Bivši F1 vozač Jean Alesi priznao je da nije fan nove ‘zelene’ ere Formule 1, te je dodao da nije iznenađenje što Mercedes izgleda dominantno ove sezone.
“Vozač je potpuno zasjenjen novom tehnologijom. To je izazov za inženjera a ne vozača. Ušli smo u eru u kojoj je bitan alat. Vozač sada ne može vjerovati svom instinktu kako bi napao protivnika jer je on sada samo mali dio stroja. Mercedesova dominacija nije slučajna. Kao što je rekao Domenicali, Mercedes je velikan koji je prošao kroz velike pripreme za ovo prvenstvo”, rekao je Francuz na sajmu automobila u Ženevi.
Međutim, predsjednik FIA-e Jean Todt kaže da su promjene bile nužne, a dodaje i da ne žali što su motori izgubili svoj karakteristični ‘vrisak’.
“Ako odete na salon u Ženevi, vidjet ćete da su automobili sada drugačiji. To su hibridi s manjim motorima i manjim brojem cilindara. Automobilska industrija se promijenila, a Formula 1 mora biti laboratorij za tehnologije a ne izložba aerodinamike. Zvuk turba ima svoj poseban šarm, a osim toga, imamo snažne bolide koji troše puno manje goriva – to je bila neizbježna revolucija. A ako se Honda odlučila vratiti, to znači da revolucija uspijeva”, rekao je Francuz za talijansku La Stampu.
Osvrnuo se i na troškove za koje kaže da se moraju reducirati.
“Apsurdno je da polovica vozača u najvećoj kategoriji automobilskih utrka plaćaju da voze. Ne znam ni jedan drugi sport u svijetu gdje se to događa.”
Međutim, s njim se ne slaže McLarenov Ron Dennis, koji je čak optužio FIA-u da su uveli ‘najskuplji motor u povijesti motorsporta’, dok s druge strane pričaju o smanjenju troškova.
“Ako si ne možete priuštiti da budete u F1, onda nemojte biti. Isti ljudi koji su nas doveli do ovoga, sada govore da moramo smanjiti troškove. Gdje je tu logika?” upitao je Dennis.
Ron je upravu !
hibiridni auti su najveća laž koja postoji.
auto n ztagađuje,ali zato zagađuju tvornice koje proizvode aute,skupe baterije,zagađivanje i skupa je reciklaža istih baterija,a i skupo je i zagađuje se postojenjima koja proizvode električnu energiju za napajanje istih baterija.
sve je to samo mazanje očiju od stvarnih zagađivača.
možda je falio u godinama,ali stoji da svake sezone pilot bolida ima sve manje utjecaja na perfomanse bolida.
pa još malo pa če bolidi voziti sami bez vozača.
ako budu hibridni f1 bolidi,onda če morat stavit USB ili cd sa zvukom motora,inače ih se neče čuti kad prođu.ili če čovjek pomislit da mu je riknija ton na televiziji
SVAKA ČAST Ron Dennis..konacno da je nest pametno reko…ko ne zna igrat nek ne igra ko nema para neka ne kocka!!!
Bivši F1 vozač Jean Alesi je debil koji je zaboravio kavi su bolidi bili prije 10 godina. Tada se vozac zbilja mogao osloniti na instinkt tj. na pustu elektroniku, hahaha. Koje jadne izjave, jadnih ljudi. U biti, mozda im RB placa za rakve izjave…
Ma izjava mu možda i nije neka (po mome skromnom mišljenju), ali se nemogu složiti da je debil ,prije jedan od najvećih tragičara F1, mislim da ima više odustajanja (najmanje zbog vozačke pogreške) nego završenih utrka…jedina pobjeda u Canadi poslije odustajanja MS 1995 godine (nisam siguran za ovaj podatak ali ako me sjećanje još služi bio mu je rođendan, pa ako grešim neka me netko ispravi)… 🙂
možda je falio u godinama,ali stoji da svake sezone pilot bolida ima sve manje utjecaja na perfomanse bolida.
pa još malo pa če bolidi voziti sami bez vozača.
ako budu hibridni f1 bolidi,onda če morat stavit USB ili cd sa zvukom motora,inače ih se neče čuti kad prođu.ili če čovjek pomislit da mu je riknija ton na televiziji
Ni ja ni ti niti itko ovdje nije probao sve te bolide pa da možemo nešto tvrditi ovdje i to je amen. Ipak, da vozač ne čini razliku onda bi u svakom timu oba vozača imala skoro isto vrijeme, a znamo da nije tako. Ove godine imaju manje aero potiska, puno više okretnog momenta i što je najbitnije brzo se isporučuje. Ako to ne bude tražilo više sposobnosti od vozača onda je Isaac Newton negdje promašio u slaganju formula u fizici… Mogu se složiti da će zbog pouzdanosti OVE godine vozač igrati manju ulogu, ali bolidi će definitivno biti zahtjevniji… Read more »
Nije lijepo zvati ljude debilima :/
Slažem se i isprike onima koji su se uvrijedili, ali kad vidim da netko ispali izjavu ovog kalibra onda je ispalim i ja 😛
Nemas ti pojma ko je Alesi. Pratio sam cijelu njegovu istoriju i znam kako je se borio sa Ferrarijem iz 91-95 glasio je za jedan od najteze za upravljati bolida tih godina a da ne govorim o pouzdanoscu i kvarovima sa kojim se on susretao.
Fw u pravu si za pobjedu u Kanadi to mu je bila prva i jedina bas na rodjendan. Vodio je Sumaher pa je imao problema sa mjenjacem i zavrsio je peti. U pravu si kad kazes i za odustajanja, motori Ferrarija kod Alesija su se kvarili u prosjeku svaku trecu trku a tu je bilo i odustajanja i zbog drugih stvari. Covjek mi je bio idol djetinjstva i najveci peh je bio u F1. Mjesto da ode u Wiliams koji mu je nudio ugovor za 1991 godinu otisao je srcem u Ferrari. Roditelji su mu sa Sicilije.
Pa nisam ja kriv što tvoj idol izjavljuje gluposti koda nikad nikad nije bio dio ovog sporta… jadno s njegove strane
Smatram da su bolidi bili najbolji 2010-2012… sad su sve uprospastili s ovim motorima.. ovo polako prestaje biti F1.. ova sezona pogotovo nece biti zanimljiva ako se RB10 ne popravi.. :33
.mislim da si stavio krivi avatar.
Mislim da bi bilo zanimljivo kada bi se ekipama omogucilo da biraju izmedu V10 V8 i ovih novih V6 turbo motora bilo bi zanimljivo sta bi tko izabrao. Naravno ekipe sa slabijim motorom bi koristile ERS sustav i imale vecu slobodu po pitanju aerodinamike
pa da vidimo sta je bitnije snaga motora vozacko umijece ili je dovoljno da u ekpi imate Adriana Neweya.
Da kojim slučajem Amerikanci drže Formulu 1, siguran sam da bi motori bili 12 cilindarski. Slažem se sa Todtom da Formula 1 mora biti laboratorij tehnologije i bio bi daleko veći izazov 12 cilindarski motor učiniti štedljivijim nego konstruirati posve nov 6 cilindarski. Šest cilindarski motori u Formuli 1 nisu novost, bilo ih je i prije. Kako sad odjednom aerodinamika nije važna? Devedesetih su iz trke u trku dodavali kojekakva krilca, škrge, dimnajke, spojlere sve u cilju pobiljšanja aerodinamike. Ekipe koje nisu imale zračni tunel bile su osuđene na propast. Iako nisam osobiti štovatelj lika i djela Rona Dennisa, slažem… Read more »
evo pokuda i na glorificiranog maga todta ( uz brawna ) iz ere ferarieve dominacije 🙂 sad više nije tako dobar , genijalan ? niko nije reka da aerodinamika nije važna , todt je izjavija “Formula 1 mora biti laboratorij za tehnologije a ne IZLOŽBA AERODINAMIKE” . učinit atmosferski motor V12 štedljivim je skoro utopija jer ni motori sportskkih auta npr feraria , lamborginia itd “žderu” gorivo kad se gaze , a tek nabrijani motori F 1 ? da bi se ostvarila izuzetna snaga , radnja , ubrzanja potrebna je energija . svaki “novokomponirani” motor je u startu skup jer… Read more »
Ne želim da me shvatiš krivo, ali volio bih da mi objasniš kako se radikalna aerodinamika može upotrijebiti u izradi vozila za široku potrošnju… I kako će ljudi srednje klase održavati automobile sa V10 motorom, i koliko će njih takve automobile kupovati. Nadalje, tko je spreman trošiti novac na skupi razvoj nečega što nikome, osim malog broja ljudi, nije interesantno? Da bi F1 mogla opstati mora imati puno sponzora, a sponzore zanima kako mogu oploditi novac, a ne kako ga mogu potrošiti. To znaju i bez F1. To je najlakše. Zaraditi novac nije lako. Zato meni ove vaše žalopojke pomalo… Read more »
Komentar ima smisla, ko inače, ali po meni dvi osnovne premise ti nisu baš čvrste. Prva da je malom broju ljudi zanimljivo gledati bolide s velikim motorima. Nije istina 99% ljudi obožava što veće motore ali kad se uvede novi manji priviknemo se na te i prihvatimo ih jer ne možemo utjecati na to. A druga stvar da oni ulažu svoje novce i da ih trebaju vratiti. To je apsolutno točno al ako malo dublje pogledaš taj povrat investicije su isključivo naši novci dakle na neki način mi našin k..cen po plotu tučemo kad tražimo da gledamo ono što želimo,… Read more »
@stari lisac, zaboravljaš jednu vrlo bitnu stvar a to je da je F 1 sport. Ne tvrdim da radikalna aerodinamika ima osobito široku primjenu na cestovnim vozilima no aerodinamika svakako ima. Pogledaj kako su proizvođači automobila uspjeli u zadnjih 10 do 15 godina smanjiti Cw. Ljudi srednje klase neće kupovati automobile sa V10 motorima jer im jednostavno ne trebaju. Zapitaj se koliko ljudi si može priuštiti neku Ferrarijevu jurilicu, neki model McLarena ili ultra sportski Mercedes. Naravno da su potrebni sponzori za održavanje F 1 na životu. Sponzora je bilo i bit će ih ubuduće. Koliko će koja ekipa privući… Read more »
“nikako ne mogu zaboraviti ona vremena kada su se naganjali Senna, Prost i Mansell a bolidi su imali ručni mjenač” to su bila vrimena . a di su ona vrimena kad je glava familje uzima koplje ili nekakav luk I sa susjedima odlazija u lov ad priskrbi ručak . danas je sve nekako sterilno…odemo u market I kupimo ono šta nam treba . ili npr kako je bilo romantično kad je u ranu zoru seljak praćen veselim topotom konja odlazija na cijelodano oranje , a danas ? upali traktor , otiđe do polja I u nekoliko sati sve je gotovo… Read more »
@mzf1 rekao sam podatak o malom broju onih koje zanima utrkivanje u odnosu na ukupnu populaciju. Jer sponzori se ne osvrću na zaljubljenike F1 (premala skupina), već na ukupnu populaciju stanovništva svijeta, očekujući od F1 da se infiltrira u što više “domova” i gledatelja. I to je ono što je zadaća FIA-e… Poznato je da su novine i inovacije to što donosi nove gledatelje, a kad imate nepromjenjivost, gledanost pada… @Groff F1 sport je avangarda tehničkog napretka autoindustrije – upravo zato što premali broj ljudi kupuje ono što je F1 nekada predstavljala, F1 se morala pomaknuti onome što donosi najveći… Read more »
Kad si se već dotaknuo tehnike, inovacija i uštede, zašto se u Formuli 1 nebi mogli/smjeli koristiti Wankel motori? Taj je motor štedljiviji i efikasniji od Otto motora koji se sada koriste. Gospodo, evo vam Wankel i eksperimentirajte.
Zato što Wankel motori imaju više pokretnih dijelova, pa su zbog toga podložniji (mnogo podložniji) kvarovima od cilindričnih motora bilo kojeg ustroja cilindara (redni, V ili boxer). Uostalom broj modela automobila (da ne spominjemo u tome kamione i autobuse) koji koriste ili su koristili Wankel motor je vrlo ograničen. Trenutno, mislim, samo Mazda ima jedan model sa Wankel motorom, a u prošlosti su to pokušavali Auto Union (današnji Audi), Daff i NSU, koji je, poslije Mazde najduže gurao Wankel motor u serijskoj proizvodnji… No NSU je propao (progutao ga je Audi). Dakle, da automobilska industrija ima interesa za Wankel motorima… Read more »
Ja baš mislim da sad vozač ima puno više utjecaja nego prije.
Slazem se, ali ocito je vecina zaboravila bolide natrpane sa elektronikom gdje je na startu do prvog zavoja bolid SAM SALTAO brzine. Gdje si imao elektronsku kontrolu kocenja, starta i na izlasku iz zavoja. Stvarno je ovdje hrpa neznalica kojima je biti samo se razbacivati sa rijecima poput V10, valjda misle da im je pimpek u tom trenutku veci. O zalosti…
Istina, sječam se onih dečkiju koji svaki put kad su sjeli u život su imali barem 50% šanse da iz njega ne izađu,kako ide uskoro će netko navigacijskim glasom navoditi bilo koga.
očito su vas omeli komentari ”podrške” u predhodne dve teme, korigirajte text jer nije jasno tko tu što kaže.
#Mercedesova dominacija nije slučajna. Kao što je rekao Domenicali, Mercedes je velikan koji je prošao kroz velike pripreme za ovo prvenstvo”, rekao je Francuz na sajmu automobila u Ženevi.#
Alesi je komentirao Dominicalijevu izjavu da mercedes nije slucajmo najbolji..tj slaze se s njim..jasnije? 🙂 samo polako slovo po slovo,mozes ti to :-);-)
točka i zarez, još uvijek imaju značenje u gramatici hrvatskog jezika, pa ih treba koristiti shodno tome.