U ponedjeljak 14. siječnja počeo je 23. Wrooom, višednevno druženje ekipa Ferrarija i Ducatija. Druženje se održava u planinskom mjestu Madonna di Campiglio, a i ove godine saznali smo brojne zanimljive doživljaje ekipa kroz sezonu. U srijedu je na meti novinara bio Stefano Domenicali, dok su u četvrtak bili Alonso, Massa i testni vozač Marc Gene. Kraj druženja obilježava karting utrka na zaleđenom jezeru, a sudionici su vozači Ferrarija i Ducatija. Donosimo vam pregled cijelog Wroooma, na kojem smo saznali brojne zanimljive informacije.
De la Rosa potpisao za Ferrari
Pedro De la Rosa potpisao je ugovor sa Ferrarijem te će tako postati jedan od vozača koji bi trebali pomoći pri razvoju bolida za 2013. godinu.
Kako se HRT na kraju protekle sezone povukao iz Formule 1 Španjolac je tako ostao bez mjesta za novu sezonu, te je kazao da neće žuriti da bude nečiji test vozač, no promijenio je mišljenje kada je stigla ponuda top tima kao što je Ferrari.
De la Rosa bi u Ferrariju trebao imati ulogu razvojnog vozača u simulacijskim programima, te bi trebao raditi zajedno sa sunardonjakom Marcom Geneom koji je također član Ferrarija. Uz to De la Rosa je treći Španjolski vozač u Ferrariju, te će drugi puta imati prilike surađivati i sa Fernandom Alonsom.
Kroz svoju dugu karijeru De la Rosa je vozio za Arrows, Jaguar, Sauber, Mclaren i HRT, te je i kao test vozač već radio u Jordanu, Prostu, Mclarenu i Sauberu. Bit će ovo njegova nova prilika za suradnju sa Patom Fryem s kojim je baš kao i sa Fernandom Alonsom imao prilike surađivati u vrijeme kada su bili članovi Mclarena.
Ferrari objavio datum predstavljanja bolida i nova odijela
Gazda Stefano Domenicali otkrio je da će momčad predstaviti novi bolid 1. veljače u Maranellu. Kodno ime bolida je „664“, a kada izađe u javnost, najvjerojatnije će biti predstavljen kao F2013. Također, momčad je na svojoj web stranici objavila sliku novih trkaćih odora. Alonso na rukavu ima natpis UNICEF, dok Massa natpis IIR-a. Logo španjolske banke Santander i dalje dominira, a drugačije su pozicionirani logoi Kasperskyja i Hublota.
Također, Domenicali je rekao kako će novi bolid biti jako sličan prošlogodišnjem, a da nas čeka najteža sezona ikada.
“Kada estetski pogledamo, većih promjena u odnosu na F2012 neće biti.”
Svi se spremaju za 2014. godinu, tako da će nova sezona biti još idalje izjednačena, zbog nepromijenjenih pravila.
“Pošto je proračun i radna snaga ograničena pravilima, to je vrlo delikatan zadatak,” kaže Stefano za novu sezonu.
De la Rosa presretan sa prelaskom u Ferrari
Pedro de la Rosa rekao je da je njegov prelazak u Ferrari uoči nove sezone jako motivirajuć. Španjolski veteran stigao je u slavnu talijansku momčad iz HRT-a, koji su zatvorili svoja vrata jednom zauvijek. Pedro je u ovom sportu još od 1998. godine te će sa svojim iskustvom definitivno pomoći Alonsu i Massi.
“Začuđujuće je motivirajuće raditi za momčad kao što je Ferrari, ne samo zato što su oni važan dio povijesti Formule 1 i automobilizma općenito, već što će ovo za mene biti potpuno novo i vrlo poticajno iskustvo,” kaže 41-godišnjak.
“Zbilja se nadam da mogu početi raditi što prije i pomoći razvoju bolida.”
“Vrlo sam sretan što ću ponovno surađivati sa Fernandom i također raditi sa Felipeom. Imamo puno toga za napraviti i ja ću već od sada slobodno pomoći ekipi.” završio je Španjolac.
Ferrari želi pomoći Bianchiju
U Ferrariju polažu velike nade u Julesa Bianchija. Francuz je član Ferrarijeve akademije za mlade vozače, ali unatoč velikom talentu još nema pravi angažman u F1. Prošlu godinu je odradio u Force Indiji kao testni vozač, a sada vodi borbu sa Sutilom za preostalo mjesto u momčadi. Prema nekim nagađanjima, Force Indija će za 2014. godinu preći na Ferrarijeve motore (sada koriste Mercedesove op.a.) pa bi time i Bianchi dobio mjesto u indijskoj momčadi. U pomoć priskače Stefano Domenicali.
“Jules je dio naše vozačke akademije i pokušavamo naći rješenje za njega. Prošle godine je bio treći vozač u Force Indiji. Želimo naći rješenje jer želimo da može rasti i pokazati svoju vrijednost. Međutim, više informacija nemam,” kaže Stefano.
Još ništa od dua Vettel + Alonso
Stefano Domenicali odbacio je mogućnost da Vettel prijeđe u Ferrari, barem još neko vrijeme. Za dream team će se trebati još čekati, iako su postojale špekulacije da je Vettel već potpisao predugovor za 2014. godinu. Domenicali demantira takve objave, a i sam šef Ferrarija Luca di Montezemolo kaže da ne bi bilo dobro imati dvije zvijezde u istoj momčadi. Stoga, za momčad iz snova morati ćemo pričekati par sezona.
“Mogu li Alonso i Vettel jednog dana biti tim iz snova? Mislim da se naš predsjednik dotakao ove teme već par puta. Takav tim je fantastičan, ako ga se dobro vodi, ali u ovom trenutku, mi to ne tražimo jer želimo osigurati što balansiraniju momčad,” kaže Domenicali te nastavlja sa: “Morate biti oprezni, ne samo u F1, već u sportu općenito jer nekada dvije glavne osobe mogu donijeti više negativnih, nego pozitivnih stvari.”
Domenicali siguran da je zadržavanje Masse pravilna odluka
Stefano Domenicali uvjeren je kako je odluka o zadržavanju Felipea Masse bila ispravna. Massini su rezultati napredovali kako je sezona odmicala pa je 31-godišnji Brazilac uspio sakupiti podij na VN Japana nakon što je posljednji puta na postolju prije toga bio na VN Koreje 2010. godine.
Potpisavši novi jednogodišnji ugovor, Domenicali inzistira kako će Massa nastaviti i početak ove sezone u dobrome ritmu baš kao što je na isti način zaključio prošlu.
“Mislim da je najteži dio Felipeove karijere sada iza njega,” kazao je Ferrarijev šef.
“Nakon prošloga ljeta promijenio je pristup i kao posljedica toga stigli su dobri rezultati na stazi. Pokazao je koliko je stvarno talentiran.”
“Mislim da njegov problem nije bio povezan sa situacijom oko ugovora.”
“Osobno bilo je mnogo pritiska na mene u želji da se naprave potrebne promjene, ali u interesu momčadi odlučio sam pričekati i danas sam uvjeren da je odluka o zadržavanju Felipea u obitelji bila ispravna odluka.”
“Njegovi nastupi u drugome djelu sezone pomogli su nam uvelike u borbi za drugo mjesto u konstruktorskom poretku. To je bilo vrlo važno za ekipu i za Fernanda kojemu će to biti poticaj da u budućnosti može raditi još čvršće.”
Domenicali: Bojimo se svakoga
Dok čekamo testiranja u Španjolskoj, a i utrku u Australiji, postavljaju se brojna pitanja kako će izgledati poredak u novoj sezoni. Red Bull i Ferrari, koji su prošle godine završili prvi i drugi, opet će se boriti za naslov. Očekujemo borbu između njihovih glavnih vozača, Alonsa i Vettela. Poslije Red Bulla i Ferrarija dolazi McLaren, bez Hamiltona, no sa talentiranim Perezom i nešto iskusnijim Buttonom, a zatim očekujemo Mercedes sa Hamiltonom u glavnoj ulozi. Isti poredak očekuje i gazda Domenicali te ističe oprez.
“Na papiru gledano, to je točno.” kaže Stefano za glavni dvoboj između Red Bulla i Ferrarija.
“Ali, kao i obično, biti ćemo jako, jako oprezni u ovom polju. Preferiram psihički pristup s obzirom na broj naših suparnika u prošlosti. Svake godine mogu biti iznenađenja.”
“Moj pristup je bojeći se svakoga ne uzimajući u obzir ikoga izvan prvenstva.”
Domenicali se dotakao i prošle sezone, kada je Alonsu naslov promakao za tri boda. Ali smatra, kao i mnogi u Ferrariju, da naslov nije izgubio u zadnjoj utrci u Brazilu, već puno prije.
“Sagledajmo to realno, mi moramo znati gdje je bila praznina, pripremiti cilj za bolid koji će biti kompetitivan, pobrinuti se da na dobar način startamo sezonu, izbjeći prošlogodišnji i predprošlogodišnji start.”
“Moramo se sabrati da ne trošimo puno resursa na sustizanje.”
Nova sezona možda ne donosi novine, no zato u 2014. godini nas čeka nova turbo era. Da bi što više iskoristili resurse koje posjeduju, u Ferrariju su se odlučili na podjelu projekata za 2013. i 2014. godinu.
“2013. godina će biti kompleksna u puno pogleda.”
“Suočavamo se sa par promjena na tehničkom nivou, koji će imati veliki utjecaj na sve dijelove kompanije, ne samo u smislu dizajna, nego i u investicijama i infrastrukturi potrebnih za razvoj novog bolida.”
“U granicama koje dopuštaju pravila, mi moramo uložiti svaki napor da bi postigli naš cilj, dok najbolje koristimo vrijeme pripremajući se za 2014. godinu.”
“Naš cilj je jasan, pobijediti i dati našim vozačima bolid koji će biti kompetitivan od samog početka.”
Što se tiče zatvaranja windtunela u Maranellu te preselja u Koln, za Domenicalija to nije loša stvar. Sada će Ferrari barem dobiti reprenzetativne rezultate. Razvoj ovogodišnjeg bolida je već počeo u Kolnu te, zasada, dobro napreduje.
“Ja sigurno očekujem veću efikasnost, nego prošle godine jer više ne moramo obavljati usporedbe podataka i korelacije sa tunelom u Maranellu, koji se trenutno popravlja te će ponovno proraditi u ljeto.”
Alonso: Hamilton je moj najveći rival
Fernando Alonso opisao je svog bivšeg kolegu iz McLarena kao najboljeg vozača u Formuli 1 trenutno. Iako je sa Vettelom vodio najveće borbe za naslov, Španjolac, koji se sprema za četvrtu sezonu u Ferrariju, smatra da će mu Hamilton biti velika prijetnja na stazi. Također, iako će Hamilton voziti za momčad koja je u tri sezone upisala tek jednu pobjedu, njegove vještine se ne smiju podcijeniti.
“Tko je najbolji vozač? Moj odgovor je Hamilton,” kaže Fernando.
“Najbolji vozač? Prema mom osobnom mišljenju, a ne političkom, da se ne bi neki ljudi zamislili. Tko je najveći protivnik, najbolji vozač? Na koga morate pripaziti? Bio je Hamilton i isto će sljedeće godine biti.”
Naravno, uslijedilo je pitanje gdje je u toj priči Vettel, koji mu u zadnjih par sezona pravi najviše problema.
“Ne kažem da on nije najveći vozač” kaže Alonso te nastavlja sa: “U 2011., bilo je fantastičnih njegovih nastupa. Istina je da je bolid bio daleko ispred svih, oni (Red Bull op.a.) su bili konstantno prvi i drugi, i kada je bolid dobar, onda se možete opustiti u nekim utrkama.”
“Ali sjećam se trenutaka u 2011. kada su se uvjeti mijenjali sa mokrih na suho pa nije napravio niti jednu grešku. Sigurno je da u zadnje tri godine postoje trenuci kada je bio bolji od svih ostalih i on zaslužuje ta tri naslova,” kaže Alonso za Vettela.
Alonso se vratio na Hamiltona od kojeg očekuje više od jedne pobjede. Zajedno sa Britancem proveo je 2007. godinu u istoj momčadi. Sada Alonso očekuje dobru suradnju između njega i Rosberga.
“Siguran sam da će pobjeđivati u utrkama. Mercedes je već lani pobijedio sa Nicom, a Lewis je pobjeđivao u utrkama u svim bolidima. Čak u 2009. kada je bio dvije sekunde sporiji od najbržih, završili su sa pobjedama. Lewis će također moći pobjeđivati i u Mercedesu.” završio je Alonso.
Alonso poziva na smanjenje broja utrka, a više testiranja
Fernando Alonso dodao je svoj glas na stranu više testiranja tijekom godine u Formuli 1 i to na štetu broja od dvadeset utrka. Također, Mark Webber je krajem prošle godine dao izjavu u kojoj traži manje utrka.
“Zadnju utrku imali smo krajem studenoga, a gotovo pa sve do Božića su bili raznorazni eventi na kojima sam morao sudjelovati.”
“Samo za blagdane je vrijeme kada možete imati neku pauzu, a ja ću pokušati da između ovih dana i Melbournea napravim pauzu od nekoliko dana kako bih mogao napuniti svoje baterije.”
Alonso je još dodao:
“Dvadeset utrka je mnogo i zaista nije lako zadržati maksimalnu koncentraciju i biti na najvišoj razini cijelu godinu, psihički i fizički. Možda bi bilo bolje kada bi imali koju utrku manje, jednu ili dvije, a više testiranja.”
Alonso: Novi bolid će biti bolji
Fernando Alonso uvjeren je da će bolid za 2013. godinu biti bolji od prošlogodišnjeg. F2012, Ferrarijev prošlogodišnji bolid, na početku je imao problema sa ispuhom, ponajviše jer je zračni tunel u Maranellu pružao krive rezultate, da bi kasnije bolid postao sve bolji, ali ipak, naslov je Alonsu promakao za tri boda. Kao i gazda Stefano Domenicali, Alonso na promjenu tunela gleda pozitivno.
“Siguran sam da ćemo bolje startati u sezonu sa boljim bolidom, nego što je bio slučaj prvih par mjeseci prošle godine. Zapravo smo u ranijim utrkama izgubili odlučujuće bodove, kada je bolid bio dobar za samo sedmo mjesto, kao što je bio slučaj u Kini, i za deveto mjesto u Bahreinu. Stvar je u tome da sada radimo u Kolnu u Toyotinom tunelu, a to može biti prednost.”
Massa: Alonso će mi vratiti uslugu, Alonso: zašto ne?
Felipe Massa smatra kako će Fernando Alonso vratiti uslugu ako u kojemu slučaju potkraj sezone bude u boljoj poziciji od svoga momčadskog kolege, te da će Ferrari odigrati u njegovu korist.
Ova će sezona zasigurno biti teška, no Massa je ustrajan da napokon izađe iz sjene svoga momčadskoga kolege.
“Želim se vratiti pobjeđivanju” rekao je. “Želim biti kompetitivan od početka i želim se boriti za naslov.”
Felipe je prošle sezone imao loš start u sezonu, no zato je imao i vrlo dobar završetak sezone kada je bio vrlo konkurentan. Ukoliko ponovi dobra izdanja sa kraja prošle sezone, Massa bi mogao oduzeti prednost koju Fernando Alonso ima u timu, te u slučaju da postane prvi pretendent na titulu Massa vjeruje kako bi mu njegov momčadski kolega pomogao u tom naumu.
“Ne mogu zamisliti da neka momčad ne želi imati dva kompetitivna vozača sposobna boriti se za najviše dosege. Mi se borimo za dva naslova i ja sam siguran da će se ekipa okrenuti u moju korist ukoliko budem ja taj koji je u prednosti odnosno ukoliko bude situacija kao prošle godine kada je Fernando bio u borbi.”
“Sjećam se kada je Kimi Raikkonen bio moj momčadski kolega i koliko smo pomogli jedan drugome iz sezone u sezonu. Isto je s Fernandom, to je timski rad, a sklad između nas je pomoć, kao što će biti u svakome poslu.”
“U Australiji ćemo početi ispočetka i sve će ovisiti o mojoj sposobnosti dokle mogu dogurati. Nadam se da ću imati najbolji start i cilj mi je uvijek nositi brazilsku zastavu na najviše stepenice postolja.”
Alonso je također upitan na ovu temu, te je odgovorio kako je on uvijek spreman učiniti bilo što za dobrobit tima.
“Ne bi to bilo ni prvi, a ni posljednji put,” rekao je dvostruki svjetski prvak. “Mi neprestano pomažemo jedan drugome za dobrobit ekipe.”
“Massa je jedan od najboljih vozača na svijetu, što smo mogli vidjeti na kraju prošle sezone. Govorim to već posljednje tri godine. Istina je da je prošle godine bio veliki razmak u bodovima među nama, no mislim da će ove godine to biti vrlo bliže.”
Alonso o Twitteru
Fernando Alonso objasnio je zašto koristi Twitter, odnosno zašto ga toliko voli. Neki ga njegovi kolege, na primjer Raikkonen i Vettel, još ne koriste.
“Otkako sam počeo koristiti Twitter, ja sam taj koji govori što radim.”
“Prije je moglo pisati da provodim svoje blagdane sa slonovima ili da sam na večeri sa Obamom, ali sada na primjer, ja sam taj koji kaže da sam u Italiji, da skijam za Novu godinu dan prije nego što odem u Rusiju i od tamo u Brazil na karting utrku koju organizira Felipe.”
“Tweetanje znači biti u izravnom kontaktu sa svojim fanovima, pomoći im otkriti dijelove mojeg posla, kojeg nikada ne bi upoznali. Naravno, ne mogu previše toga reći jer u Formuli 1 puno informacija mora ostati povjerljivo, ali mislim da je svejedno zabavan i koristan alat.” završio je Španjolac.
Massa: Razmišljao sam o završetku karijere
Nakon što je katastrofalno krenuo u sezonu, Felipe Massa razmišljao je o završetku svoje karijere. Posebno težak je bio prvi dio sezone kada je Massa sakupio tek 25 bodova, dok njegov kolega Alonso velikih 164. Na upit novinara jeli razmišljao o završetku karijere, Brazilac je potvrdno odgovorio.
“Razmišljao sam o toliko stvari. Mislio sam možda da sam gotov. Mislio sam o odlasku iz Ferrarija. Nisam znao što će se dogoditi. Toliko je stvari bilo u mom mozgu.”
Massa je otkrio da mu je posjetio sportskog psihologa te da mu je on uvelike pomogao. Da nije bilo njega, možda ne bi više bio u Ferrariju.
“Pričao sam sa svima. Ali radio sam i sa psihologom, sportskim psihologom. To je bio samo početak. Nakon toga mogao sam promijeniti smjer misli, na smjer prema poslu i mislim da je to bilo kao trening što sam napravio. Ali također, obitelj mi je puno pomogla,” kaže Massa.
I za kraj valja spomenuti da je Alonso je pobijedio na završnom kartingu, Massa je uzeo drugo mjesto, a Giancarlo Fisichella treće.
volio bi vidit formulu na snijegu
2 ispravke: “baka santander” i “tweetanje znaci da mu biti u….”
😉
Baš me zanima ko je pročitao cijeli članak!!!
meni se nije dalo
Ja!
jasno da će mnogi pročitati, iako je to rekapitulacija svega već objavljenog. meni se sviđa, svaki dan sam na portalu barem jednom i mislim da radite i dalje dobar posao.
Ferrari je sve…
Svaka čast što neka momčad ovako napravi event preko zime,to ujedno dođe kao zimski odmor za cijeli tim,a i druženje,zabava i sve ostalo 😀
Mislim da namjerno niste napisali/stavili, ali evo video koji pokazuje KAKO je Alonso pobijedio 🙂
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NS5NRKuHowE#!
Gledam bolid na snijegu…i pitam se zašto se nebi uvela jedna zimska utrka. Na snijegu…Bilo bi vrlo zanimljivo.
Ferrari je već 2011. testirao 😉 😀
http://www.youtube.com/watch?v=Ip4IRfJ7Tnk
MOGLO BI SE I TO UVESTI,ALI GROSEJAN NEBI SMIO SUDJELOVATI
Možete li omoguciti ovu sliku za download, ili dati link?
Pozdrav!
Hi-res https://www.gp1.hr/wp-content/uploads/2013/01/1300042_eve.jpg
Hvala puno!
Korekcija: Raikkonen koristi Twitter pod imenom @The_Iceman7