Lotus zatražio analizu Mercedesovog stražnjeg krila, FIA odobrila dizajn

Mercedesovo stražnje krilo i lukavi dizajn DRS sustava, u koji je ukomponiran prednji F-duct sustav, još uvijek izaziva negodovanje pojedinih momčadi.

Uoči VN Kine, momčad Lotusa uložila je službeni prigovor sucima utrke što je rezultiralo zajedničkim sastankom predstavnika FIA-e, sudaca te momčadi Lotusa i Mercedesa. Lotus vjeruje kako sustav krši članak 3.15 tehničkog pravilnika.

“Uz iznimku dijelova potrebnih za podešavanje opisanih u članku 3.18, bilo koji sustav, uređaj ili procedura koja koristi pokrete vozača u svrhu izmjene aerodinamičkih svojstava bolida je zabranjena,” piše u članku 3.15.

U četvrtak navečer FIA je objavila kako su suci jednoglasno odbacili Lotusov prigovor.

Mercedesov šef momčadi, Ross Brawn, je izjavio: “Razočaravajuće je što smo već na trećoj utrci a još uvijek u istoj situaciji. sustav se nije promijenio kao što se nije promijenio niti stav FIA-e. Koliko mi je poznato nisu se promijenili niti njihovi argumenti. Ako sada prigovaraju, zašto nisu prigovarali u Australiji? Nema ništa novo.”

Lotus se neće žaliti na odluku sudaca

Nakon što su suci jednoglasno odlučili dopustiti Mercedesov inovativni sustav, Lotus je objavio kako se neće žaliti na odluku.

U podužem izvještaju izdanom nedugo nakon sastanka, suci objašnjavaju svoju odluku i temelje je na nekoliko činjenica:

  • vjeruju kako je Mercedesov “dvostruki DRS” sustav potpuno pasivan. Kretnje vozača tek indirektno utječu na sustav, kao posljedica promjene na šasiji dopuštene pravilima (DRS)
  • Mercedes je uspješno prikazao kako mnoge momčadi koriste modificirane šasije u svrhu poboljšavanja efekta DRS sustava. Njihov sustav protoka zraka kroz bočne stranice i ostatak bolida, a u svrhu izazivanja kovita prednjeg krila, je samo još jedan primjer modifikacije
  • suci su objasnili i kako je vrlo bitno bilo Mercedesovo traženje mišljenja FIA-e prije početka sezone

Nadamo se da je konačno gotova priča o Mercedesovom DRS-u. Ostalim momčadima sigurno neće biti lako niti jeftino implementirati takav sustav ali vjerujemo kako će mnoge pokušati, bez obzira na dosadašnje loše rezultate Mercedesa.

 

25 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
prljavi harry

Ništa veliko od Mercedesa od ove godine. Možda se u drugoj polovici sezone i malo konsolidiraju, ali njihovi problemi su malo veći očito. Možda je taj W duct razlog povećanog trošenja guma, tako da mislim da imaju dosta posla da to riješe. Možda iduće sezone…

Diabl008

Lotus se žali zbog toga jer su njima bili zabranili reaktivan ovijes, a ako se nisu žalili na ovu odluku sigurno im je fia-nešto dopustila ili obečala

Schumi

Nisu se zalili jer su im pobijeni svi argumenti koje su iznijeli.

msf1

govnari u lotusu , poceli su cugati grupno ,kimi ih navuko pa izmisljaju gluposti

LUDI O1

još im samo fali flavio pa mogu zajedno cugi cugi

RapptorTeam-BiH-F1

To i jeste ono sto smo svi ocekivali. Bliske rezultate da bude zanimljivo..

budaa

šta misite hoće li ferauber proraditi

toma_F1

Pa ne vjerujem. I sam Alonso je rekao da ne očekuju previše od ove utrke. Možda koji bod i to je to. Jedino ako će padati kiša, onda bi Alonso mogao osvojiti i 4-5 mjesto.

budaa

volio bih da i mercedesu krene zog upornodti brawn-a i schumija…. iako nvijam za ferari….

LUDI O1

u potpunosti te podržavam

brzi9

Sve bum tužil

F12012

Da imaju dobiti od toga veća bi bura bila , sjetimo se Browna i Buttona prvih 6-7 utrka …

denisistra

Lotus je bolji u utrci od Mercedesa, jedino ih ovi mogu pobijediti u kvalifikacijama. A ovu odluku FIA-e je čekao i Mclaren jer ima spremnu kopiju. Odlično!

MP4-4

Otkud informacija za McLaren???

LUDI O1

vjerojatno su u mc larenu ukrali podatke kako oni to znaju za to su majstori sjetimo se onoga sa ferrarijem prije par godina

schu F1

Nadam se da su rijesili problem sa gumama,ako jesu u kini bi merc mogao pokazati puni potencijal!!!!

avalon

he , he lukavca browna…ovo je najbitnije ” vrlo je bitno bilo Mercedesovo traženje mišljenja FIA-e prije početka sezone” valjda ovo u lotusu nisu znali pa su se žalili . iako su puno bolji od mercedesa u prve 2 trke ,možda se u lotusu pribojavaju mercedesa jer moguče i da bolid nije tako “bezazlen” ka šta se sada čini . možda lotusovci vide potencial mercedesa koji se u ovim prvim trkama nije kapitalizira ?!?!

Prpa

…ako rješe problem sa gumama, adio, doviđenja, ciao,bok……svi!

Michael Schumacher

i ako ih malo sreća posluži tj pehovi zaobiđu sve je onda moguće

CuberF1

Avalone ja to gledam s druge strane.
lotusu sigurno puno znaci 2 mjesta naprijed u kvalama….

budaa

dobro zboriš avalone… lotus uopće ne izgleda loše na stazi…

MP4-4

Nema od tog f-ducta puno potencijala u utrci. On se aktivira samo kada i drs prilikom pretjecanja i to ne nosi baš puno vremena. Sav njegov potencijal se vidi samo u kvalifikacijama. A sad dolazi i pitanje da li je Mercedes dobar bolid i loš je utrci samo zbog potrošnje guma ili je ustvari loš bolid ali briljira u kvalifikacijama zbog odličnog f-ducta…..

Schumi

Ne mozes biti konkurent za pole position samo sa F-ductom. To je Brawn vec i objasnio. Bolid je napravljen da bude sto bolji na utrci, a rezultati na kvalifikacijama su posljedica toga. Bolid mora biti dobar u svim segmentima da bi konkurirao za pole.

Samo da rijese problem sa gumama i bice zanimljivo 🙂

LUDI O1

pa pa ja žurim

Ross Brawn

Mercedes je s tim navodno ilegalnim krilom osvojio čak 1 bod u prve dvije utrke pa što se nebi bunili.

Related Posts