Period ljetne stanke u Svjetskom prvenstvu Formule 1 uvijek je dobar za detaljniju analizu učinjenoga u prvoj polovici sezone. S obzirom na to da je prvi dio prvenstva obuhvatio čak 14 utrka, polovicu smo zapravo već prošli, a nešto kraći drugi dio sezone ponudit će nam deset utrka na kojima će se odlučivati o prvaku svijeta.
U prvom dijelu debate analizirali smo učinak brojnih rookie vozača, probleme s kojima se suočavaju Ferrari, Mercedes i Red Bull, ali i McLarenovu ‘politiku’ u kontekstu žestoke borbe za naslov Norrisa i Piastrija.
Idući set pitanja uključuje tzv. manje momčadi u Formuli 1, odnosno šest timova koji se trenutačno bore za peto mjesto u konstruktorskom poretku. Spomenut ćemo i neke zanimljive priče koje se tiču ‘vozačke tržnice’, izabrati najbolju utrku prvog dijela sezone i konačno – prognozirati prvaka.

Najbolja utrka u prvom dijelu F1 sezone 2025?
Igor Šestak: Velika nagrada Velike Britanije. Silverstone rijetko razočara, a ove je godine ponudio još jednu dramatičnu utrku u promjenjivim vremenskim uvjetima. Bilo je svega – briljantnih poteza, pogrešaka, preokreta, nesreća, taktičkih manevara s izborom guma u nepredvidivim uvjetima… Pobjedu je na kraju slavio Lando Norris, svoju prvu na domaćem terenu. ‘Kažnjenik’ Piastri završio je drugi, a pamtit ćemo za sva vremena prvo postolje Hülkenberga u njegovom 239. F1 nastupu.
Luka Tunjić: Meni je to bila Velika nagrada Mađarske. Uživao sam u taktičkoj borbi za pobjedu koja je došla s McLarenima, a tu je bio i Leclerc koji je “začinio” prvi dio utrke. Šteta što je njegov Ferrari izgubio brzinu u drugom dijelu utrke jer je mogla zaraditi status klasika.
Tomislav Radić: Istaknuo bi Australiju i Veliku Britaniju. Obje su bile zanimljive i imale trenutke za pamćenje. Doduše, Australija mi je ostala upamćena po Piastrijevoj pogreški koja ga je koštala drugog mjesta (time i veće bodovne prednosti u ovom dijelu sezone) te po Ferrarijevim potezima. Posebno upečatljivi su Leclercovi problemi i Lewisova (ne)komunikacija s ekipom. Silverstone pamtim po odličnoj Hamiltonovoj vožnji, i još boljoj Hulkenbergovoj predstavi i njegovom prvom postolju.
Lovro Pernjak-Grbac: VN Velike Britanije. Utrka koja nam je donijela puno neizvjesnosti, promjena pozicija na stazi i u boksevima te puno taktičke ‘igre’ što daje dodatnu draž samoj utrci. Naravno posebno je zanimljivo i to prvo postolje Hulkenberga te neočekivano slavlje u boksu Saubera, a osim utrke na legendarnom Silverstoneu bih istaknuo i utrku na obnovljenom Hungaroringu gdje smo imali odličnu i napetu borbu dva McLarena te Leclerca samo do pola utrke, nažalost.
Igor Vukajlović: VN Velike Britanije. Silverstone je odlična staza, a nastavno na to, zaredali su se i miješani vremenski uvjeti, mnogo promjena pozicija, greške najboljih te taktička nadmudrivanja koja su na kraju rezultirala jednom od najljepših priča sezone – prvi podije Nice Hülkenberga.

Ako ostavimo po strani četiri najbolje momčadi u aktualnoj sezoni Formule 1, koju od preostalih šest ekipa biste pohvalili za učinjeno u prvom dijelu sezone? Koja od tzv. manjih momčadi vas je impresionirala i zašto?
Igor Šestak: Središnji dio poretka uobičajeno je interesantan i zapravo je svaka od šest ekipa imala svojih svijetlih trenutaka, no mislim da među njima najveće pohvale zaslužuje Williams. U sedam sezona Svjetskog prvenstva, od 2018. do 2024., Williams je ukupno osvojio 84 boda, a sada je na ljetnu stanku otišao sa 70 bodova. Momčad iz Grovea već neko vrijeme ide uzlaznom putanjom, konačno ima dvojicu odličnih vozača, a posebno impresivan bio je Albon koji je Williamsu donio tri Top 5 rezultata. I takvi rezultati nisu plod sreće ili spleta okolnosti, već je Williams svojom brzinom zaslužio peto mjesto u ukupnom poretku.
Luka Tunjić: Williams zaslužuje pohvale za sjajan uspon, ali pozitivno me iznenadio Sauber. Očekivao sam pomak prema naprijed s novom vozačkom postavom, ali Sauber ih je napravio nekoliko i etablirao se kao snažan igrač u sredini poretka. Znatan je i pomak u formu kroz sezonu i postalo je jasno kako Audi neće tolerirati niske standarde koji su posljednjih godina bili u ekipi.
Tomislav Radić: Trojac koji se “kolje” iza vodeće četvorke – Williams, Aston Martin i Sauber. Svi su imali svoje faze u kojima su imali prednost i bolji nastup od ostale dvije ekipe, ali su stalno tu iza prve četiri ekipe da pokupe što ostane. Uz to, od ove tri ekipe se očekuje da se uhvate u koštac s vodeće četiri, posebno od Astona i Saubera (Audija) – Aston ima Neweyja, Audi kao tvornička ekipa sastavlja top tim ljudi, a ovi rezultati su dobar temelj za budućnost.
Lovro Pernjak-Grbac: S obzirom na neke mogućnosti ovih momčadi najpozitivnije bih ocjene dao za nastupe Williamsa koji se pod Jamesom Vowlesom preporodio, a nadam se da će dogodine nastaviti taj rast s novim tehničkim pravilnikom. Istaknuo bih također i Kick Sauber gdje su oba vozača imala prilično dobre trkaće vikende.
Igor Vukajlović: Zaista je užitak gledati napredak Williamsa. James Vowles ostavlja dojam kao da ne donosi krive odluke, zrači velikim strpljenjem i trezvenim odlukama. Vozački dvojac se savršeno nadopunjuje. Lijepo je naravno vidjeti i lagani uspon Saubera, ali treba taj momentum prebaciti i u sljedeću sezonu kada im dolaze velike promjene.

Iduće sezone dio ekskluzivnog društva postat će i Cadillac. Za očekivati je da će američka momčad uskoro objaviti imena vozača za svoju prvu F1 sezonu, a da ste vi na mjestu šefa te momčadi – koga biste izabrali u vozačku postavu?
Igor Šestak: Iako bih inače uvijek zagovarao izbor mladih i perspektivnih vozača, za potpuno novu momčad na gridu važno je imati barem jednog ‘iskusnog lisca’. Čovjeka koji je dugo u sportu, koji je vozio za vrhunske ekipe i koji zna podešavati i razvijati bolid. Moj bi izbor bio Valtteri Bottas. Odradio je 12 sezona u Formuli 1 i ima skoro 250 startova, deset pobjeda, 67 postolja i 20 pole positiona. Ove je godine rezervni vozač u Mercedesu, testirao je za McLaren, što mu je sigurno dalo korisna znanja i nešto drukčiju perspektivu. Oko drugog vozača odluka bi bila teža, no tražio bih nekoga tko je jako željan dokazivanja i prave prilike, a opet nije totalni početnik u Formuli 1. Felipe Drugovich ili Mick Schumacher.
Luka Tunjić: Valtteri Bottas i Sergio Perez sjajne si opcije za Cadillac kao iskusni, etablirani vozači koji su prepoznatljivi i izvan staze. Posebno Perez, koji sa sobom donosi i ogromnu vojsku obožavatelja te sponzora, pa je time i marketinški itekako isplatljiv. Mislim da Amerikanci imaju dovoljno izazova pri ulasku u Formulu 1, a vozači im ne bi trebali biti dodatna glavobolja u tome.
Tomislav Radić: A mislim da je po glasinama sve jasno, Bottas i Perez su glavni kandidati. Ljudi idu na “siguricu”, s njima bi teško pogriješili. Iako, možda bi ja malo zakuhao stvari i pored Bottasa doveo nekog čistokrvnog Američkog trkača iz Indycara, od Alexandera Rossija nismo imali nijednog Amerikanca u F1. A ni vodstvo Liberty Medije ne bi imalo ništa protiv da u Američkoj ekipi vozi Amerikanac.
Lovro Pernjak-Grbac: Iako se sve glasnije piše kako su Bottas i Perez praktički ‘done deal’ za dogodine, ja se ipak nadam da se Perez neće vratiti na grid. Uz Bottasa, koji mi je prihvatljiv i razumljiv odabir zbog svog iskustva, nadam se da će staviti nekog mlađeg vozača koji bi se bez prevelikog pritiska mogao probiti do većih momčadi.
Igor Vukajlović: Valtteri Bottas za ispada da samo još nije službeno potvrđen, ali i bez toga, želio bih svakako njegov povratak u Formulu 1. Dapače, novoj momčadi bi njegovo iskustvo itekako pomoglo. Uvijek sam za kombinaciju mladosti i iskustva što se tiče vozačkog para. A sad, bilo bi lijepo radi neke nostalgije da se vrati Mick Schumacher, barem poput rezervnog vozača, ali boljih odabira ipak ima dovoljno. Mogao bi to biti ipak netko iz SAD-a. Na taj način upotpuni se i komercijalni dio, možda Colton Herta nakon svih najava.
Saga ‘Verstappen u Mercedesu’ okupirala je javni prostor u većem dijelu sezone, a na kraju je sve ostalo na razini medijskih nagađanja. Mislite li da je Maxova odluka o ostanku u Red Bullu ispravna, odnosno najbolja za njega u ovom trenutku? I što bi po vama trebao napraviti Mercedes s vozačkom postavom za 2026?

Igor Šestak: Mislim da je Verstappen mudro postupio kad je odlučio ostati u Red Bullu, ako je uopće ta priča s Mercedesom došla na razinu nekakvih ozbiljnih pregovora. Iako mu Red Bull trenutačno ne pruža bolid s kojim bi mogao konkurirati za naslov protiv moćnih McLarena, Maxu je bolje pričekati s odlukom o svojoj budućnosti barem do iduće godine. Stižu nova pravila i novi bolidi, tako da mu je najpametnije dati Red Bullu još jednu šansu, a ako situacija neće biti dobra, onda izabrati sredinu u kojoj bi mogao biti uspješan u godinama koje dolaze. Što se Mercedesove vozačke postave tiče za iduću sezonu, mislim da je jedino logično zadržati Russella i Antonellija. Osim u slučaju da mladi Talijan baš jako loše odradi drugi dio sezone.
Luka Tunjić: Razumljivo je zašto Toto Wolff silno želi dovesti Verstappena. Odlaskom Hamiltona, u Mercedesu je ostala praznina koju Russell i Antonelli ne mogu ispuniti, prvenstveno po utjecaju koji dolazi s vozačem Hamiltonova statusa. Verstappen i Fernando Alonso, uz Hamiltona, trenutačno su jedini vozači na gridu koji su svjetski prvaci, a Mercedes je ipak brend kojem je prepoznatljivost u takvom smislu bitna. Samim time, Maxov potencijalni dolazak bio bi “power move” za Mercedes, a naravno, o Verstappenovoj vozačkoj kvaliteti suvišno je trošiti riječi. Što se tiče Maxove perspektive, vrijeme je njegov adut i još dugo će biti poželjan u svakoj garaži na gridu.
Tomislav Radić: Nisu ni Red Bull ni Mercedes u situaciji da bi se borili za išta više od poneke pobjede, tako da mu nema smisla mijenjati ekipu. Mislim da mu čak ni ugovor ne dopušta raniji odlazak prije 2026., godine 2022. je potpisao na 4+2 godine – četiri godine istječu iduće godine te tada može odvagati gdje otići. Ja ga vidim kao nasljednika Fernanda Alonsa u Aston Martinu. Aston će s Neweyjem sigurno sklopiti konkurentan bolid, Alonso još odradi iduću sezonu (zamislite samo da čak sa stilom završi karijeru – osvoji naslov 20 godina od svog zadnjeg naslova), i kao gospodin ode u zasluženu mirovinu.
Lovro Pernjak-Grbac: Ja sam mišljenja da je Verstappen trebao otići ako je za to imao priliku(po nekima nije postojala mogućnost odlaska na kraju ove sezone) jer je očigledno kako je Red Bull unazad godinu-dve dana u padu. Vidi se da je odlazak Neweya poremetio planove u momčadi, a onda afera i konačan odlazak Hornera iz momčadi je srozala malo i ‘atraktivnost’ momčadi. Zasigurno ne vjerujem da će Red Bull biti zadnji na gridu, ali po meni nije toliko nerealno da uz novi motor koji sami rade budu imali velikih problema i po pitanju aerodinamike i ostalih dijelova bolida. Mercedes s druge strane je odugovlačenjem novog ugovora s Russellom pokazao da im on nije prvi ‘pick’, unatoč tome što je u prvom dijelu sezone vozio realno jako jako dobro. Za dogodine svakako mislim da bi trebali zadržati oba vozača, a ako se ne vidi pomak mladog Antonellija onda mislim da bi prije on trebao napustiti ekipu nego Russell – kako sada stvari izgledaju.
Igor Vukajlović: Čini se da Maxu ne gine sezona do dvije pauze. Ako je to već odlučio, onda je ostanak u Red Bull bio dobar odabir. Njegovi angažmani u drugim serijama jasno daju do znanja što mu je na umu, a i sam izjavljuje kako bi htio probati sve. Odlazak iz Red Bulla je više nego očit jer teško da će se ponoviti forma iz 2023. Sljedeći korak pretpostavljam da će biti u Aston Martin. Ne toliko radi Adriana Neweya koliko radi zadovoljstva dioničara momčadi koji očekuju velike korake od Lawrencea Strolla. Novac naravno nije problem. U Mercedesu je nedavni skok solidnih performansi Georgea Russella, a pad Kimija Antonellija možda malo Totu Wolffu poremetio neke planove. Ostanak Russella očekujem potvrđenim, a Kimi ako se ne popravi, možda zamjena sa Sainzom.

Tko će biti prvak svijeta među vozačima: Oscar Piastri ili Lando Norris?
Igor Šestak: Oscar Piastri. Mislim da ima sve potrebne vještine i ‘jaku glavu’, baš kao što jedan prvak svijeta treba imati. On je u tri uzastopne sezone osvajao Formula Renault Eurocup, Formulu 3 i Formulu 2, a ovo bi trebala biti godina u kojoj će podići i glavnu nagradu. Kad se promatra njegova karijera do sada, sve je nekako vodilo ka tome. Uspije li, bit će treći prvak svijeta iz Australije, nakon Brabhama i Jonesa.
Luka Tunjić: Prednost bih dao Piastriju jer je imao manje oscilacija tijekom sezone, ali smatram kako Norris ima sjajnu priliku. U prvom dijelu sezone nije pokazao kvalitetu i razboritost kakvu smo očekivali, ali je unatoč tome na samo devet bodova zaostatka za Piastrijem. Smatram kako bi mogao napraviti veliki pritisak na Piastrija ukoliko spoji par sjajnih utrka i pobjeda nakon ljetne stanke.
Tomislav Radić: Oba imaju jednake šanse i jednake uvjete te koji god bio prvak ne bi bilo nezasluženo, ali ću malo prema simpatičnosti reći Piastri. “Kao čovjek” mi bolje zrači i svojim stavom, ponašanjem i mentalitetom mi je simpatičniji od Norrisa. Djeluje mi kao “Gen Z” verzija Kimija Raikkonena, a Kimi mi je jedan od dražih vozača.
Lovro Pernjak-Grbac: Lando Norris. Unatoč tome što ima mali zaostatak u poretku na pola sezone, vjerujem da će u drugom dijelu više toga ići u njegovu korist i da će na kraju Britanci slaviti novog prvaka. Bojim se da bi tu i taj ‘Britanski lobi’ mogao odraditi neke zakulisne igre i da bi neki 50-50 dvoboj i incident mogao otići na stranu Norrisa, a što bi u ovako gustoj sezoni moglo biti ključno. Nadam se da se varam i da će bolji vozač pobijediti…
Igor Vukajlović: Navijam za Oscara Piastrija i vjerujem da će on osvojiti naslov prvaka. Trenutno ostavlja dojam veće konzistentnosti, ali igre u momčadi mogle bi postati opasnije prema kraju sezone. U tim igrama bih rekao da prednost ima Lando Norris. No, ako i dođe do većeg meltdowna, Piastri će imati hladniju glavu.
Glasam za Piastria!!!
Lando Norris uzima titulu ne zato sto je bolji vec zato sto to tako mora da bude .
Ne znam sto ti izlupase ovoliko minusa, ali u pravu si. Bude li izjednaceno, oni ce forsitati Norrisa. Iako je Piastri bolji. Ako je pravde, Piastri postaje sampion. Kako god, drago mi da se McLaren uzdigao ponovo.
Što je do sada bilo nepravedno? Gdje si nanjušio zavjeru da tako elegantno tvrdiš da će biti namještanja? Bilo je slučaja da, osim što smo u LIVE-u čuli da Oscar sam bira strategiju, te nakon utrke priznaje svoj loš izbor .. pa ipak, ne znam kako i kojim argumentima, dežurni “urotaši” – neargumentirano i po sport tragično, preskaču stvarnost i udaraju po svom. Ne razumijem to. Imamo dva klinca, oboje odlični vozači i na gridu primjer morala – ostalim sebičnim i ne samokritičnim hohštaplerima,… i umjesto uživanja – prdež. Svakom svoja radost.
Norris je rodjeni britanac , u McLarenu je od 2018 godine ustvari 2017 kao clan programa za razvoj , Oscar je Australac koji je u McLarenu od 2023 i bez obzira sto je po meni bolji vozac Lando ce imati uz sebe britanski lobi , a hteli mi da priznamo uvek je san bio Njemacki prvak u Njemackom bolidu , Britanac u Britanskom itd .
Kad/ako dođe do toga – idemo na sav glas urlati o sramotnoj uroti, ali ovako, bez ikakvih argumenata – meni skroz bezveze. Povijest ne dokazuje teoriju urote tvojim”uvek je san bio Njemacki prvak u Njemackom bolidu , Britanac u Britanskom” San je san i skroz je legitiman, ali pričati o uroti sad kad ne postoji “zarez” urote, ponavljam, meni skroz bezveze, ako radi čega, onda radi vrijeđanja “klinca” koji ima sportske, a i ljudske, vrijednosti da postane legitimni prvak svijeta. 9 GP pobjeda .. 9 mizernih bodova iza Piastria … bez pomoći urote, pa ima li pravo taj klinac na… Read more »
Ko ti je drmao kavez, stari? 🙂
Dejo, daj ne srdi .. kao koje infantilno derište 😉 LoveYou
Pre bi rekao da je to u tvom slucaju. Dosao si sa vec pripremljenim napadom o nekakvim urotama, ja sam samo rekao kako jeste. Da bi McLaren vise voleo videti Norrisa kao prvaka. Ako nisi pratio F1 do sada, nema razloga za napad.
Napad? Radi prdeža? To je više figurativno 😉 A ti … odmah na kavez. Ako ti tako lakše … meni ok 😉
Dobio je minuse jer kao Maxov navijač ne može da podnese da Britanac osvoji titulu. Mclarenovi navijači ne navijaju za vozača već za tim. Osim nekoliko njih koji su se ove godine prebacili sa Red Bulla i Mercedesa. Pa svojim komentarima kontaminiraju Mclarenovu filozofiju.