Lando Norris slavio je na Velikoj nagradi Meksika, koja je bila 20. utrka ovogodišnjeg prvenstva Formule 1. Norrisu je to bila šesta pobjeda u sezoni i prva od VN Mađarske prije skoro tri mjeseca, a pobjedničko postolje upotpunili su Charles Leclerc u Ferrariju i Max Verstappen u Red Bullu.
- Nico Hulkenberg (x) – Kvalificirao se kao 13. pa odustao u 28. krugu zbog kvara na pogonskoj jedinici, zbog čega je ostao neocijenjen.
- Gabriel Bortoleto (7,5) – Možda je malo podbacio u kvalifikacijama, ispao je u Q1 nakon što mu je obrisan prvi brzi krug, dok mu drugi nije bio dovoljno brz za prolaz u drugu kvalifikacijsku rundu. Ipak, u utrci je znatno popravio dojam. Bio je na istoj strategiji kao i Verstappen te osvajao pozicije dok su drugi vozači išli u boks.
- Carlos Sainz (5) – Prošle je godine u Meksiku imao jednu od najboljih, ako ne najbolju vožnju svoje karijere. Ove godine je imao jednu od najlošijih utrka otkako je zamijenio Ferrari za Williams. Iako je imao sjajne kvalifikacije, u kojima je završio sedmi, čak i ispred Piastrija u McLarenu, Španjolac nije briljirao u utrci koju je startao s 12. mjesta zbog kazne koju je dobio na VN SAD-a. Na startu se sudario s Lawsonom, iako je reagirao na Oconovu promjenu putanje, što je nekima promaklo. Dobio je i dvije kazne zato što mu je otkazao senzor za brzinu. Iako je odustao u 69. krugu i time izazvao VSC, dobio je ocjenu jer je odvezao praktički cijelu utrku.
- Alexander Albon (5) – Nije pokazivao potencijal za bodove kao Sainz u Meksiku. Štoviše, upao je u možda zabrinjavajuću krizu od četiri utrke bez bodova, od čega je svaku završio. U narednim utrkama mora pokazati više.
- Liam Lawson (x) – Imao je vrlo loše kvalifikacije, a u utrci nije dobio priliku da popravi stvari. Naime, u njega se u prvom zavoju zaletio Sainz, a zbog štete na bolidu morao je odustati u šestom krugu. Imao je i jezivo iskustvo na stazi, kada su izašla dvojica redara. Srećom za sve, izbjegnuta je tragedija.
- Isack Hadjar (5) – Imao je vrlo dobre kvalifikacije i završio osmi, a Racing Bullsi vjerojatno su bili bolje opremljeni za jedan krug nego distancu utrke u Meksiku. Ipak, Hadjar si nije pomogao pogreškom u prvom krugu. Izgubio je kontrolu nad stražnjim krajem kod šestog zavoja tijekom borbe s Antonellijem, zbog čega je izgubio tri pozicije. Kasnije se borio za jedan, ali vrijedan bod i držao je 10. mjesto sve do otprilike desetak krugova do kraja, kada su ga prestigli Bortoleto, Tsunoda i Albon.
- Oliver Bearman (9,5) – Najbolji rezultat karijere za mladog Engleza, koji je četvrtim mjestom izjednačio i najbolji rezultat u povijesti Haasa! Odvezao je sjajnu utrku i iza sebe ostavio McLaren, Ferrari i oba Mercedesa, što je za svaku pohvalu. S obzirom na sjajnu obranu, možda bi zadržao Piastrija iza sebe i bez pomoći VSC-a na kraju utrke, a posebno me oduševio u obrani pozicije protiv Verstappena.
- Esteban Ocon (7) – Njegov je momčadski kolega izjednačio najbolji rezultat u povijesti Haasa, što iskusnog Francuza prirodno stavlja u nepovoljnu poziciju po pitanju ocjene. Ali, istaknut ću kako je samo pet stotinki dijelilo vozače Haasa u Q2, kada je Bearman prošao dalje, a Ocon ispao. U utrci je napredovao s 11. na devetu poziciju i time upotpunio sjajan vikend za američkog konstruktora.
- Franco Colapinto (5) – Izvrtio se u posljednjem pokušaju u Q1, iako bi teško izbjegao sudbinu ispadanja u prvoj rundi. Utrku je završio blizu Gaslyja unatoč prilično lošoj strategiji Alpinea. Nekako je dojam da je sve bliže Gaslyju, iako je teško vaditi legitimne zaključke kada na raspolaganju imaju tako inferiornu mašineriju.
- Pierre Gasly (5) – Sigurno nije zadovoljan manjkom brzine koju Alpine pokazuje čitave sezone. Ipak, to vješto prikriva, a imao je još jedan vikend za zaborav. Jasno, baš i ne vlastitom krivnjom…
- Lance Stroll (4,5) – U kvalifikacijama “nije uopće mogao osjetiti grip”, a nije imao ni slavni početak utrke. Izvrtio se u prvom zavoju i tu je praktički izgubio svaku šansu za neke bodove, iako je to bio težak zadatak u nekompetitivnom bolidu Astona. Iako je teško moglo ići prema lošijem, Stroll je u ostatku utrke pokazao bolje lice i čak napravio neka pretjecanja.
- Fernando Alonso (x) – Nije imao najbolji vikend, ali to nije bilo baš ni važno s obzirom na to da je odustao prije 30-og kruga zbog problema s pregrijavanjem kočnica.
- Kimi Antonelli (7,5) – Prvi put u svojoj karijeri pobijedio je Russella u utrci, čime može biti prilično zadovoljan. Ipak, malo je nedostajalo da njegov vikend bude katastrofalan, s obzirom na to kako je jedva izbjegao eliminaciju u Q1. Tijekom ostatka vikenda bio je na vrlo dobroj razini.
- George Russell (7) – U ovoj utrci više se istaknuo zbog prigovora na timskom radiju nego zbog poteza na stazi. Kvalificirao se kao četvrti i to je vjerojatno bio maksimum za Mercedes, a u utrci nije bio hladnokrvan kao što je to obično slučaj. Tražio je poziciju od momčadskog kolege, koju je možda i prekasno dobio. Međutim, Englez nikad nije dokazao da je brža “srebrna strijela” na stazi.
- Yuki Tsunoda (5) – Šef Laurent Mekies opisao je njegov vikend kao “najbolji kojeg je imao nakon puno vremena”, stoga Japanac može biti vrlo razočaran što u Meksiku nije osvojio nijedan bod koji bi bio kruna na njegov nastup. Djelomično si je sam kriv za to, s obzirom da nije obavio dobar posao u Q2 te se kvalificirao kao 12. Imao je dobar tempo u utrci i bio je na putu za neke mršave bodove, ali Red Bull je kiksao kod promjene guma, zbog čega je izgubio desetak sekundi previše.
- Max Verstappen (8) – U nekim je navratima puno riskirao, ali to mu je potrebno ako želi ostati “živ” u borbi za petu uzastopnu titulu. Posebno u utrkama kao što je bila ova u Meksiku, gdje Red Bull nije mogao parirati McLarenu za pobjedu. Iako Max nije imao savršen vikend, imao je impresivan stint na mekanim gumama, zahvaljujući kojem se probio kroz poredak i osvojio postolje. Ostao je bez prilike za napasti drugo mjesto zbog VSC-a, ali svejedno je smanjio zaostatak za liderom prvenstva.
- Charles Leclerc (8,5) – Uz Norrisa najkonzistentniji vozač vikenda. Iako mu se božica fortuna malo nasmiješila na startu, kada je proletio kroz travu i presjekao drugi zavoj. Ipak, suci ga nisu kaznili zbog tog manevra, a Monegažanin je u ostatku utrke suvereno držao drugo mjesto. Odolijevao je i pritisku Verstappena na kraju utrke, iako mu je prilično pomogao i VSC u obrani drugog mjesta.
- Lewis Hamilton (6) – Sedmerostruki svjetski prvak poput njega trebao bi bolje postupiti tijekom priključivanja na stazu. Hamilton je potpuno ignorirao cestu koja vodi nazad na stazu, što mi je neobjašnjiv potez nakon što je odustao od prolaska kroz zavoj. Zbog toga je i kažnjen za razliku od drugih vozača, a u ostatku utrke nije imao baš impresivan tempo i sumnjam kako bi završio na postolju i bez kazne.
- Oscar Piastri (4) – Šef McLarena Andrea Stella komentirao je da Piastriju ne pašu staze poput Meksika na kojima nema puno gripa, ali to nije opravdanje za vozača koji je prije nekoliko tjedana bio veliki favorit za prvaka. Piastri je upao u krizu u najgorem trenutku sezone i više nije lider prvenstva. Možda mu to i pomogne u preostalim utrkama, s obzirom da više nema što izgubiti. U svakom slučaju, u Meksiku je izgledao bolje kako je utrka odmicala, a istaknut ću i kako je bio jedini vozač koji je izletio sa staze u prvom zavoju te se vratio na nju do drugog zavoja, što ga je i koštalo.
- Lando Norris (9,5) – U pravom je trenutku ubacio u višu brzinu. U Meksiku je imao jedan od najboljih vikenda svoje sezone, a možda i karijere. Bio je beskompromisan, vrlo brz i staložen, a rijetko kada je objedinio sve te karakteristike u jednom vikendu. Ipak, u Meksiku jest, i baš zato je sada lider prvenstva. A takva će mu izdanja trebati i u nastavku sezone.
Autor kaže: “Hamilton je potpuno ignorirao cestu koja vodi nazad na stazu, što mi je neobjašnjiv potez nakon što je odustao od prolaska kroz zavoj. Zbog toga je i kažnjen za razliku od drugih vozača…”
a suci kažu: “…da je bolid imao preveliku brzinu da bi vozač mogao koristiti propisanu izletnu putanju i da je zbog toga imao opravdan razlog što nije slijedio upute direktora utrke. S obzirom na okolnosti, suci nisu poduzeli dodatne mjere.”
file:///C:/Users/User/Downloads/2025%20Mexico%20City%20Grand%20Prix%20-%20Infringement%20-%20Car%2044%20-%20Leaving%20the%20track%20and%20gaining%20an%20advantage.pdf
I ne, ni Marc Márquez na motoru ne bi pogodio tu stazicu užu od bolida.
Novinaru, što Lando treba da uradi da dobije 10? Da okrene bolid naopako i tako pobijedi, ili još nešto radikalnije i luđe?
Hebiga, ako ovaj vikend Lando nije zaslužio 10, onda desetku treba izbaciti iz “programa”. Moguće da znalac Luka malo hajca komentare, a moguće, a to je do sad redovno dokazivao, jednostavno nije na ti s objektivnošću. Hasovci pola ocjene više. Bearman je uzeo sve što je mogao. Klinac je odvozio za čistu desetku.
ne bi on nekom drugom osim Maxu dao 10 da ne znam šta naprave…da je bila kontra situacija sada tada bi pisao hvalospjevove i dao čistu 10-tku Maxu..
Po onom što smo do sada čitali – to bi bila sigurna oklada. Radi performansa i zaostatka koji se rijetko viđa, same kvalifikacije zaslužuju 10+. Utrku je odvozio rutinirano – kao pravi prvak. Bolje od toga nije mogao, ni morao.
Kad bude Lando osvajao utrke s četvrtim bolidom onda će i on dobiti 10.
Koji je sad imao bolid kad je treći došao? Kako je uspio skupiti pola sekunde po krugu .. ako je tvoja teorija ispravna? Max je još uvijek najbolji vozač na gridu, ali prestanite s tim “traktor” seansama. On ovo – ono, a Lando ga prebije za pola sekunde ili do prije 5 utrka ima -100 za vodećim.. s tim što vodećem kolega iz momčadi grabi bodove. Da je McLaren izabrao tko je glavni, onaj tko na traktoru prvenstva uzima, bio bi iza 150bod – u 13, 14 utrka!! Ne znam što je tu nije jasno. Za zdravu raspravu su potrebni… Read more »
Sve potpisujem 100%!
Zasto bi Lando dobio 10 ako Max nije dobio desetku niti za ostvarivanje Grand chelema, niti za dva prva mjesta u kvalifikacijama i dvije pobjede u SADu… Nema ti bas smisla komentar, osim ako bi Landu dao 10 samo zato jer on nije Max i ako nisi totalno subjektivan… Ja bi ovu utrku dao cistu desetku Landu, kao sto bi dao cistu desetku i Maxu u SADu i u AZE… Novinar ocito ima drugacij kriterij ocjenjivanja pa eto dao 9.5 i Landu i Maxu i ok, ne vidim problem jer je ocito imao isti kriterij za obojicu sto je najbitnije…
Nema baš smisla, nakon 19 utrka, izvaditi 1 ili 2 rezultata u kojima je Max zakinut za pola boda, a zaboraviti ostalih 17 u kojima je često nagrađen ocjenom. Vjerojatno si slučajno stao pregled ocjena prije Monze gdje je uhvatio čistu 10! Trebao je dobit i u SAD-u. Po meni su Landove kvalfikacije jače od Grand Chelema. Ostaviti pretendente za naslov na pola sek., a među njima je 4x svj. prvak koji je u momentumu, dolazi iz niza pobjeda i navodno i na traktoru utrke uzima, e kad takvoj ekipi na taj način uzmeš mjeru, onda očekuješ da će mladić… Read more »
10tku zasluzuje samo tko uzme grand slam i to je to!
Ma ne, pa neces valjda dati 10 za Grand chelem kad sam rezultat kvalifikacija moze nadmasiti Grand chelem iako su kvalifikacije samo jedna od cetiri komponente koje treba sjediniti da bi ostvario Grand chelem… Jbt ja ne mogu vjerovati da netko moze izvaliti takvu glupost, pa oznacis se da zauvijek budes ignoriran… i onda ti takva osoba prica o objektivnosti, pravdi, realnosti i moralu… 😂 Jbt prvaci u cijeloj karijeri ostvare mozda par grand chelemova, ali rezultat kvalifikacija je jaci… 😂 Zbogom pameti… Definitivno najveca glupost koju sam cuo u zivotu koja se tice F1, argumertirana, objektivna i pravedna… 😁
Vragec, što mi preko frenda pisma šalješ!? 🙂 Kako kičma? 🙂 Bit ću kratak … usporedba Maxovog GC i Landove utrke. Oba PP, U utrci cijelo vrijeme vodeći. Max ima NAJBRŽI KRUG, a Lando pola sek,, pred svima, pa i maherom, 4x svj. prvakom, koji je samo utrku ranije napravio GC. Ne moraš se ti složit – ok mi je to, ali mišiću, kaj divljaš s emocijama i zašto još jednom na tak primitivan način želiš omalovažavati nekog čiji je argument da Landovih pola sekunde vrijede više od Max najbržeg kruga!? U konstantnom pokušaju ismijavanja drugog, sam sebe neumorno hračkaš.… Read more »
Jel teze bilo odvest krug s 3 ljubicasta sektora kad je bilo najpotrebnije, il neki temo nebitan krug u trci koji bi bia najbrzi krug trke i ne utjece na nista?
Tko god je ostvario Grand chelem takodjer je odvezao taj najbrzi krug kvalifikacija kad je bilo najpotrebnije… Ocito je bilo tesko Landu uzeti i taj FL iako je odlicno odvozio i imao brutalan bolid ovu utrku, poprilicno cesto vozac koji pobijedi ne uhvati i taj FL… Opcenito je jako tesko sve te 4 komponente sjediniti i ostvariti grand chelem inace nebi bio tako iznimno tezak za ostvariti… Prema tome uzeti jednu komponentu pa ju vrednovati vise od neke druge je glupost, jer pricamo o ostvarivanju grand chelema… Necemo izmisljati toplu vodu, povijest F1 je dokaz… netko ce pokusati i povijest… Read more »
Moguće ne juri FL jer mu on ne nosi ništa. To je i u LIVE-u bio komentar. Kažeš, i Max je odvezao najbrži krug kvala… pa zar za ocjenu nije važan dojam tog pola? Četverostruki prvak, onaj koji GC drži u džepu, zaostao je pola sekunde. Svakodnevnica :). FL postao nebitna stavka. Nema više strategije, borbe, a još manje preuzimanja rizika da bi ostvario FL. Nezanimljivo skroz. Vjeruj mi 😉 Zanimljivo mi da nakon vikenda često slušaš o vlasniku FL prošle utrke. Landov dernek? Zero.
Jel mislis da ga lando nije moga odvest? Jel lando moga uc u boks po gume 3kr do kraja i uzet fl?
Taj najbrzi krug je bitan samo maxu i maxovim navijacima kao i taj grand chelem. A landa boli kurac za to i zato nije ni isa po najbrzi krug… Nit se sicam da je schumacher ganja grand chelem, niti senna, a bogami niti hamilton jer u godinama dominacije mecke moga ih je ostvarit pun k.. al narcisu maxu je to jako bitna stavka pa nek ih i dalje uzima al naslova nece vidit tako skoro
Mozda bi i pokupio FL, mozda i nebi, znalo se dogadjati i da s novim gumama ne skinu FL… To koliko je tko ganjao grand cheleme ne znamo niti ti, niti ja… znaci sve spada pod neko nagadjanje… Ovo o Maxu necu niti komentirati, cisti primjer toga da ga ne podnosis, niti njegove navijace… samim time ne mozes biti objektivan … Uzmi samo zakon brojeva da je GC lako za ostvariti, prvaci bi imali bar 20 -30 komada, a ne samo par komada u cijeloj karijeri…
Jbg ako ti nikad nisi cua zadnjih par krugova trke di trkaci inzenjer maxu govori da ne ide po najbrzi krug, meg da doveze bolid do cilja, ja jesam. Il mi se pricinja pa nagađam?
Jesam naravno… To rade da se izbjegne rizik, pa jebemu stisni jajca i pokupi i taj FL ako je to tako lako… Ali ok, ne razmisljamo isto po tome pitanju… Otisli smo djelomicno s teme, bit je bila ta da je Max trebao dobiti 10 za AZE kao i Lando za proslu utrku… Jel nije trebao Max dobiti 10 ili ? Obojica su dobili 9.5 i ok, nitko nije zakinut jer je novinarov kriterij bio isti za obojicu…
Aha sad je dobro ne razmisljamo isto… Zanimljivo.
Ok znaci maks bezpotrebno riskira da bi uzea grand chelem, unatoc naputcima iz boksa da to ne radi…
A sad se vrati na moj komentar 4. Iznad ovog pa opet procitaj… Mozes citat vise puta ako iz prve ne shvatis…
Pa da nisam ludjak da se vrtimo u krug, ti ces tvrditi svoje do sutra… I nisi odgovorio na moje pitanje…?
Sam si reka da sam mrzitelj maxa i njegovih navijaca pa neznam odakle ti opce ideja da cu ja tebi nesto odgovarat
Aj dobro… 🙂
Tako je… Bez najbrzeg kruga trke nista… 0 bodova. Jedna od najvaznijih stvari u f1 je odvest najbrzi krug trke
Ne znam kako će bezkarakterni vragić reagirati na tvoju tvrdnju kad je na moj “po meni” upisao samoranjavajuću bibliju: “… ne mogu vjerovati da netko moze izvaliti takvu glupost, pa oznacis se da zauvijek budes ignoriran Onda ti takva osoba prica o objektivnosti, pravdi, realnosti i moralu. Zbogom pameti. Definitivno NAJVEĆA glupost koju sam cuo u zivotu koja se tice F1″ Čuvaj se vrageca dok svoj nepostojeći moral, malčice potkapacitirano, rukama i nogama štiti. Mogao bi i ti na ignore listu 🙂
Jbg malo se pogubia u svemu tome… Bit o da je na kraju svake replike: “toliko od mene”… Itd
Ukratko, samo mali dio tvojih ispada… Pozivas se na moral, a ti si mene prozvao bez da sam te i spomenuo i to s namjerom da me ismijavas… Pisao si da navijaci Maxa prodaju obraz, a ti lazes da ja nikada nisam komentirao kontra Maxa… Pozivas se na pravdu, a izvrces istinu… Doslovno si izvrtao moje rijeci i to u jako puno navrata… Pozivas se na argumente, a nikada ne prihvacas argumente koji se tebi ne odgovaraju… Doslovno sam ti dao cvrste dokaze koji su jako lako dokazivi, nikada ih nisi prihvatio… Naravno svaki od tih dokaza si pokusao ne… Read more »
Vragec, stvarno nemam ništa protiv da me se “izvuče za uši” kad nešto krivo upišem. Da manipuliram…. nisam taj tip. To je tvoja zabava i baš zbog toga i je zabavno što se međusobno “prokazujemo”. Ne bunim se ja. Vidiš da ti se redovno javljam. Potičem te da sav slinav od želje da me “prokažeš”, neki bi rekli ismiješ, ne shvaćajući da si opet rupu kopaš, pišeš to što pišeš. Vjerujem da ni jedan komentator ne misli da sam nemoralan, neobjektivan, ni da trebam na ignore listu jer sam mišljenja da Landovih pola sek vrijede više od bilo čijeg najbržeg… Read more »
Vodit od pocetka do kraja utrke,pobjediti,uzet pole i imat najbrzi krug utrke. Dovoljno za 10?
Je.
Samo lando nije dobia ni u monaku ni u australiji 10…
A jel dovoljno za 10 sve to osim najbrzeg kruga?