Ross Brawn vjeruje da u Formuli 1 ne bi trebao postojati “slučajni faktor”, obzirom da bi to umanjilo dozu neizvjesnosti.
Podsjetimo, prvih sedam utrka osvojilo je sedam različitih vozača, a iako se situacija smirila u posljednje četiri utrke, još uvijek je teško predvidjeti tko bi mogao biti favorit u nastavku sezone.
“Mislim da su u prvom dijelu sezone postojali neki slučajni elementi koji su podigli uzbuđenje na neku višu razinu. No, ako se to nastavi – uzbuđenje će nestati jer će sve biti previše slučajno,” izjavio je za Autosport.
“Postoji vrlo dobra analogija s ribolovom, o čemu sam razmišljao nekidan. U ribolovu je odlična stvar što potpuni početnik može uloviti ogromnu ribu, zbog izrazitog faktora slučajnosti. To je zabavno za sudionike, ali ne tako dobro za publiku. U motorsportu se ne smije događati da naporno radite na poboljšanju bolida, a ako njemu ne odgovaraju uvjeti – niste kompetitivni. To ne želimo.”
Ponovio je još jednom svoju mantru o gumama:
“Želimo gledati napete borbe između prvog i drugog vozača u poretku, a ne jednog iz sredine poretka kako bježi naprijed jer je pogodio gume tog vikenda.”
Mislim da nema faktora slučajnosti nego razrađene strategije i sreće.
Čovjek je u pravu i svaki pravi ljubitelj F1 bi to trebao znati
Malo čudnu analogiju je primjenio, ali dobro, mada kao što je kolega Lewis McLaren već napisao, ne slažem se u POTPUNOSTI s ovom izjavom. Ali Ross Brawn je Ross Brawn, pa svaku njegovu izjavu cijenim i duboko vjerujem da čovjek zna što priča.
Uz dužno poštovanje prema genijalcu kakav je Brawn, ne slažem se s ovom izjavom. Sezona je fantastična i ne vidim nikakav problem u tome što 10-ak vozača može pobijediti u svakoj utrci. Mislim kako je to bolje od vremena kada su 1 (Schumacher) ili eventualno 2 (kada pobijedi bilo tko a da se nije zvao Michael) vozača mogla doći do pobijede. Isto tako, drago mi je što ne gledamo utrku između dvije momčadi koje su daleko iznad ostalih nego uživamo u činjenici kako svaku utrku neka momčad uspije iznenaditi one “na papiru velike” momčadi.
Ne bih se složio ako pogledamo tablicu prvih 5,to su najboljih 5 vozača trenutno nema ni jednog iz sredine poredka.Tko gubi ima pravo da se žali kako je već neko dolje napisao
Svaka na mjestu!
mislim da brawn ovo govori jer nije zadovoljan učinkom svojih vozača al sto se tice recenice o gumama…skidam kapu !
Pravo zbori !
PS i kako se to pogađa sa gumama ( kako kaže ros ) s obzirom na članak sa ovog portala koji nam je objasnija sve o raspodjeli guma ? pogađa se ili ne pogađa sa taktikom , strategijom , a gume su za sve iste uz male variacije jer nema identičnog kompleta iste mješavine ali ..tako je bilo oduvik .
omašio si ceo fudbal 😀
upotpunosti nerazumiš izjavu
Bravo Brawn !
Gosmon Brown, osim guma, morate pogoditi još puno stvari da vam se bolidi ne pokvare 5 puta i da budu brži, manje troše gume………
dragi browne jedna od slučajnosti protiv kojih govoriš je i pobjeda rozberga u kini . da ovim brown ne želi kazati da su oni krvavo pripremali i imaju odličan bolid ali zbog slučajnosti šta ne mogu “pogodit” gume nemaju uspjeh koji zaslužuju ? vjerovatno je slučajnost i šta je MS do sadaima skoro više odustajanja od polovice grida zajedno ili nico koji je 6 trka završija iznad 10. mista , a 5 od 10. pa na niže . “Želimo gledati napete borbe između prvog i drugog vozača u poretku, a ne jednog iz sredine poretka kako bježi naprijed jer je… Read more »
Što ako je Mercedes najbrži bolid na gridu, a moraju ga zbog guma podešavati tako da bi uopće uspjeli završiti utrku, odnosno uspjeli uhvatiti neke bodove. U ovoj rečenici je Ros rekao sve „u motorsportu se ne smije događati da naporno radite na poboljšanju bolida, a ako njemu ne odgovaraju uvjeti – niste kompetetivni. To ne želimo“ Mercedes navodno radi neke izmjene na motoru zbog prevelikog momenta u srednjim režimima rada što im preopterećuje gume, odnosno uništava zadnje gume.
nije stvar u brzini nego kompatibilnosti motora i šasije ( toje onako najpovršnije jer naravno da treba uskladit mnoge komponente ) . RB je dokaz za to …najčešće nije u krugu najbržih ( čak i FI znaju bit brže ) ali je među najusklađenijima . rečenica RB „u motorsportu se ne smije događati da naporno radite na poboljšanju bolida, a ako njemu ne odgovaraju uvjeti – niste kompetetivni. To ne želimo“ mi pomalo zvuči ka šuplja fraza ili pomalo nesuvislo opravdanje . naravno da brown ne želi bit nekompetitivan ali izgleda danema ideju KAKO BITI . za ovo ti je… Read more »
Kad sam gledao kvalifikacije za VN Monaca, već sam u Q2 bio sto posto uvjeren da će Schumacher biti na polu. Zašto sam bio tako uvjeren, zato što je Monaco staza kojoj je asfalt gladak, odnosno nema toliko izražene potrošnje guma, a i same brzine koje se postižu nisu nešto prevelike. Mercedesov bolid ima potencijala glede voznih karakteristika ali u utrci im upravo ta potrošnja guma i nepredvidivost istih taj potencijal potpuno razara, jer bolid naprosto uništava gume, a ako nije pogođeno radno područje stvar je još daleko gora. Ros je dobro rekao onu rečenicu jer je i vrapcima na… Read more »
onda nije najbrži
Sto se tice slicnosti izmedju Renaulta od prije 2 godine i danasnjeg Lotusa vec je neko ranije pisao da su otprilike iste duzine i tezine, da ih je isti covjek dizajnirao. A motori se nisu bitnije mijenjali u zadnjih par godina. A vidi se dobro da ove gume najvise odgovaraju bolidima sa Renaultovim motorima. Dakle, opet pogresan izbor bolida za testiranje. Kao sto bi bio pogresan bilo koji od trenutnih u F1 (jedino mozda da su im dali proslogodisnji od HRT-a :)). Mercedesov problem u odnosu na druge bolide sa Mercedesovim motorom je u izvedbi auspuha. Koji sada ne mogu… Read more »
intercooler… Potpis na svaku tvoju riječ…..znači;apsurdno je da se cijeli razvoj bolida mora orijentirati i prilagođavati prema gumama, i sada dolazimo do Schumacherove izjave koja je bila popljuvana od mnogih na ovome forumu, da se sa bolida i vozača nemože izvuči maximum-zbog guma…apsurdno i nelogično..
ivan…pa nije sve baš tako crno – bilo . ne bi trebalo da te pri procjeni zaslipe navijačke strasti jer npr puno veči faktor loše sezone ( do sada ) su bili pehovi sa udaranjem ili kvarovima na bolidu MS nego gume . neosporno je da je schumi znalac ali je znalac i kimi kojij e i povratnik pa se prvi put susreće sa ovim gumama ali ima suprotno mišljenje od MS . nije mi jasno kako “ne vidite” izjavu hamberya da se timovi nisu mogli 18 mj dogovorit koji će bolid ustupit pirelliu da bi ovaj pripremija gume za… Read more »
Evo dogovarali su se 18 mjeseci i opet cini se da su se lose dogovorili. A kako da se uopste dogovore koji ce bolid koristiti? Ovako su izabrali bolid Renaulta iz 2010-e i pogrijesili su sa izborom, jer bolidima sa Mercedesovim motorom nikako ne odgovara. Dok taj bolid iz 2010-e ima dosta slicnosti sa ovogodisnjim Lotusovim bolidom. A kad jos uzmemo u obzir isti motor… Mozda zbog toga Kimi nema lose misljenje o ovogodisnjim gumama. Mozda se zbog toga Williams preporodio (presli na Renault). Sjetimo se da je Pirelli, kada je tek dosao u F1, testirao sa Toyotinim bolidom. To… Read more »
Schumi…dosta napisanog stoji ali nešto i ne . npr MCL i FI imaju puno manje problema sa gumama od MGP-a , a koriste isti motor ali su vjerovatno aerodinamična rješenja drugačija ( i ne samo ona ) timovi su birali 18 mj bolid za testiranja , a ne pirelli . renault nema puno sličnosti sa lotusom , a i promjena motora je vjerovatno pridonila razikama . lotus je na početku istoima problema ali su ih i riješili za razliku od MGP . na nekim trkama npr engleska ili njemačka MS je ima P 3 ali se vrlo brzo pokazalo da… Read more »
Avalon.. Shvaćam šta mi želiš reći,ali….. opet, gume,gume,gume….. kužiš 😉 …. Znam da su za sve iste…ali… zašto nisu više postojane, da svaki racer slobodno stisne gas do daske i nemora zadnjih desetak krugova taktizirati i u podsvjesti biti zadovoljan sa drugim ili trečim mjestom jer ako ide u napad možda ne osvoji ni boda… Kužiš?! 😉
Sto se tice slicnosti izmedju Renaulta od prije 2 godine i danasnjeg Lotusa vec je neko ranije pisao da su otprilike iste duzine i tezine, da ih je isti covjek dizajnirao. A motori se nisu bitnije mijenjali u zadnjih par godina. A vidi se dobro da ove gume najvise odgovaraju bolidima sa Renaultovim motorima. Dakle, opet pogresan izbor bolida za testiranje. Kao sto bi bio pogresan bilo koji od trenutnih u F1 (jedino mozda da su im dali proslogodisnji od HRT-a :)). Mercedesov problem u odnosu na druge bolide sa Mercedesovim motorom je u izvedbi auspuha. Koji sada ne mogu… Read more »
nebi bilo lose da bude vise dostavljaca guma.bilo bi mozda malcice skuplje,ali bi bilo zajebano i za momcadi i za “gumare”.sve u svemu sreca prati hrabre.
Tko gubi taj se žali
“Želimo gledati napete borbe između prvog i drugog vozača u poretku, a ne jednog iz sredine poretka kako bježi naprijed jer je pogodio gume tog vikenda.”
Tu staju svake rasprave…
Opet o Pirelliju i gumama 😀