Lauda: Situacija s gumama je potpuno glupa [anketa]

Niki Lauda oštro se usprotivio načinu na koji FIA i Pirelli čine Formulu 1 umjetno zanimljivom.

“Situacija s gumama je sada potpuno glupa,” direktan je Lauda.

“Umjetno tjeranje momčadi na sve više i više zaustavljanja u boksu je jednostavno pogrešno.”

“Pirelli ne može ništa po tom pitanju jer rade ono što im FIA naredi, ali 90% vremena nitko ne razumije što se događa u sadašnjim utrkama.”

Poručuje da on može upitati inženjere da mu pojasne situaciju, ali da je sve skupa pretjerano za obične fanove.

“Imam sreću da mogu pitati Mercedesove inženjere da mi pojasne. Ljubitelji Formule 1 to uglavnom ne mogu. No, čak i neki od naših ljudi ne razumiju sve što vide na stazi. Kad su gume premekane – to je loše. Ako su vozači primorani na više od dva zaustavljanja – prosječan gledatelj se gubi i ne može više razumjeti što se događa.”

Paul Hembery još je jednom ponovio:

“Mnogi nam se javljaju i komentiraju kako je utrkivanje sada zanimljivije.”

Je li utjecaj guma dobar za Formulu 1?

  • Da (52%, 1.568 glasova)
  • Ne (48%, 1.472 glasova)

Ukupno glasova: 3.040

Loading ... Loading ...
131 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Crnac

Ja to vidim ovako: Danas se utrke dobivaju u boksu, a ne na stazi. To uvelike ubija onu draz (barem meni) kada pobijedi najbolji vozac, a ne najbolji takticar sa pitwalla (ili kako se to vec pise).

brm

Kada to gume nisu imale utjecaj na način vožnje, pa koje gume mogu izdržati i prenijeti svu snagu motora na podlogu ili u zavojima provesti bolid bez proklizavanja. Veći utjecaj ima aerodinamika jer je upravo ona omogućila bolje prijanjanje bolida na podlogu i bolje iskorištavanje guma, a posljedica toga je njihova potrošnja. Mnogi se neće složiti sa mnom ali zašto su bolidi danas brži nego kada su imali dvostruko više snage, zato što bolje prijanjaju na podlogu, a gume bolje prenose snagu motora i rezultat je bolje vrijeme po krugu. Nekada su stiskali do granica proklizavanja bolida, dakle dokle bi… Read more »

ivanh

Dakle, Formula 1 je sport u kojem se ekipe takmiče čiji bolid manje troši gume …???
Najbolji dio prošle sezone bio je kada je Maldonado u španjolskoj ostavio Vettela 67 sek…..da pukneš od smijeha…. a da ne spominjem prošlu utrku u Australiji gdje je Sutil po čistoj logici, sa praznim bolidom i mekanim gumama trebao biti najbrži na stazi a dogodilo se upravo suprotno…. 🙁
Slažem se sa Laudom-situacija sa gumama potpuno je neshvatljiva i glupa.

Tommy

nije samo ovo sa gumama glupost, ali je trenutno najveca glupost.
isto tako kakve veze sa utrkivanjem ima to da motor i mjenjac moraju trajati par utrka.. ili da imaju broj oderdeih guma po vikendu je isto glupo. zna se sta je utrkivanje.. voznja najbolje i najbrze sto mozes, a ne cuvat motor, gume i ostala sranja.

ivanh

heh, kao , štede ali na krivom mjestu .. 🙂

the watcher

Gume su takve kakve jesu ,nije ni meni drago gledat 3X u box ali ako je lotus isao samo 2X i napravi zadnji krug najbrzi krug trke,onda je na ostalim momčadima da ga prate..ako mogu…

Speedy

Pod uvjetom da imaju iste gume!

northwest

mislim da se u Lotusu ne slažu sa laudom :),kad se netko smrkne drugom svane,ima i ovaj lauda dosta bisera čini mi se

dakako

Nemam volje posebno svakome odgovarati u postovima 25 i 28, pa cu to ovdje razduljit. Pitao sam sta je to falilo od uzbudjenja u sezoni 2010 dok su gume bile”izdrzljivije”,pa je trebalo uvodit ova sranja!? Nitko od vas ekipa nista suvislo nije odgovorio. Ako mislite da sezona 2010 nije bila interesantna onda je morate ponovno pogledati. Tim za koji navijam blago receno bio je nigdje,ali svejedno uzbudjenja nije falilo. Lamentirate s kojekakvim podacima,vracate se u 60-te,70-te,a imate sve u bliskoj proslosti. Ne guglam,vise volim stvarna sjecanja,pa tako necu zaboravit Monzu u kojoj Vettel odlazi u boks krug ili dva prije… Read more »

Grayowl

Sad ću ti dati svoje viđenje.Premalo testiranja u predsezoni.U tome je čitav problem.

dakako

Slazem se da bi vise testiranja poboljsalo razumijevanje guma od strane momcadi,ali bi se svejedno u neka doba raspale,doduse sigurno nekoliko krugova kasnije.

avalon

dakako… evo i tvoj je komentar poduži ali meni nije smetalo pročitat ga do kraja…dapaće . je li smislen ? tebi vjerovatno je , nekima nije . možda sam iznija silne podatke u nekom komentaru ali oni nisu imali vezu sa gumama nego sa primjedbom kako je seb ostvariva po 20 – 30 sec prednosti . ali kad si već kod monze 2010. vjerovatno se sjećaš i monze 2012. kad se već prešlo na pirelli . e vidiš 2010. je seb stiščući odvozija monzu u vrimenu 1:50:13.395 na bridgestnkama , a, kad su timovi shvatili pirellice webber je monzu 2012.… Read more »

ivanh

hm, ne kužim??’ zar je tebi uzbudljivo gledat preticanje kada Maldonado sa super soft gumama i još uz pomoć DRs-a “opali” npr. Lewisa na soft gumama… pa mora da ti srce iskoči od napetosti.. ;-))
Osobno, više volim gledat utrku na “rubu” bez preticanja (Imola 2005-2006 Alonso & Schumi), nego ovo današnje plaženje po jajima… 😉

Ronin

Slažem se umjetno pretjecanje ničemu ne služi. Vidi uzbuđenja petekao ga je u DRS zoni uh baš uzbudljivo 🙂
Zašto danas reskirati pretjecanje na drugim mjestima na stazi kad imaš DRS zonu. Hallo jel to normalno??

avalon

i šta kad ga “opali” DRS-om ? koliku prednost ostvari na izlasku iz DRS zone ? par km ? kad je onaj izad bolji neka iskoristi svoju vozačku kvalitetu i kvalitetu bolida i u ostatku kruga stisne da razmak bude ispod sec pa će onda on bit u prednosti kad dođu ponovno u DRS zonu . ali ako to nije u mogučnosti… “držat” se ispod sec šta ti to govori ? možda da je onaj isprid cilo vrime bija brži , a DRS mu je samo pomoga da izvrši brže i sigurnije preticanje . koliko smo puta vidili da kako… Read more »

ivanh

Avalon:.. “koliko smo puta vidili da kako se neko muči iza sporijega , doćeka DRS zonu , pređe ga i …odmagli . šta je tu loše ? = BIT UTRKIVANJA..ako je ovaj iza brži neka ga prestigne bez DRS-a..OK ? ..”jer je maldonado za mnoge papak , a williams kanta pa je samo zbog guma i DRS-a pobjedija ? ostvarija je prednost pod velikom pritiskom alonsa ( zaostatak 3,1 sec ) i kimija ( 3,8 sec ) . zašto se ne spominje ka čudo pobjeda ( i superiorni krug u Q 3 ) rosberga u kini di je iza sebe… Read more »

Ronin

avalon, ne razumiješ možda na što mislim nema više borbe u svakom zavoju nego se samo čeka DRS zona skoro da ne postoji pretjecanje na drugim dijelovima staze osim ovih što najbolji bolidi pretječu ove spore momčadi koje i ovako nikoga ne mogu prestići ni u DRS zoni. DRS je za mene smeće za razliku od KERSa što je već vještina korištenja svakog vozača. Zamisli kraj utrke borba Alonsa i Vettela i zadnja DRS zona i bez obzira da jedan ili drugi pretekne prvoga i uđe u cilj samo radi te hebene DRS zone dali bi to bilo pošteno? Pretekni… Read more »

avalon

ivanh…dobro si ti sve citira ALI si izostavija jedan zanimljiv detalj koji ću ja citirat “na portalu je iznesen podatak da se poprilično VIŠE preticalo BEZ nego sa DRS-om ali to “zaboravljate” jer vam valjda paše” . kad bi “prokopa” malo po arhivi vjerovatno bi ovo pronaša . npr sigurno se sićaš monze i schumijevog preticanja lewisa bez DRS-a i to sa vanjske strane , a LH njega nije moga preč ni sa DRS-om . ali monza je takva staza …brza . set up bolida se postavlja prema konfiguraciji zar ne ? monza dozvoljava manje dawn forca ( ako tim… Read more »

avalon

ronin…razumim ja šta ti misliš ali izgleda da ti ne prihvataš činjenicu da je po statistici iznesenoj na portalu više preticanja bilo BEZ nego SA DRS-om… i to poprilično više . znači bilo je borbe , preticanja na drugim djelovima staze i nije se čekala samo DRS zona . evo zamislija sam na kraju utrke borbu Alonsa i Vettela i DRS zonu u kojoj će neko preteč suparnika uz pomoč DRS-a . recimo da je rič o australiji ( najsvježije nam je u pamćenju ) …da bi u zadnjem krugu doša u tu zonu trena proč 14 zavoja . ako… Read more »

ivanh

Avalon; …”na portalu je iznesen podatak da se poprilično VIŠE preticalo BEZ nego sa DRS-om ali to “zaboravljate” jer vam valjda paše”….
Nitko to ne zaboravlja, ali poprilično više se preticalo zbog toga što je “netko”stavio Super mekane gume i preticao onog sa istrošenim mekanim gumama i kad još sa takvim gumama uključiš DRS.. odeeee 😉

dakako

Kad citam postove od ekipe koja podrzava umjetne stvari u F1 pitam se jeli se ta ekipa ikad naganjivala s frendovima na biciklima ili na snjegu saonicama ili na moru u plivanju. Vec tu se ekipa stjece osjecaj za utkivanje,pa onda skuter,pa malo veci motor i u konacnici za volanom auta.

Omer-Vettel

Celnici FIA-e ce od F1 napaviti utrku traktora i kamiona mislim ova sranja oko guma samo tjeraju ove slabije ili prosjecne fanove i cine utrke glupim bez preticcanja i ako ima preticanja to je jedan jadnik zbog unistenih guma morao usporiti i kakvo mi je to preticanje ma to vam je ljudi sranje obicno

nelson

da ti bi više volio da vettel pobjegne u startu od 200 do 2009 pretjecanja izmedu 1 i 2 vozača na stazi ,bilo je samo 3 puta montoya vs schumacher 2001 interlagos ,hakinen vs schumacher 2001 silverstone, 2005 kimmi vs fisichella suzuka, pa šta ti je pa interesantnije je gledati kako zadnjih par krugova vettel ili alonso voze s uništenim gumama a lewis ih hvata

Omer-Vettel

neradi se samo o 1. i 2. nego o cjelokupnom preticanju ovo nije uopste dobra stvar sta radi Pireli

Grayowl

A jel bi bilo ti interesantno da se vettel bori za 5-4 mjesto?Mislim da nebi.

nelson

zasto plače lauda pa mijenjaju f1 od 2003 zbog interesantnosti,način bodovanja,kers,gume,gorivo, najbolje da gledamo 2 vozača kako pobjegnu na startu, da nije guma prošle sezone bi se vettel šetao prvenstvom,, gume manje trošit, bolidi u blizini,više pretjecanja,što je tu loše?

perodeformero

Pa dobro, svako ima svoje mišljenje. To je Laudino mišljenje.

nelson

znam ali zasto kritizira zanimljiv početak sezone,on bi više volio da su red bullovci odmaglili naprijed… 2012 je bila sezona za pamćenje,zasto pa zbog guma ….. gume treba čuvati a ne pdmah u 10 krugu izlizati i onda u boks kao prije, publika zeli lude utrke,

nelson

*odmah ali šta mi smeta nitko nije zadovoljan,neka kazu koja pravila zele? i ja bi turbo motore i smanjivanje elektronike

perodeformero

To moraš njega pitati čovječe. Iznio je svoj stav, a ako te još nešto zanima o tome moraš čovjeka kontaktirati, ovako to nema smisla.

F1-138

FIA i Berni ja njima nista ne virujem, isto ko i nasoj kukuriku vladi.Kuku meni kuku vama. Nesto oni muljaju sa Pirellijem. I ko zna dali svi dobivaju iste kvalitete gume.

nelson

da ti vjerujes hdzovcima zato i ništa ne shvacas ,sta bi ti htio opet ko u razdoblju 2000 do 2009 velike razlike u sekundama ,ovo je najinteresantniji nacin,jer bolidi su elektronika,odlučuju se u tisućinkama

perodeformero

Politiku spominji na dnevno političkim forumima. Ovdije si s tim potpuno promašio.
A što se tiće vodstva F1. Pa F1 nije božiji dar pa da netko samo glumi šefa. Berni i ostali su napravili najpopularniju seriju na svijetu F1.
Ako misliš da loše rade pa ti gledaj NASCAR ili već nešto drugo.
Za mene je F1 najbolja i najzanimljivija serija. Zato skidam kapu onima koji ju stvaraju.

FW

ja ću samo reći starijoj generaciji koja pamti Tom Kruza i Dane groma…tko može voziti na rubu degradacije i imati konstantna vremena zaslužuje mjesto za volanom a tko ne neka ide na drift i slične utrke…pa sad opalite po minusima:))

Mateo300

bilo bi dobro da su samo jedne gume za suho i jedne za kišu

Edi Rumenjak

bolja je bila formula prije kad su svi imali jednako jake bolide, a ne ova smeća danas šta uvode

Highlander

Pobrkao si loncice,u F1 NIKAD nisu bili bolidi jednaki…

perodeformero

Da, potpuno si pobrkao stvari. Zapravo zadnjih sezona, svim motori su gotovo jednaki i nisu presudni. Iste motore imaju i velike momčadi i one sa začelja.

Chik

Da je isti proizvođač guma za sve bilo bi zanimljivije.

FW

ovo je godina 2013

Ayrton Mclaren

Vidim da su ljudi podjeljeni (u anketi) jesu li gume dobre ili loše. Znam da ovakve gume donose više zaustavljanja u boksu i samim time više promjena i događanja koja čine utrku zanimljivijom, ali zar nije zanimljivije da vidimo Vettela i Alonsa u izravnom dvoboju na stazi i da pritom njihov talent odlučuje, a ne gume na kojima voze?! Mislim kako se pretjeralo s tim. Gume odlučuju pobjednike pa možda ove godine i prvaka! To je previše, ali istu situaciju smo imali i u 2012. pa su se ekipe nakon 4-5 utrka snašle i broj odlazaka u boks se smanjio.… Read more »

hollywood

ma Sergio to ti je dokaz da f1 prati sve više casual pratitelja

cici

Opet se ponavlja stav da samo neki imaju pravo komentirati jer ostali su ne upućeni u svijet formule pa time ne bi trebali pisati na ovom portalu. A to pravo su si uzeli pojedinci koji sebe smatraju jedino kompetentnim za iznašanje činjenica opće poznatih tematika u F1.

nelson

adabl bio je 2011 kad se prošetao prvenstvom i bio prvak vec nakon 7 utrke,zasto su uveli ovo s gumama?pa nisu bezveze pogledaj anketu 52 su za,to će pomoći momčadima koji su izmedu 5 i 9 mjesta da se priblize vrhu,tkome ovo smeta ,laudi,ferariju i red bullu,jer vec sad imaju super bolide,vettel bi dobioUVJERLJIVO da nije bilo s gumama ovih pravila…kimi je dobio i sad laudi smeta,

nelson

sergio ulizice stara , uvijek ti lupaju pluseve oni kojijučer prate f1 ,pa sta bi gledali vettel pobjegao 30 sekundi ispred 2 ,nek se nauču vozit na tezi nacin,nije sve u bolidima,nek se muče s gumama ,kimmi jedobio s 7 mjesta a da nisu ovako gume,vettel bi vec pobjegao u 3 krugu

AdaBL

Sta ste se uhvatili Vettela i 30 sekundi, kojih 30 sekundi??? Na koliko trka je toliki razmak bio, pogotovo 2012. Ti navedi te trke ja cu lajati ko pas citav dan… Mislim da pretjerujete sa tim…

lollipop

Prije su bile gume koje su dulje trajale pa je ljudima F1 bila dosadna,cak su me znali pitati frendovi i kolege kojeg vraga to gledam tako i onako se samo voze u krug jedan iza drugoga kako su startali.Danas imamo gume koje manje traju i opet nije dobro,sada je sve to umjetno itd.Po meni je ova situacija sa gumama bolja jer treba malo biti promjena kroz godine,malo zakomplicirati stvari.Tko zna sta ce tek biti u buducnosti mozda uopce nece biti ulazaka u boks.

Highlander

Istina,ja sam da se gume vrate na bridgeston specifikacije,a da se uz DRS pojaca KERS na najmanje 120 ks.To se uvodi 2014,ako se ne varam…Ovo nema veze sa utrkivanjem,ovo se zove maženje i opčenje sa gumama

vettel

pa neka buju i gume od maslaca, samo treba osigurati da sve momčadi imaju potpuno iste gume.da se mene pita dobavljač bi trebao dovesti gume na utrku i one bi se nasumice trebale podijeliti momčadima.. to kad gume direktno od pirrelija dolaze u momčadi budi neku sumnju,pogotovo nakon prošlogodišnje sezone i brdo pobjednika na startu.

RedBullF1fan92

izgleda da je lauda izlapio.o cemu on prica od kada je drs i kers a sada i pirellijevih guma vise su utrke zanimljivije i nepredvidljivije.sigurno da nebi imali prošlogodisnju sezonu tako zanimljivu da nije bilo pirelijevih guma i tih pravila koje je odredila fia.lauda bi radije kao sumaher kada je vozio i niko ga nije moga prestici nego je stalno pobjeđivao,ili bi da je ono pravilo kada startas sa prvog mjesta ako si dobro startovao da si prvi odo kraja.e moj lauda ovo je nova era f1 i sada nepokon mogu svi fanovi sa gustom je pratiti

Speedy

onaj tko ovo s guštom prati nije fan formule, već spektakla..
isti ti ljudi vole kad pada kiša jer ima više sudara i izlijetanja..
isti ti ljudi gledaju nogomet i čekaju nerede na tribinama..
i sve je to sasvim ok, ali nemojte miješati fanove formule i spektakla, jer ovo ubija formulu, ali diže gledanost..
s druge strane, sve se radi gledatelja i gledanosti i na kraju krajeva i to je u redu, ali mi se ne mora sviđati..

Downforce

Hajmo sad da završimo jednom sa temom GUME za sva vremena. Lauda i razni zagovornici gasa do daske ne uzimaju u obzir da bolidi više nemaju kružnu stopu motora preko 350 Hz i da bolidi više nemaju preko 1 kKS. To su bila prošla vremena u kojima smo izgubili dosta kvalitetnih vozača. Bolidi pri toj brzini i impulsu su jako nesigurni i često smrtonosni. Sjetite se samo prošle godine kakvih je krševa bilo sa motorima ispod 300 Hz i manje od 800 KS. Hajmo se sad vratiti na prijašnje bolide i početi lagano da brojimo žrtve. Poenta paragrafa: Sadašnji bolidi… Read more »

RedBullF1fan92

u potpunosti se slažem,ljudi nikako do to shvate.neki govore protiv toga jer jednostavo žele imati neki svoj stav i misljenje sto se nikome ne može zabraniti,a mnogi te iste ljude samo citiraju u glavno ljudi ili djeca koji nemaju blage veze o f1 jer misle da je to ispravno

Highlander

Ja sam i za to da se na bolide montira scramjet motori ako se moze,ALI gume ne smiju granicavati potencijal inzinjera i vozaca,to nije utrkivanje,to je kita…

perodeformero

Zaključak je malo blesav. Da navijači ne protestiraju i zahtjevaju F1 bi davno nestala. Ne može bisti samo show bez doze opasnosti, nesigurnosti i moguće pogibije. To oni jako dobro znaju i vješto balansiraju između tih krajnosti. Zapravo najvještije balansiraju i zato je F1 najpopularnija serija. Ne postoji pravilo za sbva vremena. F1 se srećom mijenja zajedno sa vremenom u kojem funkcionira. Dobro oni vide i analiziraju kakve su sezone i što ljude trenutno veseli i smeta. Po meni F1 od svih drugih moto natjecanja najpametnije i najbolje radi. Imam povjerenja u njih i znam da ne može biti isključivo… Read more »

kanta

ajmoooooooooo fernandooooooooo

sasha

Realno, u nekim trenucima ni Blaž nije znao šta se dešava na stazi 🙂
Sve bi bilo riješeno kad bi gledatelji imali više informacija na dnu ekrana (tipa kao prije par sezona kad se ispisalo tko je otprilike kolko ulio goriva, tj. za koliko krugova i sl.)
Al generalno gledajuć stvar je odlična jer vozač mora procijenit ulog uloženo-dobiveno na forsanje nekog (ne)preticanja..

lotusf1fan

Pa zanimljivije je ovako kada momcadi moraju malo vise takticki razmisljati, bit ce puno vise preokreta i borbi za prvo mjesto. Ova sezona će bit paklena :))

kanta

ajmo Lauda…kuhaj juhu doma i kosi travnjak

458 Italia

Lauda,daj odi doma tvoje vrijeme je proslo,ovo je nova formula ako vec nemaju 700-800ks,dobro je i ovo sa gumama,u tvoje vrijeme se nadoljevalo gorivo i mogo si imat 1 zaustavljanje tj.promjenu guma ali si morao tocit gorivo 2-3 puta,zato ne srackaj i odi pravit drustvo zeni

dakako

Necu ulazit u tvoje osjecaje prema Laudi,jer bi i sam volio da nije u timu za koji navijam. Ali cu se osvrnuti na ostatak tvoga posta. Prijatelju svaki od ta 2-3 puta kada bi vozac nadolio gorivo mogao je kada se vrati na stazu stiskati papucicu gasa onoliko jako koliko mu je srce zelilo ili ako vec hoces kolika mu je kesa u medjunozju bila. Imas frisak primjer Vettela, za kojeg ne navijam da nebi mislio da se zalim, koji nije mogao stiskati dalje jer mu to gume ne daju. I ne zaboravi sutra se to moze dogoditi i tvome… Read more »

avalon

dakako… znači svaki put ( od ta 2-3 koja spominješ ) kad je vozač nadoliva gorivo moga se vračajući se na stazu stiskat gas kojiko je želija ili zavisi kolika je muda ima ? onda gume( trošenje) nisu bile problem ? a ako jesu , vozač bi svratija malo do boxa , nadolija gorivo ( 2-3X ) , prominija gume ( isto 2-3X ) i …udri po gasu ? pa u čemu je danas razlika u odnosu na onda ? danas uđe u box , ne doliva gorivo ( zato se gume i troše brže u prvoj polovici trke jer… Read more »

AdaBL

@avalon ja bih rekao da oni (pireli) veoma dobro znaju sta rade, i u tome je stvar. Mozda grijesim, ali mislim da prosle sezone nisu bile gume iste za sve. (uhvatio sam se spanije kao pjan plota, ali ne mogu preci preko toga da je, recimo, wiliams samo u spaniji razumio gume i da je Maldonado savrseno odradio taktiku cuvanja guma, a da poslije te trke nisu nista vise posebno napravili). Ovo ne pisem zato jer navijam za Alonsa pa se sad isfuravam, suprotno, ne volim Alonsa, ali me nervira to sto zbog guma se ne moze izvuci maksimum iz… Read more »

Leave me alone

??? Današnji bolidi imaju 750 KS.

458 Italia

nemaju ne go 700,a u njegovo vrijeme 1200,pa izracunaj koliko je to jaca snaga… dakako nemoras ti samnom ulazit u raspravu,za razliku od vecine na ovom portalu ne googlam vec znam iz gledista,jer dugo pratim f1,naravno da je mogao pritiskat,jer okretni momenat im je bio 22000 i 1200ks,dok danasnji bolidi razvijaju jedva 700ks,mozda ima i manje,jer to su zasticeni podaci,bas mi je drago sta je pirelli napravio pomutnju sa tim gumama,prosle godine je najebo i Alonso u kanadi,nije mi bilo drago,al mi je bila zanimljiva utrka,sada je taj problem imao i Vettel i Alonso,dok je Kimi to debelo iskoristio,ja bi… Read more »

Leave me alone

@458 Italia: Kad F1 pratiš od 1972 kao ja onda znaš o ćemu govoriš. Budi mi dobro i manje se nerviraj.

Ham@ZD

@458 Italia- N.Lauda 1975. Ferrari 312T (Type 015 180º V12)-12200 rpm 1977. Ferrari 312T2 (Type 015 180º V12)-12200 rpm 1984.- McLaren MP4/2B TAG-Porsche (TAG/Porsche TTE-P01 80º V6) – 11000 rpm 1. Kada su to bolidi u Laudino (ili ičije drugo) vrijeme imali OKRETNI MOMENT 22000? Vjerojatno si mislio na broj okretaja u minuti! 2. Cosworthov motor CA2006 2.4 L V8 iz 2006. godine koji je koristio Williams vrtio se do 20 000 rpm (možda 21 000), također Honda 2005/2006 je navodno vrtila oko 20 000 okretaja i s V10 i V8 motorom. Koliko ja znam 2005./2006. su F1 motori imali… Read more »

RedBullF1fan92

i dobro da imaju samo toliko ks jer da nemoramo gledati ovakve prizore http://www.youtube.com/watch?v=hZSCOirAXzg ili još i gore

458 Italia

Znam da je bio 21000,al nemogu sad pronaci na youtubeu,gdje je veliki Ayerton Senna izvukao maximum iz lotusa,neznam koje god,22000,ima negdje taj podatak,Leave me alone,te godine nisam jos bio ni u planu a f1 pratim od 90 god.i ne nerviram se,nego mi ide na zivce to sta im sve smeta,smeta im kers te drs,pa sad gume,pa najbolje bi bilo da bilo tko napravi gume koje traju 300 krugova pa da uopce nema ulaska u box,pa neka peru i deru,pa kako tu neki kazu da se vidi tko ima muda

AdaBL

Po meni gume imaju jako veliki uticaj u F1. Onaj ko kaze da su gume za sve iste mislim da nije u pravu. Primjer je recimo Spanija prosle godine, ja ne volim spance pa tako ni Alonsa, ali ne sporim da je jedan od najkompletnijih vozaca danasnjice i sad kao on od jednom ne moze prestici Maldonada u Wiliamsu kojeg nije bilo ni prije ni poslije te trke nigdje, samo zato sto zbog guma nije mogo ici do krajnih mogucnosti bolida. Pored raznih motora, pored toliko ljudi koji rade na bolidu da svako krilce ima svoje mjesto i da zbog… Read more »

SebVettel21

pobjedjivat treba najbrzi vozac i tim :S..nemoze jedan Vettel izgubit 1. mjesto zato sto mu gume ne dozvoljavaju da stisne papucicu gasa do poda..prezalosno je ovo s gumama prosle i pretprosle sezone kolko tolko al ove su pretjerali brate mili >.<

roky381

gume nisu dobre ali su svi u istim go….a pa opet dolazimo na isto ali bolje nego kada je ferari imao drugčije gume koje drugi nisu mogli ni zamisliti.

dakako

Volio bih da mi bilo tko od zagovornika ovakvih guma objasni sta je to falilo zadnjoj sezoni u kojoj su gume jos bile da tako kazem normalne!? Ako se ne mozete sjetiti te sezone ili mislite da pricam nebuloze snimite,posudite,pitajte.

Ronin

Ti sigurno nisi gledao kad se utrkivalo do granica izdrzljivosti i Lauda ima 300% pravo DRS i gume su upropastile sve.

dakako

O da jesam kolega! A znas sta ti nisi,ni ti,a ni ovi sto te zaljepise plusevima,niste dobro procitali moj post. Citali ste povrsno kao ja kad se nalazim u nekoj cekaonici,a tamo sve novine vezane samo za recimo pcelastvo. Nemam se namjeru baviti pcelarstvom,niti me zanima,ali citam da mi vrijeme prodje. Nakon ponovnog citanja moga posta shvatit ces da isto govorimo. Uostalom odi na post br. 28 pa vidi sta sam tamo odgovorio kolegi 458 Italia koji ima ovakva stajalisa koja si meni prisio! Peace

Ronin

Dobro si mu odgovorio i tu se potpuno slažem sa tobom. A što se tiče posta onda ti je post nejasno napisan. 🙂

iivanooo

Ljudi jeste umjetno ali je mnogo zanimljivije nego prije!
Prije je f1 bila procesija u kojoj su čekali ulasci u boks!!!
Ovo je bolje mnogo bolje 🙂
Gooooo Kimi

cici

F1 neće biti nikad više ista zbog ukidanja različitih paketa aerodinamike i razvoja strategije utrke razinom goriva, a gume bi trebalo dati dvijema dobavljačima i sezona bi bila još zanimljivija. Sramotno da trostruki svjetski prvak ne zna bilo što o gumama i njihov utjecaj na stazu nego to moraju objašnjavati inženjeri kojima sad ipak soli pamet u Mercedesu. Gume uvijek imaju utjecaj na ishod utrke ali taj utjecaj ima i vrijeme pa samim time na vozačima je krajnji faktor uspjeha ekipe i njih samih.

montona

Zamislite da skijaši skijaju sa nekakvim skijama od krhke plastike ili da jedriličari jedre sa jedrima od papira. U takvim bi se situacijama razvio “sport unutar sporta”. Ivica Kostelić bi uz težnju da što prije stigne do cilja morao voditi računa o tome kada će mu puknut skija, a neki jedriličar o tome kako da ide što brže ali u isto vrijeme i ne pre brzo jer će tako uništiti jedro. Žao mi je što F1, prošle i prve utrke ove sezone, pomalo počinje sličiti na sport ovakvih apsurdnih situacija. Mislim da se stvorio taj “sport unutar sporta” u F1… Read more »

cici

Ali je ipak to oktanski cirkus.

Explorer

Točno to montona, jedan od kvaltetnijih postova u ovoj temi.

SefoRBR

Gume se troše k’o struja, i tu nema pomoći. Ali mislim da to sve čini F1 uzbudljivom.

MarkOi

“Niki Lauda oštro se usprotivio načinu na koji FIA i Pirelli čine Formulu 1 umjetno zanimljivom.”

To nije činjenje utrke umjetno zanimljivom. DRS čini utrku umjetno zanimljivom. Gume su svima iste i jednako ih momčadi moraju prokužiti i razumjeti kao i npr. difuzore, coanda ispuh i slično tome…

FelipeMassa_

U početku sam ih podržavao,prošle godine pomalo,ali sam uopšte!

Groff

Lauda je u pravu, to sa gumama stvarno je besmisleno. Imamo zanimljivije trke na umjetan način.

LUDI O1

Ko zna nek ide manje puta u boks, ko nezna višeputa če u boks,nekom to paše.

Cuky

nisam glasao u anketi jer je po meni loše postavljeno pitanje. Utjecaj guma u F1 je tu oduvijek jer je to jedini dio koji bolid povezuje sa cestom. To što u zadnjih par sezona nema razvoja motora i što nema gotovo nikakve slobode u razvoju na području aerodinamike je dovelo do toga da su gume ono što radi razliku u utrkama. Ja osobno ne vjerujem da Pirelli nezna što radi. Jednostavno, predugo su u tom poslu i prevelik ugled ima firma da bi se išla samo tako blamirati sa gumama koje u jednom trenutku rade normalno, a već nakon 2… Read more »

montona

Bravo Cuky, da bi riječ reko! 😉

K&M

Prije su bile stabilne gume i dosadne utrke a sad imamo nestabilne gume i zanimljive utrke ali mi nije to ona draz kao prije.
Ukinuli su doljevanje goriva i sa gumama nadomjestili cesce ulaske u boks
više bi volija vidit doljevanje goriva nego ovo sa gumama 😉

Ham@ZD

I nekako su mi ondašnje pobjede imale veću težinu nego ove sada!

F1ALONSO

Sad je predobro sa 3 zaustavljanja a ne da nakon par godina istih pravila inženjeri razviju bolid pa da mehaničari u boxu dobiju otkaz zbog ležanja 😀

avalon

jedino šta je točno lauda kaza je da pirelli ne može ništa uradit jer im uvjete diktira FIA ( bernie ) i ako žele zadržat ugovor onda trebaju “vezivat konja di im gazda kaže” tako da ona spominjanja bridgestona su suvišna pošto bi i oni da se vrate morali radit po diktatu FIE . interesantno da je i lani bila slična situacija pa se lauda nije javlja ali sad kad je uletija u krilo mercedesa onda 😉 smišno mi je šta on brine za gledatelje uz staze i male ekrane , a još smišnija je mnapomena da on može pitat… Read more »

rocky

Sutil je stavio super soft 12 krugova prije kraja,znaci sa puno laksim spremnikom gume su mu izdrzale 4 kruga dok pirelli navodi 16-20 krugova i umjesto da sa brzim i novim gumama ulovi Massu on izgubi 2 pozicije od Webbera i Hamiltona na starijim mediumima. Tako da ovo sto si naveo o poprilicno duzem vijeku trajanja sa praznim spremnikom bas ne drzi vodu!

ivanh

potpis….upravo to htjedoh prekomentirati, jer taktika je bila savršena ali gume ne.. 🙁

avalon

tako je , ne drži vodu . a zašto ? možda zato jer je pirelli u australiju doveja supermeke i tvrđe gume , temperature su bile ( ili trebale bit) visoke , a to ovim gumama paše . ali vrag ne spava i zbog lošeg vrimena i pada temperature ( čak su i Q 3 odgođene) super meke su brže degradirale ( sitimo se zimskih testiranja i primjedbi vozača na degradaciju tih supermekih ) . još jedan faktor je bitan …podešenost bolida i zbog toga njihova nježnost prema gumama . kimi je u supernježnom lotusu 2X minja gume tokom trke… Read more »

rocky

avalon,konkretno sutil i kimi su odvozili priblizno isti broj krugova na medium gumama,kimi 49 a sutil 46+Q,oba su imala dva zaustavljanja i otprilike isti broj krugova na supersoftu. Kimi je svoje super soft vozio prvih 9 krugova dok smo mi uglavnom pratili prvu trojicu tak da ne znaci da i on nije imao problema kao sutil na kraju.uglavnom hocu ti rec da je FI izdrzala na medium kao i Lotus,pa prema tome ne bi smjela bit tako drasticna razlika na super softu. mislim da super soft kao brza guma ipak mora imat duzi vijek da se stvori razlika,jer da je… Read more »

rocky

a ovako su njega prosli Webber i Hamilton na starijim mediumima.

rocky

P.S. da ne bi bilo nesporazuma pod Q sam mislio krug za zagrijavanje di vozaci isto gaze gume da ih zagriju

avalon

rocky…. vidi ovo šta si napisa “ne znaci da i on nije imao problema kao sutil na kraju” naravno , mislija si na kimija , a sad se pokušaj sitit kad je kimi odvozija najbrži krug trke ? 😉 ako se toga sitiš onda ćeš znat da kimi nije do samoga kraja ima problema sa supersoftom . i prijašnjih sezona dok još nije bilo pirellia bilo je slučajeva da bi vozač posli promjene guma usporija i na kraju izjavija da mu taj novi set nije bija ka stari …a iste su gume( komponenta) bile u pitanju . možda se to… Read more »

rocky

avalon,kimi je najbrzi krug utrke napravio na mediumu u 56 krugu,i nisu vozili 50 krugova na jednom vec na dva kompleta mediuma,kimi je krenuo na super softu i u oba zaustavljanja je stavio medium dok je sutil krenuo na mediumu i u prvom zaustavljanju ih je opet stavio a drugom zaustavljanju 12 krugova prije kraja je stavio super soft.

rocky

i da pirelli je pogrijesio jer je u Melbourneu jesen,super soft nek cuvaju za pustinjske utrke…

perodeformero

Problem je taj, što je motor izgubio bilo kakav značaj za brzinu bolida jer je već jako dugo nepromjenjen i limitiran na sve strane, pa jedino što je ostalo je aerodinamika i ako bi ona bila jedini utjecaj, utrke bi postale dosadne, jer bi bolid (čitaj Red Bull) s najboljim aerodinamičkim paketom bio stalno najbolji. Uvijek treba postojati više elemenata za pobjedu. Kada već nema motora, onda se moraju forsirati gume, što nije slučajno napravljeno. Pireli može napraviti gumu koja će trajati cijelu utrku, nije problem. To je dogovor onih koji odlučuju, kakve gume žele u sezoni. Sjetite se utrka… Read more »

Grayowl

Eto!!!Konačno netko pametan da objasni zbog čega su gume takve,a da ja ne trebam pisati duge komentare.
Hvala kolega (iskreno) 🙂

Grayowl

P.S. Stvarno mi se neda pisati “kobasice” ,a razmišljamo na isti način o gumama u f1

wiking

za sve one kojima je bolja ova današnja f1 neka slobodno pogledaj dvoboje između alonsa i schumija 05 i 06 u imoli, 20 krugova pravoga utrkivanja, vožnja do samih granica, a na ovo danas neću trošiti riječi

wiking

još samo da nadodam, ko će se sjećati iti jednog pretjecanja u ovih par godina vladavine pirellija?

Andrija Domitrović

Sjećati ću se ja. Hulkenberg i Button, Brazil 2012. Kimi i Schumi, Eau Rouge 2012. Massa i Senna, Singapur 2012. Da dalje ne nabrajamo 😉

Ham@ZD

Pošto nam F1 sljedeće godine postaje “ekološkija” neka onda u skladu s time i počnu proizvoditi manje guma koje duže traju, samim time će se uštediti i na energiji koja je utrošena u postupku proizvodnje guma pa će se sve pretvoriti u jednu ekološku idilu! Čini mi se da nam jedino oni “zeleni” nekim svojim ekološkim pritiscima mogu vratiti izdržljivije gume!

Grayowl

Jel bi bilo najbolje da uopće ne trebaju u boks mijenjati gume?

QFlash

Formula 1 je izgubila svaki smisao, više nije cilj biti najbolji, nije cilj imati najbrži automobil nego onaj koji najmanje troši gume, tužno i jadno.

VictoriousBoy69

Da , istina … neko ti je bacio unlike ali mislim da si u pravu. Naravno da je zanimljivo i sve al sama cinjenica da nemozes voziti s punim potencijalom ubija svaki smisao !

SebVettel10181930

nek oni vrate doljevanje goriva pa ce tek onda bit nadmudrivanja a ovako mi je bezveze ako se ovako nastave trosit gume kao sto je bilo u australiji po 3 ulaska u boks jos na niskoj temperaturi staze i zraka sta ce tek onda bit u Indiji gdje je jako vruce bit ce barem po 5-6 ulazaka u boks vece nadmudrivanje mi je nadoljevanje goriva i da gume traju kao i prosle godine one medium ili hard oko 25-30 krugova max.

DMX

Pirelli je napravio najzanimljiviju formulu 1!

Grayowl

Kolega evo + velik ko kuća

Ronin

Naravno da je glupa! Kada je kome u zadnje vrijeme crko motor? Tu ne mislimm na tehničke kvarove bolida.
Naravno da toga nema kad se čuvaju ove hebene gume i ne može se stiskati do kraja mogućnosti bolida.

Grayowl

Sreća da čuvaju gume jer bi se iz rbr-a često skadilo 🙂

cadzo

Slažem se da svi trebaju imati iste gume. Čak i da moraju promijeniti obje komponente. Ali utrkivanje treba prepustiti stazi, a ne ekipama u boksu i raznim strateškim stručnjacima.

Bounty34

Iako je i ovako zanimljivo,mislim da treba vratiti dolijevanje goriva pa ce tek tad biti taktiziranja.

elmedin

mislim da to za gorivo nisu nikada trebali ukinuti,meni je uvijek bilo zanimljivije dosipanje goriva,nikada nisi znao ko na koju taktiku ide…

cadzo

da bolje da vrate gorivo, nego što se igraju s gumama

Grayowl

Koja je razlika između taktika sa gorivom i gumama?

elmedin

mislim da nam je svima jasno da je ova situacija sa gumama glupa ali opet sa druge strane dok su gume bile “normalne” one manje ekipe su mogle samo sanjati podij,ovako su nekako dobili vise sansi,ja bi ipak one “normalne” pa neka pobjedu odlucuju vozaci i bolidi a ne gume!!

Lucky

Jedva cekam vidjeti gume za 2014.Hard drzi 10krugova,Medium 7 ,soft 4 ,supersoft 1.

fernandof1

i još novi motori. ludilo brale. xD

iceman92

Opšte poznato da Lauda gotivi Vetela,i cim on pocne slabije rezultate postizati odma se nesto protivi,koliko se sjecam i prosle godine su iste gume bile za sve,jarane za sve je isto barem po tom pitanju kada vec nije po pitanju bolida i toga da njemac vozi mašinu 2-3 puta bržu od konkurencije a i dalje se muči za uzimanje naslova

HankM 14

ma šta mi ne napriča. di je lauda tu spomenuo vettela ja neznam Govori općenito o tome kako je ova situacija sa gumama umjetna, plasticna i kako vozaci ne mogu maksimalno vozit bolid nego moraju pazit na gume, pa se pobjede mjesto na stazi odnose kroz boksove, Sta nije glupo da mcm-ov pit crew koji je najbolji jer obave promjenu za 2.3 sec rekord, a u prosjeku 2.7 donese pobjedu npr buttonu koji je bio iza alonsa ili vettela kimija kojima se obavi promjena oko 3, nekad i 4 sec sto je dosta vremena, ako su tri zaustavljanja to je… Read more »

iceman92

Ono što je potrebno F1 je zanimljivost adrenalin,a ne gledanja rbr kako odmiče za 20-30 sec.Ovo sa pirelijem je dalo uzbudljivost utrkivanju,aa ako vec si pobornik toga da pireli i fia prave gresku sa gumama,ok nek se vrati sve na staro i gledacemo opet nezanimljivu F1…

HankM 14

naravno da nije zanimljivo da vettel odleti i pobjedi ali bogme niti ova danasnja utrkivanja nisu toliko napeta. zbilja imam osjecaj umjetnosti. sta je falilo da gume ostanu kao prosle godine svi su ih shvatili kako rade, utrka u austinu je po meni jedna od najboljih utrka u zadnje vrijeme sto sam ja gledao. Inace sam navijac hamiltona, i nije mi nikad drago kad vettel odjuri 🙂 ali neka se onda za to potrude u ferrariju mcmu mercu lotusu da sloze bolid da im konkuriraju a ne da ih fia spasava radi gledanosti ne bi se uopce divio nekom tko… Read more »

Grayowl

A objasni mi,molim te, koje bi to ganjanje gledali kad bi se znalo za svaku momčad gdje spadaju kad bi gume držale 100 krugova.Osim toga , u prošlosti je bilo i zabranjeno mjenjati gume,pa se niko nije prisjetil tih vremena kad se moralo čuvati gume i kalkulirati kroz čitavu utrku.A kaj se tiče ovih guma danas,tko im brani da ih deru do maksimuma ,pa idu 4-5 puta u boks?Nek neko bude faca pa napravi isto ko i šumi – pobjedi sa minutom prednosti i 2 ulaska u boks više 🙂

Related Posts