Retrovizor: Kampiranje

Koliko nevjerojatno je bilo vidjeti u subotu da na najboljim pozicijama nisu Mercedesi toliko je bilo izgledno da će na kraju vikenda tamo biti upravo oni. Nitko nije vjerovao u Williamse, čak ni oni. Roba Smedleya novinari su upitali imaju li šanse da prvi red grida pretvore u pobjedu.
„Ne, naš cilj je postolje i što više bodova.“ – vrlo rezignirano je odgovorio. Ovakav defetistički stav od nekoga tko radi za Sir Franka nisam očekivao. Ali, budimo realni, Rob je bio u pravu. Nisu imali šanse protiv Mercedesa, ne s onakvom strategijom i ne sa takvim stavom.
Zašto takvo odustajanje od same pomisli na pobjedu? Zašto nije rekao „Vidjet ćemo, sve je moguće.“ Pa Jenson Button je najizgledniji kandidat za pobjedu kada je na posljednjem mjestu, zašto Williams s PP-a ne bi bio u mogućnosti zaprijetiti Rosbergu i Hamiltonu? Ferrari stalno najavljuje povratak u neka ljepša vremena, Red Bull prijeti zazivajući neku nejasnu budućnost, a Smedley je, tako netipično za F1, zadovoljan upravo tamo gdje jest. Zadovoljan je popuniti visoka mjesta sa svojim Mercedesovim motorima. Zašto, Robe? Zašto si odbio odlaziti u boks prije Mercedesa i tako ih natjerati da te prate i možda ponovo uzrokovati kobno pregrijavanje koje ih je koštalo u Kanadi? Zašto si odbio tu jedinu opciju koja je mogla spriječiti Mercedes da uzme puni plijen?
Jedan razlog je da nisu sposobni za tako nešto i da se utrka jednostavno tako razvijala. Drugi razlog je Mercedes. Toto Wolff, glavni čovjek momčadi iz Brackleya je još uvijek jedan od vlasnika momčadi Williamsa čiji bolidi voze na Mercedesovim motorima. Također, njegova žena Susie je test vozačica u Williamsu.

A momčad iz Grovea, nakon katastrofalne godine u kojoj su osvojili samo pet bodova u bolidima sa šampionskim Renaultovim motorima, s kojima su balegarili po stazi umjesto da izvuku poštenu konjsku snagu, danas, izuzev tvorničke momčadi, izvlače najviše iz Mercedesovih motora.
S druge strane, McLaren koji ima dva desetljeća dugu povijest s Mercedesom kaska i za Ferrarijem i za Renaultom.
Očito je da je veza Williamsa i Mercedesa svježa, raznolika, puna intime i u njoj se razmjenjuju svakakve nježnosti. Sviraju se serenade i melodije na koju su obje strane ponosne. S druge strane, McLaren i Mercedes su pred razvodom i njihova dječica jednom u dva tjedna svjedoče tihoj nelagodi i neugodnim pogledima. Truba. A Williams rastura svoju ljubavnu pjesmu jer je uz instrimente dobio i note i tekst te potrebne instrukcije. U instrukcijama vjerojatno piše da je za uspjeh vrlo važno da vozači Williamsa nikako ne smiju dobiti na težini, što god to značilo. Zašto da i pomisle pobijediti momčad koja će im omogućiti da osvoje visoko mjesto u poretku konstruktora? Wolff sit, a ovce na broju. Toto je poznat po svom stavu da je utrkivanje sporedna stvar, da je jedino Mercedes bitan, konstruktorski naslov i jedan-dva njegove momčadi na kraju svake utrke te što više Mercedesovih motora u vrhu. Fenomenalnih motora koji mu omogućuju ovu nesvakidašnju administraciju…, pardon, demonstraciju sile. Što o svemu ovome ima za reći Sir Frank? Kolege Niki Lauda i Lewis Hamilton? Smiju li čistokrvni rejseri spočitnuti alfa vuku da preispita svoje prioritete u trenutku kada momčad kampira na najvišoj stepenici postolja?

Lewis u ovom trenutku ne smije reći ništa. Nakon što je pobijedio u četiri fenomenalne utrke zaredom u sljedeće tri je vlastitim pogreškama poništio sve dobro što je učinio, odnosno anulirao ono nesretno odustajanje iz Australije. U Monaku u pravom trenutku nije imao krug kakav je trebao imati, u kanadskim kvalifikacijama opet nije bio na razini i nije si omogućio vožnju u čistom zraku koja bi možda spriječila odustajanje, a na isto natjerala Rosberga, i sada je u Austriji ponovo podbacio u ključnom trenutku subote. Na kraju utrke bio je sretan s osvojenim drugim mjestom. Vozač Mercedesa koji na kraju godine izgubi titulu ne može kriviti nikog osim sebe. Kada su obojica završavala utrke to je svaki put bilo jedan iza drugog, a vjerojatno će tako biti i u većini preostalih utrka. To je hrpa utrka u kojima im na putu do pobjede fali samo jedan koračić. Jedan koračić za koji je njihov bolid sposoban. Za ne poduzimanje tog posljednjeg koraka postoji samo jedan krivac. Jedina konkurencija im je momčadski kolega u identičnom bolidu i bilo kakvo spominjanje kočnica ili drugih tehničkih poteškoća u smislu opravdanja za poraz je omalovažavanje kolege i kukavičko izbjegavanje vlastite odgovornosti. Mercedesovi vozači ratuju, a ovaj rat odvija se po načelu George S. Pattona koji je genijalno sročio da cilj rata nije umrijeti za svoju zemlju nego natjerati bastarda na drugoj strani da umre za svoju. Činjenica je da Lewis umire češće i da je Nico trenutno bolji za 1UP.

A Mercedes je od svih ostalih bolji za PU, Power Unit. Red Bull si je za desetu godišnjicu postojanja priredio primjereno slavlje, utrku na vlastitoj stazi. Ima li što ljepše od vlastitog stana? Svoj na svome, doma… Sve je novo, sve je super… Napokon zaspeš u svom domu… A onda te usred noći probudi ono monstruozno grgljanje iz sudopera! Kriste Stoičkov! „Krrro-glo-glo-kroooglo-glo…Glo-glo…Krr-glo!“ Katastrofa! Nije čudo da se Red Bull osjeća prevarenim i da Helmut Marko jedino u javnim nastupima ne spominje psovke i Renault u zavisno složenim rečenicama. Osjećaju da im je francuski proizvođač ukrao desetu sezonu i očito traže izlaz iz tog neprofitnog aranžmana.
„I’ve got no power!“- zacvilio je nevjerojatno uspješni Nijemac kampiravši RB10 u svom dvorištu. Kako? Zar opet? Koliko puta smo rastavljali taj motor? U Milton Keynesu pokušavaju se riješiti najezde vinskih mušica kopajući po zdjeli trulog voća i mijenjajući dijelove, ali nema pomoći kada im svaki tjedan iz Francuske stiže pokvarena roba. Sve treba spaliti! Sve su jače glasine da Red Bull želi sudbinu svojih motora potpuno preuzeti u svoje ruke bilo preuzimanjem Renaultove tvornice u Viry-Chatillonu bilo razvojem vlastitog motora u suradnji s austrijskim AVL-om. Sve je, naravno, pitanje novca. Želi li Mateschitz potrošiti stotine milijuna (suma koju ove i iduće godine od FOM-a očito neće dobiti) razvijajući motor za Formulu 1 kada za manje novce može sklopiti dogovor s nekim pouzdanim dobavljačem? Dietrich kaže kako oni nisu proizvođač automobila i da ta opcija trpanja ogromnog novca u samo jednu sferu Red Bullovog interesa nije realna, ali mogao bi se zapitati nije li to pravi način da u budućnosti potpuno pokori konkurenciju kao što je to ove godine (a vjerojatno i sljedećih godina) učinio Mercedes. Kompanija iz Stuttgarta je već i u ovoj svojoj kratkoj novoj inkarnaciji u F1 nakon nekoliko neuspješnih godina razmišljala o napuštanju natjecanja, a isto tako Dietrich neće biti imun na sušne godine koje mu slijede i misli o odlasku sigurno će mu pasti na pamet. Nakon što je uložio tolike nove. Svoju utrku u kalendaru već ima. Ima akademiju koja odgaja vrhunske vozače. Ima i povijest jedne od najuspjašnijih momčadi u povijesti sporta. Položio je temelje dugoj i uspješnoj F1 povijesti, a statiku tog grandioznog zdanja narušava mrtvac kojeg je Renault položio u beton nosivog stupa. Može li u drugom desetljeću svog postojanja ova momčad otići korak dalje i potpuno se osoviti na svoje noge? Onaj veliki bik na Red Bull Ringu prošlog je vikenda skočio u bunar kojeg su u njegovom domu zajedničkim snagama iskopali brljantni francuski i briljantni njemački inženjeri. Kojim putem se Dietrich misli uzverati natrag?

17 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
deda

u sta se formula pretvorila u to kolko ce ko momcadi kupit? Dietrich ima dvije i Toto ima dvije! Sad je red na Luki i Ronu da i oni kupe po jos jednu inace su pusiona?!

Kush

Solidno, mogao bih se složiti s večinom teksta, malo nevjerujem u teorije zavjere i da Smedley pleše kako Wolf svira, u F1 je sve moguće, no ipak mi je to malo prenategnuto, Benz ima predobar auto(ovjes i šasiju) da bi morao uvjetovati nešto Martini Racingu – imo.

F1 fan

točno tako, ako hamilton izgubi titulu to je zato jer ne može izdržati pritisak kad je najpotrebnije. A nadam se da će drugi dio sezone donjeti više sreće za sebastiana.

stari lisac

Samo jedan + za retrovizor… 😆

bili

od mene + samo zato što ga ima, ovaj put

FW

moja izjava ne brani williams samo iznosi činjenice…u kanadi su imali isti problem kao merc samo ne toliko izražen kao oni jer su ritam uskladili sa mogućnošću bolida ali pri kraju utrke bottasov bolid drastično pada i gubi pozicije zbog pregrijavanja i motora i kočnica… isto tako znajući mogućnosti svog bolida ne ulaze u austriji u borbu sa mercom znajući da će ako dođe do problema izgubiti brdo bodova itekako potrebnih za ekipu …možete se složiti a i ne samnom, to je moje viđenje stvari i realnog stanja williamsa…a toto je prodao većinu svog udjela u williamsu …

FW

što se kvalifikacija tiče williams je imao sreće što je sjeo na 1 i 2 …hamilton je skidao skoro pola sec dok se nije izvrtio a niko je morao usporiti zbog žutih zastava i više nije bilo vremana za popravak… to je realno stanje koje se odigralo u austriji a ne neke teorije zavjere …uživajte i dalje u F1 pozdrav… 🙂

Zeus

O mom Ferrariju jedna kratka rečenica i to usporedba. To je valjda zato jer su i oni dio te kamp družine, koja je potpisala vaučere za de lux hotele, a dobila mjesto u kampu. E, moj Fernando…hoćeš li konačno dobiti ključeve hotela crvene boje, koje ti stalno obećavaju?

vettel

meni je odlican retrovizor..u wiliamsu su napravili ama baš sve što su mogli samo da ih mercedesi prođu i to je cinjenica..sve to je izgleda jako izrežirano ali što je tu je..renault nema drugog izbora nego radit na motora za 2015.ova sezona je gotova,trebaju cim prije sklopit taj novi motor i testirat ga do besvjesti na dynamometru..

avalon

a šta se može testovima do besvjesti istestirat na dynu i do kakvih se zaključaka može doči posli takvih testiranja ?

vettel

oni su na pocetku sezone priznali da su prekasno poceli razvijat taj novi motor i da zbog toga kašnjenja nisu proveli dovoljno vremena na dynu. a na dynamometru testiraju izdržljivost,snagu,funkcioniranje svih sistema pu.a i usklađivanje istih..došli su na prva testiranje s potpuno neusklađenim djelovima pu.a..oni su sada tu negdje gdje su trebali biti na testiranjima..ok prva je sezona novih motora i nitku ubiti nije znao koliku snagu ce razvijat najjaci motor pa prema tome renault da je i dobro krenuo opet bi bio preslab.ali sad itekako znaju da trebaju biti jaci nego je ovogodišnji mercedes jer ce i mercedes sljedece… Read more »

avalon

na dynamometru se testira izdržljivost ? a biće …mene je zavara nazive te sprave za testiranje izdržlivosti pa sam krivo pomislija da dynoMETAR služi za miranja snage , okretnog momenta , okretaja , kalibriranje motora , paljenja , podmazivanja , trenja i trošenja materjala , a da se izdržljivost motora testira u komorama za testiranje izdržljivosti motora di motori “odrade” određen broj sati pod opterećenjem , a ne na dynu … učimo se dok smo živi pa sam i ja nešto novo naučija . ako me pamćenje ne vara nisu renultovci došli na prva testiranja sa potpuno neusklađenim djelovima motora… Read more »

Tow Pie Pie

…malo sam zbunjen…pročitao sam ovaj poduži tekst i imam osjećaj kao da nisam ništa pročitao, možda trebam pričekati da mi se slova slegnu.

Dani

“Vozač Mercedesa koji na kraju godine izgubi titulu ne može kriviti nikog osim sebe. Kada su obojica završavala utrke to je svaki put bilo jedan iza drugog, a vjerojatno će tako biti i u većini preostalih utrka. ”
Sva sreća pa si kasnije spomenuo i tehničke kvarove. Kada se izjenače po tome onda ćemo moći pričati o greškama. Do tada palac dolje za mercedes amg.

Luka Tunjić

Pa jer obrazložio zašto je Lewis odustao u Kanadi? Da nije pogriješio u kvalama,on je mogao lagano pobjeci u utrci s obzirom kakav je on vanserijski vozać,a gutao je prašinu iza Nicovog bolida i odustao…

Mnogi također zaboravljaju važnu činjenicu a ta je da je u Australiji Nico odmah na startu prije nego što je Lewis odustao prestigao navedenoga te je bio prvi prije nego što je Lewis odustao. Tako da je to u pravilu 18 izgubljenih a ne 25 izgubljenih bodova u Australiji za Lewisa.

Dani

Očito si prespavao start i kasnije presicu jer bi znao da ga nije prošao jer je Hamilton pogriješio, već zato što je Hamilton već u krugu za zagrijavanje imao problem za motorom, da bi na startu otkazao jedan cilindar. Znači manjak snage ili smo to zaboravili ( namjerno ).

avalon

namjerno , namjerno je to zaboravljeno ali uzalud im nada …ima ko to kontrolirat i napisat objektivno i istinito 🙂

Related Posts