Nakon pobjede i u Japanu, Vettel djeluje nezaustavljivo. Dokle on niže pehar za peharom, ono neizvjesno događalo se i ovaj put iza njega.
Bilo je onih koji su sugerirali da bi Webber na Pole positionu mogao značiti ozbiljnu prepreku Vettelu na putu do pete uzastopne pobjede. Australcu se u priču, međutim, uvukla strategija koja ga je koštala napada na prvo mjesto. Ne mora biti nešto posebno nezadovoljan ni drugim mjestom; ove godine više ne djeluje kao kandidat za pobjede u većini utrka (za razliku od nekih proteklih sezona), što naravno ne znači da ne stigne osvojiti još jedan-dva Grand Prixa do kraja svoje pozdravne sezone.
O Vettelu nema više smisla puno drviti: jasno je da Nijemac krstari prema svojoj novoj tituli prvaka. Postoje nekakve teoretske šanse da Alonso osvoji titulu u nevjerojatnom slučaju da, recimo, Vettel tri puta odustane i jednom bude šesti dokle Španjolac osvoji sve četiri preostale utrke, ali to je ― priznajmo ― preludo čak i za Formulu 1. Osobito u ovakvoj situaciji u kojoj ova njemačko-englesko-austrijska kombinacija ne djeluje kao da ima pravog konkurenta. (Što ne znači da ga nije imala u početku sezone.)
Stoga, već bi bilo potpuno za očekivati da Vettel već na nadolazećem Grand Prixu Indije potvrdi svoje četvrto prvenstvo za redom. Nema više neke neizvjesnosti ni na području konstruktora: s gotovo stotinu i pedeset bodova prednosti, Red Bullu samo ostaje pričekati još pokoju utrku dokle potvrdi novu titulu. Znamo da će sezona 2014. označiti svojevrstan “reset” u tehničkim pravilima i koncepciji koji bi mogao iznova promiješati karte, ali ove zadnje godine atmosferskih V8 motora sasvim ćemo sigurno pamtiti po Austroenglezima i Nijemcu, slično kao što se početak prošle dekade pamti kao Schumacher-Ferrari era.
Dok je, dakle, Red Bull osvojio novu dvostruku pobjedu, na trećem mjestu postolja opet se pojavio Romain Grosjean, manje od tri sekunde za Webberom i monstruoznih 35 sekundi ispred Alonsa. Što god se o Francuzu ranije govorilo kao nepredvidljivom vozaču koji je sklon opasnostima, sad je naglo počeo dizati reputaciju. Kvalificirati se kao četvrti i završiti treći, tik iza dominantne ekipe, zaslužit će mu dodatni respekt kako u vlastitoj garaži, tako i po ostatku paddocka. Čak je i inače super-konzistentnog Räikkönena ostavio više desetaka sekundi iza sebe. On svakako ima dobru perspektivu, baš kao i Nico Hülkenberg koji je taj renome potvrdio na prošloj utrci ali ovaj put je opet bio na dobrom šestom mjestu. Po zadnjim sugestijama i čak polu-formalnim priznanjima iz Lotusa, Nijemac bi upravo tamo mogao započeti sezonu 2014. A i njegov kolega iz Saubera, Gutiérrez, je odradio solidan posao plasiravši se odmah iza njega i pokupivši prve bodove, i to odmah šest komada.
Za Fernanda Alonsa, klasična receptura. Ne pretjerano uspješan u kvalifikacijama, ali je po običaju to nadoknadio u utrci koliko je bilo moguće, u ovom slučaju s dvanaest bodova i četvrtim mjestom. Još nije ništa sigurno, ali njegova nova titula vice-prvaka je također sve izglednija, ali Ferrarijeva titula konstruktorskih vice-prvaka nije niti izdaleka: prednost pred Mercedesom je deset bodova, što je praktički zanemarivo s obzirom na četiri preostale utrke.
Kad smo kod Ferrarija, interesantno je koliko se prašine podiglo oko Massinog navodnog oglušavanja na ekipne odredbe. Kao da je on i dalje dužan neku pretjeranu vjernost ekipi, ako mu je odavno jasno da je pod otkaznim rokom i momentalno mu je primarna želja pokazati se dovoljno dobrim za nove buduće poslodavce, radije nego biti asistent ekipnoj zvijezdi Alonsu. Premda, i taj Španjolčev status ekipne zvijezde je nekako pod upitnikom u zadnje vrijeme. Nema više redovitih izjava prekrasnosti, ljubavi i posvećenosti, ni zaklinjanja na Enza Ferrarija i crnog konjića. Nikako da utihnu priče da Španjolac i njegovi menadžeri rade rapidno na nalaženju novog radnog mjesta. S druge strane, Ferrari službeno, kao i ostali, navodi da Alonsov ugovor važi do 2016. Ovo je još jedan od onih čvorova koji će biti interesantno pratiti kako se (i da li se) raspetljava.
Ne baš naročit vikend za Mercedes, koji je utržio tek četiri Rosbergova boda. Što se Hamiltona tiče, nema tu ni govora o nekakvoj agresiji njega ili Vettela, već je samo imao peh što mu je kotač na krivom mjestu u krivo vrijeme. Katkad to prođe potpuno bezbolno s planiranim ulaskom u boks i minimalnim izgubljenim vremenom, ali ovaj put je ― nažalost za Englezove navijače ― ipak to značilo odustajanje. Ne baš korisno za njegove namjere napada na Räikkönena u prvenstvu vozača, ali ipak ima još vremena to kompenzirati.
Toro Rosso je, baš kao i Force India, ovaj put bio izvan bodova. Ove ekipe itekako na svojoj bilanci osjećaju ovaj nalet Sauberove forme u drugoj polovici prvenstva. Negdje između njih i prednjeg reda, opet je bio McLaren, s dva osvojena boda Buttona, ali s osamdeset sekundi zaostatka za pobjednikom. Williams se, nažalost, standardno vukao po dnu poretka skupa s Caterhamom i Marussijom.
Dolazi nam, dakle, GP Indije, utrka koja će po aktualnom planu biti terminirana ili barem u pauzi od sljedeće godine nadalje. Tamo je prošle godine slavio Sebastian Vettel, i vjerojatno se ni ove godine ne bi bilo pametno kladiti ni na koga drugog.
Oton Ribić
Potez utrke: Kimi Räikkönen. Pretjecanje Gutiérreza u 130R zavoju bio je možda najspektakularniji trenutak utrke. Možda ga ne plaćaju u Lotusu, ali Finac ne štrajka…
Razočaranje utrke: Hamiltonovo odustajanje. Kakva šteta što je Englez bio prisiljen odustati, jer s trećim osvojenim mjestom na gridu prijetio je igrati velik faktor u utrci. A i malo još zaoštriti konstruktorski duel Mercedesa s Ferrarijem.
Tekst je odlican I vrhunski.Ali trebo si uz Grosjeana za heroja utrke stavit I Gutierreza ,covjek se probio 7 mjesta naprijed I osvojio prve bodove u Formuli 1.
Fora tekst 🙂
I po suncu i po zimi, hrabro vozi majstor Kimi.
NASCAR, Lotus, pa Ferari – Ajsmenov je put ka slavi. ^^ <3
jbga zaboravljen je rally koji je trebalo uvrstit u ove stihove o uspjehu kimia u svim kategorijama u kojima je vozija …a i sauber , McL
Hahaha hrpa minusa.. Ma povodom rodjendana objavljen txt na Sport Klubu pa sam nalepio samo 🙂 Ma rlx 😉 Ne moze da se rimuje sve, ali znamo dobro gdje je bio Kimi i gdje je sta postigao i ostvario.. 🙂 Pozdrav!
uglavnom dobar text osim jedne sitnice ili “sitnice” 😉 ovo “Gutiérrez, je odradio solidan posao plasiravši se odmah iza njega i pokupivši prve bodove, i to odmah šest komada.” esteban je odradija SOLIDAN posao ? a dobro …po meni je on uz romaina drugi heroj utrke jer startat sa P 14 , a završit trku na 7. mistu tj napredovat 7 mista , a kad imaš iza sebe samo 14 odvoženih trka onda je ovaj plasman više od SOLIDNOGA kako piše u textu . ako je relativni uspjeh kad se veterani ka fernando i kimi “uspenju” 4 mista u odnosu… Read more »
Moze li iko da postavi snimku kada je Kimi obisao Estebana u zavoju 130R ?
I kad je pretekao Hulka s vanjske strane prije šikane.
Otone, kao i uvijek vrlo dobro sročeno i napisano. Osim jedne primjedbe – ako je 35 sekundi monstruozno (citiram: “…i monstruoznih 35 sekundi ispred Alonsa,”), kako to da Kimi-jev zaostatak je tek nekoliko desetaka sekundi (2,5 desetaka ili više?) – citiram: “Čak je i inače super-konzistentnog Räikkönena ostavio više desetaka sekundi iza sebe.” Malo ti je promaklo 😉
Bez obzira na ovo moje cjepidlačenje, ponavljam, užitak je pročitati tvoj uradak 😆
P. S. nije pošteno da nisi spomenuo Estebana… Prvi bodovi u F1 i još napredovao 7 mjesta, najviše na gridu od onih u bodovima…
Tekst je tako dobro sročen da se nema što dodati.
Al si ti ipak osjetio potrebu napisati ovu svoju besmislenu recenicu… Hvala ti..
Zašto je besmislena ? Napisao je pohvale autoru na članak i da nema primjedbe? Ovdje sam od prošle godine i napisao sam 785 i vidi se sta je besmisleno a sta ne