Ecclestone: Nova era Formule 1 je farsa

Bernie Ecclestone je izjavio kako je nova “zelena” era Formule 1 totalna farsa.  Ovaj tjedan su na stazu prvi put izašli bolidi s novim turbo motorima, a od proizvođača jedino Renault ima velikih problema dok Mercedesovi i Ferrarijevi motori rade gotovo besprijekorno. Neki su vozači izrazili nezadovoljstvo zvukom, dok je Hulkenberg otišao još dalje te zvuk usporedio s DTM automobilima.

“Rekao sam da će biti ovako, totalna farsa”, izjavio je Ecclestone koji je od početka bio protiv V6-ica. Oni (FIA i timovi) su inzistirali na novim motorima. Ako se žele ovako utrkivati, neka odu u Le Mans.”

“Govore o štednji goriva. Za to nisu bili potrebni novi motori. Motor home bi mogli smanjiti, kao i broj kamiona koji putuje diljem Europe. Mercedes uvijek dolazi s 23 kamiona. Ako su stvarno htjeli uštedjeti gorivo, zašto nisu prestali s tim.”

“Cijela stvar s novim motorima je apsurdna. Ljudi žele buku, nešto posebno, to je srž Formule 1. A sada imamo tihe motore i nikoga na stazi.”

 

 

80 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
rezervni kotac

gosp. Bernie pravi kruh a kaki u tijesto i nek ne proizvodi vjetrove (prd-prd) bez veze
neka ide u penziju ili nek dođe u Hrvatsku s nama gledat prijenose F1 kojeg nemamo jer smo jadni! Živjela hrvatska posla 🙂

schumacher7
njok

Pa slika vrijedi tisuću riječi šta Bernia boli… Da se slažem sa novim pravilima to nikako pa kao ni sa ostalim pravilima u F1, daleko od toga da neka pravila moraju postojat ali ovo je stvarno “farsa”. Ostavi ljude neka proizvode motore koje žele, aerodinamiku, gume koje želiš i od kojeg proizvođača pa makar ih radio sam McLaren svoje… Netko misli da bi napravija bolji 1.6T sa 1300KS napravi pa vozi, drugi bi V8, neko bi V12 od 900KS, izvoli prži brate koliko te volja!! To je F1 po mojem ukusu…

mirko2507

a mislim,iskreno,u zadnjih par godina toliko je restrikcija da umjesto da se razvija aerodinamika,motori i sve ostalo,oni samo smanjuju okretaje,snagu…istina-nešto od ovoga će dobro doći u autoindustriji,ali žalosno je to šta ako se ovako nastavi,nije da “bolidi” neće smjeti prestići safety car,već za koju godinu neće ni moći…navijači žele buku i brzinu,a ne hibride!

ProkletiGad

Ecclestone: The FIA & the teams insisted on these new engines. If they wanted to race like this they should go to Le Mans. #F1

avalon

možda se bernie uspriča o “zelenoj” F 1 ka farsi jer u članku piše da su “izašli bolidi s novim turbo motorima, a od proizvođača JEDINO RENAULT IMA VELIKIH PROBLEMA dok Mercedesovi i Ferrarijevi motori rade gotovo besprijekorno.” možda da mercedes i ferari imaju problema , a renault ne da bi šutija jer lani kod RB problema sa gumama usljedila je promjena , a sad…možda treba dignut buku i prije vrimena 😉 jak je bernie …možda se zbog problema zaključi da bi ova sezona trebala ipak bit odvožena sa V8 jer nisu “svi” spremni 🙂 🙂 🙂

Iceman

Vjerojatno će trebati promjeniti motore (u V8) negdje oko Silverstona 😀

punisherru

he he….ne reci dvaput…

‘sezame otvori se – sezame zatvori se’ no2:

http://www.youtube.com/watch?v=lfqgI4lhlj4

zokivt

Mudro zboriš avalon,točno je što se tiče “plakanja” oko guma,pa hajde da ih “prilagodimo” bulu,uzalud su merđani i ferrari razvijali bolid u tom smjeru,kad je Berni okrenio smjer vrtnje

Leo

svaka čast

Dani

Želimo da se ti makneš. Ti i tvoje ideje sa medaljama, prečacima i zaljevanjem staze.

Tuzlak

Napokon je starkelja rekao nesto pametno…

baky80

Mislim da će ove godine najbolji zvuk i najaći motor imati “SAFETY CAR” !

PavleF1

Ajme kad se sjetim dobrih starih vremena, Juan Pablo Montoya u Monzi na kraju startno ciljne ravnice 367 km/h 😉

Dani

Po najavama maksimalna brzina će biti veća nego sa v8-icama.

avalon

jbze …nisam ni zna kako su nekad bolidi bili brzi !!!!! vjerovatno bolidi te “generacije” drže rekorde najbržih krugova na “starim” stazama na kojima se još vozi …monza , spa .

elmedin

Od kako su pokusali i uspijeli prekinuti dominaciju ferrarija promjenom pravila,od tada je i formula jedan krenula niz brdo,kako je koja godina prolazila tako su poceli donositi sve gora i gora pravila da bi danas postala CIRKUS u pravom smislu te rijeci.Neka vrate sve kao sto je bilo do 2004 i bit ce svi sretni.Meni je bilo nesto prelijepo dosipanje goriva u box-u jer e uvijek bilo gresaka i mnogi su pravili od pobjede veresiju zbog velikog zadrzavanja u box-u,danas udje neka ekipa u box y obavi zaustavljanje za 2.5-3.0 sek nemozes ni ocekivati gresku kada jedino sto rade jeste… Read more »

Mrav074

A tek taktiziranja koje je nosilo nadoljevanje goriva. Danas nitko nemoze nadoknadit zaosaltatak od 20 sek. Onda se to radilo svaku utrku skoro

Red Baron Tuzla

Pa i J.P. Montoya je rekao da je sramota sta su uradili sa bolida. F1 bi trebala da bude sami vrh auto-moto sporta, da bolidi uz pomoc nove tehnologije iz godine u godinu obaraju rekord staze, da se svake godine muce kako ce motor proizvest vise konjskih snaga, a ne ovo stalno smanjenje snage, obrtaja i ta sranja.

Habo

Imamo srece sto je Ferrari stavio veto da se ne uvede 1.6l V4 T sto su htjeli da Audi (VW grupa) udje u F1. Ovo sve je jos donekle dobro proslo.

Ferrariforever

.vidim da vas ima koji cvilite unedogled zbog V6 turbača. Pa evo, dajte si malo truda i pročitajte što je o tome jučer napisao komentator lisac, gdje je sve crno na bijelo objašnjeno zašto i kako novi motori u F1.
Najlakše je ka..ti bez argumenata i razloga.

Groff

Smanjenje broja cilindara, zapremine i snage motora naziva se downgrade. Zar nebi trebao biti upgrade?
Ovi motori zvuče bez veze, bolidi izgledaju smiješno s ovim nosevima. Kad počnu problemi s motorima u sezoni pitat ću vas jesu li promjene dobrodošle.

Ferrariforever

.malo strpljenja. sve će doći na svoje. Ovo što imamo danas je baza na kojoj će se graditi nova generacija bolida i vjerujem kako ćemo kroz sezonu-dvije več imati bolide koji neće po ničem zaostajati.

Leo

Netreba meni ni lisac ni hatrick ni ti tu glumit Jergovića ili Andersona i copy paste.Znamo mi što govorimo ajde daj a govore i ljudu u F1 koji sigurno znaju a ne mi tu.10 sekundi je sporija formula u Jerezu za razliku unazad 10 godina i što ti trebam više reći.

Ferrariforever

.za razliku od nekih, ja nikad nisam napisao niti jedan jedini copy paste komentar. A ti?

Ross Brawn

Farsa je od 2009. i ovih smiješnih bolida, drs-a i tih gluposti.

sladjan87

Ovo ne da je farsa ,ovo je cirkus ,ja napisah da hocu i da gledam i da slusam F1 i nakupih minusa , ovo je ne F! nego Prius cup .

Mrav074

I mene su posrali tako jucer. F1 mora bit najjaca najbrza i najbucnija. Zalosno da postoje tvornicki auti sta zvuce bolje i glasnije od njihovih uzora kojima su prije tezili

Ferrariforever

.slažem se…ja sam za to da se na bolide ugrade zvučnici a umjesto turba moćna pojačala. 😉

Mrav074

Samo kazem, ovi motori nece nikad ic u neka cestovna vozila. Sva ta tehnologija se mogla istrazivati i na V8 motorima sa 800+ ks. I Turbo i Hybrid sistem

Groff

Da mogu, dao bi ti barem 1000 pluseva…

stoka

gp2: J.Calado 1:24.659 (2013, Jerez)
f1: J.Magnussen 1:23.276 (2014. Jerez)

Moga bi gp2 postat brži od F1 ove godine…
gp2 imaju 4.0 V8 motore, 10.000okr/min, 620ks i 500Nm

Mrav074

Bar ce bit jeftinija prava za prijenos pa mozda budemo mogli pratit gp2 😀

Groff

Apsolutno se slažem sa Berniem. Ova farsa izgleda kao početak kraja za F 1.

Ferrariforever

.ajde budimo iskreni pa priznajmo da “početak kraja F1” traje več 20-tak godina.

elmedin

farsa je od kako se pokusala i uspijela prekinuti era ferrarija i schumachera!

Schumi1

Ajde ne serite, sunce vam jebem. Farsa vam je sigurno bila i prije Schumachera, kada preko 20 godina niste mogli uzeti naslova…

prosti

treba vratiti 10-ke!!!

Groff

Još bolje V 12!

kreso

tad su brzine na nekim stazama bile 350-360km/h..a sad jedva navuku 320km/h..

SebVettel10181930

Prije 350 bez problema sad jedva 320 UZ POMOC DRS-a i KERS-a!!!!!!

Leo

Ovo je on rekao 2011g. tako da dole neki komentari nemaju smisla :”Možda ćemo morati tužiti FIA-u” “Novi motori nisu Formula 1 niti zvuče kao Formula 1,” rekao je Ecclestone koji smatra da će promotori utrka zabilježiti pad prodaje ulaznica ukoliko zvuk motora više ne bude privlačio navijače. Stoga je promotore potaknuo da FIA-i pošalju zajedničko pismo u kojem traže da se novi V6 motori vrte na 18 000 okretaja te da imaju zvuk aktualne V8 konfiguracije. “Promotori vjeruju da će novi motori odbiti ljude koji dolaze na utrke Formule 1 i koji vole glamur i buku. Promotori tako više… Read more »

Mrav074

Eto da povecaju “đire” ja zadovoljan 😀

stari lisac

Čekao sam da se pojavi ovo… Kao Bernievom advokatu citiram što je danas izjavio za Autosport po pitanju nove sezone: “Ecclestone also reckoned that 2014 would help rekindle interest in F1, with the arrival of new turbo engines set to deliver more exciting racing. “It is timely developments like these that keep Formula 1 at the forefront of sustainable and relevant technology,” explained Ecclestone. “One thing I am sure of is that this coming season will not only offer a heightened level of unpredictability but renewed excitement and fierce competition.” The decline in television audiences was believed to have been… Read more »

the watcher

“Ljudi žele buku,NEŠTO posebno,to je srž Formule 1.”…..u predzadnjoj rečenici

SebVettel10181930

Zivjela 2004 godina i zivjeli V10 motori 😀

af1812

Toliko mi je bilo zao kad se Webber povukao ali sad vidim da ne propusta mnogo. Ovo je smijesno, za sad.

Ferrariforever

.e moj Bernie…ko o čemu k… o poštenju. Pa zar nije baš Bernie bio uvijek taj koji je svoje interese stavljao ispred interesa tehnike? Pa zar nije njemu uvijek bilo najvažnije da se proda ulaznica više na štetu pravila koja su uvijek po njemu bila usmjerena zaradi uz ionako basnoslovno bogatstvo? Pa zar nije 23 mercova kamiona isto tako dio glamura u F1 ili Berniu smeta što je netko bogatiji od njega? Ne štedi se gorivo na kamionima, njih će uvijek biti previše, nego na tehnologiji proizašloj iz elitnih sportova kao što je danas F1. Jerez odzvanja od novih turbaka… Read more »

SCUDERIA davor29

slažem se, vjerujem da nijedna promjena pravila i vrsta motora prave fanove, a i one nove znatiželjnike neće odvratiti od praćenja F1. A mislim da je jasno da se utrke održavaju radi novca- kojeg posjedujemo MI obični ljudi. mi ćemo kupovati maziva, kompjutere, sokove, energ. napitke, pa i automobile – SVE SE TO REKLAMIRA u F1. a ulaznice na utrkama i televizijska prava-…… lova do krova. i zato ja jedva čekam da počne sezona utrkivanja. kakav god zvuk motori proizvodili,

wilson

Svima bi više odgovaralo da su ostali V8 ili još bolje V10 motori. Ali eto, sve se mijenja. Stvari su takve kakve su. Meni je recimo deset puta tupaviji njegov prijedlog o duplim bodovima, možda na čak 3 utrke. Kako li će to utjecati na utrke? Na koliko će onda smanjiti brzinu samo da stignu do cilja? Nekad mu je bolje da šuti.

Mrav074

WRC 1.6 TURBO
WTCC 1.6 TURBO
F1 1.6 TURBO
Zavidim amerima na Indy seriji i Rally Crossu. Bez presera tehnologije i miljun pravila, a u jednoj utrci vise pretjecanja nego u cjeloj sezoni F1

mika

A V8 Supercars?

Mrav074

Ma i to, i dtm… Sve ide na brze jace bolje od f1
Wtcc su ove sezone 80ks jaci i 150kg laksi sa puno vise downforcea. Nadam se da ce bit zanimljivi kao sto je bilo Super Touring prvenstvo

GrofDracula

wrc je posebna priča, tamo ne dolazi toliko do izražaja motor, nego uglavnom vozač i suvozač…

Mrav074

Istina, samo sam stavia usporedbe radi…

perodeformero

Onako usput. Dedica je prosiktao zlim jezikom kao domaći političari.
Mora da je na rubu….. nečega (zatvora, noge iz F1, staračkog doma ili što već muči čovjeka njegovih godina)
Nije mu trebalo ono spočitavanje o broju kamiona. Od toga i sam živi.
Momčadi imaju svoje interese, on svoje, trkališta svoje……… do sada je funkcioniralo više manje dobro. Velika je lova u igri. Pravo čuo je da funkcioniraju bez prevelikih potresa.
Zamislite nas na njihovim mjestima. (ovo “nas” neka svatko zamisli što ga volja)

Red Baron Tuzla

Meni samo nije jasno kako onda dodje do toga da se usvoje takva pravila?? Svi kao nesto negoduju, govore kako to ne valja a pravila se svejedno uvode.. upravu je onda kimi kad kaze da je svejedno svidjaju li vam se nova pravila ili ne jer nista ne mozete promjeniti.

Iceman

Previše oni para dobivaju da bi mu se zamjerili. Dok su puni sefovi možeš malo kokodakati, ali sve ostane na tome.

KOve

Hahaha, Bernie legenda. Ma kad prođe prvih par utrka, zaboravit će se na sve i svi će biti fokusirani na utrkivanje :D. Tako je svaki put bilo i do sada. Ekipa plaće za V8, neš mi ti motora od 2400 kubika… ne bi da je neka motorčina. Je, imao je super zvuk, iskreno i meni fali, ali i turbaci imaju fora zvuk, zviždi turbo, puca, grglja, a biti će i riganja vatre. Meni je ovo uzbudljivo vrijeme bez obzira za koga navijao. Jedva čekam početak sezone i nadam se uzbuđenjima jer zadnjih par godina F1 gledam na silu, da se… Read more »

perodeformero

Slažem se, nešto tako sam komentirao na videu dana.
Kada svih 20 i kusur kresnu motor i zaurlaju na startu……………

GrofDracula

koga briga za motore, samo da bude neizvjesno bar kao 2012 godine… da ne moramo drugu polovicu sezone gledati reda radi

dario93

ako se dobro sjecam prosle godine je reko da jedini ferrari ima status da se povuku ti motori kao za ovu sezonu a on ih uveo i sad odjednom pili naopako dabog ga zatvorili matoro smece

perodeformero

Dakle, nije mi se samo učinilo. Prva jako (jako jako jako) loša stvar proizašla iz novih pravila. Nadam se da je zadnja.

McM

Ode F1…buka je 80% show-a..barem ako si prisutan na stazi…preko Tv je sve jedno.
GP2 će nadglasati F1..uzas

Iceman

Jbg deda dobro se sjećam kada su ovi tvoji iz Renault-a prije cca 2-3 godine zaprijetili kako će se povući iz F1 ako se ne uvedu novi motori. Fora je bila u tome da je Ferrari (ili netko drugi ne mogu se sjetiti točno) predložio da se novi motori uvedu od 2016 ili 2017. Renault se digao na sve četiri. Evo ga sada.

Iceman

Ne brinem ja za Renault, oni su ti koji imaju problema ne ja. Vi mislite da nemaju problema?

matias_f1

Ma jok…oni ti samo stede na gorivu. 🙂

Iceman

Pa ako Red Bull dođe u top formi na prvu utrku sezone, ne znači da nije imao problema u predsezoni. To je kao da kažete: Red Bull je prvu polovicu 2013. godine zavaravao protivnike i nije vozio punom snagom, ali onda su odlučili da od Belgije na dalje idu flat out

avalon

aha ali 2011. se koristija provjeren motor , a sad je nešto sasvim drugo …NOVI . vjerovatno su sve prolazni i rješivi problemi jer renault ima ponajviše iskustva sa turbom ali ne treba negirat da za sada problema imaju .

Iceman

Ali ti (vi) si mi postavio pitanje mislim li ja da oni imaju tako ozbiljnih problema. Ja mislim da imaju. Nisam rekao da ti problemi nisu rješivi.

GrofDracula

Logično je da imaju problema, pa nisu valjda toliko ludi da bi došli na testiranja i onda proveli u garažama… sve ekipe sa renaultom štekaju, nešto ih muči i na ovim testiranjima su da to riješe…

avalon

Vedran_SB… “Ja osobno mislim da oni nemaju problema…” … “Vjerujem da nisu ozbiljni problem” TI misliš , TI vjeruješ , a to šta oni imaju problema za TEBE nije relevantno . nije relevantno ni to o čemu neki pišu mada se vidilo da problemi postoje . zašto naše mišljenje na osnovu prvih utisaka nije relevantno , a tvoje je jer… TI osobno misliš , TI viruješ ….kad viruješ zašto si odma posegnija za McL i testiranjima iz 2011. ? da ukažeš/dokažeš šta ? pa koliko je dugo McL koristija te mercedesevo motore u raznim varjantama ? a koliko dugo RB… Read more »

Iceman

“But I don’t think sandbagging is going to be an option for anybody.”
Renault’s deputy managing director Rob White, 27.01.2014. (dan prije početka testiranja). Izvor:
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/142913.html

|CRO|-Ferrari

F1 je sve, samo ne štednja

Habo

Sve se to radi u svrhu da bude vise preticanja. 100kg goriva na 305 km nije malo al za F1 je,to ko da sa 40l goriva zelite doc od Zagreba do Dubrovnika a ne spustat brzinu ispod 150km/h. Bit ce zanimljivi gledat Hamiltona koj se i proslih god mucio s potrosnjom goriva.

hattrick

100kg ti je kojih cca. 160l benge, no istina, to je visoko oktanski sport i takav bi trebao biti. Uostalom ove nove agregate su mogli uvesti u niže serije, pa tek kad se dovoljno razviju da mogu biti barem u rangu v8 progurat na perjanicu aut. sporta. Ovako sve ispada presmješno. ispast će da je F1 i GP2 u biti ista priča drugo pakiranje. Degradirajuće za F1..

Uostalom Berni je totalno u pravu što se licemjerstva tiče u FIA i timovima tiče. Jedno govore, a drugi interesi vire. Fuj.

perodeformero

F1 će uvjek biti 10% brži od GP2

stari lisac

Jedini dvoličnjak je stari lopov (ovo je službeno, sam je priznao i sada gleda da se dogovori da plati da ne sjedi iza rešetaka…). Čita on što ljudi misle, pa kao i Karamarko sere li ga sere po svojim prethodnim intervencijama… Nada se da raja ima kratko pamćenje… I nije to htjela FIA niti momčadi… Povukli su se BMW, Toyota, Honda, a i Mercedes i Renault su počeli plakati da im je preskupo. Jedini je Ferrari šutio, no što su mislili sve su rekli izjavom da 1,6 L turbo razvijaju već 2 godine… Dakle stara lopovčina je nešto naučila od… Read more »

mika

Dobar komentar fosila, uvijek sam govorio da F1 nije sport u kojem se štedi to je sport u kojem jaja zatitraju od buke.

WeLoveCars

…napokon jedna poštena, samo zakaj prije nije potegnul to pitanje, jer se već odavno znalo kak stvari (ne)budu funkcionirale…

Related Posts