Kraj ‘ljubavi’ između Vettela i Ferrarija…

Kakva ‘bomba’ je jutros dočekala fanove diljem svijeta: ”Vettel napušta Ferrari na kraju sezone!”; Svi svjetski mediji su se u kratkom roku raspisali o ovom potezu Nijemca i Ferrarija.

Da se nešto ‘kuha’ dalo se načitati već sinoć kada je BBC prvi prenio vijest da Ferrari i Vettel neće nastaviti suradnju nakon isteka ugovora krajem ove sezone. Ipak, mnogo puta smo vidjeli da su to bila samo nagađanja kako bi se podigla čitanost, ali ovog puta se to stvarno i ostvarilo.

Oko 9 sati po hrvatskom vremenu je došla službena potvrda od strane Ferrarija kako Vettel napušta Ferrari na kraju sezone…za neke očekivan slijed događaja, a za neke ipak pomalo neočekivan potez s obje strane.

Što je Vettel postigao u Ferrariju?

Mislim da mogu slobodno reći kako je Vettel ostavio dubok trag u Ferrarijevoj povijesti iako nije došao do toliko željenog naslova svjetskog prvaka u crvenom bolidu. Krenuo je 2015. i trećim mjestom na otvaranju sezone u Australiji, da bi odmah na sljedećoj utrci došao do prve od trenutnih 14. pobjeda u bolidu koji za mnoge ostane ‘nedosanjani san’.

Sljedeće dvije godine je Vettel ostvario nekoliko pobjeda, ali je ipak ostao u sjeni dva Mercedesa koji je tada ipak imao bolid za dvije stepenice bolji nego momčad iz Maranella. 2017. smo po prvi puta vidjeli konkurentniji bolid Ferrarija, a Vettel je odmah to iskoristio te prvi dio sezone odradio vrlo dobro.

Te godine smo imali okršaj Vettel Hamilton u Bakuu gdje je Nijemac optužio Britanca za nekorektno kočenje tj. ‘Brake testing’. Kasnije te sezone je Vettel imao nekoliko manjih problema na bolidu, a posebno ‘kobna’ je bila ona u Silverstoneu kada su oba Ferrarija doživjela puknuće gume u zadnjoj fazi utrke.

 

To je ujedno bio i početak kraja za tu sezonu jer je Vettel u kasnijoj fazi sezone podlegao pritisku te napravio nekolicinu netipičnih grešaka za četverostrukog svjetskog prvaka. Pamtimo svi start u Singapuru kada je zbog previše agresivnosti na startu uništio utrku Raikkonenu, Verstappenu te potom i samome sebi.

Godinu kasnije smo imali još jedan vrlo dobar početak sezone za Vettela te su Hamilton i on bili glavni konkurenti za peti naslov prvaka – sve do ‘kobne’ VN Njemačke kada je Vettel pred domaćom publikom ‘izgubio’ bolid u stadionskoj sekciji te na vlažnoj podlozi prokockao pobjedu. Naravno, i prije (Kina, Azerbajdžan) i poslije (Italija, Japan) te utrke je Vettel počinio neke greške koje su direktno ili indirektno utjecale na konačni ishod prvenstva.

U 2019. je Vettel ušao kao jedan od glavnih kandidata za naslov, a pogotovo nakon predsezonskih testiranja u Španjolskoj gdje je Ferrari ‘pomeo’ konkurenciju, ili smo tako bar mislili…

U Australiji su doživjeli hladan tuš te smo na prvih pet utrka imali uvijek dva Mercedesa na vrhu poretka. Nijemac je dobio pravog ‘izazivača’ u vidu mladog Charlesa Leclerca koji se nije libio napasti puno iskusnijeg i autoritativnijeg momčadskog kolegu. Već u Bahreinu se pokazalo da to nije slučajno te da je Leclerc s punim pravom novi ‘talijanski adut’ za napad na prvenstvo.

Sve do Kanade Ferrari nije imao pravi odgovor na Mercedesov tempo, ali je na stazi Gilles-Villeneuve Ferrarijeva pogonska jedinica(kasnije bila pod istragom) pokazala dominaciju te je Vettel pokazao da u njemu i dalje ima ‘žara’ za borbu. Ipak, zbog već znanog incidenta i kontroverzne kazne Vettel je prošao ciljnu crtu prvi, ali nije uzeo pobjedu.

 

U Silverstoneu (incident s Verstappenom) je pokazao još malo znakova nervoze te je po prvi puta nakon VN Belgije 2015. ostao van bodova u utrci koju je završio. VN Njemačke je ipak pokazala da Vettel i dalje zna voziti u svim uvjetima te je unatoč startu za začelja došao do drugog mjesta na kraju kaotične utrke.

Jedna od najgorih utrka za njega je bila zasigurno domaća utrka Ferrarija – VN Italije 2019. kada je Charles Leclerc pobijedio, a iskusni Nijemac nakon niza pogrešaka završio tek na 13. mjestu. Realno gledajući, ta utrka je na neki način bila okidač za promjenu stavova unutar momčadi te njezino funkcioniranje.

No, Vettel nije slučajno bio šest godina u Ferrariju…

Mnogi će sada komentirati kako je Vettel, unatoč svojim greškama, bio ‘privilegiran’ te je na račun svojih prijašnjih performansi u Red Bullu dobivao što je htio u Ferrariju. Ne bih se složio..

Mislim da je Nijemac bio jedan od ključnih ljudi za napredak Ferrarija od 2015. pa do sada. Svi znamo koliko je Vettel tehnički potkovan te je pokazao vrline pravog ‘Švabe’. Posvećenost poslu, odnos prema ljudima unutar momčadi, prikrivanje ‘fail-ova’ od strane momčadi…sve su to vrline koje je Vettel pokazao te je prema tome zaslužio svo poštovanje Ferrarija i ‘tifosa’ koji su mu diljem svijeta pružali podršku i u najtežim trenutcima.

Je li mogao više? Je. Uopće nije upitno da li je napravio neke greške koje si četverostruki svjetski prvak ne smije dozvoliti, ali je u maniri pravog vođe prihvatio krivnju i nastavio dalje. U teškim trenutcima je stao iza momčadi te dodatnim radom natjerao ljude u Maranellu da odrade još bolji posao.

Zašto je onda došlo do razlaza između Ferrarija i Vettela?

Službena informacija glasi:

”Moja suradnja s Ferrarijem završit će na kraju 2020. Kako biste postigli najbolji mogući rezultat u ovom sportu, ključno je da svi uključeni funkcioniraju u savršenoj harmoniji.”

Očito je da ‘harmonije’ između momčadi i njega nije više bilo, a najveći razlog tome je zasigurno mlada nada Charles Leclerc koji je u prvoj sezoni potukao svjetskog prvaka.

https://www.facebook.com/CharlesLeclercOfficiel/posts/10157632329399794

Ferrari je bacio sve karte na mladog Monegažanina, a Vettel nije htio biti drugi vozač. Ili? Mislim da ipak nema ili… Pružiti Sebastianu Vettelu ugovor na jednu sezonu, uz drastično smanjenje plaće (skoro 4 puta) te status jednakog vozača s mladom zvijezdom je bilo jednostavno neprihvatljivo.

Zašto je Binotto onda cijelo vrijeme pričao kako je prioritet zadržati postojeću vozačku postavu i u budućim sezonama? Binotto i Ferrari su smatrali da su oni u win-win situaciji. Ukoliko Vettel pristane na uvjete imaju dva odlična vozača, ali se svejedno mogu odnositi prema Vettelu na način kakav odgovara Charlesu Leclercu jer je potonji pristao biti ‘vodonoša’, a ako ne pristane, što se i dogodilo, imaju talent u vidu Charlesa Leclerca te odabir bilo kojeg vozača na gridu (osim možda nekoliko koji su čvrsto vezani za svoje momčadi), jer budimo realni, zov Ferrarija je jako teško odbiti.

Nažalost, priča Vettela u Ferrariju će završiti na način da je Ferrari ‘pristojno’ ponudio Vettelu ugovor koji se jednostavno nije mogao prihvatiti, iz razloga što su očito zaključili kako je bolje baciti sve karte na Leclerca…

Prije tri godine, na pobjedničkom postolju u Italiji 2017., Vettel je izrekao nekoliko riječi na talijanskom koje nikad neću zaboraviti: ”Arriviamo, Arriviamo.”

Nažalost po njega, ‘bajka’ između Vettela i Ferrarija će na kraju ove sezone završiti, a da pritom još uvijek, vrlo vjerojatno, neće doći do cilja…

18 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
LHx6

Gledam malo i po drugim portalima i nitko ne spominje još jednu opciju za Vettela.

Da skine Leca u 2020 i onda ponovno pregovara.

LHx6

Idemo sad bomba Hamsta ili Nando za 50 milioma u Ferrari.

Heheh

LUTHER

čitam ove komentare i sve se svodi na pljuvanje po vettelu…. 1.vele malac (lec) ga je oprao, pa.. na taj način možemo gledati 2007 kad ham bio bolji od alonsa, (sjetimo se madžarske npr di je alonso štopao hamiltona u kvalama)…. 2. vettel je previše griješio kroz godine, al također ferrari je taj koji je također radio velike pogreške 3. lani sam napisao zašto je razlika izmešu vettela i leclerca… vettel je pod pritiskom pobjeđivanja, leclerc nije 4.ne želim “coprati”, nije fer, al stvari će se za leclerca početi mijenjati ako npr sainz bude brži od njega, ako bolid ne… Read more »

sennad

Slažem se. Doveden je za titulu u nevakat. Vremenom je pucao. Ako se traži krivac, onda je po meni Ferrari. Kad se nekako i borio Ferrari bi u Monzi Raikkonena guro. Sad Ferrari ima Leclera i logično da nema potrebe davati jači ugovor. Slažem se da će biti pritisak na Lecleru, ali nastave li sa slabijim bolidom tesko da će ga osvojiti. Tako je u Ferrariju godinama. I Šumi se načekao do one dominacije.

LHx6

Čim moraš davati razloge zašto je Lec bio bolji od Veta je dokaz da razuniješ kako je Lec bolji od Veta.

Na pola puta si.

Cijelu pošlu sezonu kad je bilo očigledno da je tako ovdje se nailazilo na silno pljuvanje i ismijavanje kad bi se o tome pisalo.
Sad je jasno kako stvari stoje. Sad je jasno što Ferrari misli o Vettelu. Dobio je ponudu kao i Bottas.

Prihvati da Ferrari pozna Vettela bolje nego vi obdje i prešao si drugih pola puta.

sennad

Vrijeme je pokazalo da je Alonso pravio čudo za Ferrari. Ne mislim da Vettel nije napravio ništa. Veliki pritisak je na vozača od strane imena Ferrarija. Za uzvrat Ferrari neće reći da su oni krivi za post od deceniju i pol. Vetelu je bilo teško protiv ruku na srce od fantastičnog Mercedesa. Kako su godine odmicale pritisak je bio veći, a i onda dodje Leclerc sa svojim ambicijama. Leclerc je isplativiji za održavanje. Tako mislim da će i Mercedes naći alternativu za Hamiltona. Nije više ko je bolji talenat, nego ko će za manje novca osvojiti titulu.

LHx6

Frende, 4 vozača trenutno ima veću plaću od one koju su ponudili Vettelu. Nitko nema ugovor na jednu godinu koju su njemu ponudili.

Ne vrijedi više od onog što su mu ponudili.

Ne tražite utjehu u tome da če i drugima kresati plače.

Ppnudili su mu plaću ko Bottasu jer više ne vrijedi.

sennad

Nek imaju. Čak nesmatram da treba dati veću plaću Vettelu. Nego sad ispade kao da nije valjao Ferrariju. Ne navijam za Vettela. A to za rezanjem drugih plaća drugim vozačima, ne propagiram ja već šefovi. Wolf bi sad i razmotrijo i Vettela, pa prije toga Alonsa, pa Ricarda, pa i Rusella. Pa hoće neće Botasa, a Hamilton počeo bocati da mu Crveno stoji. Šta bi ti pomislio majke ti ?

klepesina

Zasto govoris nije mogao protiv fantasticnog Mercedesa jel to mozda sam Mercedes ide po stazi Botas je tu da te demantuje nigdje mecke nebi bilo da nema LH sve ti je jasno po rezultatima Botasa,Mercedes da vozi jos jedan vozac tipa Botas nebi 3 bili u prvenstvu to je svima jasno Lewis je taj koji pravi razliku koji donosi 1-2 Botasa ima 3 trke pa ga nema 7 trka tako se ne uzimaju prvenstva nema od takog vozaca nista…Lec je sad trenutno isplativiji al ne brini se nece doc kraj sezone trazice malac duplo da prima jer niko nije lud… Read more »

sennad

Jest mogo je protiv Hamiltona i Rozberga, al u panjevima. Jel fakat misliš da je mogao nad ovom dominacijom? Ili misliš da je Mečka uzela sve na sreću? Pa bio je u borbi za naslov , baš zato što je Bottas oscilirao a ne Hamilton. Ako nije mečka bila fantastična onda ko je bio ovih haman deceniju?
Netreba ga pljuvat Vettela, ali nije ni za veliku platu. Hamilton je prvak i on će biti plaćen dok se ne pojavi drugi prvak.

Desmosedici

Evo malo iz Italije na ovu temu: Ferrari gleda daleko i gleda u novčanik: lekcija koja dolazi od Coronavirusa jest da svijet morate gledati drugačijim očima nego prije i određeni angažmani vozača više neće biti mogući. Vettel je to možda kasno shvatio izgubivši povjerenje Johna Elkanna, Louisa Camillerija i Piera Ferrarija. I njegovo veličanstvo Lewis Hamilton morat će to također razumjeti. Carlos Sainz stiže u Maranello samo s postoljem, bez pobjede. Malo površno, ali u karijeri je u Toro Rosso bio rival s izvjesnim Maxom Verstappenom i nije odustao, a prošle godine je prizemio talent poput Landa Norrisa, osvojivši 96… Read more »

klepesina

U ovome trenutku LH da prelazi u ferari uzeo bi para za ugovor kakav vetel i ostali mogu samo sanjat…za neka buduca vremena naravno da ce i on imat manje kad bude zavrsavao karijeru to zna i vrabac na grani

LHx6

Ne oduatajes i dalje rsditi sam od sebe klauna.

Hehe, pedala svjetska je pala. Oprao ga mulac.

Leclerc 5 godina ugovor i pandemija. Seb 1 godina ugovor i pandemija. Pandemija je nula od izgovora. Lik nije zadovoljio i vrqta su mu pokazana.

Sad samo šlag na tortu bi bio da obaj tko dođe novi u Ferrari ima bolji ugovor od ovog što su ponudili Sebu. Hehe.

klepesina

Kava glupost i ponizavanje cuj pravi profil koji ce podrzavat Leca znaci radice sve sto mu se kaze e ne sekiraj se vrlo brzo ce Sainz dokazat da ako bude mogao da grabi grabice nece vas slivit ni 1 posto samo ako osjeti dzaba ce bit team radio

madgalico

Ajde bar je skinuo rekord najvise pirueta u Ferrarijevoj povijesti. 😉

LHx6

Baletan 🤣

LUTHER

uff, jedva čekam da ova sezona, barem polovična, krene… mislim da će biti svega na stazi.. mislim da vettel uopće neće gledati da pobijedi mercedese i red bullove, nego samo da bude ispred leclerca…

klepesina

vetel i da oce nemoze pobjedit Mercedes al ce zato ebat nanu naninu lecu ferariju gdje god bude mogao imat ce max stopanje i ko zna sta jos

Related Posts