Sebastien Ogier osvojio deveti naslov svjetskog prvaka u reliju!

Osvajanjem trećeg mjesta na reliju u Saudijskoj Arabiji, vozeći Toyotu GR Yaris Rally 1, Sebastien Ogier i suvozač Vincent Landais postali su prvaci svijeta u reliju za 2025. godinu, dok su razočarani Elfyn Evans i Scott Martin ponovno završili prvenstvo na drugom mjestu.

WRC sezona završena je prvim nastupom najboljih svjetskih relijaša na natjecanju WRC Rally Saudi Arabia. Trodnevno natjecanje sastojalo se od 17 brzinskih ispita, a odlučivalo je o prvacima za 2025., budući da je uoči dolaska na Bliski istok Elfyn Evans imao tri boda više od Sebastiena Ogiera. Matematički je šansu imao i Kalle Rovanperä, ali trebalo mu se dosta toga poklopiti. Sva trojica voze za isti tim i sva su trojica titulu tražila za volanom Toyote GR Yaris Rally 1.

Dvostrukom svjetskom prvaku iz 2022. i 2023. nije se poklopilo. Već prvog dana natjecanja imao je Kalle dosta problema i veliki zaostatak, tako da je postalo jasno da će o prvaku odlučivati Evans i Ogier. Zbog nepovoljne startne pozicije, koja ih je tjerala da “čiste” ceste ostalima, bili su dosta nisko u poretku ovog relija od samog početka. Prvi dan natjecanja Ogier je završio na sedmom, a Evans na devetom mjestu. Između njih bio je Rovanperä.

Na kraju drugog dana bila je slična situacija. Ogier je držao šesto, a Evans osmo mjesto. S takvim rezultatima naslov bi otišao na stranu Francuza, dok je Evansu preostalo tražiti nekakav preokret posljednjeg dana. Na njegovu žalost, nije se dogodio. Ogier je posljednja tri brzinca odradio na vrlo visokom nivou i probio se do trećeg mjesta, a Evans je ostao šesti. U zbroju svih bodova – onih za ukupni plasman na reliju, bonusa za nedjeljne brzince i bonusa za završni Wolf Power Stage, Ogier je u Saudijskoj Arabiji osvojio 24, a Evans 17 bodova.

To je značilo da su Sebastien Ogier i njegov suvozač Vincent Landais svjetski prvaci za 2025. godinu s četiri boda prednosti (293 – 289). Legendarnom francuskom vozaču ovo je deveta titula te se po broju naslova izjednačio sa svojim sunarodnjakom i imenjakom Loebom. Landaisu je ovo prvi naslov, budući da se Ogieru pridružio krajem 2022.

Sebastien Ogier i Vincent Landais, TOYOTA GAZOO RACING WRT (Jaanus Ree / Red Bull Content Pool)

Ono što je nevjerojatno u ovoj priči, Ogier je u sezonu još jednom krenuo kao povremeni natjecatelj u Toyota Gazoo Racing Teamu. Nije nastupao na svim natjecanjima, niti mu je titula prvaka bila u mislima početkom sezone. No, kad je shvatio da mu se nudi prilika, odlučio je pokušati i – uspio. Ogier je odradio 11 od 14 ovosezonskih natjecanja u WRC-u, a pobijedio je na šest. Ima i najviše pobjeda na brzinskim ispitima tijekom ove sezone, usprkos propuštanju tri natjecanja. Svi oni vozači koji su u prvenstvo ušli s ciljem borbe za titulu trebali bi se zapitati kako su ovo dozvolili.

Jednostavno, nitko nije bio sposoban ostvariti niz pobjeda ili barem plasmana na postolje. Rovanperä je imao tri pobjede u sezoni, Evans dvije, a još su tri vozača slavila po jednom. Velšanin Evans i njegov suvozač Scott Martin vodili su veći dio prvenstva, ali na kraju su peti put u karijeri završili sezonu Svjetskog prvenstva na drugom mjestu. Imaju pet srebrnih medalja, valjda će se jednom i njima posložiti za zlato. Rovanperä, koji je već objavio odlazak iz WRC-a nakon ove sezone, sa suvozačem Jonneom Halttunenom završio je treći u ukupnom poretku. Bila je to sezona totalne dominacije Toyote, koja je slavila na 12 od 14 natjecanja i lakoćom osvojila konstruktorski naslov.

Elfyn Evans i Scott Martin, TOYOTA GAZOO RACING WRT (Jaanus Ree / Red Bull Content Pool)

Hyundai World Rally Team svoj je najbolji nastup zapravo imao na završnici sezone. Prošlogodišnji prvaci Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe uspjeli su s Hyundaijem i20 N Rally 1 osvojiti Rally Saudi Arabia, a to im je bila prva pobjeda u ovoj razočaravajućoj sezoni. U ukupnom poretku Belgijci su osvojili tek peto mjesto. Drugo mjesto u Saudijskoj Arabiji osvojila je još jedna Hyundaijeva posada, Adrien Fourmaux i Alexandre Coria iz Francuske.

Osim ove pobjede na kraju sezone, Hyundai je slavio jedino na Acropolis Rallyju u Grčkoj, tada zahvaljujući vožnji Otta Tänaka. Estonac je u prvenstvu osvojio četvrto mjesto, a baš kao Rovanperä, on je također najavio da se iduće godine neće natjecati u WRC-u.

Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM
(Jaanus Ree / Red Bull Content Pool)

Dobre su vožnje u Saudijskoj Arabiji pokazali Sami Pajari (Toyota) i Martinš Sesks (M-Sport Ford). Tijekom prva dva dana borili su se za prvo mjesto, povremeno i vodili, ali Pajari je na kraju bio četvrti, a Sesks nije završio natjecanje. Od vozača kategorije WRC2 najbrži je bio Oliver Solberg u Toyoti, koji je već ranije potvrdio naslov prvaka te klase i zaradio mjesto u Toyotinoj Rally1 ekipi za iduću sezonu.

Svjetsko reli prvenstvo 2026. počinje za manje od dva mjeseca. Rallye Monte Carlo na rasporedu je od 22. do 25. siječnja.

Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Desmo

Jednostavno je najbolji rally vozač. Bravo Majstore!

stoka

Bas su nasli di ce se vozit zadnji reli… I na kraju puknuta guma evansa odluci borbu za titulu…
Ogier svakako majstor, zasluzeno pve godine

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x