Monza je 75. put ugostila utrku Svjetskog prvenstva Formule 1, a pobjedu na Velikoj nagradi Italije 2025. godine odnio je Max Verstappen u bolidu Red Bulla. Nizozemac se na početku utrke morao boriti protiv Landa Norrisa, no kasnije se odvojio i rutinski stigao do svoje 66. pobjede u karijeri.
McLarenovi vozači osvojili su drugo i treće mjesto. Norris je cijelo vrijeme bio ispred Oscara Piastrija, ali izgubio je drugo mjesto pred kraj utrke jer je momčad odradila jako lošu i sporu promjenu guma. Ipak, momčad iz Wokinga se uplela i tražila od Piastrija da propusti momčadskog kolegu. Tako je Norris završio drugi, a Piastri treći. Slijedili su Charles Leclerc, George Russell i Lewis Hamilton.
MAX VERSTAPPEN WINS THE ITALIAN GRAND PRIX!! 🤩#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/CDqeIUT1zv
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Tijek utrke:
U vrlo tijesnim kvalifikacijama najbolju startnu poziciju na ovogodišnjoj Velikoj nagradi Italije osvojio je Max Verstappen u bolidu Red Bulla, nadmašivši McLarenov dvojac. Lando Norris osvojio je drugu, a Oscar Piastri treću startnu poziciju. Kraj Australca se u drugi startni red smjestio Charles Leclerc u Ferrariju, dok je treći red bio rezerviran za vozače Mercedesa.
Lewis Hamilton u kvalifikacijama je bio peti, ali zbog kazne zarađene na prethodnoj utrci, startao je s desete pozicije. Na startnom gridu bilo je 18 bolida, dok su Isack Hadjar i Pierre Gasly odlučili startati iz boksa nakon loših rezultata u kvalifikacijama.
Vremenski uvjeti u nedjeljno poslijepodne bili su vrlo dobri. Prepune tribine oko staze u Monzi bile su obasjane suncem. Temperatura zraka bila je 27, a temperatura staze kretala se oko 45 Celzijevih stupnjeva. Šanse za kišu tijekom utrke nije bilo. Što se odabira guma tiče, medium je bio na bolidima prvih 13 vozača na gridu te na Alpineu Franca Colapinta. Liam Lawson izabrao je soft, dok su na tvrđim gumama utrku započeli Albon, Ocon, Stroll, Hadjar i Gasly.
Prije nego je utrka uopće počela, zbog tehničkih problema Nico Hülkenberg završio je svoj nastup. Bio je prisiljen parkirati bolid u garažu.
Verstappen vs Norris ⚔️ Watch the race start 🎥#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/iDjEiJhcg5
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Verstappen nije uspio odraditi start onako kako je želio. Norris je dobro krenuo i predstavljao je veliku prijetnju, a Nizozemac ga je malo usmjerio na travu pa onda zadržao prvu poziciju prolaskom preko prve šikane. Suci su već bili spremni otvoriti istragu koja bi gotovo sigurno završila kaznom za Verstappena, ali Red Bull je svom vozaču rekao da propusti Norrisa, što je Max i napravio na ulasku u drugi krug.
Iza leđa prve dvojice vodila se sjajna borba Piastrija i Leclerca za treću poziciju. Nekoliko su puta mijenjali mjesta u prvih par krugova, a Ferrarijev vozač u prvi je mah uspio dobiti tu borbu. Russell je bio peti, dok je njegov timski kolega jako loše startao i izgubio četiri pozicije.
Verstappen round the outside 💪
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Unbelievable battling at the front as the Dutchman retakes the lead! 🍿#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/hREmJQcsy0
Na ulasku u četvrti krug Verstappen je na kraju startno-ciljnog pravca uspio prestići Norrisa, a dva kruga kasnije Piastri se konačno uspio riješiti Leclerca pa krenuti za svojim timskim kolegom. Bortoleto se uspio probiti ispred Alonsa, ali iz pozadine je dojurio Hamilton pa u razmaku od dva kruga prestigao obojicu i došao do šestog mjesta.
Nakon prvih deset krugova poredak prve desetorice bio je: Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Hamilton, Bortoleto, Alonso, Tsunoda, Antonelli. Kaznu od pet sekundi dobio je Ocon jer je izgurao Strolla sa staze u njihovom međusobnom dvoboju za 14. poziciju.
⏪ Stroll is forced off track by Ocon on Lap 2
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Stewards have handed the Haas driver a five-second time penalty 👀#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/NSiwwyGlQU
Verstappen je uspio pobjeći Norrisu na tri i pol sekunde, dok je Piastri bio oko pet sekundi iza momčadskog kolege. U gornjem dijelu poretka najnapetije je bilo u borbi za četvrtu poziciju jer je Russell uz pomoć DRS-a stiskao Leclerca, a približavao im se i Hamilton. Uslijedio je mirniji period utrke u kojem se nije previše toga događalo. Razmaci među prvom trojicom povećavali su se iz kruga u krug, a nije se zaoštrila niti spomenuta bitka za treće mjesto.
Antonelli je u 18. krugu uspio vratiti jednu od četiri pozicije izgubljene na startu. U dvoboju za deveto mjesto prestigao je Tsunodu. Ubrzo nakon toga Red Bull je pozvao Japanca u boks na promjenu guma. Kad se vratio na stazu, našao se iza dvojice vozača koji su već bili u boksu, Lawsona i Bearmana, tako da je njegova utrke krenula krivim pravcem.
Here's the moment Kimi got past Yuki 👀#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/ENEgMQpJ6I
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Bortoleto i Alonso ušli su u boks jedan iza drugoga, a Španjolac je zahvaljujući dobrom radu Aston Martinovih mehaničara uspio prestići Brazilca. Još se i Lawson uspio ugurati između njih dvojice, ali Bortoleto je brzo prestigao Novozelanđanina na stazi.
Do 25. kruga Verstappen je izgradio prednost veću od šest sekundi, a Piastri je bio još šest sekundi iza momčadskog kolege. Šest sekundi zaostajao je Leclerc za Piastrijem, Russell je bio tri, a Hamilton pet sekundi iza monegaškog vozača. Taj 25. krug bio je posljednji za Alonsa, kojeg je opet zadesio peh. Na izlasku iz Variante Ascari došlo je do oštećenja ovjesa i Španjolac je morao odustati.
Dramatic footage of Alonso's suspension failure 🎥#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/LVa6NuDuDf
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Bivši momčadski kolege, Tsunoda i Lawson, nastavili su svoju bitku pa su u 29. krugu imali prebliski susret u drugoj šikani. U gornjem dijelu poretka Mercedesovi su vozači prvi odradili promjenu guma, a Antonelli se usput uspio probiti ispred Bortoleta. Za to vrijeme, vozači McLarena razgovarali su sa svojim trkaćim inženjerima o tome koliko još mogu produljiti prvi stint na mediumu.
Leclerc je u boks otišao u 34. krugu pa se i on na stazu vratio s tvrđim gumama na bolidu. Bez obzira na činjenicu da je Russell bio u boksu šest krugova ranije, nije se uspio niti približiti Leclercu da bi ga eventualno ugrozio nakon promjene guma. Britanac se morao probijati kraj vozača koji su još uvijek vozili na tvrđim gumama s kojima su startali, Ocona i Strolla.
Verstappen je odradio 37 krugova na mediumu i onda konačno otišao u boks. Njegov izbor za završnicu utrke bile su tvrđe gume, a na stazu se vratio iza Norrisa i Piastrija. Hamilton je išao u boks u 39. krugu, također zamijenivši medium za hard. Čekao se još ulazak McLarenovih vozača, koji su s inženjerima razgovarali o opciji prelaska na mekše gume.
U 41. krugu McLaren je umalo dobio jackpot. Došlo je do sudara između Bearmana i Sainza na ulasku u drugu šikanu, ali obojica su nastavili s vožnjom, tako da ipak nije bilo posla za vozača sigurnosnog automobila. Sainz je napadao s vanjske strane, Bearman nije popuštao i sudar je bio neizbježan. Suci su krivca našli u vozaču Haasa te mu dodijelili kaznene sekunde. No, bodova ionako nije bilo niti za jednoga.
Here's how Sainz and Bearman got themselves in a spin 😵💫#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/TZL3zViEN7
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Degradacija guma bila je daleko manja od očekivane, tako da su Norris i Piastri ušli u zadnjih deset krugova na istom mediumu s kojim su startali. Australac je uspio smanjiti zaostatak na tri i pol sekunde, pokušavajući stvoriti pritisak timskom kolegi. Dogovor je bio da Piastri prvi odradi promjenu guma, što je on i učinio u 46. krugu, a Norris u 47.
Međutim, Norrisovo zaustavljanje u boksu nije prošlo dobro i Britanac je stajao više od pet sekundi. Verstappen se vratio na prvu poziciju, Piastri je došao na drugu, a Norris je bio treći. Slijedili su Leclerc, Russell i Hamilton.
Here's the McLaren team radio moment 📻🔊#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/IwU1ozOYvg
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Vodstvo McLarena se uplelo i tražilo od Piastrija da vrati poziciju Norrisu, što je Australac i napravio, iako je izrazio neslaganje. Momčad im je onda dala slobodne ruke za utrkivanje u preostala četiri kruga, ali Oscar nije uspio napasti i promjena u poretku više nije bilo. Verstappen je imao gotovo 20 sekundi prednosti na vrhu, Norris je osvojio drugo, a Piastri treće mjesto.
Ferrari je domaću utrku završio osvajanjem četvrtog i šestog mjesta, a između Leclerca i Hamiltona završio je Russell u Mercedesu. Albon je prelaskom s harda na medium došao u priliku lijepim manevrom prestići Antonellija za sedmu poziciju. Mladi Talijan još je dobio pet sekundi kazne pa je pao iza Bortoleta i završio deveti, a zadnji bod uzeo je Hadjar. Sainz je bio manje od sekunde iza Hadjara pa može itekako žaliti zbog sudara s Bearmanom koji ga je koštao osvajanja bodova.
Iduća utrka je Velika nagrada Azerbajdžana za dva tjedna.

Jučer kasno navečer sam se vratio iz Monze, s time da uvijek ponedjeljak iza utrke idemo na jezero Garda, obiđemo ga, lagano ručamo i polako natrag domu svome… Svake druge godine imam neke nove prijwtelje (putnike) pa ih vodim u Maranello u Museum Ferrari tako da nakon razgleda i ručka polako put doma… Sama utrka je bila neobična jer se RB ni prvi dan ujutro/petak, 1 sesija (Leclerc, Hamilton) ni druga sesija isti dan-petak (Norris, Piastri) RB nije puno eksponirao, da bi drugi dan (subota) u kvalama “zalijepio” dobar šamar konkurenciji i naprosto ih – pomeo! Utrka isto tako, toliko… Read more »
Svaka cast… Ja san lani isa u maranello u muzej iz imole i neznam sto bi me tribalo natirat da opet idem… Obides za 20min sve i cao.
Ljudi moji dobar dan,evo skoro cu 39god jos koji dan..
I prvi put sam u životu bia na utrci f1 i to Monza….
I to Prima Variante….(VANJSKI DIO)
Osićaji su pomišani…radi publike sam htio da dobije ferrari,ali bilo bi mi drago i da je merc bia visoko…
Mislim da je ipak velika cijena toga da na kraju vidiš jako malo….
Definitivno spektakl..pogotovo ZVUK McLarena-Mercedesa VODAFONE…
Pozdrav generacijo, nadam se da ćete od sada biti redoviti.
Svaka cast, samo nastavi…
U monzi sam bia 9 puta, a 10. Put mislim da me nece vidit. Opcenito f1 je lagano osla u krivom smjeru s ophodenjem prema navijacima. Kad se samo sitim tamo 2013 i kad sam te godine bia u monaku, madarskoj i monzi… Uh
Zato se sad u cetvrtak ide u misano na moto gp, koji mi je lagano monzu stavia u 2.plan, iako sam lani bia i u monzi i u misanu.
Moto gp je i dalje osta nekako blizi navijacima, pristupacniji, od cijena pa dalje…
Dobar izbor 🙂 Ova godina je malo kilava radi MM dominacije i nevjerojatnog psihološkog Pecco pada .. kao jedinog legitimnog “izazivača”. Iz godine u godinu – do ove, top prvenstva – iz utrke u utrku.
Istina da je ove godine prvenstvo daleko od zanimljivog, ali moto gp pruza bolji osjecaj uzivo nego f1 trenutno, a sve to po 3-4x manjoj cijeni.
Imam osjecaj da na f1 ljudi dolaze radi slike na instagramu itd., da pola njih ni nezna koji je motor u bolidu… A na moto gp to nije slucaj.
Lani u misanu je bilo top, mm uzea pobjedu u glavnoj trci na polumokroj stazi.. uh
Slažem se.
Ubila me ona šuma do Tribine
Milion onih malih vinskih mušica i svaka u oko leti…he he
I blato…mozda sam ocekiva vise glamura…
Vjerojatno vi koji vise idete znate puno vise caka i kombinacija…dobar plavi dres od Ferkana
Ali od Aston martina najbokji izgkedom i cijenom
Ejjj ja imam 38 al pratim f1 od svoje 8 godine.
Žena mi je za sljedecu godinu upatila Madjarsku tako da jedva cekam prvi put u zivotu da cujem taj zvuk bolida.
Vjerujem da si uzivao 💪
Top samo da ne bude vruce. Bia 2x i oba put izgoria… Idem isto slj godinu i nadam se samo da nece opet bit +40
Ovo orgijanje maxovih navijača treba zakonski zabraniti. Pumpanje lajkova i lupanje svega i svačega je za psihijatrije. Piastri novi svjetski prvak, vjerovatno sa preko 150 bodova prednosti ispred maxa.
Malo west, malo white lion, malo ovaj, malo onaj, nacisto ces se pogubiti, moraces da kreiras i lik neke sekretarice u glavi, citsto da vodi evidenciju 😀 😀 😀
Hrabri šteta što si pobjego!!!
Šta je vas maxiće briga za Mclarenove naredbe iz boxa? Nadajte se još kojoj abortus utrci poput ove da vaš plačko dođe do kojeg postolja. Vaše je završilo i navikavajte se na to.
Piastri: postena odluka
Maxovi navijaci: nije posteno
haha, maxići..dobra fora.. poanta svega nije uopće max, nego de facto kažnjavanje piastrija od strane mclarena… tu se postavlja jedno pitanje.. šta bi se desilo da su norris i piastri bili 1-2 u utrci? znači, nisu tri boda razlike u pitanju, nego 7… piastriju su rekli da pusti norrisa pa onda ga može napasti.. teorija slijedeća… šta da se to desilo u monacu? nitko ovjde ne vrijeđa mclaren, nego se jednostavno postavljaju vrlo realna pitanja… npr šta da je norris imao 5sec kazne koju je odradio u boxu.. da li bi opet piastri morao pustiti norrisa..? mislim da je svima… Read more »
Što se događa sa malim Kimiem,umjesto da skuplja bodove, on skuplja kazne, i Albon je ispred njega u bodovima.
..”marvo: mahni lavu – pasi travu”..
Koje su ovo tetkice iz McLarena.
Oscar nikako nije smio propustiti Norisa.
Oskar je novi svjetski prvak. I prestanite gledati u Mclarenovo dvorište i nadajte se još kojoj abortus utrci poput ove.
mislim da je Mclaren tražio zamjenu pozicija djelom jer je Norris prvi pustio da u box ode Oscar inaće uvijek prvi u box ide onaj tko je prvi u utrci…možda…
Jedina istina tu… Oscara su zvali prvog da brane poziciju od leclerca
možda si u pravu, i to bi vjerovatno imalo smisla da je sve prošlo savršeno, ali norris je imao problema u boxu i tu izgubio cca 2sec.. a šta bi bilo da izgubio više vremena, npr 5, 6 ili 7 sec? kaj onda?
Bome moram priznati da me iznenadio RB ovu utrku uz to Max odlican i savrsenstvo od utrke za njih… Sto reci za Mcl, zar im treba ovo sto rade … Kao sto sam vec rekao misljenja sam da je Lando ove sezone bio povlasten sto se tice taktike 2-3 puta od strane Mcl i onda jos i ovo danas.. Piastri je takodjer trazio vracanje pozicije i dobio je odjeb od ekipe na sto su se neki smijali ovdje sto je trazio vracanje pozicije… Kako opravdati ovo sto su sad napravili kad je u pitanju Lando… Mislim da je i Landa… Read more »
Kad je Lando bio povlašten? U strategijama… dok u LIVE-u slušamo Oscara da bira strategiju i nakon utrke tu izjavu potvrđuje? Ili ovo kad Landu motor “propadne”, pa ga sljedeću utrku za nagradu ostave 6sec na pit stopu? Ne dao Bog da me tako favoriziraju. Btw… eto snimke iz prošle godina.. u to vrijeme Lando juri Max-a, a Oscar nije ni blizu. Izvrti do 6:10 pa vidi što rade hohštapleri iz Papaye i na koji način pomažu Landu – da Oscar uzme svoju prvu F1 pobjedu. Možeš mi argumentirati taj put favoriziranja? Hvala.
Slazem se u potpunosti s tobom u slucaju kad sam vozac bira strategiju i sam sebe zezne u utrci da se tada uopce ne treba uplitati ekipa s momcadskim odredbama, jbg imao si izbor, nije proslo i ok… Ali bome nije u redu kad se preko tudjih ledja ispavljaju greske momcadi, pa jbg nije Piastri kriv za spori boks Landa ili sto je Landu riknuo motor, naravno nije ni Lando tu kriv, ali svejedno neces oduzimati bodove drugom vozacu u ekipi zbog momcadskih pehova, jednostavno to nije fer o kome god da se radilo… Piastri je lisac i odlicno je… Read more »
Nadam se da neće biti potrebe, ali povijest kaže da bi trebalo proći. Ako je od Landa, u onakvim okolnostima, traženo da Piastriu, prepusti mjesto, a Piastri tada titulu ne može ni sanjati, onda je ova odluka legitimna. Kad je greška momčadi, vi vozaći ćete uzeti ono što ste u toj utrci zaslužili. Piastri je izvukao momčad – svoju momčad. Ona koja ga na sve moguće načine hrani. Od toga je (gore u videu) i sam imao koristi i na taj način je uzeo svoj prvi GP. Možemo o svemu – ima li smisla miješati se, hoće li im se… Read more »
https://www.youtube.com/watch?v=kAZ7vop0F2M
Zanimljivo gledati kako sto radi i kako vozi max kad je u manje konkurentnom bolidu od suparnika s kojim se bori za prvenstvo… izlazi van staze i stice prednost, gura se, zabija u druge, kuka na radio…
Pa nikad niko tako u povijesti nije vozia.
Sramota za mcl..sapunica sa lošim glumcima.
Di si? Di si da te nađem?
Nađimo se na krčkom mostu
Ti si stvarno lud e … Ocemo se pomirit… Moze, pomirit cemo se… Koje legende 😂
Daa..
Jel prodajes fotelje?
Nike valjda skocia s mosta?
Krčkom se piše velikim skovom.
Ne skovom, nego slovom… Zajebancija malo 😉
Šta zna nepismeni kamiondžija iz Kutine !!!
Ovo je najsmiješnija borba za naslov što ja lično pamtim otkako gledam F1. Pa nakon utkre samo su se još trebali poljubiti Norris i Piastri i tjt. Sramno je da tražiš od direktnog rivala za titulu da prepusti poziciju. Nije Piastrijev problem što su u pitu zeznuli Landa. Da ne pričam o tome da je Piastri pred ulaske u box spustio razliku na neke 3-4 sekunde. Dakle, Piastri se sam izborio za to. Da nije spustio razliku, Lando bi i sa sporijim pit stopom bio ispred Piastrija. Što se tiče same utrke, nažalost živa dosada. Jedina zanimljivost na startu i… Read more »
1.hvala “stoki” na linku 2.svaka čast maxu, mislim da 95% ljudi nije očekivalo njegovu pobjedu,osobno, mislio sam da će biti u top5 maximalno… 3.slažem se s tobom, malo …čudno sve oko mclarena..ok, treba poštovati da im se da obojici fair šansa, gledaju oni to ipkk dugoročni,ali dobro je max komentirao preko radija… piastri mora dati poziciju norrisu, jer je norrisovo zaustavljanje bilo predugo? pa.. nije piastri kriv za to, zar ne…?mclaren stalno trubi o fair borbi između njih dvojice, ali ovo danas nije nimalo bili fair prema piastriju… 4.znam da navijači mclarena (posebice norrisa ili piastrija) ne žele to čuti,… Read more »
Nema na cemu i dr put…
Pobjeda maxa ocekivana posto je na treninzima ima bolji tempo od mcl 2-3 desetinke.. ocito red bull generira malonotpora zraka pa mu pase monza
Top utrka….. Cestitke Verstapenu…… Nema se sta prigovoriti.
Mclaren…….. Svatko ce imati svoje misljenje ali….. Noris je svejedno bio brzi u Italiji….. mislim da bi ga pretekao……ali nije mi se svidjelo ovo da ga mora pustiti……. Onda zbog nesretnih okolnosti ili glupe greske je trebao noris pustiti Pijastrija na velikoj nagradi britanije…..
Sad jos vise navijam za Pijastrija iskreno
Po meni svejedno tko će biti prvak, samo da ne bude napuhani kmećavac.
Red Bull se poboljšao i tu je rezultat, utrka i nije losa, a jedno je sigurno, nikada vise sezone 21, potez meclarena je ok, posebno sto je Noris na prošloj utrci imao nesreću, i izgubio sve bodove, pa je ovo mala kompenzacija, e sad da li ce ovo moci funkcionirati često, i da li je ovo svojstveno f1?, to je pitanje, kao i pitanje sto želimo gledati.
https://youtu.be/XwPJDET8s3s?si=qwmmRTCIbi7sBWGH
Dosadna utrka za razliku van nizozemske McLaren SE zeznuo velikaje bila razlika opet osvojili su nesto bodova u baku moraju bit bolji
https://youtu.be/XwPJDET8s3s?si=qwmmRTCIbi7sBWGH
Bravo Max , Britanski lobi ipak funkcionise u McLarenu . Smejurija .
Britanski lobi je samo u vašim glavama i nigdje više.
Ma utrka ko utrka prvih 5 krugova je bila dobra dalje nakon toga spavaona, da nema Mcl smijurije bilo bi još dodadnije.
https://youtu.be/XwPJDET8s3s?si=qwmmRTCIbi7sBWGH
https://youtu.be/XwPJDET8s3s?si=qwmmRTCIbi7sBWGH