James Allison, nedavno izabrani voditelj FOTA-ine (Formula One Teams Association) radne grupe za tehnička pravila, na Nurburgringu je izjavio kako postoje prijedlozi za poboljšanje sigurnosti u sportu koji uključuju uvođenje zatvorenih kokpita na F1 bolidima.
“O tome se raspravljalo na nekoliko posljednjih sastanaka tehničke radne grupe,” objasnio je Allison. “Nastojimo se pobrinuti za zaštitu vozačave glave od velikih predmeta, poput kotača, do malih predmeta poput [uzroka] vrlo nesretne nesreće Felipea Masse.
Postoji nekoliko prijedloga, a jedan od njih je uvođenje potpuno zatvorenog kokpita. Drugi prijedlog odnosi se na vjetrobran ispred vozača, ali s otvorenim krovom. Postoji i treći prijedlog u obliku roll-bara koji bi trebao odbiti bilo kakve veće predmete koji idu prema vozaču.”
Pitanje unaprjeđenja sigurnost ozbiljno je uzdrmala nesreća Felipe Massa na Hungaroringu prije dvije godine, gdje je Brazilac doživio tešku nesreću koja mu je gotovo okončala karijeru. Massu je, pri brzini većoj od 200 km/h, u glavu pogodio otpali dio ovjesa s bolida Rubensa Barrichella. Posljedice su bile vrlo ozbiljne – potres mozga, oštećenje lubanje i lijevog oka – a i rehabilitacija je trajala mjesecima.
Treba napomenuti kako su svi prijedlozi koje je Allison naveo još uvijek u vrlo ranoj fazi razvoja i daleko od konačnog, praktičnog rješenja.
Totalna glupost.
Vest nisam ni citao, sve se da zakljuciti iz samoga naslova.
Danas je F1 sigurna i mislim da jepitanje o sigurnosti glupost.
Mislim da bi najsigurnije bilo a vozači voze automobile na daljinski iz boxova. mislim stvarno su se počeli glupirati pa kaj bi trebali rally vozači voziti u tenkovima?
Ionako su sa novim pravilima znatno pokvarili draž gledanja F1 utrka tako da se apsolutno ne slažem sa tim …. nikada više stare dobre F1 … :(((
ovo o izbacivanju je bio samo pokusaj crnog humora….
Nek mi neko odgovori kako će se otvoriti kupola ako vozač ostane u nesvijesti ili ako neče biti u mogučnosti otvoriti je sam, a nedaj bože da se čak i zaglavi??
A ovo o izbacivanju, što ako se spusti na stazu??
vjetrobran ispred vozača bi bilo ok rješenje koje nebi bilo preradikalno
kupole – kabine bi predstavljale problme kod izlaska iz boloda
što se tiče čišćenja u slučaju kiše brisači su sasvim ok rješenje
ova ideja o izbacivanju vozača u stilu lovca je po meni baš ok, samo nebi bilo kul da se bolid okrene na krivu stranu i da se aktivira sustv za izbacivanje
pa kad vec misle ugradivati kupole na bolide, po uzoru na lovce , neka ugrade i sustav za izbacivanje kakav koriste piloti lovaca. lijepo kad vide da im nema spasasamo povuku rucicu i u trenu su izbaceni iz bolida i pomocu pdaobrana se lagano i bezbolno spuste ne zemlju.
istina slažem se s vama s kupolama nebi više to bila formula nego kao prototipovi rizika ima bez kupole ali nesreće poput massine su rijetke tako da ne želim kao i nitko ovdje da uvedu kupole
ajmo reć da uvedu neku vrstu kupole, bila bi vjerovatno od nekog pleksija čvrstog il nečeg što bi izdržalo sve to..to stoji..samo postoji jedan ogroman problem..a to je vidljivost i čišćenje te kupole za vrijeme utrke…ako obratite pažnju vozači na viziru kacige imaju desetak slojeva folije, koju tijekom utrke kidaju jednu po jednu, jer se lijepe ostaci gume i svega ostalog što leti oko bolida…sad zamislimo to na nekoj kupoli + kad padne kiša, još da i brisače im ugrade…to bi bio pravi cirkus..hahahaha
Pa onda nek ugase F1 i nek se ljepo svi prebace na prototipove,,,,Pratim i Le Mans seriju, ali formula sa zatvorenim krovom više nije formula! Sve me čudi da nisu predložili i blatobrane da kotač nebi odletio!
Za sigurnost sam za, al krov je pretjeran!
Logike ima,al mislim da treba ostati kao i do sada
formula ne bi bila ista ako budu zatvoreni kokpiti..jednostavno ne
ma sve je to cool, ali to bi onda previse licilo na utrku prototipova a ne na f1
To je dobro, ali u slučaju sudara što je stalno, šta bi bilo da se zapali bolid i ne možeš izaći za tih 5 sekundi već ti treba 10 ti do tada progoriš i još nekim situacijama isto tako da to nije potrebno, a te preformanse nisu toliko potrebne jer nama treba nešto što će formulu učiniti zanimljivo kao ovaj kers i drs, a ovime bi samo se dalje odaljavali hrt, lostusu i oslatima, već mi ovako nije zanimljivo, a kamoli kada bih ih ostavljali za 5 krugova.
da ili ne, toalno nevažno, al svaka promjena na bolidu f1 čini zanimljivijom,zar ne… zašto bi bolid morao izgledati 20-30 godina isto! pa 50-ih godina formula nije sličila današnjoj! halo!
Vozači iz 90-ih bi im se smijali.
kratko i jasno – NE
poslije toga mogu smisliti kako preko internete da se trkaju pa mogu svi ostati kuci
Ali to bi moglo donjeti cistiju aerodinamiku bolida sto bi moglo poboljsati performanse bolida,sto ne bi bilo lose…
Bez veze!!!!
Nesreće popout Massine su rijetke,a kupola bi moga donijeti neke dodatne probleme poput produžavanja vremena potrebnog vozaču da izađe iz bolida.