Iako je Charlie Whiting prvotno odobrio Mercedesov inovativni F-duct sustav, aktiviran DRS-om, Red Bull i Lotus zamolili su FIA-u da još jednom analizira sporni sustav.
Mercedesov sustav radi u kombinaciji s DRS sustavom, kod aktivacije istoga otvara se rupa u stražnjem krilu koja provodi zrak na određene dijelove stražnjeg krila i difuzora. Time se smanjuje aerodinamički otpor bolida i omogućava veća maksimalna brzina.
Obje momčadi tvrde kako sustav krši članak 3.15 i 3.18, tehničkog pravilnika, koji kažu sljedeće:
Članak 3.15
“S iznimkom dijelova potrebnih za podešavanja po članku 3.18, bilo koji sustav, uređaj ili procedura koji zahtijeva intervenciju vozača u svrhu mijenjanja aerodinamičkih karakteristika bolida je zabranjen.”
Člana 3.18 pokriva specifikaciju i komponente DRS sustava, za koji Red Bull i Lotus tvrde da nema stavke koja bi dozvolila Mercedesovu interpretaciju F-duct sustava.
Kao što je to bio slučaj s Lotusovim reaktivnim ovjesom, Charlie Whiting bi trebao momčadima izdati priopćenje o legalnosti takvih sustava.
Ukoliko FIA odluči da je sustav legalan, momčadi mogu uložiti protest nakon kvalifikacija o čemu će onda odlučivati suci.
Znači li to, da Mercsdesi će biti loši na kišnim utrkama gdje ne bude DRS-a pa unda i F-duct ne “fercera”!?
pa zar već samo otvaranje stražnjeg krila nije promjena aerodinamičkih karakteristika od strane vozača jer istim potezom se povećava maksimalna brzina……..možda oni nisu u stanju to isto kopirati pa zato ovo rade
kad bi to gledali, trebali bi ukinuti i drs
Mislim da će ta inovacija doći do izražaja tek na bzim stazama, a do onda će je imati većina momčadi. Ne treba je ukidati nikako.
Tesko je priznati poraz
ja navijam za inovacije a ovo je još jedna jako orginalana pa ljudi tome f1 služi samo naprid
ko kaze da je smecka koristila f-duct danas , mislite da to nema meclaren haha pa nitko nece priznati ,RBR nema pa se zali
ova formula je vise sud nego sport,ako neko napravi nesto da valja drugima smeta….
ovdje se sve gleda navijacki, ja navijam za mclaren koji je danas bio brzi od mercedesa i bez f-ducta, znaci mogu biti samo jos bolji, ako ne ukinu taj f-duct i oni naprave svoj za par utrka, dakle nemam sto bit ljubomoran na mercedes niti nesto posebno revoltiran u vezi toga, sa te navijacke strane…i nije problem taj f-duct koji ce ionako svi imat za nekoliko utrka, problem je sto FIA konstano krsi svojim odlukama pravila koja su oni sami donijeli, a ne zele priznat da su pravila losa i da bi ih vecinu trebalo olabavit pa neka ljudi razvijaju… Read more »
Ako se prošle godine moglo voziti s onim mapama motora i puhanjem difuzora može se ove godine i s ovom genijalnošću. Nema sreće s djecom na čelu momčadi, sad će Horner cendrati o nepravdi, a prošle godine mu je bilo sve OK kad su također preko položaja desne noge vozača utjecali na aerodinamiku bolida!
Nije ni počelo, a već se sudi!
ja bih rekao da vozac bas ne utjece na ovaj F-duct zbog toga sto ga nemoze koristiti kad hoce vec DRS zona upravlja njime a aktivira ga DRS sistem a to sto jedan gumb aktivira dvije stvari dade se raspravljati ali to su te rupe u pravilnicima. ispravna je odluka ako ga dopuste i ako ga zabrane tako da je samo stvar odluke jer nema neke velike prednosti mercedes od toga barem ne na ulicnim stazama
ovo su tipicne FIA gluposti, ovaj f-duct nije po pravilima zato jer ga aktivira vozac, e sad nema veze koja ga momcad ima treba ga zabranit, ili promjenit pravilo, pa dozvolit svima da rade sto hoce i najbolje sto znaju…ovako uvijek dobijemo jednu takvu sagu pocetkom sezone neovisno o ekipi, ali netko uvijek misli da je naso rupu u pravilu…zato ili se drzi pravila koje si sam odredio, ili promjeni pravilo i daj ljudima odrijesene ruke, treceg nema
Ako se ja ne varam bilo je rečeno da je sve legalno i da nije ništa sporno? Ako je legalno onda imamo situaciju da neki imaju iq ispod 0,5 pa se bune.
To što neki nisu sposobni pročitati pravila i naći im manu je najmanje Mercedes kriv.
bilo je receno i za reaktivni ovjes ispocetka da je po pravilima, pa su ga na kraju zabranili i zeznuli lotus i ferrari koji su to najbolje razvili
cim je smecka krenula sa MS-M odma nevalja , odma ova spadala iz RBR se zale
a baš,isto kao spadala,odmah napadaju….
nek i oni kopiraju,ko im smeta 😉
Nema se tu šta razmatrati. Ak je na Dedinom bolidu, legalno je.
Slazem se s tobom jer prosle godine kad je FIA htjela zabranit difuzore od V.B. oni su prijetili da nece vozit a sad……
vozac utice na otvaranje straznjeg krila pri aktivaciji DRS-a, i prema tome utice i na ovaj F-duct sistem posto je on povezan sa DRS-om…znaci vozac aktivira DRS i prema tome aktivira i F-duct, a pravilo je jasno po tom pitanju…..(uređaj ili procedura koji zahtijeva intervenciju vozača u svrhu mijenjanja aerodinamičkih karakteristika bolida je zabranjen)…po ovome je odluka o dozvoljavanju ovog sustava debilna
pa covijek aktivira drs a ne f-duct pritiskom na gumb a sto je to povezano to je manje bitno,
f-duct bi FIA trebala dozvoliti jer je to genijalna ideja koja će prvenstvo učiniti zanimljijim, a red bull i lotus mogu napraviti svoje inačice tog sistema jer mislim da bi bilo zanimljivije da FIA inženjerima dade malo više slobode.
Ne ulazim u tehničke detalje ali obrazloženje legalizacije tog F-ducta je apsurdno i nepravedno prema recimo Lotusu