Ferrari inzistira da nema nešto sporno u njihovom testiranju, te da bi se svi trebali usredotočiti na Mercedesovo testiranje s ovogodišnjim bolidom koje je, po njima, kršenje sportskog pravilnika.
Nakon što je do petka sva pažnja bila na Mercedesu, FIA je objavila da je ipak i Ferrari odradio nekoliko dodatnih kilometara na Pirellijevim gumama, ali na bolidu starom dvije godine. Međutim, Ferrarijev glasnogovornik komentira:
“Situacija je vrlo jasna još od trenutka kad je ekipa prekršila vrlo jasno pravilo. Članak 22. sportskog pravilnika kaže da se ovogodišnji ili prošlogodišnji bolid ne smije koristiti niti za kakva testiranja tijekom sezone.”
“To je jedino što je bitno, sve ostalo su irelevantni detalji.”
Sportski pravilnik FIA-e
22) TRACK AND WIND TUNNEL TESTING
22.1 Track testing shall be considered any track running time not part of an Event undertaken by a competitor entered in the Championship, using cars which conform substantially with the current Formula One Technical Regulations in addition to those from the previous or subsequent year. The only exception is that each competitor is permitted up to eight promotional events, carried out using tyres provided specifically for this purpose by the appointed supplier, to a maximum distance of 100kms per event.
S druge strane, Mercedes se još uvijek drži priče po kojoj je FIA dozvolila to testiranje.
Čeka se konačna odluka FIA-inog međunarodnog suda.
Citat sa portala “F1racing.com.hr” : Ferrari je u svoju korist izvrnuo spomenuti članak 22 koji uopće nije temeljen na starosti bolida nego na sličnosti njegove konstrukcije s trenutno važećim tehničkim pravilnikom.
U članku 22 piše: “Pod testiranjem se podrazumijeva svaka vožnja na trkaćoj stazi koja nije dijelom trkaćeg vikenda i koju poduzima natjecatelj prvenstva, koristeći pritom bolid koji u svojim bitnim karakteristikama udovoljava trenutnom tehničkom pravilniku Formule 1…”
Tko je jamio ,jamio …
u svemu ovome je sigurno samo to da Fia nema pojma sta radi….
Ako ovo čita itko iz FIA-e 😀
Nebitno je koliko je bolid star , bitno je samo da nije iz tekuće sezone !
Kakvu bi kaznu uopce mogli dobit novcanu ili ….?
Nekako mi se čini da ni glavonje iz FIA-e nisu sigurni što je u skladu s pravilima a što ne, jer su pravila “jasna” k’o Nostradamusova proročanstva…
Mladi momci navijači u ovom slučaju Ferrarija. Ne vrijeđajte se toliko. Uostalom uvredljivi ste samo kada se radi o Ferrariju, a inače ste skloni zezanciji. Pa talijani jesu takvi. Puno vike, drame, sitnih izigravanja pravila, rješavanja problema selotejpom i lijepim dizajnom…………. Zato ih svi i volimo. Oni ne mogu biti drugačiji koliko god se vi trudili u komentarima ih sakriti i zaštititi (titititititititi). Siguran sam da ih podsvjesno i vi volite dijelom zbog tih stvari, za razliku od tvrdih zatvorenih momčadi pod šapom velikih kompanija. Talijani uvijek dižu puno prašine, a kada bi FIA sankcionirala po količini njihove prašine izbio… Read more »
imam dojam da si ovo napisao sam sebi! Jer pogldaj svoje komentare pa procitaj ovo!! Pronaci ces se sigurno!
Zapravo F1 fun, baš sam mislio na tebe dok sam pisao. Ova obrnuta psihologija možda pali kod male djece.
Uglavnom opusti se malo, nije svaka kritika zlonamjerna ili napisana u želji da predoči svu mudrost svijeta.
Vortex je napisao pravu riječ ” Heterogenost”
I dok je tako bit će zabavno. A ako se nedobogzla ovaj portal pretvori u “ozbiljnu” stranicu kako je netko napisao, to nužno vodi dosadi i propasti.
Zato, haj haj uživaj i ne ljuti se čovječe.
ja ni nisam to shvatio osobno jednostavno si pretjereo u vezi onih deckiju koji poprpavljaju sve probleme s sleojtepom!! Mrzim omalovazavanje osoba koji su postigli nesto u zivotu a posebice od strane ljudi koji sjede za malim ekranima i drze predavanja nekome tko u svom zivotu ima ciljeve i ostvaruje ih !! A jos kad dodamo da se radi o najjacem automoto natjecanju F1 zbilja onda neznam s kojim pravom prozivas nekoga! Kad bude napisano nesto konkretno gdje je Ferrari pogrijesio ovo su samo predpostavke! A na predpostavkama osudivati Ferrari i pricati o njima kao nekim dvorskim ludama je zbilja… Read more »
E pa sada, po onome sa selotejpom se razlikujemo. Po toj opasci znam da si za razliku od mene jako mlad. Da si nešto stariji, znao bi zašto se spominju selotejpi, šarafi koji ispadaju, škripanje djelova……kod talijanskih auta.
(Ovo biti stariji nije nužno bolje. Zapravo radije bi napaljeno lupetao kao ti, ali jbg, nema natrag)
ako sam s 30 god jako mlad ok! uostalom moje godiste ti pise u mom nicku! i ja jako dobro poznajem talijansku auto industriju! Ali ju trebas razdvojiti na dva dijela! fiat,lancia,alfa su pod tim sto si ti spomenuo! bar su takvi bili ovi novi modeli izgledaju vise nego dobro! Dok vrh svjetske autoindustrije i sportskih automobila dolazi upravo iz italije da ti nenabrajam sve brendove! A Ferrari definitvno spada medu njih! Svi spominju slampave talijane a nitko nevidi koliko su losi slampavi britanci i njemci zadnjih godina (mclaren,mercedes)….sve je to relativno ….ja sam posjetio uzivo tvornice Ferrarija i Maseratija… Read more »
Izletilo ti: “Svi spominju šlampave talijane…………….”
Svi osim tebe.
Je, tako je. Imaš potpuno pravo. Ali trebaš da uvažiš realnost uzimajući u obzir sirovinsku strukturu ciljane grupe. Tu ima svačega, od normalnih i uljuđenih, pa do kompleksaša, zlonamjernih, umišljaenih, glupana, mudrijaša, seoskih fiškala, neobrazovanih, šmrkljavaca itd. E sad tu hrpu svedi na zajednički nazivnik radi komuniciranja. Nemoguće. Hrpa je vrlo heterogena. Može funkcionirati samo po principu čopora. Slabiji se osjećaju zaštićeni, pripadnost grupi im daje pogonsko gorivo i osjećaj moći. Pojedinačno su smušeni i beznačajni.
Yes, svijet je pun budala. Ko želi sa njima saditi tikve nek izvoli.
Druže Staljin, ovo “yes” Ti ne stoji. Da, njet, to su reči, a ne one amerikanske gljuposti.
Par nejasnoća me škaklja u ovome. U Mercedesu su znali da će ovo testiranje procuriti, zašto bi riskirali astronomsku kaznu i išli testirati sa ovogodišnjim bolidom ako im eventualno Pirelli nije drugačije tumačio pravilnik ili su toliko glupi (mada mi je to teško za povjerovati) i misle da će im se progledati kroz prste. Drugo, ako je Ferrari testirao sa bolidom koji udovoljava pravilniku i nisu na njemu koristili komponente sa ovogodišnjeg bolida zašto su testiranje odradili u tajnosti. Meni se čini da su u prozivanju uvijek najglasnije oni koji skrivaju neke stvari jer žele skrenuti pozornost sa sebe bez… Read more »
Sve sama nagađanja i pretpostsvke. Ferrari od osumnjiečnika pokušava da se prometne u tužioca. Oni bi da tuže i sude. E pa tako se ne radi ni u Hrvatskoj. Ovo postaje sve veća petljavina. Više se ne zna ko je pozitivac, a ko negativac. Navijačke strasti se potpaljuju i bujaju. Stvara se jedna konfuzna situacija u kojoj utrke i konstruktorska postignuća idu u drugi plan. F1 je ozbiljno obolila.
Biće kako gazda kaže.A gazda želi 4 prvaka unutar 15 bodova na zadnjoj trci sezone.
dajte red bullovci ostavite se ferraria,kad citam neke komentare stvarno mi je zal kaj sam uopce otvoril clanak……ak su krivi budu dobili kaznu a ako ne vi “red bullovci” budete sredili da je dubiju, ma sto posto…… 🙂 🙂 🙂
Neki ovde kažu da ,pošto je ferari koristio bolid star 2 godine,da nisu dobili ništa informacija……..
PA ZAŠTO BI ONDA TESTIRALI KAD NE BI DOBILI NIŠTA INFORMACIJA???
ajde to objasnite,koja je onda to svrha testiranja…….
Isto ko i rupe u podnici
dobio bi mozda neke informacije o gumama !! No ti ocito nerazumijes da onaj svaki aerodinamicki dio na bolidima je dosta izmjenjen od prednjeg zadnjeg krila nosa bolida itd a to uvlike utjece na strujanje zraka oko bolida a s drugacijim strujanjem zraka se gume i drugacije trose! tako da ako po tvome Ferrari testira s bolidom mercedesa da bi mogao unaprijediti svoj bolid? neide to bas tako! Tesko je bolid unaprijediti kad testiras sam svoj bolid i donosis djelove koji su predvideni za njega (sjetite se lani Ferrarija) a kamoli da testirate s bolidom dvije godine starim! De malo… Read more »
pa nisam ja F1 inžinjer…..
a ja mislim da je to ferrari sam htio prkositi mercedesu i ostalima…
jer se dijelovi bolida mijenjaju, a pogotovo nakon 2 godine,a pogotovo oni djelovi koji utječu na potrošnju guma….
pa opet kažem da ferrari nema koristi od toga,
Ajme koji licemjeri.
Ja se čak ne bi usudio tvrditi da ovo nije izrežirano od strane mercedesa, ferrarija i pirellija kako bi fia dopustila sezonska testiranja.
Kad tad morat ce dopustit. testiraju na treninzima umjesto da treniraju. haha
Ovi iz Ferrarija kao da su išli na kurs za masovnu hipnozu.
“Vaše oči su teške, ne razmišljajte svojom glavom jer će da vas boli
Nemojte misliti (na torticu) ni na što drugo, nego samo na Mercedes
Samo je to bitno , ostalo su sitnice……….”
A sitnica je to što su slučajno zaboravili sve obavijestiti o testiranju.
a to su??
ajd kad si krenuo kao i dani zavrsite svoje komentare! gdje su vam argumenti za drugacije misljenje osim sto znate nekom spustiti? na bazi cega ste vi uvjereni da je Ferrari u ovome prljav i da je izvukao neke informacije iz testiranja? Koliko ja znam testiranja su moguca ako dobavljac guma zatrazi to od fie a ne neka od momcadi! Stoga testiranja su radena na zahtjev Pirellija a to sto je Ferrari ustupio bolid iz 2011 godine mozda da se sad vrate u proslost bi osvojili naslov 2011 godine!! Nase oci teske a tvoje oci su kakve? kratkovidne? sori ali… Read more »
A zašto su to tajili ko zmija noge?
Eto pokusati cu nebiti subjektivan koliko je to god moguće! Ferrari je testirao s bolidom iz 2011 godine koji se ipak razlikuje po mnogom djelovima u odnosu na ovogodisnji bolid! (nos bolida ,prednje i zadnje krilo, drugaciji ispsni sistemi isl! ) stoga smatram da je tesko dobiti nekavu informaciju za gume koja ce im koristiti na ovogodišnjem bolidu! Te isto tako koliko sam upucen pravila nisu prekrsili sto se tice ovog testiranja i Fia je koliko sam skuzio znala za to! Dok u slucaju Mercedesa su dvije sporne stvari ovogodišnji bolid i gume koje dolaze u VB….tj sto se tiče… Read more »
Naravno da je usporedivo. I jedni i drugi su testirali nove gume, a ostale momčadi nisu!!!!
Pa nisu prije dvije godine vozili romobil, da im testiranja ništa ne pomažu. Uostalom zašto su onda uopće testirali, ako im to ništa ne znači?
A kada bi FIA trenirala strogoću po tvome ili nitko ne bi imao pravo natjecanja ili nitko ne bi uopće razvijao bolid od straha da ne budu kažnjeni.
Definitivno tvoj pokušaj objektivnosti je propao. Zapravo talibansko-navijački si subjektivan.
eto vidis da nisi u pravu! Ferrari je testirao gume koje su se vozile nakon Bahreina do Španjolske)jer su na Catalunyi vec radene izmjene guma i ojacana je komponenta, a Mercedes je testirao gume koje tek dolaze u VB!
I nekuzim zasto je propao pokušaj? zato jer se nemozete pojedinci pomiriti da Ferrarrijev test neizlazi iz okvira pravilnika? Sto zelite silom kaznu za nesto sto Ferrariju nedonosi nikakvu korist ako ju je uopce i imao od toga? jer na tim gumama se vise nevozi a uz to je testirano s starim bolidom! Stoga tvoja objektivnost je takoder nula!
I ubuce kome nije nesto jasno neka se malo detaljnije informira po netu jer Scuderia Ferrari koja je udjedno tim Ferrarija u F1 nije dala ekipu svoju ekipu iz tog natjecanja na test nego sa svojim odjelom Corsa Clienti!! Eto kopije clanka koju je izjavio Autosport (Prema pisanju Autosporta, Ferrari je cijeli test, koji se također održao u Barceloni, formalno odradio sa svojim odjelom Corse Clienti koji na papiru nema veze sa Scuderijom Ferrari. Na testu je korišten bolid F150° Italia iz 2011., a za upravljačem je bio Ferrarijev testni vozač – Pedro de la Rosa.) dakle dvije godine star… Read more »
Na papiru. Ajme koji si naivac.
Dani s obzirom na tvoje hejterstvo prema Ferrariju i vec pomalo normalne izljeve mrznje nezelim komentirati nista vise!
F1 fan, ti baš jako voliš biti u pravu, ha?
Pa i pod cijenu zagušivanja prostora na stranici.
Ostaje ti još privatna tužba.
@F1 Karthikeyan Fan 1983
Nemoj se uopće više prepucavati s ovim tipovima. Isključivi cilj im je izdrkavanje na Ferrari.
Citirat ću Marka Twaina (već jednom jesam, ali…):
“Ne ulazite u raspravu s budalama, spustit će vas na svoju razinu, a onda dotući iskustvom”.
Diskvalifikacija za Mercedes sve ostalo bit će smijeh.
Pravilnik treba znat isčitati i pročitano protumačiti. Upitan je i prijevod, posebno ako dolazi od novinara. Bitne su finese i nijanse. Ja osobno ne namjeravam da se u petljam to. Zadovoljit ću se tumačenjem nekog koga smatram doraslim i stručnim. Posebno se treba čuvati improvizacija i nategnutog subjektivnog tumačenja. Sve izvore po sistemu “rekla kazala” treba u širokom luku zaobilaziti. Od par fragmenata se ne može stvoriti cjelovita slika.
slažem se s ovim odgovorom…..
Da druže Staljin.
1a
Ako je fia znala za njihovo testiranje ne bi tu trebalo biti nista sporno gume se mogu testirti na bolidu starom dvije godine
Kako se mogu testirati gume kada se sve moraju vratiti nakon vikenda tj. utrke?? Pravila su jasna. Nema ekstra testiranja tokom sezone osim tokom vikenda.
Cini mi se da ova namjerno lansirana vijest iz Fia-e o testiranjima Ferraria ima za ulogu razvodniti sagu oko Mercedesovog testa. Ni sam neznam zasto. Pada mi na pamet jedino ona poslovica, da se iza brda valja mozda nesto jos vece.
Evo da pojasnim pitanje koje Sam postavio…Mene zanima zasto su testirali samo Mercedes I Ferrari?Zasto nisu testirali RB ,Lotus ,McLaren ,Force India ,Sauber ,Torro Rosso ,Williams ,Caterham I Marussia I zasto im testiranja nisu ponuðena?
da pročitate clanak na f1 racig-u…. to nema veze s mozgom…. ko je kriv neka snosi posljedice…… ali tebamo znati da velike nitko nece ili nesmije radi obostrane koristi da ih dira…. ovo danas je dosta daleko otislo od utrkivanja…. samo profit politika korporacije….
Bla bla blaaaaaaaaaaaaaaaa bla bla blaaaa….
Prije bi Haag donio neku odluku nego ova FIA
Zasto nitko osim Mercedesa I Ferrarija nije testirao?
Doći će opet i Red Bull na tapetu, samo čekam njihove žalopojke nakon Kanade 😉
iako sam ferrarijevac, slažem se s tobom, ako su krivi nek snose posljedice, ako nisu, neka ih ne okrive 🙂
redbulova
razlika ti je u starosti bolida kod ferrarija i mercedesa kuzis 😉
Ne zanima me to nego me zanima zasto Su testirali samo Ferrari i Mercedes?Zasto nisu ostali testirali?To me zanima…
odg sam ti na recenicu koje si poslije promjenio u navedeno pitanje 😉
Rupa u pravilniku, Corse clienti nije dio momčadi. Pametnom dosta da skonta. 🙂
Po tome mercedes proda svoje nove bolide recimo agrokoru. Agrokor obavi testiranje i svi sretni. Jer na papiru to nije dio momčadi.
Bravo! Upravo tako.
ma nek kazne sve koji su to zaslužili, ako si kriv, priznaj. 🙂
Nema veze što mi varamo oni varaju više. Moj je tata jači od tvog bla bla bla….
Prvo pravilo komentiranja članaka: Članak prethodno treba pročitati. U cjelosti, dakako.
Ja bih samo da se osvrnem na ovo: “…from the previous or subsequent year. ”
Pametnom dovoljno da skonta. 🙂
Prije komentara da napomenem da sam navijač Ferrarija, da nebi kasnije bilo krivih optužbi 🙂 Naravno to stoji. Ali pogledaj dio te iste rečenice koji prethidi tome što si ti citirao: “…using cars which conform substantially with the current Formula One Technical Regulations…” Uglavnom, članak pravilnika nalaže da se ne smije testirati sa bolidom koji u velikoj mjeri udovoljava trenutnom tehnikom pravilniku te bolidi koji su nastupali u prošloj i sezoni prije te. A bolid iz 2011. i dalje jako udovoljava trenutnom pravilniku. Doduše, ispuh sigurno i vjerojatno nos ne udovoljavaju pravilniku, kao možda ni prednje krilo za koje je… Read more »
Sreća pa se ti razumiješ u aerodinamiku ko Mujo u informacione tehnologije. 🙂 Prednji stabilizator, ili laički rečeno NOS bolida, ponajviše utječe na potrošnju guma. Budući da prednji stabilizator ni približno nije jednak bolidu iz 2011. mislim da je rasprava ovdje zaključena.
Jao, a to s prednjim krilom im predstavlja jaaako veliki problem. Pa i meni pada na pamet više ideja kako doskočiti tom problemu.
Rasprava je tebi možda završena, ali to si samo ti.
Kaze se u narodu “razumije se ko Mara u kriv k…”
Downforce ti si neki stručnjak iz oblasti aerodinamike ili … ??? Dobro je to perodeformero rekao u nekom ranijem postu ako nemaju koristi od testiranja, zašto onda testiraju, nisu vozili romobil prije dvije godine!
Ponovo je na djelu oligarhija plutokrata… 😉
@Downforce Prvo i osnovno nos nije stabilizator. Nos je nos, najistureniji dio karoserije bolida. Drugo, krilo nije ni stabilizator ni spojler. Spojler radi tako da remeti struju zraka koja bi inače bila čista i tako stvara downforce, krilo (koje koriste u F1) radi na principu uzgona, kao i ono kod aviona. Ako proučiš tehnički pravilnik za 2011., 2012. i 2013. dio koji se tiče prednjeg krila je ostao isti, osim što se iz godine iz godinu postrožavao test fleksibilnosti. I prednje krilo sigurno ne utječe ponajviše na potrošnju guma. Na to najviše utječe masa bolida i postavke ovjesa, kao i… Read more »
U potpunosti se slažem s tobom da je nos nos.