Brawn: Uz faktor slučajnosti – uzbuđenje će nestati

Ross Brawn vjeruje da u Formuli 1 ne bi trebao postojati “slučajni faktor”, obzirom da bi to umanjilo dozu neizvjesnosti.

Podsjetimo, prvih sedam utrka osvojilo je sedam različitih vozača, a iako se situacija smirila u posljednje četiri utrke, još uvijek je teško predvidjeti tko bi mogao biti favorit u nastavku sezone.

“Mislim da su u prvom dijelu sezone postojali neki slučajni elementi koji su podigli uzbuđenje na neku višu razinu. No, ako se to nastavi – uzbuđenje će nestati jer će sve biti previše slučajno,” izjavio je za Autosport.

“Postoji vrlo dobra analogija s ribolovom, o čemu sam razmišljao nekidan. U ribolovu je odlična stvar što potpuni početnik može uloviti ogromnu ribu, zbog izrazitog faktora slučajnosti. To je zabavno za sudionike, ali ne tako dobro za publiku. U motorsportu se ne smije događati da naporno radite na poboljšanju bolida, a ako njemu ne odgovaraju uvjeti – niste kompetitivni. To ne želimo.”

Ponovio je još jednom svoju mantru o gumama:

“Želimo gledati napete borbe između prvog i drugog vozača u poretku, a ne jednog iz sredine poretka kako bježi naprijed jer je pogodio gume tog vikenda.”

28 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
cici

Mislim da nema faktora slučajnosti nego razrađene strategije i sreće.

F2004

Čovjek je u pravu i svaki pravi ljubitelj F1 bi to trebao znati

Rose

Malo čudnu analogiju je primjenio, ali dobro, mada kao što je kolega Lewis McLaren već napisao, ne slažem se u POTPUNOSTI s ovom izjavom. Ali Ross Brawn je Ross Brawn, pa svaku njegovu izjavu cijenim i duboko vjerujem da čovjek zna što priča.

Lewis McLaren

Uz dužno poštovanje prema genijalcu kakav je Brawn, ne slažem se s ovom izjavom. Sezona je fantastična i ne vidim nikakav problem u tome što 10-ak vozača može pobijediti u svakoj utrci. Mislim kako je to bolje od vremena kada su 1 (Schumacher) ili eventualno 2 (kada pobijedi bilo tko a da se nije zvao Michael) vozača mogla doći do pobijede. Isto tako, drago mi je što ne gledamo utrku između dvije momčadi koje su daleko iznad ostalih nego uživamo u činjenici kako svaku utrku neka momčad uspije iznenaditi one “na papiru velike” momčadi.

r.u.m.

Ne bih se složio ako pogledamo tablicu prvih 5,to su najboljih 5 vozača trenutno nema ni jednog iz sredine poredka.Tko gubi ima pravo da se žali kako je već neko dolje napisao

dakako

Svaka na mjestu!

Vettel-Mostar

mislim da brawn ovo govori jer nije zadovoljan učinkom svojih vozača al sto se tice recenice o gumama…skidam kapu !

VictoriousBoy69

Pravo zbori !

avalon

PS i kako se to pogađa sa gumama ( kako kaže ros ) s obzirom na članak sa ovog portala koji nam je objasnija sve o raspodjeli guma ? pogađa se ili ne pogađa sa taktikom , strategijom , a gume su za sve iste uz male variacije jer nema identičnog kompleta iste mješavine ali ..tako je bilo oduvik .

Ante

omašio si ceo fudbal 😀
upotpunosti nerazumiš izjavu

Iceman

Bravo Brawn !

perodeformero

Gosmon Brown, osim guma, morate pogoditi još puno stvari da vam se bolidi ne pokvare 5 puta i da budu brži, manje troše gume………

avalon

dragi browne jedna od slučajnosti protiv kojih govoriš je i pobjeda rozberga u kini . da ovim brown ne želi kazati da su oni krvavo pripremali i imaju odličan bolid ali zbog slučajnosti šta ne mogu “pogodit” gume nemaju uspjeh koji zaslužuju ? vjerovatno je slučajnost i šta je MS do sadaima skoro više odustajanja od polovice grida zajedno ili nico koji je 6 trka završija iznad 10. mista , a 5 od 10. pa na niže . “Želimo gledati napete borbe između prvog i drugog vozača u poretku, a ne jednog iz sredine poretka kako bježi naprijed jer je… Read more »

Intercooler

Što ako je Mercedes najbrži bolid na gridu, a moraju ga zbog guma podešavati tako da bi uopće uspjeli završiti utrku, odnosno uspjeli uhvatiti neke bodove. U ovoj rečenici je Ros rekao sve „u motorsportu se ne smije događati da naporno radite na poboljšanju bolida, a ako njemu ne odgovaraju uvjeti – niste kompetetivni. To ne želimo“ Mercedes navodno radi neke izmjene na motoru zbog prevelikog momenta u srednjim režimima rada što im preopterećuje gume, odnosno uništava zadnje gume.

avalon

nije stvar u brzini nego kompatibilnosti motora i šasije ( toje onako najpovršnije jer naravno da treba uskladit mnoge komponente ) . RB je dokaz za to …najčešće nije u krugu najbržih ( čak i FI znaju bit brže ) ali je među najusklađenijima . rečenica RB „u motorsportu se ne smije događati da naporno radite na poboljšanju bolida, a ako njemu ne odgovaraju uvjeti – niste kompetetivni. To ne želimo“ mi pomalo zvuči ka šuplja fraza ili pomalo nesuvislo opravdanje . naravno da brown ne želi bit nekompetitivan ali izgleda danema ideju KAKO BITI . za ovo ti je… Read more »

Intercooler

Kad sam gledao kvalifikacije za VN Monaca, već sam u Q2 bio sto posto uvjeren da će Schumacher biti na polu. Zašto sam bio tako uvjeren, zato što je Monaco staza kojoj je asfalt gladak, odnosno nema toliko izražene potrošnje guma, a i same brzine koje se postižu nisu nešto prevelike. Mercedesov bolid ima potencijala glede voznih karakteristika ali u utrci im upravo ta potrošnja guma i nepredvidivost istih taj potencijal potpuno razara, jer bolid naprosto uništava gume, a ako nije pogođeno radno područje stvar je još daleko gora. Ros je dobro rekao onu rečenicu jer je i vrapcima na… Read more »

r.u.m.

onda nije najbrži

Schumi

Sto se tice slicnosti izmedju Renaulta od prije 2 godine i danasnjeg Lotusa vec je neko ranije pisao da su otprilike iste duzine i tezine, da ih je isti covjek dizajnirao. A motori se nisu bitnije mijenjali u zadnjih par godina. A vidi se dobro da ove gume najvise odgovaraju bolidima sa Renaultovim motorima. Dakle, opet pogresan izbor bolida za testiranje. Kao sto bi bio pogresan bilo koji od trenutnih u F1 (jedino mozda da su im dali proslogodisnji od HRT-a :)). Mercedesov problem u odnosu na druge bolide sa Mercedesovim motorom je u izvedbi auspuha. Koji sada ne mogu… Read more »

ivanh

intercooler… Potpis na svaku tvoju riječ…..znači;apsurdno je da se cijeli razvoj bolida mora orijentirati i prilagođavati prema gumama, i sada dolazimo do Schumacherove izjave koja je bila popljuvana od mnogih na ovome forumu, da se sa bolida i vozača nemože izvuči maximum-zbog guma…apsurdno i nelogično..

avalon

ivan…pa nije sve baš tako crno – bilo . ne bi trebalo da te pri procjeni zaslipe navijačke strasti jer npr puno veči faktor loše sezone ( do sada ) su bili pehovi sa udaranjem ili kvarovima na bolidu MS nego gume . neosporno je da je schumi znalac ali je znalac i kimi kojij e i povratnik pa se prvi put susreće sa ovim gumama ali ima suprotno mišljenje od MS . nije mi jasno kako “ne vidite” izjavu hamberya da se timovi nisu mogli 18 mj dogovorit koji će bolid ustupit pirelliu da bi ovaj pripremija gume za… Read more »

Schumi

Evo dogovarali su se 18 mjeseci i opet cini se da su se lose dogovorili. A kako da se uopste dogovore koji ce bolid koristiti? Ovako su izabrali bolid Renaulta iz 2010-e i pogrijesili su sa izborom, jer bolidima sa Mercedesovim motorom nikako ne odgovara. Dok taj bolid iz 2010-e ima dosta slicnosti sa ovogodisnjim Lotusovim bolidom. A kad jos uzmemo u obzir isti motor… Mozda zbog toga Kimi nema lose misljenje o ovogodisnjim gumama. Mozda se zbog toga Williams preporodio (presli na Renault). Sjetimo se da je Pirelli, kada je tek dosao u F1, testirao sa Toyotinim bolidom. To… Read more »

avalon

Schumi…dosta napisanog stoji ali nešto i ne . npr MCL i FI imaju puno manje problema sa gumama od MGP-a , a koriste isti motor ali su vjerovatno aerodinamična rješenja drugačija ( i ne samo ona ) timovi su birali 18 mj bolid za testiranja , a ne pirelli . renault nema puno sličnosti sa lotusom , a i promjena motora je vjerovatno pridonila razikama . lotus je na početku istoima problema ali su ih i riješili za razliku od MGP . na nekim trkama npr engleska ili njemačka MS je ima P 3 ali se vrlo brzo pokazalo da… Read more »

ivanh

Avalon.. Shvaćam šta mi želiš reći,ali….. opet, gume,gume,gume….. kužiš 😉 …. Znam da su za sve iste…ali… zašto nisu više postojane, da svaki racer slobodno stisne gas do daske i nemora zadnjih desetak krugova taktizirati i u podsvjesti biti zadovoljan sa drugim ili trečim mjestom jer ako ide u napad možda ne osvoji ni boda… Kužiš?! 😉

Schumi

Sto se tice slicnosti izmedju Renaulta od prije 2 godine i danasnjeg Lotusa vec je neko ranije pisao da su otprilike iste duzine i tezine, da ih je isti covjek dizajnirao. A motori se nisu bitnije mijenjali u zadnjih par godina. A vidi se dobro da ove gume najvise odgovaraju bolidima sa Renaultovim motorima. Dakle, opet pogresan izbor bolida za testiranje. Kao sto bi bio pogresan bilo koji od trenutnih u F1 (jedino mozda da su im dali proslogodisnji od HRT-a :)). Mercedesov problem u odnosu na druge bolide sa Mercedesovim motorom je u izvedbi auspuha. Koji sada ne mogu… Read more »

dr.nelekarajlic

nebi bilo lose da bude vise dostavljaca guma.bilo bi mozda malcice skuplje,ali bi bilo zajebano i za momcadi i za “gumare”.sve u svemu sreca prati hrabre.

perodeformero

Tko gubi taj se žali

CuberF1

“Želimo gledati napete borbe između prvog i drugog vozača u poretku, a ne jednog iz sredine poretka kako bježi naprijed jer je pogodio gume tog vikenda.”

Tu staju svake rasprave…

F12012

Opet o Pirelliju i gumama 😀

Related Posts