tako da je ovo pravilo neprihvatljivo iz sportske perspektive”, rekao je 79-godišnji Forghieri.

Osim toga, Forghieri nije ljubitelj DRS-a za koji su mnogi rekli da pruža umjetna pretjecanja.

“Riješite se DRS-a, to je smiješno. Ne sviđa mi se cijela aerodinamika aktualnih bolida. Ne razumijem zašto ona nije reducirana kako bi omogućila normalna pretjecanja bez DRS-a. Sada, ako je protivnik sekundu iza vas, možete samo gledati kako prolazi pored vas – a to ne može biti ispravno. Svjetski prvak treba biti u poziciji prestići svog protivnika bez pomoći, inače, ako se mene pita, on nije svjetski prvak”, nastavio je Talijan.

Forghieri se zatim osvrnuo na još jedno područje koje bi moglo poboljšati utrkivanje, a to su kočnice.

“Koliko cestovnih automobila koriste karbonske kočnice? Zašto se to koristi u Formuli 1? Ako bi koristili normalne diskove u Formuli 1, dužine kočenja bile bi dvostruko veće a pretjecanja puno lakša”, zaključio je Forghieri.

28 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
senna66

tužno je što se više nikad neće vratiti stara f1…..novac je napravio svoje

MM33

Sve je stari dobro rekao i slažem se za put kočenje isto.. F1 sredinim 2000ih nije imala toliko prjetjecanja ali su bila zanimljivija jer su zaslužena 🙂

F1 4ever

Kad se ukine DRS onda cemo vidit ko je musa, a ko mar u pretjecanju

sanchez

F1 je ostao jedan veliki marketing, ne postoji vise ona ”prava”F1 niti ce je ikada vise i biti, nema napredka…

perodeformero

Suviše sam star, kaže dedica, Bernijev schull kolega , ali
http://oi53.tinypic.com/k3lijq.jpg

vettel

drs treba definitivno ukinuti..sad kad mercedesi kiksaju u kvalifikacijama u utrci za dva tri kruga prođu pet šest bolida ko od šale,da nema drs.a malo bi se više pomucili i gledali bi neke borbe a ne tako obilaženja sporijih..iste stvari su s asfaltiranim zonama izljetanja nema tu neke kazne za vozacke greške nego samo gubitak par sekunda i nastavi dalje.ovi motori mogu biti bucniji ali im treba dat goriva i treba podici okretaje.

Tow Pie Pie

Asfaltirane zone izljetanja nisu tu da kazne vozača već zato jer imaju bolji zaustavni put u slučaju udesa od šljunčanih zamki i travnatih površina. Dakle tu su radi sigurnosti.

Daijiro74

Mogu se kladit kako ce se pogonit F1 za 10-tak god… Staza ce bit – floor panel na bolidu ce bit + a papucica gasa ce pustat struju… Nema razvijanja motora, nema potrosnje goriva, nema kvarova… FIA wins

Groff

Potrošnja goriva mogla se smanjiti i na atmosfercima. Možda ne za 30 % ali da se smanjila za 15% već bi bio svojevrsni napredak. Osim toga ovi novi motori su pretihi, nije to više zvuk bolida kakav se očekuje (na kojeg smo naučeni).
Definitivno maknuti DRS i ERS.
Ostaviti karbonske kočnice. Sigurnost vozača mora biti na prvom mjestu.

SpeedyDS1998Senna

S ovim covjekom se slazem glede DRS-a,no ne i glede V6 motora,V6 turbo nema sto raditi u F1,nit imaju snage,nit su glasni… Formula 1 mora imati glasne motore,i bez nekih pomagala za vise snage i vecu brzinu,tipa ERS i DRS Jesu li Hunt,Lauda,Senna,Prost i Schumacher imali silna pomagala kao sto su KERS i DRS? Jesu li oni mogli stisnut gumb ta dva pomagala na ravnici da lakse prestignu bolid ispred sebe? Nisu! Ipak,bili su izvrsni vozaci,i neki su se,kao npr Senna ,snasli u ne bas konkurentnom bolidu,pa cak i krntiji,i sustigli vodece koji su bili u puno noljim autima,sjetite se… Read more »

mironet

Ako vrate v10 tada neka ukinu sve te umjetnine,al to se nece dogoditi,za par godina ce uves elektro motore u bolide pa ce biti njema formula hehehe,jel se sjecate onih starih njemih filmova charly chaplin hahahaha,a sta cete vracamo se u proslost hehehe

Redbulovac

Ja se slazem s tobom.Kakvi V6 motori ,kakvi turbo motori ,oni ne spadaju u elitno natjecanje kao sto je F1.Da se mene pita ja bi vratio pravila iz 2008.To su bili najbolji i najljepsi bolidi.

avalon

tako je !!! “atmosferci” su bili najjači i bučni . samo …čudi me da su u prvoj turbo eri i periodu dok su bolidi bili “izmišani” tj i turbo i atmosferski ovi drugi imali 2 X više kubika od turba da bi im mogli parirat …3000 ccm Vs 1500 ccm . čitam gore kako V6 turbo nemaju snage . kad se renault sa svojim turbom pojavija u F 1 1977./79. iz 1500 ccm je razvija 510 ks pri 11 000 om. a npr ferrari sa V12 i 2991 ccm je razvija 510 ks pri 12 500 om , a ford… Read more »

Zeus

Mislio je vjerovatno, čim je duži kočioni put, ima više vremena i mjesta za manevar.

GrofDracula

avalon je rekao sto i ja mislim… drs mi se cak i svidja, mozda bi jedino povecao razmak sa 1 sec na recimo 3 sec … ers ove godine i ne dozivljavamo koliko kers prosle godine pa mi i ne smeta toliko

Schumi1

Ja se slažem sa svim što je ovaj talijan rekao. Motori su dobri, ali ne valja što su ograničeni. Kažu da bi ovi motori u punoj snazi mogli ići do 480 km/h. Ali su obrtaji žestoko reducirani, skoro na pola. Problem je upravo kao što je ovaj rekao u onom ograničenju protoka goriva. Slažem se i sa ovim što je rekao za kočnice. Mislim da to nebi ugrožavalo sigurnost. Samo bi tačke kočenja bile dosta ranije nego sada.

Zeus

Imaju ovi turbo motori snage koliko im daš goriva i zraka. Sa ovako limitiranim protokom neće se zvuk drastičnije mijenjati, niti snaga.

mironet

Jedino sta bi ja vratio ulijevanje goriva

Daijiro74

Definitivno

Ferrariforever

.ja ipak ne. Zabrana uljevanja goriva je uvedena zbog čestih nesreča tjekom uljevanja. Zabrana ide u smjeru sigurnosti vozača i mehaničara tako da je apsolutno podržavam.

Daijiro74

Je, al otkad su zabranili ljevanje goriva prioritet je posta sta brze prominit gume i onda na kraju u prosjeku svaku 3. utrku se neka guma proseta boksom nakon pit stopa od koje svi pokusavaju utec da ih ne odvali. Dok bi se situacija sa losim tankanjem goriva desila mooooozda jednom u sezoni. Nisu bile tako ceste kao sta ti tvrdis

mironet

Dobro slazem se sa njim da je umjetno taj drs i kers,al brate mili pa da toga nema f1 bi bila jadna,ovo barem pruza nesto zanimljivosti,a taj kojeg netko prestigne uz pomoc drsa neka se dokaze da je vozac neka drzi razmak pa neka mu vrati e tu je zar utrkivanja i gledanja f1,sjetite se 2009,kada jedan ferrari nije mogao prestic force indiju ili je bio renault ne sjecam se bas dobro

Chronosus

Da, ali ovako je problem što je to umjetno rješenje za problem koji je nastao usmjeravanjem razvoja aerodinamike u krivom smjeru, umjesto da se riješi to “prirodnim” putem revizijom aerodinamike. Sjećam se da je prije koju godinu bilo predloženo rješenje podijeljenog zadnjeg krila koje bi omogućilo lakše praćenje bolida iza – što je ključno za pretjecanja. Mislim da su odbacili “jer izgleda ružno”. Ovako imamo umjetna pretjecanja većinom na ravnome, umjesto na kočenju pri ulasku u zavoj. isti problem ima i DTM – vrhunsko natjecanje dok je bila jednostavna aerodinamika, čim su počeli dodavati kojekakva krilca na krilca postalo najdosadnije… Read more »

ARMINX

Pametan covjek.

Filip0804

Joj daj molim te ja mislim je to bilo prosle ili pretprosle godine kad se ono Alonsu pokvario DRS i onda se jbt pol utrke vozio iza jednog bolida pa bolje mi je ovak gledat kad ovaj njega s DRS-om prestigne pa u drugom krugu ovaj njega i tak…

Daijiro74

Da koliko automobila koristi karbonske kocnice?! Puno vise nego sta koriste sustave slicne ERS-u

Mateo300

NE

QFlash

Vidi se čiji navijači vole ‘i win button’…

Related Posts