Christian Horner smatra da Formula 1 mora pronaći alternativnu soluciju za mjerenje protoka goriva tijekom utrka jer trenutni sustav nekim momčadima daje značajnu prednost. Mišljenja je da bi njihov tempo u Australiji bio lošiji da su se odlučili pouzdati u FIA-in senzor. Iako je pogreška mala, performanse koje se mogu dobiti ili izgubiti zbog najmanjeg mogućeg odstupanja su dovoljne da odluče koji bolidi mogu pobijediti a koji ne.
“Moramo naći bolji način – pogotovo kada su granice tako male a utjecaj na performanse tako velik. Ovisno o kalibraciji vašeg senzora, to će odrediti vašu konkurentnost, što je potpuno pogrešno”, rekao je za Autosport.
Momčadi mogu ugraditi vlastite senzore u skladu s pravilima dok god su oni odobreni od strane FIA-e. Horner kaže da bi ovo moglo dovesti do toga da neki timovi počnu trošiti ogromne iznose novca dok ne pronađu najdjelotvorniji senzor.
“Oslanjamo se na senzor koji se pokazao problematičnim. Momčadi će na kraju kupovati stotine senzora pokušavajući odabrati najbolji. To bi moglo završiti kao u kartingu, gdje isprobavate razne rasplinjače dok ne nađete najbolji. Mislim da to nije smjer u kojem se trebamo kretati. Znamo da senzori nekih bolida nisu uopće radili u Melbourneu, tako da moramo pronaći pouzdanija rješenja kako bi imali povjerenja u FIA-ina mjerenja”, dodao je.
Ovi motori su tolko jadni da ni tih 100kg goriva nemogu potrosit
Ma stavite vi vaš senzor pustite šta priča FIA, bar je zanimljivije bez Red Bullova…
da,opet svi drugi ludi,a oni pametni…žao mi je Ricciarda,al ako su svi ostali pristali na taj “problematičan” senzor,zbog čega RB mora izmišljati toplu vodu?istina,mi laici ne razumijemo ni jedan posto oko ove problematike,al mogli su ko i svi prilagoditi se ovom sustavu,al ajde,sad bar imaju izliku za EVENTUALNI neuspjeh…
Jeb’la vas elektronika…treba vratit “fergazer” pa nek mehaničari šerafe…
Horner kaže da bi ovo moglo dovesti do toga da neki timovi počnu trošiti ogromne iznose novca dok ne pronađu najdjelotvorniji senzor. A , oni zabili 120 iljadi prvi, za jedan senzor, baš me zanima koliko će se to “uštedit” novca ove sezone.
mogu skoro i bobinu stavit koliko okretaja koriste 🙁
Samo mi jedna stvar nije jasna. Ima ograničenje goriva tokom trke (100kg) – zar to nije dovoljno vec imamo i senzore koji govore koliko smijes trositi goriva.
Postoji i maksimalan trenutni protok goriva, ne samo određena količina za cijelu utrku. Upravo ovaj protok je najveći krivac za manji broj okretaja na kojem se vrte V6 motori (pored turbine, dakakao).
DRS tehnologija pogledaj na novim automobilima tipa TOYOTA TF1 nasljednici toyote SUPRE i Mclarenu p1 trenutno dva automobila koji mene fasciniraju
http://www.youtube.com/watch?v=GO0T-eb1jrI
http://www.youtube.com/watch?v=Kb8tGX-HPQE
Na to sam i mislio nego nisam dobro formulisao recenicu
Određen je maximalni protok u odnosu na broj okretaja. Maximali broj okretaja MOTORA je ograničen elektronski.
Na taj način su pokušali ograničiti virtualnu kubikažu motora koja se dobiva turbom. Jer turbo može tlačiti koliko hoće ali nema benzina da izgori. Puno jednostavnije bi bilo ograničiti maximalni tlak i minimalnu temperaturu iza intercoolera pa bi situacija bila obrnuta imao bi benzina koliko oćeš ali ne zraka da ga sagori, tj fizikalno bi se motor ponašao kao da ima veću kubikažu ali za isti faktor. Mjerenje tlaka i temperature je jako jednostavno i takvi senzori već postoje u motoru.
pa zar nije lakse ispitati da li motori (injektori) trose koliko stvarno pokazuju i samo pratiti monitor timova? motori su homologaciju prosli, nema mijenjanja dijelova (injektora, pumpi…)! ovako senzori variraju i uistinu moze jedan tim da ima prednost, drugi ne…
nije u ovom slučaju stvar da će neko injektore mijenjat ili šta već “hardverski” na benz. motoru, nego drukčijom mapom možeš drukat motor da troši puno više od 100kg/h, čisti softver.
nemam komentara za ovu modernu formulu.danas f1 fanovi moraju biti vrsni znalci svakog dijela bolida kako bi mogli pratit utrkivanje.di su ona lijepa vremena kad nije bilo drs kers,i tih nepotrebnih pravila,kad samo natočiš gorivo,promjeniš gume i peglaš po stazi punom snagom motora.
meni još uvijek nije jasno kako neki f1 obožavatelj još uvijek ne shvaća nakon toliko godina praćenja, da ja formula jedan vrlo napredan sport u kojem dolazi do iskušavanja novih tehnologija i koja nikad nije bila “samo natočiš gorivo, promijeniš gume i peglaš”, zato što se i tada radilo o tehnologiji, snazi motora, izdržljivosti, aerodinamici, vještinama vozača, gumama i što ti ja znam, isto kao i danas… samo što je danas po mom mišljenju, formula puno zanimljivija, sa puno više pretjecanja, puno izdržljivijim motorima i puno boljom tehnologijom.
Svi mi shvatamo da je F1 napredan sport i da tehnologija koja se koristi u F1 treba da nadje primjenu i u automobilskoj industriji.Samo mi nije jasno gdje planiraju da iskoriste DRS, i Pirellijeve raspadnute gume?Preticanja nisu vise preticanja u punom smislu te rijeci, jer je vozac ispred bespomocan bez DRS-a ( izuzetak je Schumacher vs Hamilton u Monzi 2011. ali to je opet izuzetak zbog konfiguracije same staze) i sa raspadnutim gumama, tako da bih to nazvao zaobilazenjem.Takodje bih rekao da mi je sezona 1998. ipak bila zanimljivija nego prosla sezona, pa se ne bih slozio sa konstatacijom da… Read more »
Očito da nikada nisi podešavao karburator na nekom trkaćem motoru pa smatraš da je tada bilo jednostavnije.
Ili misliš na vrijeme kada je vozač imao ABS i aktivni ovjes, valjda je tada bilo teže voziti?
Ljudima je teško shvatiti da sa vozačkog stajališta moderna F1 je teška za voziti kao i F1 iz šezdesetih i sedamdesetih.
da ARMINX, svatko ima svoje mišljenje, ali recimo meni je sezona 2008 bila daleko zanimljivija od bilo koje druge do tada… prošla je bila ubitačno dosadna zbog zadnjih 9 utrka, tu se slažem s tobom, a ovo što tvrdiš da je prije jednu deceniju bilo zanimljivije, isto se ne bi složio, jer je to taman bila Schumacherova era, gdje je vladao, tako da je i to bilo ubitačno dosadno.
jesu li izmjene mapa paljenja nekom timu ikad dale nekakvu makar malu prednost u odnosu na konkurente ? čini mi se da je jedna momčad to uradila , bila “otkrivena” , a za kaznu su joj zapritili malim prstom i napomenuli da više to ne čini .
Sutra pocinje trening u Sepangu a glavna tema je jos uvijek da li je u pravu Kiki ili FIA. Da ova sezona ne postane ruglo vece od prosle godine i to na samom pocetku,nek im sipaju 100 kg i to je to. Nece biti ni brzi,ni glasni,nce biti ni pretjecanja ni napetosti.Svi cemo drzati palceve da stignu do kraja utrke, troseci zadnje kapi benzina ili isparenja. I gledanost ce bitno porasti,sve ce nas prikovati za TV,cak i ljepsi spol.
Pa nek svima daju da trose tih 100kg goriva kak zele pa da vidimo ciji ce motor izdrzat veci pritisak
Upravo to FIA moze jednostavno provijeriti sve rezervare svih timova zapremnina mora biti za 100 kg goriva prije utrke se pred sudcima natoci pun bolid tj. 100 kg goriva i to je to kakvi senzori i decki pun gas neka pobijedi najbrzi i najaci ali i NAJSTEDLJIVIJI MOTOR!!! tko trosi previse neka ostane bez goriva i da FIA je glavni krivac za ovu banalnu situaciju!!!!
misliš pred sucima koji bi bili potkupljeni..to bi bilo baš ok
Sve u svemu svi koji su rekli da ce stednja goriva u F1 biti čisti promašaj, očito da su bili potpuno u pravu.
Zgrobnika
Svaka čast za komentar !
Neki timovi, pa oni su jedini to radili, svima je taj senzor od fie bio ok samo njima ne.
Joj opet on… Ko Mamić je … svi su se urotili”mučki” da shebu RB…
Razlika je kaj je Mamić često u pravu, a ovaj je premazan svim mastima.
‘senzori nekim momcadima daju veliku prednost..’
hmm vama u australiji gospon Horner? 😉
Ja i dalje od nikog nisam cuo da se buni na senzor osim red bulla…
Ova izjava je dokaz da RB svjesno isao muljati i lagati u utrci da bi postavio bolji rezultat, jer je i njima jasno da renoov motor nema dovoljnu brzinu pri ovom protoku goriva i da je ocigledno da nemaju rjesenje za to pitanje. Poslije ove izjave RB bi po meni trebao biti i kaznjem zbog prevare.
Prvo, Red Bull ima hrpu para i sad treba nešto smosliti da se pređe konkurencija koja ima manju hrpu, pa su se sad uhvatili senzora…
Drugo, bez obzira kakvi su senzori, bitno da su svi jednaki, ako lažu, lažu za svih jednako i nama ništa sporno…
Možda je netko bio još više oštečen u Australiji, tko zna????
problem je da svaki senzor ne laže jednako, nego je velik broj škartnih senzora.
Pročitaj kaj Horner veli:
“Momčadi će na kraju kupovati stotine senzora pokušavajući odabrati najbolji. To bi moglo završiti kao u kartingu, gdje isprobavate razne rasplinjače dok ne nađete najbolji. Mislim da to nije smjer u kojem se trebamo kretati. Znamo da senzori nekih bolida nisu uopće radili u Melbourneu, tako da moramo pronaći pouzdanija rješenja kako bi imali povjerenja u FIA-ina mjerenja”
pusti ti hornera i njegovo proseravanje, samo se pokusavaju opravdati sto su koristili senzore koje fia nije odobrila,,,, tj prekrsili su pravilo i to je to…
škartni senzori od 20-120 tisuća eura, au uštedeee…
ovo je copy/paste mog kometara na članak Horner: Sve je bilo legalno od 16.03.2014 Nisam navijač red bulla niti sam navijač ijedne momčadi jer navijam samo za vozače (prošle godine Raikonen ove Massa). Ali ovo je smiješno jer bilo koja malo tehnički obrazovana osoba može za 5 minuta utvrditi tko je u pravu. Na kraju trke znamo koliko se goriva potrošilo i znamo gomilu trenutnih potrošnji iz tih vrijednosti je lako utvrditi koji je senzor točniji. Ako sensor ima pogrešku onda ta pogreška ide u oba smijera i uvijek se označava sa ± %. i ako je velika onda se… Read more »
Dobar komentar Grobničan!!!Ti si novi ili mi se čini?
Formula 1 je jedina stvar šta gledam na televiziji i tako već cca 25 g. Ne volim komentirati jer mi se ne da prepucavati s trolovima i zaluđenim fanovima koji ne žele vidjeti milimetar ispred nosa. Ako raspravljam s nekim onda je dobro da je pametniji ili informiraniji od mene.
Koliko god da su nova pravila gadna, ovaj ‘trio fantastikus’ koji je nabrojan u P.S. je ipak nenadmašiv.
Nikom ne držim štangu ali mislim da je zapravo Fia glavni krivac za ovaj cirkus ili barem jedan od krivaca.Prema njihovoj tvrdnji oni su-FIA-višekratno upozoravali RBR na preveliku potrošnju ali su se napravili blesavi i nastavili voziti po svom.Dosad je bila praksa a mislim da još važi-Oni koji opetovano krše pravilo i pritom ostvaruju prednost bili su isključeni iz trke.Crna zastava i kraj ptiče.Zašto to FIA to nije napravila,ostaje nam špekulirati.
ako bude takav problem sa tim snezorima i za druge ekipe. ovo nije zato što sam protiv nekoga već jednostavno većina bi trebala odlučivati onda neka se lijepo napravi kao što se napravilo 1984. godine na početku utrke se natoči jednaka količina goriva svakome bolidu i sa tim se vozi.
tko troši više ne završava utrku, a tko troši po propisu i dogovoru stiže do cilja.
ovako na startu svi imaju više goriva i onda se mjeri potrošnja pa će uvijek netko kukati.
ne znam više zašto svake godine mora biti neki k oko čega svi vode bitke, ali nek se svi lijepo dogovore koje senzore žele i amen ili nek ukinu potrošnju to je tak i tak totalna glupost, ovak budu svi mogli srati po pobjedniku tko god da pobijedi.
Sviđao se nekim Horner ili ne čovjek zna što priča, vjerojatno ne bi to govorio da nije njemu i njegovoj momčadi važno, ali opet, osvojio je 4 naslova za redom i nekog vraga zna…
rdjavom k…. i dlake smetaju
Svima je dobar senzor fie, samo red bullu nije. Neka smanje potrošnju i to je to. Trebamo vidjet kad lotus završi utrku, oni isto imaju renaultov motor i isti senzor kao svi. Ako njima odgovara a red bullu ne, onda je u redu da je riciardo diskvalificiran.
Toro rosso je takoder Renaulth motor poput Red bulla imali su sjajan vikend i nisu niti zucnuli o senzorima za protok goriva!!!!!
Ja sam za razliku od nekih ovo pročitao,kao i izjavu Tota Volffa koji tvrdi
kako je Mercedes zbog senzora u Australiji gubio 0,5-1sekunde po krugu.
Budi pametan.
muti vodu…
Neznam što bih rekao,ali idemo redom. Prvo tip mi ide na živce s njegovim baljezganjem,ako svi koriste iste senzore(odnosno senzore koje je FIA odobrila) ne vidim u ćemu je problem,znači idemo redom svi doktoru i mjerimo tlak s istim tlakomjerom,ali mi ne vjerujemo njegovom tlakomjeru jer naš doma pokazuje drugačije odnosno vrijednost koja nama odgovara.Ma daj molim te Kristo ne kaki. Druga stvar isto se desilo prošle godine sa gumama,na početku godine RB nije bio konkurentan i odmah ovako onako sve radi sigurnosti,a u biti na korist RB,to još ne mogu shvatiti kako se može nešto promjeniti u sezoni,a svi… Read more »
Senzore niko nije razviojao nego ih je FIA razvila,a svaki tim sme za sebe licn staviti senzor ako hoce..tako da…nisi razume celu pricu..ako ti senzori stvarno nisu pouzdani,onda ih treba zameniti,ali ako su pouzdani onda ne treba,ali to se jos mora utvrditi.
Mogu momčadi staviti svoj senzor ali uz “blagoslov” FIA-e.
A sad mi ,molim te,objasni TKO je taj u F1 koji treba reći da senzori nisu pouzdani?Za sad se jedino iz RBR-a čuje kuknjava po pitanju senzora.Za sve mjerne instrumente na svijetu postoje standardi za kalibriranje istog i to od ovlaštenih agencija,laboratorija ili čega već ne.Moguće da RBR-ov senzor NIJE dobro naštelan ili je neispravan,ali neeee,FIA je jedini krivac u ovoj priči.
@Grayowl
FIA je menjala senzore kod svih momčadi jer nebi vjeroval njihov senzor nije pouzdan i to su oni radili za vreme testiranja.
nije RB jedini koji se buni, samo su oni najglasniji.
pročitaj zgrobnikov komentar.
_marko_… i šta sad znači to šta je FIA minjala senzore zbog nepouzdanosti ? da su novopostavljeni bili pouzdaniji ili da su opet bili u bulu ? ili su nekima bili pouzdani , a nekima nisu ? npr RB nije bija pouzdan …i kome još ? ko se osim njih bunija ? onako “potiho” , a ne glasno ka RB ? vjerovatno znaš jer si valjda pratija i neke druge portale ili izvore informiranja . baš me zanima jer ja sam čita samo ono šta je pisalo na ovom portalu . ovo me zaista zanima jer me jako podsjeća na… Read more »
Sad mi je 100% jasno. FIA odredjuje ko ce pobjedjivat, da bi utrku ucinili zanimljivom, a to sam vec i pisao.
“znamo da senzori nekih bolida nisu uopce radili u melburnu”..meni nije jasno zar je moguce da na svijetu ne postoji proizvođac koji bi napravio funkcjionalne i tocne senzore protoka goriva??
“znamo da senzori nekih bolida nisu uopce radili u melburnu” ovo treba primiti sa rezervom jer dolazi od hornera tj rb….. to je isto kao kada pitaju lopova zasto je krao, a on odgovori pa mislio sam da i drugi kradu…..
Tako je horneru, triba ukinuti sve što ne daje prednost red bullu. Ma daj!
Hoćeš biti za ukidanje ako na slijedećoj trci RB dobije senzor koji pokazuje manji protok i gura vodu na njihov mlin.
Ako su senzori nepouzdani treba ih mjenjati/ukinuti. Te senzore je kupila FIA vjerovatno politička odluka uz nečiju masnu proviziju pa je sad teško pojesti g*vno.
Nisam iskreno ni zelio čitati niti ću čitati njegovo “laprdanje” samo ću reći: “nemo’ srat” 😀
Zato sto si pristran…Da bi situaciju najobjektivnije procenio moras saslusat sve strane sta imaju za reci,ne znam ni zasto si uopste dobio ovih 5 pluseva za ovaj komentar.Pravi fan,bilo Ferrarijev,Red Bullov,Mercedesov..nebi tako nesto rekao,pogotovo ne neko ko se razume u F1.
a pogledaj sada statistiku 🙂 pravi fan F1 će slušati samo one koji znaju šta pričaju,a ne muljatore i lazove 😉 za mene horner je 0 od covjeka…mulja,izmislja,laze…šta reći 😉
Mulja,izmislja,laze… i ovaj tvoj nick pa ga trpimo vec 5 godina. Sta rec 0 od covjeka
@hyuna 5 godina ? haha ja se ovdje registrovao prosle godine,mili 🙂 do way me key too
Jos si mlad vidim. Odnosilo se na Alonsa, razumijem te, no shvatit ces kad malo odrastes o kakvoj osobi se radi.
bi li meni objasnija o kakvoj se osobi radi ? volija bi znat jer sam relativno nov u praćenju F 1 . inače mislim da je horner ( i RB dakako ) pravi robin hud ili neki drugi pozitivan povjesni lik koji se borja za pravdu , istinu , sportski farplay . nije horneru , mateschitzu i ekipi do novaca , vozačkih i konstruktorskih bodova itd , njima je do pravde , korektnog sportskog nadmetanja bez muljanja jer oni nikad nisu posezali za nekoreknostima ka šta je izgleda radija feranado . zato me i zanimaju njegova nedjela pa ako je… Read more »
Iako nisu moji favoriti niti ga imam sta branit, al moze se slobodno tvrditi da je RB sa Hornerom donio puno pozitivnih stvari. Jest da malo boli sto su uvijek gurali pravila do krajnjih limita, no nije li to bit f1? Njihova odvaznost od 2009. u segmentu aerodinamike iako su krenuli bez DD difuzora da bi na kraju sezone imali najbrzi bolid i to svake godine usavrsavali sa blow dif, kad su to ukinuli opet su imali nesto novo da uvijek budu korak ispred svih. To zasluzuje respect. Da ne govorim o vodenju tima. Za razliku od perjanice Ferraria koji… Read more »
@hyuna mlad? haha 18 godina imam i pratim F1 samo 10 godina 🙂 i vec 5 godina od “šampionskog” tima i vozača poput onog malca vidim muljanje i lazovije i na testovima nikakvi a sad svakakvi ^^ woaaaaaaaaaaa
:facepalm: pratis 10 godina kako da ne. Po ni jednim ljudskim osobinam mi Alonso nebi bio idol, ubiti oni nisu ni potrebni sa moga stajalista, a idoliziranje nekoga samo ocitava slabost karaktera (osobe) da nesto postignu u zivotu.