…nakon što je već prije dva tjedna onaj drugi otišao u susjednu Austriju. Po običaju, Brazil je donio superspektakl, kao adekvatan završetak ove lude sezone.
Ona pobjeda na kišnoj Monzi u Toro Rossu bila je dobra sugestija što se sprema. Stotinu utrka kasnije, Vettel je u džep spremio treću vozačku titulu za redom, iako ovu posljednju osvojenu znatno napetije nego 2011. kad je se dočepao još rano prije nego što je pala kockasta zastavica na posljednjoj utrci.
Neminovno njegovog naglog uspona u drugoj polovici sezone, hvatanja i prestizanja Alonsa, ne bi bilo da nije oko sebe imao i izvrsnu mehaniku, ali ne treba davati previše prava kritičarima koji titulu pripisuju samo i jedino bolidu. Nijemac je odradio lavovski posao, pa između ostalih i na ovoj posljednjoj utrci pokazavši da s oštećenim bolidom sa zadnjeg mjesta zna doći do bodova. Ni četiri pobjede u nizu (Singapur-Japan-Južna Koreja-Indija) nisu nešto što bi se moglo pripisati slučajnosti ili spletu neobičnih uvjeta, poput Maldonada u Španjolskoj.
Red Bull očito funkcionira kako treba (kao ekipa, ne samo kao bolid), a Vettelu ako nije bilo “dosta” grizenja za nove titule nakon što je osvojio dvije, teško da će mu to dosaditi nakon tri. Dakle ― sad bi bilo naivno ne ga već najaviti kao vjerojatnog konkurenta za titulu 2013. Klub trostrukih prvaka do sada je malen, ali četverostrukih ― još manji.
A na žalost Španjolaca, Tifosija i mnogih drugih, Alonso nije imao nekakvu atipičnu utrku koja bi mu nadoknadila trinaest bodova zaostatka za Vettelom s koliko je dolazio na Interlagos. Opet je u svojem već tradicionalnom stilu kalkulirao, izvrsno vozio, dobio vrlo čvrstu podršku svojeg momčadskog kolege (kojem se, eto, ovaj puta mjenjač nije trebao pokvariti), iz relativno slabih kvalifikacija uspio izvući i postolje, ali ne i pobjedu koja bi kompenzirala Vettelovo šesto mjesto. Sad kada je izgubio titulu s tri boda zaostatka u sezoni, najlakše je tražiti i nalaziti mjesta u sezoni u kojima je možda mogao prestići onog ispred i zaraditi tu razliku, ali prvenstva se nikad ne gube (ili ne dobivaju, kad smo kod toga), jednom ključnom odlukom; one su i inače, ne samo u Formuli 1 nego i mnogo drugih sportova, rezultat raznih sitnih ispravnih i neispravnih odluka donošenih ranije. Ovaj put njegovima je nedostajalo samo jedan posto! (Toliko su otprilike ta tri boda u odnosu na 282 boda koja je trebao za titulu.)
No i on je, već dokazano, uporan kao bik kojim ga nadimkom nazivaju, pa osim ako se dogodi neki veliki sklop i preokret stanja u Formuli 1, bit će i on u grupi kandidata za naslove 2013.
Novi prvak i novi viceprvak su, iako u slici cijelog prvenstva u prvom planu, igrali samo jedan dio uloge ― utrka je zapravo bila festival Buttona i Hülkenberga, a i Hamiltona tih 54 kruga koliko je vozio do sudara s Nijemcem koji ga je koštao odustajanja u posljednjoj utrci njegovog šestogodišnjeg stinta u Wokingu.
Kao što mu je to često slučaj kad pada kiša, ili još više, kad situacija bude naglo promjenjiva i u onoj finoj zoni između suhe i mokre staze, Button je odradio sjajan posao, drastično pobjegavši od kolone bolida, a nakon sigurnosnog automobila čuvajući svoju poziciju naprijed.
Jedini koji mu se ozbiljno upleo u račune bio je Nico Hülkenberg, još jedna zvijezda ovog Grand Prix vikenda. Kao i Button, odvojio se u klasu posve za sebe, u jednom periodu je izgledalo kao da Force India juri prema svojoj prvoj pobjedi, ali čak i s petim mjestom koje je na kraju osvojio, nema sumnje da su u Sauberu itekako zadovoljni što će 25-godišnji Nijemac sljedeću sezonu provesti u njihovim redovima. Teško je baš zamisliti da će Sauber sljedeće sezone baš imati bolid koji bi bio u vrhu i uvijek kandidat za pobjede, ali ako je Pérez uspijevao ove godine dolaziti do postolja, nikad se ne zna.
Kad smo već kod Nijemaca, GP Brazila označila je i finalnu F1 utrku Michaela Schumachera ― barem u ulozi aktivnog vozača. Prekinuvši strašnu seriju utrka bez bodova za Mercedes, oprašta se sedmim mjestom u utrci, i trinaestim u ukupnom poretku vozača. I dalje je vlasnik mnogih rekorda, i bit će to još dugo: 91 pobjeda, sedam titula, 155 postolja su nešto što nitko među aktualnim vozačima ne može dostići još neko duže vrijeme, a i to pod uvjetom da mu krenu sezone rafalnih osvajanja titula (npr. ako Vettel nastavi svoj niz).
Mada neki kokpiti ostaju još nepopunjeni za 2013., GP Brazila će se pokazati finalnom utrkom i za nekoliko drugih lica: Bruno Senna će, prema zadnjim vijestima prije završavanja ovog teksta, biti zamijenjen Valtterijem Bottasom, Kamui Kobayashi je također izguran dolaskom Gutiérreza i ranije spomenutog Hülkenberga, tu se spominje i Petrov, a ni HRT-u se ne pišu velike nade dočekati grid sljedeće godine. A naravno, kroz paddock kruže i drugi momentalno pauzirajući vozači koji neće propustiti priliku zgrabiti kokpit ― Buemi, Sutil, Alguersuari…
Iako ova utrka nije bila baš najbolja što je Räikkönen pamti, uključivo onu ekskurziju sa staze i povratak, on sezonu završava kao treći. I ispod i iznad njega su u poretku vozači s osjetno više pobjeda, ali Finac je skupljao i skupljao i skupljao bodove, osvojio sedam postolja i pobijedio u Abu Dhabiju, što je dostajalo za treće mjesto. Ako Lotus još malo pojača svoj bolid relativno za sljedeću sezonu, vidjet ćemo i svjetskog prvaka iz 2007. kako izravno konkurira zgrabiti taj naslov još jednom.
Uz, jasno, Hamiltona i Buttona koji ga slijede u prvenstvu. Hamilton kao netko pred kime je posao “guranja” Mercedesa u ekipu koja će na svakoj utrci konkurirati za pobjede, i Buttonu kao vozaču koji će sad imati još istaknutiju ulogu u Wokingu, uz novopridošlicu (i u McLarenu spremno priznaju, malo rizičnog) Péreza.
Nemojmo se baviti samo srednjim i gornjim ešalonom ― bitka je, kao što se to dosta spominjalo uoči utrke, bila i među donjim redovima, gdje pred Caterhamom bio posao (barem) izjednačavanja dvanaestog Marussijinog mjesta kako bi vratio svoje deseto mjesto među konstruktorima. Točno u zadnjoj mogućoj prilici ― na posljednjoj utrci i tamo gdje je Marussija ponovila dvanaesto mjesto ― Petrov je uspio doći do jedanaestog, najbolji rezultat sve ove tri ekipe otkad su došle u Formulu 1. Sad možda priče o zadržavanju Kovalainena, kad su financijski planovi ipak olakšani, djeluju izglednije.
Sve u svemu, adekvatan festival Formule 1 u kojem smo imali i hrpe napada i pretjecanja, i taktiziranja, i nepredvidljivo vrijeme, i svašta drugo. Interlagos su Bernie i društvo znali kritizirati zbog stanja u kojem se nalazi infrastruktura, ali nema sumnje da je i dalje u stanju donijeti spektakl.
Kako je zaključena 2012., tako se odmah otvara i bojno polje za špekulacije oko onoga što nas čeka 2013. Ima i sezonska pauza svojih zanimljivosti. Jedan dio grida je već popunjen, ali ipak ima još nekoliko rošada koje bi mogle zapapriti ono što nas čeka 17. ožujka u Albert Parku.
Heroj utrke: Nico Hülkenberg. Da, Button je pobijedio, i vozio izvrsno. Ali njegove performanse po kiši već ipak bolje poznajemo. Brazil je međutim bilo mjesto gdje smo vidjeli bljesak Hülkenberga, kao nekoga tko obećava ostaviti snažan trag u Formuli 1. Zapravo, već je onim Pole positionom, još u Williamsu, pokazao da mu nije do šale… Ko-heroj: Petrov.
Potez utrke: Sebastian Vettel. Nema to veze s osvajanjem titule. Nijemac je na kraju prvog kruga bio posljednji, s oštećenim bolidom, i degradiranom maksimalnom brzinom bolida. Doći u bodove, i duboko u bodove, bilo je koncentriranih 300 kilometara poteza utrke.
Razočaranje utrke: Williams. Katastrofalna utrka za Grove, u kojem su oba vozača odustala u prvih nekoliko kilometara, u sezoni koju, pored pobjede u Španjolskoj, neće baš pamtiti po najboljem, iako ne niti po tako lošem kao prethodnu.
Nagrada za izviđanje: Kimi Räikkönen. Finac je imao dobru ideju vratiti se na stazu pomoćnom trakom, da bi mu zaključana vrata pokvarila taj plan. Ovako ― dobili smo uvid u mali izlet i zemljoradnju.
Nagrada za timski rad: Felipe Massa. Ništa novo u tome da je Ferrari orijentiran prema jednom vozaču, ali ova razina pomoći koju je Brazilac dao Alonsu (i to ne samo u njegovom rodnom Brazilu, iako je to ovdje bilo posebno očito) zaslužuje priznanje za sebe, iako ima Brazilaca kojima se ni najmanje ne sviđa njegovo prihvaćanje tako pasivne uloge…
Oton Ribić
Malo kasnim sa komentarima, ali evo jedne zanimljivosti. Čini mi se da je većina zaboravila kako Hulkenbergu staza u Brazilu jako leži. Naime, tko je 2010. startao sa prve startne pozicije? Niko Hulkemberg!
hajde da ja sad malo prospem svoje pameti ovda hehehe….koliko vas ce se sloziti da je Massa bio na Alonsovom mjestu zadnje dvije utrke da bi Massa bio prvak….evo vam objasnjenje!kvalifikacije u USA Massa bolji mislim 6 ili 7 nekim slucajem mu zamjene mjenjac zasto niko nezna i vrate ga za 5 mjesta nazad i na kraju utrke Massa zavrsi iza Alonsa samo 7 sekundi zamisli da je bio ostao napred mozda bi se borio i za pobjedu.a Brazil smio bi se okladiti da bi Massa da je imao Alonsov bolid pobjedio jer je Massica odvezao utrku fenomenalno i pokazao… Read more »
Ti si novi ovdje?
nemoj samo reci juce si poceo pratiti F1 to vam je otrcana fora
ok imam vam nesto reci nevezano za ovu temu.gledam ja na Hayat televizi F1 morao jer sam bio otisao u goste i slusam spikera majke mi kako neko dobije mjesto spikera a da je toliki luzer kaze on “Vettel je jedini vozac koji je odnio tri naslova zaredom to nije uspjelo ni Schumacheru ni Senni” kad sam to cuo odma sam ugasio TV
Hülkenberg i button su heroji trke al ovaj Hülkenberg je bio napaljen ko jelen pa se iz heroja pretvorio u pehista. I jos lewisa onak sjebo a samim time i mcm za konstruktora a i digo puls nama vettelovcima da nebi alonso uspio napravit cudo
na žalost navijača alonsa on je titulu izgubio previše kalkulirajući sa potrošnjom guma , dokaz toga je da je u utrkama vozio brže krugove od ostalih u posljednoj fazi utrke bez obzira na utjecaj lakšeg bolida radi goriva, vrijeme profesora Prosta ,turbo punjača i kvarova motora je prošlo danas se mora voziti “na nož” iako je ludo odvoziti najbrži krug utrke u zadnjem krugu-vetel ali radi toga i gledamo f1 radi utrkivanja
sve u svemu otone svaka cast super retrovizor ali me zanima gdje je tu alonso kalkulirao? citiram: “Opet je u svojem već tradicionalnom stilu kalkulirao, izvrsno vozio, dobio vrlo čvrstu podršku svojeg momčadskog kolege (kojem se, eto, ovaj puta mjenjač nije trebao pokvariti), iz relativno slabih kvalifikacija uspio izvući i postolje, ali ne i pobjedu koja bi kompenzirala Vettelovo šesto mjesto.”
a i webber je skoro stao da ga vettus prodje (za 7 ili 8 mjesto)
otone tvoje osobno misljenje molim na moje pitanje
hvala
http://youtu.be/lBMAeotJq3I
i jos malo smijeha
Još se pitaš gdje? I u Brazilu nije išao na nož da bi pobijedio.
Zašto nije ostao na slik gumama? Zato kaj je ziheraš.
usao je u box medju prvima dok je jos padala jer je skoro izletio krug prije
jel ti dovoljno jasno zasto nije ostao na slik gumama??
🙂
“Treći put za redom šampionski pehar ide u Njemačku…” 🙂
Još uvijek ne vjerujem,pa tri puta pročitam za svaki slučaj 😀
Retrovizor odličan kao i uvijek!
ova mala ovdje samo zahebava 😀
Ne,ne 😀
Odličan retrovizor, nadam se da ćemo ga imati prilike čitati i u pauzi, bar povremeno.
Ne zadugo, ne zadugo
Genijalan retrovizor,još jedan u nizu.Hvala! 😀
http://www.youtube.com/watch?v=3-QdCMkd0lA
Nema veze ni s čim,ali vrijedi pogledat..koja šteta zbog te kazne…
Dokaz da je najbolji svih vremena! ( uz dužno poštovanje Senni )
Čovjek sa 43 godine i pole u Monacu!!! Kapa do poda majstoru!
ovo sve nema smisla ferari je žestoko pokraden
Najboli primjer je kazna Hulnkerbergu. Cisti trkaci incident a njega kaznjavaju a samim time pomaknu Alonsa jedno mjesto naprijed.
To sa kaznjavanjem je vec postalo bez veze suci koji ne razumiji utrkivanje i onda se dogodi da svi kalkuliraju sa riskantnijim potezima jer ce ih suci mozda kazniti za previse agresivnosti cak ni uvodenje bivsih vozca za suce nije popravilo situaciju i to je ono sto je lose u f1 pustite ih da se utrkuju i tocka
Žestoko pokraden-kao u filmu “Brzi i žestoki”? Kako je pokraden, nisu imali konkurentan bolid veliki dio sezone, pa “prosuli” su 40 bodova prednosti, nitko im to nije ukrao.
groejan i kimi minimalno 20 bodova
I bez obzira na sudare s lotusima nitko nije ferrariju kriv sto su bili prepasivni u razvoju bolidu a onda na kraju sezone se pogubili u moru novih dijelova za koje vise nisu ni sami znali hoce li im pomoci ili ne bacalo se sve karte na alonsa i njegovo izvlacenje maksiuma iz bolida u utrci i nepouzdanost konkurencije losa taktika
ja se slazem da im nitko nije kriv (nego oni sami) za kraj sezone kad su se pogubili ali sa tih 20ak bodova bila bi sasvim druga prica u prvenstvu
😉
Nadam se da ćeš nam pisati i u sezonskoj pauzi! Pozdrav i nadam se da nam špekulacije oko Vettelovog pretjecanja neće zasjeniti ovu spektakularnu F1 sezonu!
Hm…..zanimam me koje su šanse da Vettel dobije neku kaznu….za ono neko sporno pretjecanje…..
i da li u opce to drzi vodu?….sve mi se čini….da Alonso i njegovi lobiji….podvaljuju..i pokusavaju sve prljave trikove da dodje to titule!!!!!!!!
ako to bude tako, onda stvarno nek sve ide u mater…
najprije se žale prije sezone na Red Bull. zabrane im ispušni sustav(ili šta li je ono bilo), pa se žale, zabrane im maping motora, pa opet žalba i zabrana podnice… (ne znam da li sam nešto preskočio) i sad traže da se Vettel kazni 5 dana poslje kraja i da se njima dodjeli pehar… zar nisu imali dovoljno šansi u prijašnjim zabranama da zgrabe sve???
Tko se to žalio?? Dajte ne pišite gluposti kao ovi naši portali kaj pojma nemaju kaj pišu.
Mene interesuje gdje je kazna alonsu za presjecanje krivine,dva puta na istom mjestu.
Nema je jer vetelu nije potrebna ta vrsta pomoći.Zaveži mu jednu ruku opet bi bio prvak.
Možete ga zvati i najnoviji kišni čovjek.Za 8 krugova je stigao alonsa od trenutka kada je bio naopako parkiran do trenutka kada mu se unio u mjenjač.
da, istina odvozio je odlično te krugove, al je i činjenica da nije imao previše problema sa prometom, jer su se skoro svi sa začelja odmah pokupili u boks, al i dalje mi nije jasno kako je uopće mogao nastaviti utrku nakon što je bolid primio 2 takva udarca. velik sam navijač ferrarija oduvijek, ali pokušavam činjenice gledati što objektivnije. alonso je ove sezone na svojoj strani u prvoj polovici sezone imao puno sreće, čak i u brazilu(sudar hulk i ham), a vettel superiroran bolid u od novih azijskih tilkedroma.
Kakav Alonso i njegovi lobiji, tu cijelu aferu oko preticanja su prvi počeli španjolski novinari, kao i naši kad naši nogometaši izgube-svi su im krivi od sudaca, travnjaka i lopte, a ostali novinari preuzeli loptu i eto ti velike afere u F1, iako ni Ferrari ni Alonso nisu službeno podnjeli nikakvu prijavu (koliko ja znam).
zanimljivo ime 🙂